Bad moms - Når der er plads til forbedring

IrmaPigen
Indlæg: 7785
Tilmeldt: 17. apr 2016, 06:38
Kort karma: 971
Likede indlæg: 12438

Re: Bad moms - Når der er plads til forbedring

Indlægaf IrmaPigen » 24. jan 2018, 10:12

Zoxa skrev:Jeg HADER det! Altså at finde kostumerne. Sidste år kom det af en eller anden grund bag på mig at det var liiige om lidt, så det endte med ret dyre kostumer for begge to, pga. tidspres og udsolgte størrelser - og mangel på kreativitet. I år vil de selvfølgelig ikke genbruge dem. :rulle:


sÅ tyv stjæl min ide x2. Zebra mor med zebra føl - det eneste som er lettere er spøgelse.

hvid t- shirt med leggins (som de alligevel er ved at vokse ud af eller er i stykker) striber med en gang maling - ansigts maling og en manke af sort itu revet stof.[/quote]

Måske en bytte-tråd for fastelavns-kostumer herinde kunne være en ide?
2
Brugeravatar
Frandsen
Indlæg: 1276
Tilmeldt: 14. aug 2015, 08:49
Kort karma: 197
Likede indlæg: 2717

Re: Bad moms - Når der er plads til forbedring

Indlægaf Frandsen » 26. jan 2018, 13:54

vibbsen skrev:
Zoxa skrev:Vi ved godt at det er fastelavn lige om lidt, ikk? *nodge nodge*
Jeg har bare sådan en trang til at sætte diverse mødre i dårligt humør :lol:

Nå, men der bliver nok meget snart plads til forbedring på min mor karma konto, for jeg hader bare det lorte kostume fis

SÅ! jeg har besluttet mig til at omgå det ved at klæde tøsen ud som zebra i år - og hun kan hyle og skrige eller gå i bar røv - hun bliver zebra. Slut finale punktum


Jeg synes zebra lyder rimelig kreativt = over mit niveau (= hvad jeg gider)

Mini Vibbsen må være lige præcis det hun vil. Så længe hun bare er det i et af de 87 kostumer vi har på lager.

Sådan er jeg nemlig. SUPER DUPER MOR !!!!!


Haha, jeg tænkte også: Shit, det lyder avanceret og laaaaangt over mit niveau :lol:

Jeg prøver altid (og er også lykkes med) at overbevise om det geniale i at klæde sig ud som spøgelse :fløjt:
1
Brugeravatar
vibbsen
Indlæg: 4137
Tilmeldt: 17. sep 2015, 17:26
Kort karma: 1136
Likede indlæg: 16358

Re: Bad moms - Når der er plads til forbedring

Indlægaf vibbsen » 26. jan 2018, 18:49

Mini Vibbseb skal være Ladybug( en ny superhelt) til fastalavn. Hun så kostumet i en legetøjsbutik her på Tenerife....og jeg skyndte mig at slå til. Ungen havde nemlig snakket om at hun ville være hest. Og det skulle stoppe omgående.

Jeg kendte ikke ladybug før vi kpm herned, men det er åbenbart ret stort hernede. Så hun er en slags Firstmover....SUPER MOR..DET ER MIG!! :-D
7
Tak.Glimmer på. Op på kaminhylden

Citat Hella Joof
Majer
Indlæg: 792
Tilmeldt: 2. apr 2016, 18:59
Kort karma: 154
Likede indlæg: 1042

Re: Bad moms - Når der er plads til forbedring

Indlægaf Majer » 30. jan 2018, 07:58

Jeg har lige måtte efterlade et dybt ulykkeligt barn i børnehave, fordi jeg måtte tage den lille lygte han havde fået lov at have med, fra ham.
Den var også med i går, men han går åbenbart og lyser folk i øjenene, så pædagogerne sagde, at han ikke måtte have den.

Jeg kunne jo have sagt mig selv at det var en dårlig ide :rulle:
0
Brugeravatar
Skralde
Indlæg: 2137
Tilmeldt: 11. aug 2015, 07:13
Kort karma: 429
Likede indlæg: 5338

Re: Bad moms - Når der er plads til forbedring

Indlægaf Skralde » 30. jan 2018, 15:24

Flix skrev:
JoyNips skrev:Jeg glemte at tage et billede af ungens første juleaften :rulle:


Jeg glemte at forevige min søns barnedåb. Jeg har ét billede fra den dag, og det er af hans storesøster, der spiser kransekage med 40 i feber.

Jeg følte mig ikke helt som den anerkendende mor, jeg gerne vil være, da min datter en dag (for 4067. gang) vendte bunden i vejret på vandglasset, og jeg fik råbt:” Ej, helt ærligt! Er du 4 år eller hvad?” Hun er så 2.



