Bad moms - Når der er plads til forbedring

Brugeravatar
LaScrooge
Indlæg: 7569
Tilmeldt: 9. okt 2015, 08:59
Kort karma: 1897
Likede indlæg: 24590

Re: Bad moms - Når der er plads til forbedring

Indlægaf LaScrooge » 13. jun 2019, 15:43

Går læreren også med sokker eller sutsko indendørs? Jeg formoder at det er for at spare på rengøringen at det indføres?
2
And we both know: I will be delicious
Brugeravatar
Anlewi
Indlæg: 2592
Tilmeldt: 21. maj 2016, 12:13
Kort karma: 178
Geografisk sted: Storkøbenhavn
Likede indlæg: 3874

Re: Bad moms - Når der er plads til forbedring

Indlægaf Anlewi » 13. jun 2019, 19:01

vibbsen skrev:
Smiling_Goat skrev:
vibbsen skrev:Jeg er en Bad Mom....Sådan er det bare......Denne gang primært fordi jeg synes at der er tale om en tåbelig regel....

MiniVibbsen forklarede mig i morges tålmodigt at vi skulle ud og købe sutsko til hende. For man må ikke have bare fødder i klassen. Og man må ikke have sine sandaler på ind i lokalet. Enten skal man have sokker på. Eller også skal man have sutsko på.

Det synes jeg simpelthen er så åndssvagt at jeg faktisk overvejer at "lydighedsnægte" og sende mit barn i skole iført sandaler og bare fødder...UDEN sutsko.

Vi skriver juni måned. Det er 20 grader udenfor. Sandaler og bare fødder er efter min mening nærmest standard-beklædning. Mit barn går ikke med sokker i sandalerne. Det gør jeg heller ikke. Det giver ingen mening. OVERHOVEDET. Og jeg failer FULDSTÆNDIG at se argumentationen for at man ikke må have sandaler på ind i klasse om sommeren. Jeg kan forstå at man ikke vil have våde vinterstøvler ind i klassen....Men sandaler....Om sommeren....Det giver ingen mening at det ikke er tilladt....


Det er sådan en situation, hvor man håber at læreren forsøger at irettesætte med et: "må du også det derhjemme?" :D


Åhhh-ja....Det ville være fantastisk....

Vi har allerede fået en "Emma kom i skole uden strømper idag" påtale :lol: :lol: :lol: :lol:

Jeg havde ellers lagt dem frem. Beordret dem på. Udstedt instrukser.

Og var så taget afsted på arbejde. Iført bare tæer i mine sandaler. Sådan som jeg plejer.

Emma havde IKKE strømper på i skole den dag heller.

Monkey See - Monkey Do

Som en af mine (temmelig kloge) veninder engang sagde : Hvordan skal jeg da nogensinde kunne gennemføre "Du SKAL have sutsko på" når jeg altid selv enten går i strømpesokker eller bare fødder herhjemme.
Det synes jeg rammer problematikken temmelig godt. Jeg går ALDRIG med sutsko selv. Og jeg har aldrig gjort det. Jeg HADER at gå med sutsko. Jeg går altid enten på strømpefødder eller på bare tæer herhjemme. Om sommeren går jeg stort set ALDRIG med sokker.


Køb et par klipklappere, så er bare tæer og sutsko kombinetey
0
:savl: selvom man er tyk kan man godt have tynd mave :savl:
Brugeravatar
Ata
Indlæg: 6173
Tilmeldt: 19. sep 2018, 18:25
Kort karma: 746
Likede indlæg: 14661

Re: Bad moms - Når der er plads til forbedring

Indlægaf Ata » 18. jun 2019, 08:53

Klipklappere er rigtigt dårligt for børns fødder (og voksnes). Kan hun ikke bare have nogle strømper liggende på sin plads ovre i skolen? Anyway, det lyder som en skør regel. Hos os må de gerne have både bare tæer og beholde sandalerne på indendørs.
0
Brugeravatar
KitKat
Indlæg: 1127
Tilmeldt: 15. sep 2015, 05:43
Kort karma: 351
Geografisk sted: Vestjylland
Likede indlæg: 3262
Kontakt:

Re: Bad moms - Når der er plads til forbedring

Indlægaf KitKat » 18. jun 2019, 08:59

Jeg kunne godt finde på at købe et par sandaler mere, magen til dem hun i forvejen bruger mest, og så lade dem stå i skolen.

Så kan hun skifte fra "ude-sandaler" til "inde-sandaler", du slipper for påtaler og det er op til læreren at forklare hende det tåbelige i at hun SKAL skifte fra et sæt sko til et andet, nøjagtig ens, sæt sko...
0
Brugeravatar
Sangius
Indlæg: 9659
Tilmeldt: 30. jan 2016, 19:49
Kort karma: 1356
Likede indlæg: 29250

Re: Bad moms - Når der er plads til forbedring

Indlægaf Sangius » 18. jun 2019, 09:04

Min datter skal have sandaler på indendørs, da hun har hypermobile ankler. Så hendes sko skal have fast hælkappe, og skal kunne spændes ind så den krammer foden hele vejen rundt. Sutsko dur ikke.

