Bad moms - Når der er plads til forbedring

avdotja
Indlæg: 4930
Tilmeldt: 11. okt 2015, 18:31
Kort karma: 537
Likede indlæg: 14700

Re: Bad moms - Når der er plads til forbedring

Indlægaf avdotja » 19. mar 2019, 22:34

Der kan man bare se, så lærte jeg også noget i dag. Ville have været et meget populært karrierevalg for mit 7-årige jeg :lol:
3
Brugeravatar
hotlips
Indlæg: 5039
Tilmeldt: 13. aug 2015, 11:01
Kort karma: 421
Likede indlæg: 9195

Re: Bad moms - Når der er plads til forbedring

Indlægaf hotlips » 20. mar 2019, 01:50

kartoffelpizza skrev:Er det ikke bare Anders Lund Madsens hustru?
De har da et barn med det navn, og hun arbejder legit som havfrue.

Alle deres børn hedder sådan noget fri og modig-halløj.


De hedder Stærk og Modig, goddammit jeg havde ikke lige fanget du mente det så bogstaveligt. :forvirret:

Shit det er syret. Jeg troede du mente det sådan spis rejs og vær glad hippier og ungerne så hed krusedulla og solsikkesolskin - agtigt. :lol: :lol:

Jeg blev nødt til at læse på det og den er god nok, konen er dyrepasser elev i den blå planet og bruger så havfrue halløjet til at formidle.

Jeg er lidt misundelig, jeg vil også være havfrue, men det er godt nok en lidt syret familie. Men de lader til at være glade, så det er nok som det skal være.

Men nogen burde skrive i ubrugelige facts at hans kone er havfrue.
0
Brugeravatar
hotlips
Indlæg: 5039
Tilmeldt: 13. aug 2015, 11:01
Kort karma: 421
Likede indlæg: 9195

Re: Bad moms - Når der er plads til forbedring

Indlægaf hotlips » 20. mar 2019, 02:08

Jeg hører i forvejen til heinde for tiden, på fredag får filmen om mötley Crüe premiere, jeg glæder mig og min søde dreng er så solidarisk at han også elsker gammel metal, så vi skal se den sammen med volumen på max, jeg har så sagt han må hoppe i sofaen og sige fuck for det ved jeg jo godt de kommer til at sige tusind gange under filmen, men vi har så set traileren hvor de lige viser tegnet så nu vil danser han rundt og giver finger til luften når vi hører rock.

Jeg har prøvet at forklare at han kun kan få frit slag til bestemte lejligheder fordi han ikke gør det ellers,han har ellers været slem men det er ved at være længe siden og så syntes jeg det var fint nok at begynde at praktisere på rette tid og sted politik, for jeg har ingen forventning om at han slet ikke må og jeg lyder selv som en havnearbejder hvis jeg bliver gal nok, men jeg siger aldrig noget værre end sq og fanden normalt og det er ikke særligt meget ... men det var vist liige en postgang for tidligt,så nu må han på afvænning igen, men det bliver nu først efter fredag jeg tager fat i det for alvor.

Jeg har ellers sagt han må nøjes med mgp og åh abe hvis han tager for mange unoder med fra rocken og sagt vi går over til de små synger, vi kører ellers lidt et tema i bedste school of rock stil, metal førte til glam, men metal kom selv fra punken og så videre, det er rigtig skægt og han er fuldstændig vild med de der gamle videoer men jeg havde ikke lige set det komme at jeg må lege den sure voksne der plager de unge der bare gerne vil høre rock :afro:
1
Brugeravatar
FormerlyKnownAs
Indlæg: 13017
Tilmeldt: 6. sep 2017, 07:02
Kort karma: 2860
Likede indlæg: 28058

Re: Bad moms - Når der er plads til forbedring

Indlægaf FormerlyKnownAs » 20. mar 2019, 02:59

godtnavn skrev:
fisken80 skrev:
avdotja skrev:
godtnavn skrev:....

Her er det heldigvis kun på billeder at alle mænd er far og alle kvinder er mor. Børn er dreng eller pige. Tilgengæld går hun i dagpleje med en pige, Fri, hvis mor arbejder som havfrue, så hver gang hun ser en dukke/billede af en havfrue peger hun og råber "Fri mor", det er også lidt sjovt synes vi, især da vi til fastelavn så en mand klædt ud som havfrue :lol:

:forvirret: Altså et bi-job som udklædt havfrue i et eller andet forlystelsescenter eller hvordan?


