Bad moms - Når der er plads til forbedring

Brugeravatar
Madam Pomfrey
Indlæg: 9006
Tilmeldt: 11. aug 2015, 19:29
Kort karma: 1529
Likede indlæg: 25757

Re: Bad moms - Når der er plads til forbedring

Indlægaf Madam Pomfrey » 29. aug 2023, 10:13

Posedamen skrev:I vores lokale netto har de sådan nogle 2x spicy fire noodles, de er voldsomt stærke, jeg prøvede dem for nogle år siden. Dyppede tungespidsen ned i dem og så var jeg færdig, min kæft brændte i lang tid efter.

Nu har min 6 årige opdaget dem og har plaget i månedsvis, så jeg købte dem for at lukke munden på ham. Til hans forsvar skal det siges, at han er typen der dypper chili cheese tops i wasabi, han er ret hårdfør.
Han har lige fået dem her til morgen. Det gik ikke så godt :genert:

Men nu kan jeg have ham med i netto igen.


Er det dem i sådan en ret stor skål, med en brændende mand udenpå?
Min søn på 11 var nødt til at købe og prpvde dme selv, efter at ha giver en til papfar, der på trods af en meget højt tolerance tæskel for stærkt, faktisk synes det var pænt stærkt.
Knægten spiste 2/3 af portionen til aftensmad, papfar var MEGET imponeret :D
0
"Happiness can be found, even in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light."
Brugeravatar
Posedamen
Indlæg: 398
Tilmeldt: 22. mar 2022, 19:24
Kort karma: 48
Likede indlæg: 979

Re: Bad moms - Når der er plads til forbedring

Indlægaf Posedamen » 29. aug 2023, 17:56

Madam Pomfrey skrev:
Posedamen skrev:I vores lokale netto har de sådan nogle 2x spicy fire noodles, de er voldsomt stærke, jeg prøvede dem for nogle år siden. Dyppede tungespidsen ned i dem og så var jeg færdig, min kæft brændte i lang tid efter.

Nu har min 6 årige opdaget dem og har plaget i månedsvis, så jeg købte dem for at lukke munden på ham. Til hans forsvar skal det siges, at han er typen der dypper chili cheese tops i wasabi, han er ret hårdfør.
Han har lige fået dem her til morgen. Det gik ikke så godt :genert:

Men nu kan jeg have ham med i netto igen.


Er det dem i sådan en ret stor skål, med en brændende mand udenpå?
Min søn på 11 var nødt til at købe og prpvde dme selv, efter at ha giver en til papfar, der på trods af en meget højt tolerance tæskel for stærkt, faktisk synes det var pænt stærkt.
Knægten spiste 2/3 af portionen til aftensmad, papfar var MEGET imponeret :D

Ja, det er nemlig dem :lol:
Jeg er også imponeret over dig knægt! Min åd resten af nudlerne da han kom hjem fra skole, jeg forstår simpelthen ikke hvordan de kan håndtere så stærkt mad :genert:
1
I just shit my pants, can I get in yours?
godtnavn
Indlæg: 11208
Tilmeldt: 4. jan 2016, 13:47
Kort karma: 1104
Likede indlæg: 13074

Re: Bad moms - Når der er plads til forbedring

Indlægaf godtnavn » 31. aug 2023, 08:26

Jeg havde ikke tjekket vejrudsigt og har sendt datteren i skole i almindelig jakke i dag, vejret var flot i morges. Der er vidst et skybrud udenfor lige nu, håber det stopper før deres store frikvarter :genert:
0
Brugeravatar
Charly
Indlæg: 3101
Tilmeldt: 24. sep 2015, 19:14
Kort karma: 436
Likede indlæg: 8124

Re: Bad moms - Når der er plads til forbedring

Indlægaf Charly » 31. aug 2023, 08:51

godtnavn skrev:Jeg havde ikke tjekket vejrudsigt og har sendt datteren i skole i almindelig jakke i dag, vejret var flot i morges. Der er vidst et skybrud udenfor lige nu, håber det stopper før deres store frikvarter :genert:

