Bad moms - Når der er plads til forbedring

Brugeravatar
LaMariposa
Indlæg: 17440
Tilmeldt: 29. jul 2017, 16:49
Kort karma: 3601
Likede indlæg: 42586

Re: Bad moms - Når der er plads til forbedring

Indlægaf LaMariposa » 10. apr 2024, 04:52

Vores datter vågnede i går aftes og græd helt utrøsteligt. Vi mistænkte umiddelbart dårlig mave, så vi prøvede at trøste hende så godt, som man nu kan. Efter halvanden time foreslog min mand en Panodil, og da hun havde fået den, faldt hun helt til ro efter 20 minutter og i dyb søvn på mig efter 30.

Min mand opsummerede det meget godt, da han sagde, at hun vist bare skulle have haft den Panodil for en time siden.

Til gengæld er den følelse, jeg får, når mit ulykkelige barn endelig falder til ro og derefter i søvn i mine arme, en af de bedste følelser i verden :lun:

Lille mus.
2
:lun: Be brave
Brugeravatar
Luffegås
Indlæg: 2887
Tilmeldt: 18. dec 2015, 09:17
Kort karma: 234
Geografisk sted: Fyn
Likede indlæg: 5633

Re: Bad moms - Når der er plads til forbedring

Indlægaf Luffegås » 10. apr 2024, 10:19

LaMariposa skrev:Vores datter vågnede i går aftes og græd helt utrøsteligt. Vi mistænkte umiddelbart dårlig mave, så vi prøvede at trøste hende så godt, som man nu kan. Efter halvanden time foreslog min mand en Panodil, og da hun havde fået den, faldt hun helt til ro efter 20 minutter og i dyb søvn på mig efter 30.

Min mand opsummerede det meget godt, da han sagde, at hun vist bare skulle have haft den Panodil for en time siden.

Til gengæld er den følelse, jeg får, når mit ulykkelige barn endelig falder til ro og derefter i søvn i mine arme, en af de bedste følelser i verden :lun:

Lille mus.

Åh yes, den kender jeg. Jeg glemmer indimellem der faktisk findes panodil, og jeg glemmer tilgengæld også at gråd osv. kan skyldes noget så simpelt som tænder og andet, så hver gang er sådan en "åååååh nuuuu husker jeg..." følelse.
0
Søger ikke gode råd, medmindre jeg har spurgt.
Brugeravatar
LaMariposa
Indlæg: 17440
Tilmeldt: 29. jul 2017, 16:49
Kort karma: 3601
Likede indlæg: 42586

Re: Bad moms - Når der er plads til forbedring

Indlægaf LaMariposa » 11. apr 2024, 06:33

Luffegås skrev:
LaMariposa skrev:Vores datter vågnede i går aftes og græd helt utrøsteligt. Vi mistænkte umiddelbart dårlig mave, så vi prøvede at trøste hende så godt, som man nu kan. Efter halvanden time foreslog min mand en Panodil, og da hun havde fået den, faldt hun helt til ro efter 20 minutter og i dyb søvn på mig efter 30.

Min mand opsummerede det meget godt, da han sagde, at hun vist bare skulle have haft den Panodil for en time siden.

Til gengæld er den følelse, jeg får, når mit ulykkelige barn endelig falder til ro og derefter i søvn i mine arme, en af de bedste følelser i verden :lun:

Lille mus.

Åh yes, den kender jeg. Jeg glemmer indimellem der faktisk findes panodil, og jeg glemmer tilgengæld også at gråd osv. kan skyldes noget så simpelt som tænder og andet, så hver gang er sådan en "åååååh nuuuu husker jeg..." følelse.


Det er ofte lidt af en øvelse at finde ud af, hvad der er galt.

Vi havde overvejet Panodil hver især uden at snakke om det, men da vi troede, at det var et maveonde, tænkte vi ikke, at det ville hjælpe. Men der har helt sikkert været noget andet også, når dem havde så stor effekt så hurtigt.
0
:lun: Be brave
JoyNips
Indlæg: 12128
Tilmeldt: 21. dec 2015, 12:25
Kort karma: 1386
Likede indlæg: 34130

Re: Bad moms - Når der er plads til forbedring

Indlægaf JoyNips » 17. apr 2024, 18:11

Nogle dage børster man barnets tænder riiiigtig langsomt og grundigt. Bare for at nyde stilheden et par ekstra sekunder. :lol: Shit, hvor har jeg bare hørt meget om et sort hul der er 33 gange større end solen i dag! Er nået til et punkt hvor jeg ønsker at blive opslugt af et sort hul…
4
“Man kan blive taget på røven. Og man kan blive taget røven på. Begge dele kan være dejligt. Men begge dele kan også være det modsatte. Sådan er livet.”
- Onkel Reje
MissB
Indlæg: 2401
Tilmeldt: 30. apr 2017, 20:02
Kort karma: 260
Likede indlæg: 2275