Jeg læste en artikel i et ugeblad for ikke så længe siden om en der havde jobbet som havfrue og vist nok også videnskabelig medarbejder som ordinært job. Det var muligvis på Den blå planet, men det er jeg usikker på.


Ved ikke hvad hun ellers laver, men hun er netop havfrue på Den Blå Planet, hun svømmer rundt med havfruehale på i det store akvarium og laver "Havfrue-show" for besøgende :)


Er det ikke Anders Lund Madsens kone og barn? Han har i hvert fald en datter Fri og en kone der er havfrue. Lige pudsigt nok hvis der er to af den slags konstellationer :D

De har også 2 drenge, Stærkodder og Modig.
0
godtnavn
Indlæg: 11110
Tilmeldt: 4. jan 2016, 13:47
Kort karma: 1096
Likede indlæg: 12857

Re: Bad moms - Når der er plads til forbedring

Indlægaf godtnavn » 20. mar 2019, 08:27

FormerlyKnownAs skrev:
godtnavn skrev:
fisken80 skrev:
avdotja skrev:
godtnavn skrev:....

Her er det heldigvis kun på billeder at alle mænd er far og alle kvinder er mor. Børn er dreng eller pige. Tilgengæld går hun i dagpleje med en pige, Fri, hvis mor arbejder som havfrue, så hver gang hun ser en dukke/billede af en havfrue peger hun og råber "Fri mor", det er også lidt sjovt synes vi, især da vi til fastelavn så en mand klædt ud som havfrue :lol:

:forvirret: Altså et bi-job som udklædt havfrue i et eller andet forlystelsescenter eller hvordan?


Jeg læste en artikel i et ugeblad for ikke så længe siden om en der havde jobbet som havfrue og vist nok også videnskabelig medarbejder som ordinært job. Det var muligvis på Den blå planet, men det er jeg usikker på.


Ved ikke hvad hun ellers laver, men hun er netop havfrue på Den Blå Planet, hun svømmer rundt med havfruehale på i det store akvarium og laver "Havfrue-show" for besøgende :)


Er det ikke Anders Lund Madsens kone og barn? Han har i hvert fald en datter Fri og en kone der er havfrue. Lige pudsigt nok hvis der er to af den slags konstellationer :D

De har også 2 drenge, Stærkodder og Modig.


Jo :) Men tænkte ikke det var så relevant hvem det var, det var mere det sjove i at alle havfruer, også udklædte mænd, herhjemme er "Fris mor" :P Manden i fastelavnskostume kiggede mærkelig på os da han blev udpeget som at være en mor :lol:
3
Brugeravatar
FruKuk
Indlæg: 5645
Tilmeldt: 16. sep 2015, 18:05
Kort karma: 927
Likede indlæg: 10021

Re: Bad moms - Når der er plads til forbedring

Indlægaf FruKuk » 30. mar 2019, 14:02

Man må gerne lige huske at være den voksne, når mindstebarnet bare råber “hurtigere mor, hurtigere” i stedet for bare at følge trop og snorre ham rundt og rundt og rundt på gyngen :blush:

Men jeg tørrede selv brækket op. Uden hjælp
26
MrMister
Indlæg: 2396
Tilmeldt: 13. jan 2019, 18:24
Kort karma: 284
Likede indlæg: 6931

Re: Bad moms - Når der er plads til forbedring

Indlægaf MrMister » 9. apr 2019, 21:38

Trappestige skrev:Jeg har lige gjort det værste af det værste! :whine: Jeg har smadret et tungt drikkeglas i hovedet på min datter. :tie: Jeg var inde på hendes værelse for at tage alt elektronik ud og sige godnat, hun beder om et glas vand (brækket ben, så det er nemmere at jeg lige henter). Jeg henter vandet, hun drikker og der er den berømte halve tår tilbage, som jeg ofte lige kaster i hovedet på hende for sjov. Det prøvede jeg også her til aften, men glasset var vådt på ydersiden, så i det jeg svinger glasset, glider det ud af min hånd, lige ned i kraniet på hende og splintrer til atomer, ud over pude, dyne, madras, gulv, sengebord og til sidst gulvet. Jeg har seriøst aldrig hørt hende råbe så højt før, og hun kommer ellers jævntligt alvorligt til skade. Det blødte allerhøjst to dråber, men hun har fået en bule i hovedbunden. MEGET heldigt sluppet!! Jeg ved slet ikke hvad jeg havde gjort, hvis hun havde fået et glasskår i øjet eller noget. Jeg er helt ødelagt af dårlig samvittighed. :( Jeg fik hende hurtigt bragt ude på badeværelset, hvor hun sad med noget koldt til hovedet, mens jeg støvsugede og hun var god igen efter et par minutter. Det endte med at hun sad og trøstede mig. :blush:


Dét kommer du til at høre fra i maaaange år - på den der sjove, drillende: “kan du huske ...” som vokser vildere og vildere hver gang. For når det gik så “let”, så bliver det en god histore.