Hun har et par sandaler magen til, som er til udendørs. Dagplejemor har gulvtæpper, og min datter elsker vandpytter.
0
T ♡ sep 2016
M ♡ okt 2018
Brugeravatar
Madam Pomfrey
Indlæg: 8894
Tilmeldt: 11. aug 2015, 19:29
Kort karma: 1514
Likede indlæg: 25487

Re: Bad moms - Når der er plads til forbedring

Indlægaf Madam Pomfrey » 18. jun 2019, 10:34

vibbsen skrev:
Og det har de jo så ikke gjort......Ergo så formoder jeg at det ikke er en "rigtig" regel.....Især ikke når jeg kan konstaterer at resten af skolen har sko på i klasserne OG at alle går med sko i SFO'en. Som nærmest er samme sted som børnehaveklasserne.


Min ene søns klasse har en regel om at man ikke har udendøres fodtøj på inde i klassen, for at holde gulvet pænt og rent, tror det er ungernes eget ønske/beslutning efter forslag fra lærerne - de har måtter til skoene lige ude for klassen, helt fjong med mig. Men de skal sgu ikke bestemme at han så ikke må ha bare fødder inde i klassen! Hvad skulle der dog være i vejen med det? :gruble:

Jeg er selv barfordet det meste af sommerhalvåret, jeg elsker at have bare fødder - og vil mine børn også gå barfodet så skal de da bare gøre det.
0
"Happiness can be found, even in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light."
avdotja
Indlæg: 4930
Tilmeldt: 11. okt 2015, 18:31
Kort karma: 537
Likede indlæg: 14700

Re: Bad moms - Når der er plads til forbedring

Indlægaf avdotja » 18. jun 2019, 16:15

Sjovt - jeg har ikke selv børn, men troede faktisk det var helt standard at man i børnehaven/-klassen ikke havde udendørssko på indenfor. Både fordi børn i den alder ikke nødvendigvis har den store føling med hvad de træder i og der er grænser for hvad man ønsker der bliver slæbt med ind, men også fordi en del af legen stadigvæk foregår på gulvet og man derfor heller ikke ønsker alt for meget “normal” snavs.

At bare tæer ikke tillades, antager jeg skyldes risikoen for at fodvorter/svamp spredes mellem børnene?
8
avdotja
Indlæg: 4930
Tilmeldt: 11. okt 2015, 18:31
Kort karma: 537
Likede indlæg: 14700

Re: Bad moms - Når der er plads til forbedring

Indlægaf avdotja » 18. jun 2019, 16:16

Men jeg går så heller ikke med udendørssko hjemme hos mig selv, så for mig er det helt normal praksis at tage skoene af, når man kommer indenfor.
0
Brugeravatar
Ata
Indlæg: 6173
Tilmeldt: 19. sep 2018, 18:25
Kort karma: 746
Likede indlæg: 14661

Re: Bad moms - Når der er plads til forbedring

Indlægaf Ata » 24. jun 2019, 07:31

Man føler sig lidt som en bad mom, når man har slæbt sin datter ud på en løbetur, fordi man tror hendes mavepine skyldes forstoppelse. For tre timer senere at sidde med en opkastende pige, som har fået omgangssyge. Ups, undskyld, skat! :genert:

Mit eneste forsvar er, at hun gerne selv ville med på den løbetur og faktisk også havde det fint undervejs...
1
Brugeravatar
FormerlyKnownAs
Indlæg: 13017
Tilmeldt: 6. sep 2017, 07:02
Kort karma: 2860
Likede indlæg: 28058

Re: Bad moms - Når der er plads til forbedring

Indlægaf FormerlyKnownAs » 25. jun 2019, 05:56

Ata skrev:Man føler sig lidt som en bad mom, når man har slæbt sin datter ud på en løbetur, fordi man tror hendes mavepine skyldes forstoppelse. For tre timer senere at sidde med en opkastende pige, som har fået omgangssyge. Ups, undskyld, skat! :genert:

Mit eneste forsvar er, at hun gerne selv ville med på den løbetur og faktisk også havde det fint undervejs...


Ups. Hvordan går det med hende nu?

Vi blev mega irriterede på vores søn en lørdag fordi vi på hans ønske var taget på et hotel med en stor lækker brunch og han så blev ved med ikke at ville spise, sagde at han havde ondt i maven og var “umulig”. Det der med ondt i maven er lidt brugt nogle gange når han ikke vil et eller andet og han havde det objektivt set helt fint.

Så måtte vi så tage en snak om Peter og Ulven efter at han kastede op midt gulvet ved siden af buffeten og derefter var på toppen og kastede sushi, østers og churros ned i halsen med stor glæde. :blush:
2
Brugeravatar
Knirkemis
Indlæg: 1273
Tilmeldt: 20. apr 2016, 08:42
Kort karma: 313
Likede indlæg: 3587

Re: Bad moms - Når der er plads til forbedring

Indlægaf Knirkemis » 6. jul 2019, 14:20

Jeg er en bad mom lige nu.

