Forældre hvordan kan I være det bekendt?

Brugeravatar
Wizzze
Indlæg: 25005
Tilmeldt: 11. aug 2015, 13:16
Kort karma: 3673
Likede indlæg: 30002

Forældre hvordan kan I være det bekendt?

Indlægaf Wizzze » 24. okt 2016, 12:36

I klæder jer grimt, jeres børn har lus, de render rundt uden tøj på, ja endda barfodede udenfor, og gru ohh gru, de spiser gulerødder uskrællede direkte fra posen!! :8: :gisp:

Det er ihvertfald hvad en herboende russer ser :D

"Kvinderne mangler stil
Hun kom til landet på grund af sin mands arbejde, og fik et godt førstehåndsindtryk, men så begyndte hun at kigge nærmere på de danske kvinder:
- Overalt går folk i snavset, krøllet eller iturevet tøj. Kvinderne gør overhovedet ikke noget ud af sig selv. En typisk dansk kvinde ser omtrent sådan ud: Uredt hår, som hun har samlet i en tilfældig tot, en sort sæk uden hverken tørklæde eller sjal, sorte tights og farvede sneakers.

Danskernes personlige hygiejne er dårlig, men folk er ligeglade, skriver Tatjana Lukasjenko.
- Urenligheden har ført til, at mange danskere har fået lus, og det er de ikke flove over. De går bare til frisøren eller prøver at fange nogen hos et barn foran alles øjne. I busser kan man se opslaget: ”Forsigtig, vi har lus”.

Vores omgang med fødevarer er heller ikke for god.
- Fødevarer bliver spist straks efter at de er købt i butikken. Det er ikke normalt at vaske grøntsager og frugter, og jeg har flere gange set, hvordan danskere spiser gulerødder med skræl. Det er almindeligt at se, hvordan danskere til picnic i parken stiller maden direkte på græsset, skriver hun.

Men især danskernes forhold til deres børn forarger den russiske blogger.
- Børn har lov til alt. De må drikke vand af pytter, de må vælte sig i skidtet, hælde det over hovedet på sig selv, løbe rundt på strømpesokker eller barfodede og tage tøjet af, selv om det er vinter, eller løbe helt nøgne rundt.
- Specielt skræmmende ser børnehaverne ud, eller nærmere de steder, hvor børn tilbringer deres tid, for med vores børnehave har det intet til fælles. (...) Der er et rum, hvor forældrene bringer deres børn hen. Der leger de, og hvis de vil, hviler de sig på måtter (senge og middagssøvn er der ikke noget af). Børnene tages eller køres ud på ture i offentlige transportmidler rundt i hele byen til forskellige offentlige pladser. De får en rå smurt madpakke, en banan og et æg, og de drikker postevand til, som tappes i pladsens toiletbygning. Børnene får mad på borde/bænke-sæt, som står på pladserne. Maden lægges direkte på bordet, og så gør det ikke noget, at kragerne hoppede rundt der lige før.

Og når børnene kommer hjem er det ikke meget bedre.
- Et ikke sjældent fænomen er barfodede børn. Vores naboer i huset har vænnet sig at gå ud i baggården i sokker for at smide affaldet ud, og bagefter går de hjem og hviler sig på sofaen, uanset om det lige har regnet. Engang, da jeg vendte hjem fra en spadseretur med min datter, bemærkede jeg, at naboen stod i gården i strømpesokker og vuggede en baby i søvn i en barnevogn. Der var ikke over 7 grader udenfor.
Hun beskriver også, hvordan børn går rundt uden solhatte om sommeren og uden varme huer om vinteren, altid snottede og ofte med allergisk udslæt. I øvrigt er mange danske børn platfodede - men de voksne ser ikke ud til at bekymre sig om det, skriver Tatjana Lukasjenko.

Hun bider også mærke i, at fysisk afstraffelse af børn er forbudt, og at vores sundhedsvæsen er under al kritik.
Hun beskriver blandt andet, hvordan et besøg hos en praktiserende læge ofte ender med, at man bliver sendt hjem med besked om at tage noget smertestillende. Hvis man endelig kommer videre i systemet ender man på venteliste som typisk tager måneder, skriver Tatjana Lukasjenko."
http://nyheder.tv2.dk/udland/2016-10-24 ... lk-har-lus

At I ikke skammer jer! :evil:
:lol:

Kan I genkende jer selv? :-D
0
Do as I say! :whip:
Brugeravatar
Wizzze
Indlæg: 25005
Tilmeldt: 11. aug 2015, 13:16
Kort karma: 3673
Likede indlæg: 30002

Re: Forældre hvordan kan I være det bekendt?