Re: Bad moms - Når der er plads til forbedring

Indlægaf MissB » 19. apr 2024, 02:37

JoyNips skrev:Nogle dage børster man barnets tænder riiiigtig langsomt og grundigt. Bare for at nyde stilheden et par ekstra sekunder. :lol: Shit, hvor har jeg bare hørt meget om et sort hul der er 33 gange større end solen i dag! Er nået til et punkt hvor jeg ønsker at blive opslugt af et sort hul…


Vores søn er også helt opslugt af sorte huller, og han er vild med denne bog: https://www.saxo.com/dk/sorte-huller_si ... 8740667783
0
Brugeravatar
Zonta
Indlæg: 8552
Tilmeldt: 19. mar 2016, 08:36
Kort karma: 1301
Likede indlæg: 15258

Re: Bad moms - Når der er plads til forbedring

Indlægaf Zonta » 25. apr 2024, 11:05

Han havde vasket hænder. Uden sæbe. Jeg bad ham om at gå ud og vaske hænder med sæbe. Det passede ik' den 5-årige...
1
J, juli 2018.
Oak123
Indlæg: 2160
Tilmeldt: 26. okt 2018, 15:40
Kort karma: 106
Likede indlæg: 4045

Re: Bad moms - Når der er plads til forbedring

Indlægaf Oak123 » 25. apr 2024, 11:10

Zonta skrev:Han havde vasket hænder. Uden sæbe. Jeg bad ham om at gå ud og vaske hænder med sæbe. Det passede ik' den 5-årige...


Det lyder meget velkendt, bare at skulle vaske hænder i det hele taget kan nogle gange udløse slemme raserier / drimmw ord om mor og far :tie:
0
Brugeravatar
LaMariposa
Indlæg: 17440
Tilmeldt: 29. jul 2017, 16:49
Kort karma: 3601
Likede indlæg: 42586

Re: Bad moms - Når der er plads til forbedring

Indlægaf LaMariposa » 25. apr 2024, 11:11

Zonta skrev:Han havde vasket hænder. Uden sæbe. Jeg bad ham om at gå ud og vaske hænder med sæbe. Det passede ik' den 5-årige...


Hvor kunne du???

Jeg kom til at servere den forkerte slags knækbrød i går. Det ødelagte den toåriges liv.
Senest rettet af LaMariposa 27. apr 2024, 16:58, rettet i alt 1 gang.
0
:lun: Be brave
Brugeravatar
Zonta
Indlæg: 8552
Tilmeldt: 19. mar 2016, 08:36
Kort karma: 1301
Likede indlæg: 15258

Re: Bad moms - Når der er plads til forbedring

Indlægaf Zonta » 25. apr 2024, 11:17

LaMariposa skrev:
Zonta skrev:Han havde vasket hænder. Uden sæbe. Jeg bad ham om at gå ud og vaske hænder med sæbe. Det passede ik' den 5-årige...


Hvor kunne du???

Jeg kom til at servere den forkerte slags knækbrød i går. Det ødelagte den toårige liv.

Jamen jeg ved det heller ikke. Det er dybt uretfærdigt at være barn herhjemme. Samme dag, efter håndvask (med sæbe), bad jeg ham om at pakke sin taske ud (to madkasser og en drikkedunk). Sweet lord :nerve: "HVORFOR SKAL JEG ALTID GØRE DET HELE?!?!" .... ..... ... .......
3
J, juli 2018.
Brugeravatar
Little_Woman
Indlæg: 3431
Tilmeldt: 28. dec 2015, 18:53
Kort karma: 926
Likede indlæg: 10786

Re: Bad moms - Når der er plads til forbedring

Indlægaf Little_Woman » 27. apr 2024, 16:28

Jeg har bedt ham om at holde en pause med at knipse. Bare lidt. Det er han ellers god til; højt, rigtig højt og bogstaveligt talt fra han vågner til han går i seng. Mine ører bløder!

Jeg begrænser åbenbart hans kunstneriske frihed, eller det der er værre, ud fra reaktionen.
3
Nu med fugl

Otto, 16.11.18 :lun:
Brugeravatar
Mi55y
Indlæg: 8991
Tilmeldt: 14. aug 2015, 07:16
Kort karma: 1057
Geografisk sted: Århus med bolleÅ
Likede indlæg: 18399

Re: Bad moms - Når der er plads til forbedring

Indlægaf Mi55y » 27. apr 2024, 20:51

Jeg kom til at fortælle den 3-årige puslespilshaj, da han spurgte, at tallene på hans puslespil står for anbefalet alder. Så nu nægter han at lægge puslespil, for han er jo hverken 4, 5 eller 6 år... Det er ellers hans yndlingsaktivitet! Må sætte nogle klistermærker over...
1
S - 09.10.18 :love2:
K - 05.03.21 :love:
Brugeravatar
Galoldriel
Indlæg: 1286
Tilmeldt: 12. aug 2015, 13:52
Kort karma: 249
Likede indlæg: 4221

Re: Bad moms - Når der er plads til forbedring

Indlægaf Galoldriel » 28. apr 2024, 18:53

Min datter har haft tre nedsmeltninger i rap her til aften, og hun vil hele tiden have mig til at gøre alt muligt, som bare ikke kan lade sig gøre. Hun har svært ved at regulere sine følelser. Det er ikke, fordi hun skaber sig, hun kan simpelthen ikke rumme sin skuffelse eller andre former for emotionel ubehag.