Og dejligt det trods alt ikke gik helt galt. Straffen kom vel automatisk i at du skal rengøre alt nu? :)
7
"Courage is what it takes to stand up and speak; courage is also what it takes to sit down and listen." - Churchill
Brugeravatar
FruKuk
Indlæg: 5645
Tilmeldt: 16. sep 2015, 18:05
Kort karma: 927
Likede indlæg: 10021

Re: Bad moms - Når der er plads til forbedring

Indlægaf FruKuk » 10. apr 2019, 07:13

Trappestige skrev:Jeg har lige gjort det værste af det værste! :whine: Jeg har smadret et tungt drikkeglas i hovedet på min datter. :tie: Jeg var inde på hendes værelse for at tage alt elektronik ud og sige godnat, hun beder om et glas vand (brækket ben, så det er nemmere at jeg lige henter). Jeg henter vandet, hun drikker og der er den berømte halve tår tilbage, som jeg ofte lige kaster i hovedet på hende for sjov. Det prøvede jeg også her til aften, men glasset var vådt på ydersiden, så i det jeg svinger glasset, glider det ud af min hånd, lige ned i kraniet på hende og splintrer til atomer, ud over pude, dyne, madras, gulv, sengebord og til sidst gulvet. Jeg har seriøst aldrig hørt hende råbe så højt før, og hun kommer ellers jævntligt alvorligt til skade. Det blødte allerhøjst to dråber, men hun har fået en bule i hovedbunden. MEGET heldigt sluppet!! Jeg ved slet ikke hvad jeg havde gjort, hvis hun havde fået et glasskår i øjet eller noget. Jeg er helt ødelagt af dårlig samvittighed. :( Jeg fik hende hurtigt bragt ude på badeværelset, hvor hun sad med noget koldt til hovedet, mens jeg støvsugede og hun var god igen efter et par minutter. Det endte med at hun sad og trøstede mig. :blush:


Åh for fanden hvor uheldigt. Men er helt enig med MrMister, det ender med at blive en god historie. Hun ved jo godt, at du ikke havde til hensigt at kaste et glas i hovedet på hende, og det gik heldigvis ikke rigtigt galt. Men jeg forstår så sagtens følelsen :kram:
0
Brugeravatar
hotlips
Indlæg: 5039
Tilmeldt: 13. aug 2015, 11:01
Kort karma: 421
Likede indlæg: 9195

Re: Bad moms - Når der er plads til forbedring

Indlægaf hotlips » 12. apr 2019, 02:57

Jeg har jævnligt ekstra børn med på tur, jeg gør mig umage med at planlægge og for det meste er det gået fint, men jeg kan ikke planlægge alt og vi har været noget uheldige på det sidste.

For et par måneder siden kommer jeg gående inde i København med min dreng og hans kæreste, vi kommer der jævnligt men jeg er jo ikke vant til at være der til hverdag længere så jeg skænker det ikke en tanke at vi kommer igennem krystalgade så vi går bare og sludre da vi pludselig bliver det stoppet af en soldat med et gevær fremme der siger der er adgang forbudt, vi skal gå over på det andet fortorv og uden om afspærringem, det gør vi så, der er bevæbnede soldater og betjente, mange med hunde hele gaden ned til enden hvor der står en soldat med gevær på hver side af fortorvet og der holder 3-4 politibiler og spærrer for al indkørsel.
Ungerne sagde ikke noget til det, Benjamin syntes mest det var spændende men da vi kom hjem skrev jeg lige om det til forældrene, det lyder bare ikke godt hvis ens børn begynder at fortælle det stod soldater med store geværer og så videre når de har været på tur..

I lørdags havde vi så en af drengene med, vi skulle se på rollespilsvåben og i kongens have, så vi kommer op fra Nørreport, jeg kan godt se der er forsamlet mennesker længere fremme men jeg tænker det er pædagoger og forældre det demonstrerer så det er jeg ikke bekymret over, vi går forbi en lille bus der står politi på, der er tremmer for vinduerne og gitter for forruden og den holder stille, jeg tror det er en fangetransport, der holder stille til den kan komme igennem demonstrationen og bortset fra lidt sammenrend længere fremme er der ro på strøget.
Det er der så kun i to minutter mere, vi når næsten ned til kultiveret, så er der en dame der råber at der er nynazister, jeg når ikke at tænke, så kommer kæden med uroerne i løb bagfra, jeg må hive drengene ret hårdt ud til siden for vi står hvor betjentene kommer løbende, de er stået ud af den bus jeg troede var en fangevogn.