Jeg ved godt at nogle skoler har et temmeligt rigidt forhold til at lade eleverne være inde i frikvarterene, men håber da at de ved skybrud ikke håndhæver den regel.
0
godtnavn
Indlæg: 11208
Tilmeldt: 4. jan 2016, 13:47
Kort karma: 1104
Likede indlæg: 13074

Re: Bad moms - Når der er plads til forbedring

Indlægaf godtnavn » 31. aug 2023, 09:00

Charly skrev:
godtnavn skrev:Jeg havde ikke tjekket vejrudsigt og har sendt datteren i skole i almindelig jakke i dag, vejret var flot i morges. Der er vidst et skybrud udenfor lige nu, håber det stopper før deres store frikvarter :genert:

Jeg ved godt at nogle skoler har et temmeligt rigidt forhold til at lade eleverne være inde i frikvarterene, men håber da at de ved skybrud ikke håndhæver den regel.


Det håber jeg virkelig også, for har ovenikøbet glemt at få en ny skiftetrøje over efter hun brugte den der var i går. Så jeg tager virkelig prisen for årets mor hvis hun skal sidde de sidste timer i gennemblødt trøje. Der er heldigvis en times tid til de skal ud, så forhåbentlig er det stoppet helt inden, det er ikke skybrudsagtigt mere, men regner dog en hel del.

Må virkelig blive bedre til at tjekke vejrudsigt, i børnehaven har den yngste ekstra overtøj men det er der ikke rigtig plads til i samme grad i skolen.
0
Brugeravatar
Charly
Indlæg: 3101
Tilmeldt: 24. sep 2015, 19:14
Kort karma: 436
Likede indlæg: 8124

Re: Bad moms - Når der er plads til forbedring

Indlægaf Charly » 31. aug 2023, 09:11

godtnavn skrev:
Charly skrev:
godtnavn skrev:Jeg havde ikke tjekket vejrudsigt og har sendt datteren i skole i almindelig jakke i dag, vejret var flot i morges. Der er vidst et skybrud udenfor lige nu, håber det stopper før deres store frikvarter :genert:

Jeg ved godt at nogle skoler har et temmeligt rigidt forhold til at lade eleverne være inde i frikvarterene, men håber da at de ved skybrud ikke håndhæver den regel.


Det håber jeg virkelig også, for har ovenikøbet glemt at få en ny skiftetrøje over efter hun brugte den der var i går. Så jeg tager virkelig prisen for årets mor hvis hun skal sidde de sidste timer i gennemblødt trøje. Der er heldigvis en times tid til de skal ud, så forhåbentlig er det stoppet helt inden, det er ikke skybrudsagtigt mere, men regner dog en hel del.

Må virkelig blive bedre til at tjekke vejrudsigt, i børnehaven har den yngste ekstra overtøj men det er der ikke rigtig plads til i samme grad i skolen.

Nej, de skal helst kunne have det hele i tasken - og med det danske sommervejr skal man jo næmest pakke en weekendtaske :stoned:
0
Brugeravatar
Kerrigan
Indlæg: 7836
Tilmeldt: 31. jan 2019, 18:30
Kort karma: 601
Likede indlæg: 11612

Re: Bad moms - Når der er plads til forbedring

Indlægaf Kerrigan » 21. okt 2023, 05:35

Følte mig ikke ligefrem som verdens bedste mor, da vi kort efter landing og indlogering i Delhi tog til et tempel og fik kronraget begge piger.
Især den ældste var helt knust og bad om nyt hår de første to uger. :trist:

Deres hår er heldigvis vokset hurtigt frem, men jeg savner deres flotte, bløde krøller.
Jeg har lidt svært ved at tilgive mine (afdøde) svigerforældre at de ikke fortalte at vi kunne have fået det gjort i det første leveår.

Heldigvis er det en engangsforestilling.
Vi valgte at gøre det i starten af rejsen, så der var en god chance for at begges hår ville have fået en okay længde når vi flyver tilbage til Danmark.
0
Har du husket at lave knibeøvelser i dag?
Brugeravatar
Moxy-lady
Indlæg: 7506
Tilmeldt: 11. aug 2015, 10:18
Kort karma: 1769
Likede indlæg: 24609

Re: Bad moms - Når der er plads til forbedring

Indlægaf Moxy-lady » 21. okt 2023, 17:24

Kerrigan skrev:Følte mig ikke ligefrem som verdens bedste mor, da vi kort efter landing og indlogering i Delhi tog til et tempel og fik kronraget begge piger.
Især den ældste var helt knust og bad om nyt hår de første to uger. :trist:

Deres hår er heldigvis vokset hurtigt frem, men jeg savner deres flotte, bløde krøller.
Jeg har lidt svært ved at tilgive mine (afdøde) svigerforældre at de ikke fortalte at vi kunne have fået det gjort i det første leveår.

