Er det OK at amme andre folks børn?

Brugeravatar
Delfin
Indlæg: 15369
Tilmeldt: 11. aug 2015, 11:05
Kort karma: 1250
Geografisk sted: ..... Casa del Fino
Likede indlæg: 25737

Re: Er det OK at amme andre folks børn?

Indlægaf Delfin » 8. sep 2015, 16:33

Akehurst2 skrev:
Delfin skrev:Jeg ville ikke gå i gang med det projekt, der lægges ud med i startindlægget. Der findes udmærket modermælkserstatning, så jeg kan ikke se nogen grund til at gøre mig afhængig af at amme en venindes barn.
Hvis vi derimod talte om en nødsituation, hvor der ikke var anden mad til rådighed, ville jeg godt kunne. Der var fx en familie med en ammende mor, som et sted i udlandet fandt et efterladt spædbarn. Jeg kan ikke helt huske forløbet, men der ammede modereden barnet, indtil det var afleveret på hospitalet. Det kunne jeg også have gjort.


Ja, i sådanne situationer synes jeg også det er mere end okay at amme andres børn: http://ekstrabladet.dk/nyheder/samfund/ ... 232695.ece


Tak for link. Det var netop den hændelse, jeg tænkte på
1
14 11 14
02 05 22
30 08 23
Brugeravatar
Joe
Indlæg: 3253
Tilmeldt: 4. sep 2015, 19:03
Kort karma: 759
Likede indlæg: 12397

Re: Er det OK at amme andre folks børn?

Indlægaf Joe » 8. sep 2015, 18:01

Jeg er så sindssygt ligeglad med om folk ammer andres børn, men jeg er tror ikke jeg har tænkt mig, at mine veninder skal amme mine fremtidige børn.
0
Brugeravatar
SonataA
Indlæg: 519
Tilmeldt: 1. sep 2015, 05:20
Kort karma: 52
Likede indlæg: 823

Re: Er det OK at amme andre folks børn?

Indlægaf SonataA » 8. sep 2015, 19:20

Jeg ville ikke have noget problem med at amme en andens baby, hvis det ikke var muligt at give mad på anden måde.
Men ville nok ikke gøre det bare for hyggens skyld.
0
Brugeravatar
Garfield
Indlæg: 805
Tilmeldt: 7. sep 2015, 07:19
Kort karma: 117
Geografisk sted: København
Likede indlæg: 1309

Re: Er det OK at amme andre folks børn?

Indlægaf Garfield » 8. sep 2015, 20:04

hotlips skrev:[klip]

hippierne gjorde det i dk,jeg har alle mulige jordemoderbøger,i en af dem beskrives det som hvad forfatteren tydeligvis mener er noget nær den optimale start at et brystbarn får en tår mælk hos kvinder i omgangskredsen såvidt muligt.


Men det giver vel også ok mening i forhold til immunsystemet hos babyer? De får jo en del af det fra moderkagen, mens de er interne, en del fra den første modermælk og derefter fortsat gennem amningen. Derfor skulle det også være godt, at mødre, der ammer, får så mange af deres babyers bakterier og vira ind i sig for så kan deres immunsystem reagere og så får babyen en del af de immunkomponenter gennem modermælken... Ikke at alle skal til at slikke på deres babyer, hvis de ikke har lyst... Heldigvis er mange af de rigtig slemme bakterier og vira jo ikke et problem her i DK..
0
Garfield er en hankat, men jeg er altså en hunkat. Lev med det.

Tilbage til "Forældre"