Jeg siger til drengene at vi må se på rollespilsvåben en anden dag og skynder mig at få dem ud af en sidegade hvor jeg kan se der er ro og så går vi ned og provianterer ved Nørreport og så går vi igennem botanisk og ser den store meteor ved geologisk, og så er det i kongens have, men vi når nok at se 15 hollændervogne og de første tyve motorcykel betjente, patruljebiler, hundevogne og andre typer jeg ikke kender, drengene blev forskrækkede, det gjorde jeg også, men de tager det fint og efter lidt tid siger vennen at nu synes han vi har set politi nok og nu må de gerne gemme resten til en anden dag..

Men vi havde en god dag, jeg skrev til vennens mor at vi havde det fint, hun vidste godt vi skulle over kultorvet og de viste i medierne at der var ballade men ellers stod den bare på fægtekamp og årets første gang de fik lov til at smide jakkerne.

Da vi så kører i skole mandag siger jeg til Benjamin at han lige skal sige til hvis hans ven lyder som om han er blevet skræmt, det kan man jo godt selvom der ikke er noget først, når man er kommet hjem og har fået tænkt igennem hvad der egentlig er sket, og hans ven er sådan en type der grubler meget.
Men de to banditter møffede rundt på legepladsen i kongens have mens jeg sad og holdt øje på bænken lidt væk og der har de altså været enige om at det var så spændende at de ligefrem har aftalt hvordan og hvornår de skal fortælle det i klassen på mandag for ligesom at få den maksimale dramatiske effekt ud af det, de har ligefrem aftalt hvem der skal fortælle hvad.

Det var ikke heelt planen at det de fortæller vidt og bredt efter at være på tur at der var politi alle vegne og at de kom løbende og så videre.
1
Sorenspige
Indlæg: 7067
Tilmeldt: 29. sep 2015, 06:34
Kort karma: 967
Likede indlæg: 9377

Re: Bad moms - Når der er plads til forbedring

Indlægaf Sorenspige » 12. apr 2019, 11:32

At jeg glemte at putte pålæg på min drengs ene rugbrødsmad, så der kun var smør på, da han åbnede sin madpakke :genert:. Heldigvis var der pålæg på de andre madder.
6
Brugeravatar
vibbsen
Indlæg: 4137
Tilmeldt: 17. sep 2015, 17:26
Kort karma: 1136
Likede indlæg: 16358

Re: Bad moms - Når der er plads til forbedring

Indlægaf vibbsen » 12. apr 2019, 12:32

MiniVibbsen skulle afleverer dansk og matematik hjemmeopgaver idag...Vi har haft virkelig langt tid til dette....Og alligevel så var der 2 sider som vi aldrig nåede til...

Til mit og hr.vibbsens forsvar vil jeg dog gerne sige, at vi bestemt ikke har lænet os bagud uden kamp. Tværtom....Vi har faktisk været samtlige stadier af motivationsprocessen igennem for at få lavet de lektier: Ned af Frivillighedens Vej (Forholdsvis kort blind vej), tværs over Trussel Allé (Du vil vel ikke have at vi skal sige til læren at du ikke gider lave lektier....Det mente hun ikke var nødvendigt....Det skulle hun nok selv sige) og herefter et smut ned af Lokkegade (som viste sig faktisk slet ikke at føre nogen steder hen) for så at ende på Bestikkelses Plads.

Turen har været præget af hysterisk gråd, beskyldninger om manglende forældrekompetencer, arrig trampen, smækken med døre, flere beskyldninger om manglende forældrekompetencer og manglende evner til at anerkendelse af hendes behov (for IKKE at lave lektier), klager over manglende deltagelse (Hvorfor er det kun mig der skal lave lektier, hvorfor skal I ikke), manglende forståelse (Hvorfor kan du ikke forstå at jeg ikke gider), manglende empati (Hvordan kan du tvinge mig til at lave lektier på den her måde), anklager om forskelsbehandling (Der er ingen af de andre i klassen som skal lave lektier) samt respektløse forsøg på forhandling (OK, så laver jeg 1 spalte med opgaver, men så skal jeg også have XXX) i sådan en grad at jeg tænker det kan være lige meget om ungen lærer at regne.....Hun skal helt klart være gidselforhandler i Somalia......Og det eneste hun skal kunne regne ud er vel egentlig hvor langt hun kan drive de der pirater ud inden de selv vælger at overgive sig...Bare for at slippe for at høre på hende.......Mage til stædig lille satan skal man godt nok lede længe efter....Ikke så snart man afviser et af hendes forslag, så har hun 3 nye parat....

