Bad moms - Når der er plads til forbedring

ajnaM
Indlæg: 9929
Tilmeldt: 23. feb 2016, 08:02
Kort karma: 1051
Likede indlæg: 27064

Re: Bad moms - Når der er plads til forbedring

Indlægaf ajnaM » 27. dec 2016, 14:16

Jeg sad forleden og gav Herman posemad på en café, mens jeg (for egen samvittigheds skyld) holdt et mindre foredrag til min nybagte mor-veninde om, hvor ih og åh så vigtigt det var med børnenes mad, og hvor sjældent jeg faktisk gav det der Ellas Kitchen.

Nå, men hun måtte stoppe mig på et tidspunkt og indskyde, at min baby havde fået hele det der røde skruelåg ind i munden.

:genert:



Og i øvrigt er det totalt løgn, for jeg giver alt for tit Herman posemad. :D
11
Some men hunt for sport, others hunt for food. The only thing I’m hunting for, is an outfit that looks good…
ajnaM
Indlæg: 9929
Tilmeldt: 23. feb 2016, 08:02
Kort karma: 1051
Likede indlæg: 27064

Re: Bad moms - Når der er plads til forbedring

Indlægaf ajnaM » 27. dec 2016, 14:19

Og så har jeg i øvrigt allerede smidt en god bunke af Sofus' julegaver ud. De hjemmelavede fra fætrene og kusinerne, som helt seriøst er verdensmestre i at udforme ubrugeligt crap eller købe ting fra Tiger.

:devil:
1
Some men hunt for sport, others hunt for food. The only thing I’m hunting for, is an outfit that looks good…
Brugeravatar
hotlips
Indlæg: 5039
Tilmeldt: 13. aug 2015, 11:01
Kort karma: 421
Likede indlæg: 9195

Re: Bad moms - Når der er plads til forbedring

Indlægaf hotlips » 27. dec 2016, 14:33

ajnaM skrev:Jeg sad forleden og gav Herman posemad på en café, mens jeg (for egen samvittigheds skyld) holdt et mindre foredrag til min nybagte mor-veninde om, hvor ih og åh så vigtigt det var med børnenes mad, og hvor sjældent jeg faktisk gav det der Ellas Kitchen.

Nå, men hun måtte stoppe mig på et tidspunkt og indskyde, at min baby havde fået hele det der røde skruelåg ind i munden.

:genert:



Og i øvrigt er det totalt løgn, for jeg giver alt for tit Herman posemad. :D


Min dreng har stort set kun fået købegrød, jeg lavede skam alskens hjemmelavede grød i starten og han hadede det, til gengæld hoppede han af glæde over sin købegrød og så var det fint med mig.
1
Brugeravatar
FruKuk
Indlæg: 5645
Tilmeldt: 16. sep 2015, 18:05
Kort karma: 927
Likede indlæg: 10021

Re: Bad moms - Når der er plads til forbedring

Indlægaf FruKuk » 27. dec 2016, 15:20

ajnaM skrev:Jeg sad forleden og gav Herman posemad på en café, mens jeg (for egen samvittigheds skyld) holdt et mindre foredrag til min nybagte mor-veninde om, hvor ih og åh så vigtigt det var med børnenes mad, og hvor sjældent jeg faktisk gav det der Ellas Kitchen.

Nå, men hun måtte stoppe mig på et tidspunkt og indskyde, at min baby havde fået hele det der røde skruelåg ind i munden.

:genert:



Og i øvrigt er det totalt løgn, for jeg giver alt for tit Herman posemad. :D


:lol: Åh jeg hader bare, når man er i fuld gang med at retfærdiggøre et eller andet (oftest ligegyldigt) og så bliver afbrudt med et "øh dit barn har skidt i bruseren" kommentarer :afro:
3
Brugeravatar
Muuh
Indlæg: 1333
Tilmeldt: 13. aug 2015, 08:31
Kort karma: 250
Likede indlæg: 3607

