Barselsgave

Rebecca9000
Indlæg: 28
Tilmeldt: 15. aug 2016, 08:57
Kort karma: 4
Likede indlæg: 13

Barselsgave

Indlægaf Rebecca9000 » 19. okt 2016, 14:30

Hej alle,

En tråd i den lettere ende, emne-wise :)

En af mine veninder er netop blevet mor, og jeg vil gerne have et eller andet godt og brugbart med derover, når de engang er klar til besøg.
Vi har kendt hinanden længe, men er ikke sådan bedste-veninder tætte.
Det er måske vigtigt at nævne, at jeg ikke selv har børn så jeg ANER ikke hvad man kunne tænke sig :blomst:

Pt. er mine tanker en kurv el. lign., med følgende indhold:
- noget frisk frugt (måske clementiner eller mandariner? Der er nogen gode lige i øjeblikket, synes jeg)
- en lækker body-lotion/olie til mor (nogen forslag? Tænker måske Rudolph Care..)
- måske en lille blomst i krukke
- et sæt tøj eller et stykke legetøj eller en bog til baby (gerne noget, der måske kan bruges fra om nogen måneder - tænker, at de får tonsvis der er beregnet til det første stykke tid. Igen - nogen forslag?? :D )

Men så er der jo ikke rigtig noget til far - mangler det?

Jeg er sikker på, der sidder nogen derude med bedre ideer end jeg - jeg håber, I vil byde ind med dem? :love:
0
godtnavn
Indlæg: 11092
Tilmeldt: 4. jan 2016, 13:47
Kort karma: 1088
Likede indlæg: 12838

Re: Barselsgave

Indlægaf godtnavn » 19. okt 2016, 14:39

God chokolade, noget lækker saftevand, noget god kaffe/kakao og den slags, spiselige ting går man sjældent helt galt i byen med og det er jo til begge forældre :)

Med baby har jeg hørt mange giver tøj i de helt små størrelser, så hvis du køber en body så vælg f.eks. str 4-6 måneder :)
0
Lykke
Indlæg: 6927
Tilmeldt: 8. okt 2015, 19:10
Kort karma: 230
Likede indlæg: 6455

Re: Barselsgave

Indlægaf Lykke » 19. okt 2016, 14:42

Alle kommer med for stort tøj. Kom med noget i str 56. Hvis du føler for tøj til baby.

Jeg ville være blevet glad for de fleste af de ting du nævner. Saft, chokolade, en pæn blomst at kigge på, god kaffe.
0
godtnavn
Indlæg: 11092
Tilmeldt: 4. jan 2016, 13:47
Kort karma: 1088
Likede indlæg: 12838

Re: Barselsgave

Indlægaf godtnavn » 19. okt 2016, 14:49

Lykke skrev:Alle kommer med for stort tøj. Kom med noget i str 56. Hvis du føler for tøj til baby.

Jeg ville være blevet glad for de fleste af de ting du nævner. Saft, chokolade, en pæn blomst at kigge på, god kaffe.


Ej hvor sjovt måske det har ændret sig fordi det var omvendt før i tiden? Da mine søskende fik børn fik de kun tøj i barselsgave i str 50 og 56, så meget at de ikke nåede at bruge halvdelen af det :lol: De sagde de ville ønske folk havde givet i større størrelser. Måske har mange oplevet det og sagt det videre så det nu er omvendt og alle køber de større størrelser.
0
Brugeravatar
Danseprinsesse
Indlæg: 3719
Tilmeldt: 18. aug 2015, 09:57
Kort karma: 652
Likede indlæg: 11260

Re: Barselsgave

Indlægaf Danseprinsesse » 19. okt 2016, 17:25

Det der med tøj og størrelser er så individuelt, tror jeg.
Vi havde fået at vide, at vores dreng ville være for stor til str. 50 med det samme, så det behøvede vi ikke at købe ret meget af. Han endte med at bruge str. 50 i mere end en måned, så de få stykker tøj vi fik i helt lille størrelse blev brugt meget.

Men generelt blev vi ekstra glade for de barselsgaver, der er lidt mere "holdbarhed" i.
Han fik en fin uro, som han har stor glæde af dagligt - det samme med nogle stykker babylegetøj (en papegøje fra Lamaze og en lille bold af farvede træperler, der er god til at gribe i).
Vi har fået nogle dynebetræk til babydyne, der også bliver brugt rigtig meget.
Suttekludene er også et hit her.

Vi har fået flere par små hjemmesko i uld - og altså, de er da super nuttede, men vi bruger dem ikke, da de alligevel bliver sparket af.
De hjemmestrikkede babystrømper, der kan sidde udenpå bukserne bruger han til gengæld hver dag, når han sover ude.
0
Lilleluftballon
Indlæg: 824
Tilmeldt: 4. jan 2016, 17:02
Kort karma: 30
Likede indlæg: 665

Re: Barselsgave

Indlægaf Lilleluftballon » 19. okt 2016, 18:57

Vi blev også gladest for bøger og legetøj med holdbarhed. Tøj har vi masser af. Men str 68 og op er sjovere end 56 synes jeg. Måske lidt lækkert uld nu hvor vinteren kommer?

Er heller ikke udpræget fan af alt det lotion/badescrub osv jeg har fået. I min barsel er der i hvert fald ikke vildt meget tid til lange bade med selvforkælelse. Slik og guf er velkomment dog!
0
Olaf
Indlæg: 493
Tilmeldt: 25. aug 2015, 16:08
Kort karma: 13
Likede indlæg: 380

Re: Barselsgave

Indlægaf Olaf » 19. okt 2016, 19:11

En god håndcreme uden parfume mv. kunne være en mulighed. Det ville jeg i hvert fald have sat pris på da man vasker hænder hele tiden. Ellers har vi bl.a. givet sengetøj og badehåndklæde.
0
Mette
Indlæg: 1273
Tilmeldt: 28. aug 2015, 11:43
Kort karma: 77
Likede indlæg: 1814

Re: Barselsgave

Indlægaf Mette » 19. okt 2016, 19:31

Jeg synes det et en god idé med en kurv.
Chokolade, bland-selv-slik, kaffe, øl, håndcreme til mor og far, og en rangle eller sutteklud til baby.
0
Rebecca9000
Indlæg: 28
Tilmeldt: 15. aug 2016, 08:57
Kort karma: 4
Likede indlæg: 13

Re: Barselsgave

Indlægaf Rebecca9000 » 23. okt 2016, 17:20

Tusind tak for jeres store hjælp :)

Jeg endte med følgende:

De Små Synger
En flaske smoothie
Mandariner
En lækker håndcreme
Et lille glas i gennemsigtig sart-rosa med en hvid hyacint i

:)
2

Tilbage til "Forældre"