Hahaha :lol: Jeg har en gang hvor jeg konstant følte at barnet forventede at blive opvartet uafbrudt; "tror du at jeg er din mor eller hvad?!" "Øh ja" svarede hun. :genert:
10
L, mit livs lys - 3.10.2010
@denkreativerappenskralde
Brugeravatar
Bøtte
Indlæg: 5917
Tilmeldt: 12. aug 2015, 12:04
Kort karma: 1206
Likede indlæg: 10937

Re: Bad moms - Når der er plads til forbedring

Indlægaf Bøtte » 30. jan 2018, 18:33

Storesøster synes jeg er den vildeste bad mom, når hun selv skal bære sin rygsæk, mens lillesøster på 1 år ikke skal.
Det er simpelthen SÅ uretfærdigt. Så det diskuterer vi hver eneste morgen. :rulle:
0
Brugeravatar
Frandsen
Indlæg: 1276
Tilmeldt: 14. aug 2015, 08:49
Kort karma: 197
Likede indlæg: 2717

Re: Bad moms - Når der er plads til forbedring

Indlægaf Frandsen » 31. jan 2018, 10:55

Jeg har netop overbevist den store om, at hun skal klæde sig ud som sin far til fastelavn. Skjorte, tilbagestrøget hår og overskæg tegnet med kohl. Done!

Hun synes, det er en mega sej idé, så måske er det ikke så bad mom alligevel ...
8
Brugeravatar
vibbsen
Indlæg: 4137
Tilmeldt: 17. sep 2015, 17:26
Kort karma: 1136
Likede indlæg: 16358

Re: Bad moms - Når der er plads til forbedring

Indlægaf vibbsen » 31. jan 2018, 12:54

Skralde skrev:
Flix skrev:
JoyNips skrev:Jeg glemte at tage et billede af ungens første juleaften :rulle:


Jeg glemte at forevige min søns barnedåb. Jeg har ét billede fra den dag, og det er af hans storesøster, der spiser kransekage med 40 i feber.

Jeg følte mig ikke helt som den anerkendende mor, jeg gerne vil være, da min datter en dag (for 4067. gang) vendte bunden i vejret på vandglasset, og jeg fik råbt:” Ej, helt ærligt! Er du 4 år eller hvad?” Hun er så 2.



Hahaha :lol: Jeg har en gang hvor jeg konstant følte at barnet forventede at blive opvartet uafbrudt; "tror du at jeg er din mor eller hvad?!" "Øh ja" svarede hun. :genert:


Det vil jeg så sige er en hel del bedre end min mands håndtering af samme problematik. "Tror du måske at jeg er din tjener" plejer han at sige.

Hvilket betyder at ungen - når hun f.eks. bliver bedt om at spise sin mad, tage sit tøj på eller gå på toilet og det ikke lige passer frøkenen - sagtens kan finde på at svare "Tror du måske at jeg er din tjener ????"

1-2-3-4....100001879-100001880
5
Tak.Glimmer på. Op på kaminhylden

Citat Hella Joof
Brugeravatar
vibbsen
Indlæg: 4137
Tilmeldt: 17. sep 2015, 17:26
Kort karma: 1136
Likede indlæg: 16358

Re: Bad moms - Når der er plads til forbedring

Indlægaf vibbsen » 1. feb 2018, 14:55

Til morgen blev min datter virkelig vred da jeg bad hende om at tage sin natkjole af...."Hvorfor skal jeg tage min natkjole af når du ikke skal"

Her havde det anerkendede og modne svar været : "Lille skat, jeg har allerede tøj på og har derfor taget min natkjole af for længe siden"

Istedet så blev det til "Jeg tæller til 3 og så får du ikke nogen ostehaps til morgenmad" :blush:
8
Tak.Glimmer på. Op på kaminhylden

Citat Hella Joof
Brugeravatar
vibbsen
Indlæg: 4137
Tilmeldt: 17. sep 2015, 17:26
Kort karma: 1136
Likede indlæg: 16358

Re: Bad moms - Når der er plads til forbedring

Indlægaf vibbsen » 4. feb 2018, 08:39

Emma har en legeaftale her i formiddag. Med det barn i børnehaven som jeg absolut MINDST kan lide.

Jeg var snedig nok til at arrangere det så de skal være hos hende. For jeg magter ganske enkelt ikke det barn. Hun er sådan et af de der børn der altid har en stor fed klump snot hængende ud af næsen, som råber og afbryder for at blive hørt og som taler på sådan en nasal lidt læspende stemme.

Og ja, jeg burde naturligvis kunne sætte mig ud over den slags. Være inkluderende og alt det der pis. Men det kan jeg ikke i det her tilfælde....Hun er simpelthen en skideirriterende møgunge. Og jeg har tænkt mig at bruge de timer legeaftalen varer på at komme op med en plan så de ikke skal lave en gen-aftale her hos os....Det er muligt at det betyder at vi må flytte langt væk eller gå under jorden. Men den pris må vi så betale.