Og naturligvis sammenbidte tænder. Tællen til flere millioner. Krampagtige tag i inventar, opgivende træk på skulderen og den hvislende lyd af "Nu tager du over ellers så garanterer jeg ikke for følgerne" ud af mundvige.....

Hun får dog ikke de 30 kroner som jeg havde lovet hende hvis hun løste alle 3 sider med matematik regnestykker....Ingen arme....Ingen kage....Aftalen var at jeg ville betale 30 kroner for 3 sider matematik. Jeg fik kun 2. Så vil jeg naturligvis ikke betale, eftersom vores kontrakt ikke er opfyldt....
29
Tak.Glimmer på. Op på kaminhylden

Citat Hella Joof
Sof
Indlæg: 1730
Tilmeldt: 16. maj 2018, 10:28
Kort karma: 111
Likede indlæg: 2501

Re: Bad moms - Når der er plads til forbedring

Indlægaf Sof » 13. apr 2019, 13:49

Jeg kom til at grine højlydt af min næsten-2-årige, der lige kørte et batteridrevet Brio tog fast i sit eget hår :genert:

Ikke mit bedste mor-øjeblik. Slet ikke da det gik op for mig at det stadig trak sig bedre fast og vi var nødt til at klippe det fri (kunne ikke komme til slukknappen). Men han græd jo ikke. Endnu.

Nu har han en skaldet plet, med en flot hvid bule hvor det har trukket i hårene og ser en smule dum ud. Plus han går rundt og siger av av mens han peger bebrejdende på toget. Måske vi er ovre tog fascinationen nu.
19
Brugeravatar
Bøtte
Indlæg: 5917
Tilmeldt: 12. aug 2015, 12:04
Kort karma: 1206
Likede indlæg: 10937

Re: Bad moms - Når der er plads til forbedring

Indlægaf Bøtte » 18. apr 2019, 20:07

Jeg havde et bad mom-moment af dimensioner her til aften.
Det udløste prompte en hysterisk reaktion, der endte med at min 2 årige sendte sin (fyldte) tallerken på gulvet i arrigskab.

Forbrydelsen bestod i at jeg havde givet hende en gaffel og hun ville hellere spise med en ske :panik:

Jeg lover højt og helligt at forbedre mig...
17
Brugeravatar
Sangius
Indlæg: 9659
Tilmeldt: 30. jan 2016, 19:49
Kort karma: 1356
Likede indlæg: 29250

Re: Bad moms - Når der er plads til forbedring

Indlægaf Sangius » 18. apr 2019, 20:18

Min datter har sådan en periode hvor hun nægter at spise. Pludselig beder hun om chokolademad.
Jeg har ikke noget pålægschokolade, så jeg tænkte, at jeg ville drysse lidt Oboy kakaopulver ud over rugbrød med smør.
Jeg taber så bøtten.. my god.. kakaopulver alle vegne.

Nå. Resultatet er så at jeg sidder på gulvet med min datter og dupper gulvet med smurte rugbrødsstykker.

Hun spiste næsten en hel skive :D
21
T ♡ sep 2016
M ♡ okt 2018
Brugeravatar
vibbsen
Indlæg: 4137
Tilmeldt: 17. sep 2015, 17:26
Kort karma: 1136
Likede indlæg: 16358

Re: Bad moms - Når der er plads til forbedring

Indlægaf vibbsen » 21. apr 2019, 17:37

MiniVibbsen gav mig et gækkebrev før påske....Som jeg jo så desværre ikke kunne gætte...Så jeg endte med at skylde hende en påskeæg....

Dette - en fin kanin - havde jeg så sat på bordet i vores stue i går aftes inden jeg gik i seng. I håb om at hun så ville æde det før hun vækkede mig for at plage om at komme ud i haven og se om påskeharen havde været der....

Desværre så havde jeg glemt at solen står op klokken 05.57....I stuen....

Så da MiniVibbsen stod op...Ja, så var påskeharen ikke længere en påskehare....Men en påskehare-plamage i bunden af æsken :lol:

Heldigvis havde den RIGTIGE påskehare været ude og gemme virkelig meget chokolade i haven.....Så jeg blev tilgivet.....
16
Tak.Glimmer på. Op på kaminhylden

Citat Hella Joof

Tilbage til "Forældre"