Dagen startede med et vildt anfald af arrigskab kl. 7, fordi hendes smoothie røg på gulvet og Gurli Gris sluttede. Hun skreg i en halv time, selvom jeg samlede smoothien op og satte mere Gurli Gris på. For det var ikke det rigtige afsnit. På et tidspunkt lå hun og råbte “Av! Av!” selvom jeg lå helt stille ved siden af hende. Jeg overvejer om jeg skal sætte en seddel op i opgangen, om at hun ikke bliver mishandlet.
Det satte så kursen for, hvordan resten af dagen har været. Alt er galt. Alt resulterer i skrig og skrål. Jeg har prøvet at glatte ud og aflede, men har også flere gange bedt meget bestemt om, at nu skal hun altså slappe af.

Da vi skulle ud og handle, endte jeg med at måtte bære hende i fuldt regntøjs-outfit plus løbecykel hjem, fordi hun nægtede at køre eller gå længere. Vi fik ikke handlet ind.

Nu har jeg hovedpine af alt det skrigeri, og har plantet hende foran Ramasjang.

Jeg har aldrig oplevet så hård en dag før med hende. Jeg siger til mig selv igen og igen, at hendes hjerne kun er 3 år, og jeg tæller til ti og vi krammer og bliver gode venner igen og igen. Indtil næste eksplosion. Men lige nu har jeg brug for at ligge på sofaen, imens hun er stille og optaget af en skærm. Det er imod alle mine principper, men jeg er færdig (og drømmer lige nu om, ikke at være alenemor, hvilket ellers aldrig sker).

Please, fortæl mig at jeg ikke er den eneste, der nogle gange har lyst til at gå hjemmefra?
4
Jadajada
Indlæg: 720
Tilmeldt: 18. jan 2018, 21:31
Kort karma: 107
Likede indlæg: 2315

Re: Bad moms - Når der er plads til forbedring

Indlægaf Jadajada » 6. jul 2019, 14:25

Det er en fase, det er en fase, det er en fase, det er en fase, det er en fase, det er en fase, det er en fase, det er en fase, det er en fase, det er en fase, det er en fase, det er en fase, det er en fase, det er en fase, det er en fase, det er en fase, det er en fase, det er en fase, det er en fase,det er en fase, det er en fase, det er en fase, det er en fase, det er en fase, det er en fase, det er en fase, det er en fase, det er en fase, det er en fase, det er en fase, det er en fase, det er en fase, det er en fase, det er en fase, det er en fase, det er en fase, det er en fase,det er en fase, det er en fase, det er en fase, det er en fase, det er en fase, det er en fase, det er en fase, det er en fase, det er en fase, det er en fase, det er en fase, det er en fase, det er en fase, det er en fase, det er en fase, det er en fase, det er en fase, det er en fase,det er en fase, det er en fase, det er en fase, det er en fase, det er en fase, det er en fase, det er en fase, det er en fase, det er en fase, det er en fase, det er en fase, det er en fase, det er en fase, det er en fase, det er en fase, det er en fase, det er en fase, det er en fase,det er en fase, det er en fase, det er en fase, det er en fase, det er en fase, det er en fase, det er en fase, det er en fase, det er en fase, det er en fase, det er en fase, det er en fase, det er en fase, det er en fase, det er en fase, det er en fase, det er en fase, det er en fase, det er ...
19
Sorenspige
Indlæg: 7067
Tilmeldt: 29. sep 2015, 06:34
Kort karma: 967
Likede indlæg: 9376

Re: Bad moms - Når der er plads til forbedring

Indlægaf Sorenspige » 6. jul 2019, 17:27

Du er ikke den eneste. Jeg har flere gange haft lyst til at smutte, også på dage hvor både min mand og jeg er hjemme.

Nogle gange er det bare r.. og nøgler at være forælder.
1
Brugeravatar
Knirkemis
Indlæg: 1273
Tilmeldt: 20. apr 2016, 08:42
Kort karma: 313
Likede indlæg: 3587

Re: Bad moms - Når der er plads til forbedring

Indlægaf Knirkemis » 6. jul 2019, 17:33

Resten af dagen gik heldigvis bedre. Vi fik handlet, og jeg trøsteshoppede en buket pæoner og creme brulee, som skal i ovnen lige så snart hun sover.

Det kan godt være man kalder det terrible two, men terrible three er åbenbart også en realitet.
1
Sorenspige
Indlæg: 7067
Tilmeldt: 29. sep 2015, 06:34
Kort karma: 967
Likede indlæg: 9376

Re: Bad moms - Når der er plads til forbedring

Indlægaf Sorenspige » 6. jul 2019, 18:01

Jeg syntes klart, at 3-års alderen var værre med min ældste end 2-års alderen.

M bliver meget snart 3, og selvom hun har haft nogle ture, er det endnu ikke på niveau med hendes storebror som 3-årig. Men jeg går bare og venter på, at det kommer.
1

Tilbage til "Forældre"