Heldigvis er det en engangsforestilling.
Vi valgte at gøre det i starten af rejsen, så der var en god chance for at begges hår ville have fået en okay længde når vi flyver tilbage til Danmark.


Hvorfor gør man det?
1
My world 12-10-18 :lun:
Brugeravatar
LittleLemon
Indlæg: 636
Tilmeldt: 17. maj 2023, 20:55
Kort karma: 32
Likede indlæg: 1279

Re: Bad moms - Når der er plads til forbedring

Indlægaf LittleLemon » 21. okt 2023, 17:38

Kerrigan skrev:Følte mig ikke ligefrem som verdens bedste mor, da vi kort efter landing og indlogering i Delhi tog til et tempel og fik kronraget begge piger.
Især den ældste var helt knust og bad om nyt hår de første to uger. :trist:

Deres hår er heldigvis vokset hurtigt frem, men jeg savner deres flotte, bløde krøller.
Jeg har lidt svært ved at tilgive mine (afdøde) svigerforældre at de ikke fortalte at vi kunne have fået det gjort i det første leveår.

Heldigvis er det en engangsforestilling.
Vi valgte at gøre det i starten af rejsen, så der var en god chance for at begges hår ville have fået en okay længde når vi flyver tilbage til Danmark.


Jeg synes det er en virkelig voldsom ting at gøre når barnet/børnene er så gammelt at det er bevidst om hvad der sker. Jeg går ud fra det er noget religiøst, men hvilken betydning har det?
5
fisken80
Indlæg: 22606
Tilmeldt: 18. aug 2015, 16:13
Kort karma: 1145
Likede indlæg: 53161

Re: Bad moms - Når der er plads til forbedring

Indlægaf fisken80 » 21. okt 2023, 17:51

Det er et hinduistisk ritual, der fjerner urenhed:

Det næste samskara-ritual finder sted ved 1-3 års alderen. Nu kronrages barnet for første gang. Kronragningen betragtes som en måde at fjerne urenhed på. Gennem dette ritual sikres barnets sundhed altså, og barnet styrkes. Dette ritual er valgfrit, men er stadig temmelig udbredt idag. Ofte finder det sted i et tempel. Barnet får inden ragningen et rituelt bad og nyt tøj på. Det gamle barn vaskes så at sige væk og barnet går via kronragningen, som hører til de farlige transitionsriter, til at blive et nyt, sundere og stærkere barn.
3
litteraturen kan noget, som regneark og forvaltningsstudier ikke kan. Uden litteraturen bliver tanker og ideologier blodfattige og pulsløse.

Man VÆNNER sig til ting. Det kommer af vane. Så svært er det ikke.

Maude, din proportionssans
godtnavn
Indlæg: 11208
Tilmeldt: 4. jan 2016, 13:47
Kort karma: 1104
Likede indlæg: 13074

Re: Bad moms - Når der er plads til forbedring

Indlægaf godtnavn » 22. okt 2023, 16:40

Kerrigan skrev:Følte mig ikke ligefrem som verdens bedste mor, da vi kort efter landing og indlogering i Delhi tog til et tempel og fik kronraget begge piger.
Især den ældste var helt knust og bad om nyt hår de første to uger. :trist:

Deres hår er heldigvis vokset hurtigt frem, men jeg savner deres flotte, bløde krøller.
Jeg har lidt svært ved at tilgive mine (afdøde) svigerforældre at de ikke fortalte at vi kunne have fået det gjort i det første leveår.

Heldigvis er det en engangsforestilling.
Vi valgte at gøre det i starten af rejsen, så der var en god chance for at begges hår ville have fået en okay længde når vi flyver tilbage til Danmark.