Re: Bad moms - Når der er plads til forbedring

Indlægaf Muuh » 27. dec 2016, 17:31

Jeg var lidt træt i går aftes og gad virkelig ikke til at lave aftensmad og da slet ikke at skulle købe ind til det først, så jeg stak drengene 200,- så kunne de selv gå op til pizzamanden på hjørnet :genert:

Jeg hopper også med på den med legeland, jeg bruger muligheden til at læse en bog, mens drengene får brugt noget krudt.
2
Time is a great teacher, but unfortunately it kills all it's pupils
Brugeravatar
Skralde
Indlæg: 2137
Tilmeldt: 11. aug 2015, 07:13
Kort karma: 429
Likede indlæg: 5338

Re: Bad moms - Når der er plads til forbedring

Indlægaf Skralde » 27. dec 2016, 18:07

Jeg leger meget sjældent rollelege med min datter. Det er jo røvsygt, langtrukkent og keeeedeligt! Hvorfor lave noget som kun én af parterne synes er sjovt i stedet for noget som begge synes er hyggeligt, som at bage, spille eller danse?
2
L, mit livs lys - 3.10.2010
@denkreativerappenskralde
Lulu
Indlæg: 2225
Tilmeldt: 11. apr 2016, 16:42
Kort karma: 136
Geografisk sted: Odense
Likede indlæg: 2762

Re: Bad moms - Når der er plads til forbedring

Indlægaf Lulu » 27. dec 2016, 18:14

Til julefest i inst i år spildte jeg brandvarm te på mig og min 1 mdr gamle søn. Det er et uheld og kan jo ske.
Jeg sprang op og hev tøjet af ham så der ikke skete mere end højst nødvendigt. Han skreg som en stukket gris og alt jeg kunne tænke på var "så hold dog op, den mindste dråbe ramte in fod, resten ramte mine lår og det gør herre naller, hvis nogen skulle tude burde det være mig!"
Jeg følte mig ikke som en videre god mor lige der, men jeg havde jo ikke skiftetøj med til mig selv, så havde jo godt regnet ud jeg kunne sidde med våde bukser resten af eftermiddagen!
3
ajnaM
Indlæg: 9929
Tilmeldt: 23. feb 2016, 08:02
Kort karma: 1051
Likede indlæg: 27064

Re: Bad moms - Når der er plads til forbedring

Indlægaf ajnaM » 27. dec 2016, 19:21

Lulu skrev:Til julefest i inst i år spildte jeg brandvarm te på mig og min 1 mdr gamle søn. Det er et uheld og kan jo ske.
Jeg sprang op og hev tøjet af ham så der ikke skete mere end højst nødvendigt. Han skreg som en stukket gris og alt jeg kunne tænke på var "så hold dog op, den mindste dråbe ramte in fod, resten ramte mine lår og det gør herre naller, hvis nogen skulle tude burde det være mig!"
Jeg følte mig ikke som en videre god mor lige der, men jeg havde jo ikke skiftetøj med til mig selv, så havde jo godt regnet ud jeg kunne sidde med våde bukser resten af eftermiddagen!



Åh ja.

Det minder om engang, Sofus nikkede mig en skalle, der gjorde så ondt, at jeg simpelthen begyndte at græde. Han så bare på mig, fornærmet helt ind i kernen og med en lille tåre i øjet, og sagde "men mor, det gjorde ondt på MIG. JEG skal trøstes!". Og så måtte jeg pænt lægge mit blå øje til side og tage sig af hans minimale skade. :sarkasme:
5
Some men hunt for sport, others hunt for food. The only thing I’m hunting for, is an outfit that looks good…
Brugeravatar
Evapeva
Indlæg: 1098
Tilmeldt: 20. aug 2015, 10:45
Kort karma: 223
Likede indlæg: 2166

Re: Bad moms - Når der er plads til forbedring

Indlægaf Evapeva » 2. jan 2017, 15:17

Asger væltede sammen med indkøbsvognen, da vi var i Bilka ved spisetid den 30.12 sammen med resten af byen. Find selv 2-3 fejl. :mellow:
Der skete ikke noget med ham, skal jeg lige hurtigt indsparke, men folk gloede, som om han HELT SIKKERT havde brækket alle lemmer.