Indlægaf Wizzze » 24. okt 2016, 13:11

Utrolig så meget forskel der er i øjnene der ser, eller måske mere i de livserfaringer der bearbejder hvad øjnene ser? :gruble:

Jeg spiser i øvrigt tit uskrællede gulerødder og går rundt barfodet derhjemme, men jeg er så også kun et barn, sådan rent mentalt :genert:
2
Do as I say! :whip:
Brugeravatar
Daflo
Indlæg: 561
Tilmeldt: 11. aug 2015, 19:12
Kort karma: 56
Likede indlæg: 1004

Re: Forældre hvordan kan I være det bekendt?

Indlægaf Daflo » 24. okt 2016, 13:13

Haha ja, en hel del af det kan jeg godt genkende. Det er sjovt at se hvad andre får ud af ting vi betragter som helt dagligdags :lol:

Måske er det en god lejlighed til lige at finde strygebrættet frem.
0
Brugeravatar
Tux
Indlæg: 3064
Tilmeldt: 12. aug 2015, 18:36
Kort karma: 182
Likede indlæg: 5795

Re: Forældre hvordan kan I være det bekendt?

Indlægaf Tux » 24. okt 2016, 13:19

Wizzze skrev:Utrolig så meget forskel der er i øjnene der ser, eller måske mere i de livserfaringer der bearbejder hvad øjnene ser? :gruble:

Jeg spiser i øvrigt tit uskrællede gulerødder og går rundt barfodet derhjemme, men jeg er så også kun et barn, sådan rent mentalt :genert:


En ikke uvæsentlig faktor er nok at det er propaganda mod vesten...
3
Brugeravatar
Juki
Indlæg: 10021
Tilmeldt: 9. sep 2015, 20:26
Kort karma: 785
Likede indlæg: 14759

Re: Forældre hvordan kan I være det bekendt?

Indlægaf Juki » 24. okt 2016, 13:26

Jeg gad da godt se hvordan hun selv ser ud samt evt. hendes børn.. :genert:
0
Forarget kan man altid blive

En bruger du ikke kan nå :cool2:
Brugeravatar
Daflo
Indlæg: 561
Tilmeldt: 11. aug 2015, 19:12
Kort karma: 56
Likede indlæg: 1004

Re: Forældre hvordan kan I være det bekendt?

Indlægaf Daflo » 24. okt 2016, 13:29

Jeg gad godt se en russisk børnehave.
1
Brugeravatar
dgd2007
Indlæg: 23795
Tilmeldt: 26. aug 2015, 20:59
Kort karma: 1202
Likede indlæg: 22045

Re: Forældre hvordan kan I være det bekendt?

Indlægaf dgd2007 » 24. okt 2016, 13:34

Russiske damer ser ellers tit totalkiksede ud - jeg ved ikke rigtigt, hvad det er, men det har de altid gjort. Måske har de bare en anden smag derovre :)
0
Brugeravatar
Hunkat
Indlæg: 7788
Tilmeldt: 20. aug 2015, 03:20
Kort karma: 574
Geografisk sted: Mellem månen og en drøm
Likede indlæg: 19143

Re: Forældre hvordan kan I være det bekendt?

Indlægaf Hunkat » 24. okt 2016, 13:45

Altså, der er jo ikke noget af det der er decideret usandt (måske undtagen at danskere ikke tager bad... den ved jeg ikke lige hvor kommer fra) men det gør jo verden til forskel om man ved at alt vand fra hanen i Danmark kan drikkes eller om man tror at vandet er dybt forurenet som det er mange steder i Rusland.
3
L'enfer, c'est les autres

First debat-mover :rock:

Persnikedy skrev
Hun er så på tværs at de skal have fat i de slæbebåde fra Suez kanalen
Brugeravatar
Wizzze
Indlæg: 25005
Tilmeldt: 11. aug 2015, 13:16
Kort karma: 3673
Likede indlæg: 30002

Re: Forældre hvordan kan I være det bekendt?