Efter at have lagt øre til nærmest konstant skrigeri og gråd i over en halv time, har jeg bedt min mand tage over, hvilket også udløste en intens reaktion, og jeg blev så hamrende frustreret og så pissetræt, at jeg er gået ind i soveværelset og har lukket døren - og taget støjdæmpende høretelefoner på.

Jeg er komplet ude af stand til at rumme hende lige nu. Jeg har knoklet i haven i tre timer, bagt brød, vasket, lavet mad, besøgt mine forældre, og mere til, og jeg er bare brugt helt op.

Jeg hader at lukke ned for hende på den måde, men jeg tror, det trods alt er bedre, end hvis jeg bliver decideret vred på hende. Hun kan ikke gøre for det, det er sådan, hun er, og altid har været.
1
“I’m a man who discovered the wheel and built the Eiffel Tower out of metal and brawn. That’s what kind of man I am. You’re just a woman with a small brain. With a brain a third the size of us. It’s science.”

- Ron Burgundy
Lulu
Indlæg: 2234
Tilmeldt: 11. apr 2016, 16:42
Kort karma: 136
Geografisk sted: Odense
Likede indlæg: 2770

Re: Bad moms - Når der er plads til forbedring

Indlægaf Lulu » 28. apr 2024, 19:00

Galoldriel skrev:Min datter har haft tre nedsmeltninger i rap her til aften, og hun vil hele tiden have mig til at gøre alt muligt, som bare ikke kan lade sig gøre. Hun har svært ved at regulere sine følelser. Det er ikke, fordi hun skaber sig, hun kan simpelthen ikke rumme sin skuffelse eller andre former for emotionel ubehag.

Efter at have lagt øre til nærmest konstant skrigeri og gråd i over en halv time, har jeg bedt min mand tage over, hvilket også udløste en intens reaktion, og jeg blev så hamrende frustreret og så pissetræt, at jeg er gået ind i soveværelset og har lukket døren - og taget støjdæmpende høretelefoner på.

Jeg er komplet ude af stand til at rumme hende lige nu. Jeg har knoklet i haven i tre timer, bagt brød, vasket, lavet mad, besøgt mine forældre, og mere til, og jeg er bare brugt helt op.

Jeg hader at lukke ned for hende på den måde, men jeg tror, det trods alt er bedre, end hvis jeg bliver decideret vred på hende. Hun kan ikke gøre for det, det er sådan, hun er, og altid har været.


Hvor gammel er hun?

Min dreng på 7 er ligeså, men vi har lært ham at mor og far også kan få nok.
Vi plejer at sige, nu skal mor (eller far) lige ud og være for os selv, så vi ikke bliver sure og kede af det også. Jeg kommer igen om lidt.

Det tager han ret fint imod (jeg tror ikke helt han ville forstå at vi sagde vi blev frustrede). Men han forstår udmærket godt, at vi kan blive trætte af alle hans følelser og vi skal have en pause. Dybest set tror jeg også godt han gad have en pause.
Det virker forøvrigt også som om han hurtigere falder ned, når vi lige går. Så er der ligesom kun ham, og han ved bedre hvad der er godt og ikke godt lige i dette anfald. Jeg tror nogen gange at vi som forældre gør det værre, fordi vi lige siger eller gør det forkerte på det forkerte tidspunkt.
4
Lys
Indlæg: 5944
Tilmeldt: 20. dec 2015, 20:30
Kort karma: 504
Likede indlæg: 10725

Re: Bad moms - Når der er plads til forbedring

Indlægaf Lys » 28. apr 2024, 19:47

Min datter på 4 var voldsomt utilfreds med min indsats, da vi var ude at øve at cykle uden støttehjul og jeg slap hende, da hun faktisk mestrede det. Ikke fordi hun væltede eller noget, men bare fordi hun ville have jeg skulle holde fast, selvom hun fint kunne cykle selv.
1
Brugeravatar
girl_beat
Indlæg: 4012
Tilmeldt: 21. sep 2015, 19:24
Kort karma: 408
Likede indlæg: 5262

Re: Bad moms - Når der er plads til forbedring

Indlægaf girl_beat » 4. maj 2024, 19:16

Vi slog sten - saks - papir om, hvem der skulle putte vores afkom her til aften. Ingen af os gad :ninja:
1
I don't mind living in a man's world as long as I can be a woman in it! :-D

Tilbage til "Forældre"