^ Og jeg husker omvendt tydeligt, da præcis det samme skete for et forælderpar i IKEA for nogle år siden, at vi selv har stået og gloet og tænkt "kææft, nogle lorteforældre, mand! :sarkasme:" :genert:

Vi er i øvrigt den type forældre, der glemmer alt, hvad pædagoger/dagplejer forsøger at huske os på til dagen efter. Vi er ret vant til den dér ekstra forglemmelses-køretur mellem hjem og BH/DP om morgenen. :genert: Til gengæld tropper vi op til samtlige arrangementer for forældre, inkl. arbejdsaften. :slem:

Vi har aldrig været i et indendørs legeland, selvom vi har to drenge på knap 5 og 2 år med krudt i røven. Vi har simpelthen i al stilhed og forlods forkastet det som en mulig weekend-aktivitet. :fløjt:
4
Kom lad os gå. Kom lad os se. Gennem tusind verdner venter vægtløs kærlighed.

Et fyrtårn af fornuft i et hav af vrøvl. :engel:
Brugeravatar
Madam Pomfrey
Indlæg: 8894
Tilmeldt: 11. aug 2015, 19:29
Kort karma: 1514
Likede indlæg: 25487

Re: Bad moms - Når der er plads til forbedring

Indlægaf Madam Pomfrey » 2. jan 2017, 16:15

Jeg tvang yngstebarnet til at flytte eget korpus totalt 500 meter, fra børnehaven til SFO og så hjem.
Meget tyder på at det var tæt på jordens undergang, barnet forlangte adskillelige gange, med vred og skinger røst, at jeg skulle hente bilen, og at jeg bare kunne lufte den skide lortehund bagefter.
Han segnede i indkørslen, 7 meter fra hoveddøren, og måtte bæres resten af vejen.

Lortemor.dk
9
"Happiness can be found, even in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light."
Lulu
Indlæg: 2225
Tilmeldt: 11. apr 2016, 16:42
Kort karma: 136
Geografisk sted: Odense
Likede indlæg: 2762

Re: Bad moms - Når der er plads til forbedring

Indlægaf Lulu » 2. jan 2017, 17:14

Evapeva skrev:Asger væltede sammen med indkøbsvognen, da vi var i Bilka ved spisetid den 30.12 sammen med resten af byen. Find selv 2-3 fejl. :mellow:
Der skete ikke noget med ham, skal jeg lige hurtigt indsparke, men folk gloede, som om han HELT SIKKERT havde brækket alle lemmer.

^ Og jeg husker omvendt tydeligt, da præcis det samme skete for et forælderpar i IKEA for nogle år siden, at vi selv har stået og gloet og tænkt "kææft, nogle lorteforældre, mand! :sarkasme:" :genert:

Vi er i øvrigt den type forældre, der glemmer alt, hvad pædagoger/dagplejer forsøger at huske os på til dagen efter. Vi er ret vant til den dér ekstra forglemmelses-køretur mellem hjem og BH/DP om morgenen. :genert: Til gengæld tropper vi op til samtlige arrangementer for forældre, inkl. arbejdsaften. :slem:

Vi har aldrig været i et indendørs legeland, selvom vi har to drenge på knap 5 og 2 år med krudt i røven. Vi har simpelthen i al stilhed og forlods forkastet det som en mulig weekend-aktivitet. :fløjt:


Sjovt som legeland kan være så hadet af mange.
Jeg synes det er den bedste opfindelse nogensinde. Ind, betale, overtøj og sko af og så fred og ro til mor indtil vi skal hjem :love: Vi har årskort til legeland :blush:
4
Brugeravatar
Bøtte
Indlæg: 5917
Tilmeldt: 12. aug 2015, 12:04
Kort karma: 1206
Likede indlæg: 10937

Re: Bad moms - Når der er plads til forbedring

Indlægaf Bøtte » 2. jan 2017, 17:34

Lulu skrev:
Evapeva skrev:Asger væltede sammen med indkøbsvognen, da vi var i Bilka ved spisetid den 30.12 sammen med resten af byen. Find selv 2-3 fejl. :mellow:
Der skete ikke noget med ham, skal jeg lige hurtigt indsparke, men folk gloede, som om han HELT SIKKERT havde brækket alle lemmer.