Indlægaf Wizzze » 24. okt 2016, 14:07

dgd2007 skrev:Russiske damer ser ellers tit totalkiksede ud - jeg ved ikke rigtigt, hvad det er, men det har de altid gjort. Måske har de bare en anden smag derovre :)


Jeg forbinder Rusland/Ukraine med overdreven brug af makeup, masser af push-up og noget med jeans/denim, gerne et par størrelser for små :tie:
Men det er nok bare en stereotype fremelsket at den vestlige presse :gruble:
2
Do as I say! :whip:
Brugeravatar
Tibbler
Indlæg: 4646
Tilmeldt: 19. aug 2015, 18:57
Kort karma: 248
Likede indlæg: 8391

Re: Forældre hvordan kan I være det bekendt?

Indlægaf Tibbler » 24. okt 2016, 14:19

Wizzze skrev:
dgd2007 skrev:Russiske damer ser ellers tit totalkiksede ud - jeg ved ikke rigtigt, hvad det er, men det har de altid gjort. Måske har de bare en anden smag derovre :)


Jeg forbinder Rusland/Ukraine med overdreven brug af makeup, masser af push-up og noget med jeans/denim, gerne et par størrelser for små :tie:
Men det er nok bare en stereotype fremelsket at den vestlige presse :gruble:


og alt tøjet er pyntet med similisten, blonder, pels o.l.
2
fisken80
Indlæg: 22342
Tilmeldt: 18. aug 2015, 16:13
Kort karma: 1133
Likede indlæg: 52575

Re: Forældre hvordan kan I være det bekendt?

Indlægaf fisken80 » 24. okt 2016, 14:40

Haha, og det at vi cykler opfattes som fattigdom. Tal om massive kulturforskelle
2
litteraturen kan noget, som regneark og forvaltningsstudier ikke kan. Uden litteraturen bliver tanker og ideologier blodfattige og pulsløse.

Man VÆNNER sig til ting. Det kommer af vane. Så svært er det ikke.

Maude, din proportionssans
Brugeravatar
dgd2007
Indlæg: 23795
Tilmeldt: 26. aug 2015, 20:59
Kort karma: 1202
Likede indlæg: 22045

Re: Forældre hvordan kan I være det bekendt?

Indlægaf dgd2007 » 24. okt 2016, 15:36

Rakel skrev:Gad vide, hvilke danskere hun har mødt?
Ensidigt vrøvl vil jeg kalde det med få pointer.

Helt enig - nu har jeg fået læst det hele. Jeg har da aldrig hørt mage til sludder!

@TS: Det er vel ikke fra Rokokskij Postskij? :fløjt:
1
Brugeravatar
Wizzze
Indlæg: 25005
Tilmeldt: 11. aug 2015, 13:16
Kort karma: 3673
Likede indlæg: 30002

Re: Forældre hvordan kan I være det bekendt?

Indlægaf Wizzze » 24. okt 2016, 16:46

dgd2007 skrev:
Rakel skrev:Gad vide, hvilke danskere hun har mødt?
Ensidigt vrøvl vil jeg kalde det med få pointer.

Helt enig - nu har jeg fået læst det hele. Jeg har da aldrig hørt mage til sludder!

@TS: Det er vel ikke fra Rokokskij Postskij? :fløjt:


Nope, det skulle være den rene Pravda, lige fra bloggerens mund, må måske er hun bare ude efter at fiske klik? lusede og fattige danskere "sælger" sikkert bedre end småfede og veltilpasse danskere? :gruble:
0
Do as I say! :whip:
Brugeravatar
paint
Indlæg: 20488
Tilmeldt: 16. apr 2016, 17:38
Kort karma: 765
Likede indlæg: 43983

Re: Forældre hvordan kan I være det bekendt?

Indlægaf paint » 24. okt 2016, 20:51

Det er da ren propaganda. Jeg har selv været i Rusland, og det er helt sikkert ikke noget nogen dansker ville ønske at leve i. Medmindre man er ven med Putin og oligark.

Klassisk russisk kultur

Billede
Billede
Billede
Billede
2
Følg dem der søger sandheden, men vogt dig for dem der siger at de har fundet den

Det sted du søger, er det sted du søger fra
Brugeravatar
Delfin
Indlæg: 15373
Tilmeldt: 11. aug 2015, 11:05
Kort karma: 1250
Geografisk sted: ..... Casa del Fino
Likede indlæg: 25741

Re: Forældre hvordan kan I være det bekendt?

Indlægaf Delfin » 24. okt 2016, 21:00

Hvis jeg skal dømme efter russere i ferielandet, foretrækker jeg os selv med alle vore lus :D
1
14 11 14
02 05 22
30 08 23

Tilbage til "Forældre"