Var det noget hun selv sagde hun vile og fortrød bagefter?
Min 4 årige siger nogle dage hun gerne vil være helt korthåret, men andre dage at hun vil have langt hår. Jeg ville elske hendes hår var kortere for det filtre helt vildt og hun hader at få det redt, men tør ikke klippe hende når hun hele tiden skifter frem og tilbage.
0
Brugeravatar
Kerrigan
Indlæg: 7836
Tilmeldt: 31. jan 2019, 18:30
Kort karma: 601
Likede indlæg: 11612

Re: Bad moms - Når der er plads til forbedring

Indlægaf Kerrigan » 23. okt 2023, 04:20

LittleLemon skrev:
Kerrigan skrev:Følte mig ikke ligefrem som verdens bedste mor, da vi kort efter landing og indlogering i Delhi tog til et tempel og fik kronraget begge piger.
Især den ældste var helt knust og bad om nyt hår de første to uger. :trist:

Deres hår er heldigvis vokset hurtigt frem, men jeg savner deres flotte, bløde krøller.
Jeg har lidt svært ved at tilgive mine (afdøde) svigerforældre at de ikke fortalte at vi kunne have fået det gjort i det første leveår.

Heldigvis er det en engangsforestilling.
Vi valgte at gøre det i starten af rejsen, så der var en god chance for at begges hår ville have fået en okay længde når vi flyver tilbage til Danmark.


Jeg synes det er en virkelig voldsom ting at gøre når barnet/børnene er så gammelt at det er bevidst om hvad der sker. Jeg går ud fra det er noget religiøst, men hvilken betydning har det?

Som fisken skrev er det et hinduistisk ritual. Det gøres normalt i det første, tredje eller femte leveår for at skabe en ny begyndelse.
Vi klippede lidt af den ældstes hår inden hun fyldte tre, da det jo reelt er hendes fjerde leveår lige nu.

Der er heldigvis ikke flere ritualer for piger førend de er blevet voksne og måske en dag skal giftes.
Havde vi haft drenge er der også et ritual når de bliver teenager.
2
Har du husket at lave knibeøvelser i dag?
Brugeravatar
Kerrigan
Indlæg: 7836
Tilmeldt: 31. jan 2019, 18:30
Kort karma: 601
Likede indlæg: 11612

Re: Bad moms - Når der er plads til forbedring

Indlægaf Kerrigan » 23. okt 2023, 04:25

godtnavn skrev:Var det noget hun selv sagde hun vile og fortrød bagefter?
Min 4 årige siger nogle dage hun gerne vil være helt korthåret, men andre dage at hun vil have langt hår. Jeg ville elske hendes hår var kortere for det filtre helt vildt og hun hader at få det redt, men tør ikke klippe hende når hun hele tiden skifter frem og tilbage.

Nej, hun har aldrig udtrykt ønske om det, og hun hadede ligesom din pige at få ordnet hår (vasket og kæmmet, Curly Girl-metoden).
Det har altid ærgret os da hun har sådan noget flot hår.
0
Har du husket at lave knibeøvelser i dag?
godtnavn
Indlæg: 11208
Tilmeldt: 4. jan 2016, 13:47
Kort karma: 1104
Likede indlæg: 13074

Re: Bad moms - Når der er plads til forbedring

Indlægaf godtnavn » 8. nov 2023, 10:31

Jeg kom til at grine da jeg redte en stor ugle ud af den 4 åriges hår, også selvom det gjorde ondt. Men hun skreg "av av av av for filan da" og det lød så nuttet og sjovt at jeg kom til at grine :genert: Tror dog ikke hun opdagede det.
1
godtnavn
Indlæg: 11208
Tilmeldt: 4. jan 2016, 13:47
Kort karma: 1104
Likede indlæg: 13074

Re: Bad moms - Når der er plads til forbedring

Indlægaf godtnavn » 17. nov 2023, 12:31

Jeg har lovet børnene at vi skal hygge og lave klatkager når de kommer hjem, jeg skal ud af døren for at hente dem om 10 minutter, men jeg gider ikke. Håber lidt de har glemt det og de bare leger og jeg kan slappe af. Jeg har slappet af hele dagen og alvet intet, så jeg føler mig som en ret skod mor at jeg ikke orker dem :genert:
0

Tilbage til "Forældre"