^ Og jeg husker omvendt tydeligt, da præcis det samme skete for et forælderpar i IKEA for nogle år siden, at vi selv har stået og gloet og tænkt "kææft, nogle lorteforældre, mand! :sarkasme:" :genert:

Vi er i øvrigt den type forældre, der glemmer alt, hvad pædagoger/dagplejer forsøger at huske os på til dagen efter. Vi er ret vant til den dér ekstra forglemmelses-køretur mellem hjem og BH/DP om morgenen. :genert: Til gengæld tropper vi op til samtlige arrangementer for forældre, inkl. arbejdsaften. :slem:

Vi har aldrig været i et indendørs legeland, selvom vi har to drenge på knap 5 og 2 år med krudt i røven. Vi har simpelthen i al stilhed og forlods forkastet det som en mulig weekend-aktivitet. :fløjt:


Sjovt som legeland kan være så hadet af mange.
Jeg synes det er den bedste opfindelse nogensinde. Ind, betale, overtøj og sko af og så fred og ro til mor indtil vi skal hjem :love: Vi har årskort til legeland :blush:


Jeg er enig :-D

Især hvis man lige lærer at lure hvilke tidspunkter, der ikke er så mange, så man slipper for det værste larm også :lol:
2
Brugeravatar
Evapeva
Indlæg: 1098
Tilmeldt: 20. aug 2015, 10:45
Kort karma: 223
Likede indlæg: 2166

Re: Bad moms - Når der er plads til forbedring

Indlægaf Evapeva » 2. jan 2017, 17:51

Og det er lige præcis på grund af (fordomme om) larm, kaos og masser af buler/skrammer, at vi ikke har turdet kaste os ud i det.

Som det allerede er nævnt, så forventes det, at man har børnene under tæt opsyn (ikke?). Jeg er hverken bygget :genert: eller gearet til at hoppe med rundt på rutsjebaner eller klatrestativer. Hvis I forstår. :blush: Jeg er netop strikke-mor, der gerne vil sidde med sin kaffe og kigge på. Er det overhovedet muligt?
0
Kom lad os gå. Kom lad os se. Gennem tusind verdner venter vægtløs kærlighed.

Et fyrtårn af fornuft i et hav af vrøvl. :engel:
Brugeravatar
HappyPaww
Indlæg: 5624
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:08
Kort karma: 794
Likede indlæg: 15465

Re: Bad moms - Når der er plads til forbedring

Indlægaf HappyPaww » 2. jan 2017, 19:02

Min søn har ikke været i svømmehallen siden vi gik til banysvømning - og han er snart 3,5 :blush: Har indtryk af at det er sådan en ting alle gør/bør med deres børn men jeg Kan virkelig ikke overskue det...! Generelt er vi hjemme det meste af tiden, orker sjældent de store udflugter og overrendte aktiviteter for børn i de alt for korte weekender vi har..
0
Brugeravatar
missme
Indlæg: 303
Tilmeldt: 12. aug 2015, 17:00
Kort karma: 20
Likede indlæg: 391

Re: Bad moms - Når der er plads til forbedring

Indlægaf missme » 2. jan 2017, 19:37

Mine børn har fra anden skoledag selv taget i skole hver dag, med bus og nu cykel, og hjem igen. Så jeg kommer kun på deres skole to gange årligt. Til forældremødet med alle de andre forældre, og når vi skal op og høre hvor artige vores børn er. Der bliver jeg så nødt til at følge efter de andre forældre fordi jeg ikke aner hvor deres klasselokale er, og de har haft lærer som jeg aldrig har mødt eller kun har mødt en gang eller to.
Jeg tænker at det fungere ud fra princippet, at hvis jeg ikke høre noget så er alt godt :klap:

Jeg har i det hele taget nogle meget selvhjulpne børn. Hvis de ikke var det, ville de have været død af sult for længe siden :8:
1

Tilbage til "Forældre"