Bimmerdyret skrev:Men at lukke en stue ned og presse 20 børn ind i en "gruppe" der så har 2 voksne, men egentlig kræver 4 voksne for at leve op til det man forventer af udvikling af gruppen. - giver det mening???
Fair nok hvis du mener det det giver mening,men så må du lige bevise og argumentere for hvorfor
og så også lige for hvordan det lige passer i grundskoleregi fordi det hænger sammen.
Det man gør er jo netop at man lukker stuer ned = at samle flere børn pr stue uden at normeringen følger med.
Enhver kan jo sige sige sig selv at 20 blebørn ikke får optimal udvikling af 2 deltidspædagoger og 1 praktikant
Og tænk så lige på at der skal it - ind i det - og det er langt højere prioriteret end bleskift.
Hæhæ, du behøver ikke eksplicit bede mig argumentere, det kommer forhåbentlig helt af sig selv.
Jeg vil tro, at overblikket bliver et andet, hvis børnene skal være i tre rum foruden fællesarealet i stedet for de sædvanlige seks. Færre rum at skulle shuffle mellem for personalet. Er det ikke logik?
Selvom der vil være flere børn samlet på et mindre areal end normalt (aka potentielt flere konfrontationer mellem børnene), vil jeg tro, det kunne give pædagogerne bedre overblik. Dertil kommer, at jeg jo kun ser det som en fordelagtig løsning i nødsituationer, hvor det halve af personalet ligger med influenza-ish.
Det markerede forstår jeg ikke. Det hænger da ikke nødvendigvis sammen? Her er børnehave og grundskole (mener du 0. klasse, jeg er stadig forvirret?) adskilt, de ligger faktisk i hver deres ende af byen.
Desuden er der ikke 20 blebørn. Børnehaven er normeret til 64 børn. Heraf er der 12 i den mindste gruppe, hvoraf der måske er 5 blebørn tilbage pt., det har jeg i hvert fald overhørt pædagogerne tælle op på. Og jeg tager selvfølgelig udgangspunkt i min søns børnehave, idet det netop er problemstillingen her - i går - der er i fokus i tråden.
Der var forresten 4 pædagoger til stede i går.
Optimal udvikling er vel slet ikke et issue i dette tilfælde, som handlede om akut sygdom. Jeg tror i hvert fald ikke, at de andre forældre kræver udvikling på dage som i går, blot pasning og tryghed. Så kan udviklingsarbejdet genoptages, når bemandingen er til det igen.
Min pointe var egentlig også bare, at de kunne/burde have tænkt i en nødløsning, som skabte mere overblik for dem.