Vibbsen - Pissebarnlig og ikke særlig sympatisk....
10
Tak.Glimmer på. Op på kaminhylden

Citat Hella Joof
Brugeravatar
FruKuk
Indlæg: 5645
Tilmeldt: 16. sep 2015, 18:05
Kort karma: 927
Likede indlæg: 10021

Re: Bad moms - Når der er plads til forbedring

Indlægaf FruKuk » 4. feb 2018, 09:53

Lillebror føler sig meget forfulgt af alle voksne. Hele tiden. Han skal jo ALTING selv. Det er meget strengt, og han lader os gerne vide, at han er utilfreds. I dag kom han og fortalte, at han skulle tisse (hvorfor fortæller børn i øvrigt det HVER gang, de skal på toilettet???), og jeg kom med mit standard svar "så løb på wc", hvortil han eksplodere i raseri over, "at han ALTID skal gøre ALTING selv, du gider ALDRIG hjælpe mig mor"

Okay, men så smutter jeg da lige ud og tisser for dig... :lol: :stoned:
20
Brugeravatar
vibbsen
Indlæg: 4137
Tilmeldt: 17. sep 2015, 17:26
Kort karma: 1136
Likede indlæg: 16358

Re: Bad moms - Når der er plads til forbedring

Indlægaf vibbsen » 4. feb 2018, 16:53

FruKuk skrev:Lillebror føler sig meget forfulgt af alle voksne. Hele tiden. Han skal jo ALTING selv. Det er meget strengt, og han lader os gerne vide, at han er utilfreds. I dag kom han og fortalte, at han skulle tisse (hvorfor fortæller børn i øvrigt det HVER gang, de skal på toilettet???), og jeg kom med mit standard svar "så løb på wc", hvortil han eksplodere i raseri over, "at han ALTID skal gøre ALTING selv, du gider ALDRIG hjælpe mig mor"

Okay, men så smutter jeg da lige ud og tisser for dig... :lol: :stoned:


Jeg synes at ovenstående indlæg er et klar eksempel på hvor skidt det står til ude i de små hjem :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:

Undertegnede vil gerne benytte tråden til at skamme mig en lille smule.....Den der legeaftale som Emma havde. Den gik skide godt. Det viser sig at barnet ikke bare en en møgunge. Men rent faktisk har en mindre hjerneskade som hun er født med. Og som bl.a. giver sig udslag i at hun ikke fungerer så godt i store grupper :blush: :blush: :blush: :blush: :blush: :blush: Rent kognitivt er hun velfungerende men hun er måske bare ikke så "robust".

Jeg var godt klar over at der var et eller andet..Men jeg var faktisk ikke klar over at der var tale om et barn med en decideret hjerneskade. Og er faktisk temmelig flov lige pt.

Især fordi hun og Emma tilsyneladende fungerer ekstremt godt sammen og hendes mor kunne berette at de havde leget virkelig godt. Og jeg må da også indrømme at jeg fik et helt andet billede af hende ved at møde hende uden for børnehavens rammer....Altså på hendes egen hjemmebane...Hvilket bidrager yderligere til at jeg skammer mig temmelig meget over mig selv. Jeg vil jo netop gerne have at mit barn bliver sådan en der kan rumme andre menneskers små defekter.

/Vibbsen - nu skamfuld og rød i hovedet....
23
Tak.Glimmer på. Op på kaminhylden

Citat Hella Joof
Brugeravatar
FruKuk
Indlæg: 5645
Tilmeldt: 16. sep 2015, 18:05
Kort karma: 927
Likede indlæg: 10021

Re: Bad moms - Når der er plads til forbedring

Indlægaf FruKuk » 4. feb 2018, 16:57

vibbsen skrev:
FruKuk skrev:Lillebror føler sig meget forfulgt af alle voksne. Hele tiden. Han skal jo ALTING selv. Det er meget strengt, og han lader os gerne vide, at han er utilfreds. I dag kom han og fortalte, at han skulle tisse (hvorfor fortæller børn i øvrigt det HVER gang, de skal på toilettet???), og jeg kom med mit standard svar "så løb på wc", hvortil han eksplodere i raseri over, "at han ALTID skal gøre ALTING selv, du gider ALDRIG hjælpe mig mor"

Okay, men så smutter jeg da lige ud og tisser for dig... :lol: :stoned:


Jeg synes at ovenstående indlæg er et klar eksempel på hvor skidt det står til ude i de små hjem :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:

Undertegnede vil gerne benytte tråden til at skamme mig en lille smule.....Den der legeaftale som Emma havde. Den gik skide godt. Det viser sig at barnet ikke bare en en møgunge. Men rent faktisk har en mindre hjerneskade som hun er født med. Og som bl.a. giver sig udslag i at hun ikke fungerer så godt i store grupper :blush: :blush: :blush: :blush: :blush: :blush: Rent kognitivt er hun velfungerende men hun er måske bare ikke så "robust".

Jeg var godt klar over at der var et eller andet..Men jeg var faktisk ikke klar over at der var tale om et barn med en decideret hjerneskade. Og er faktisk temmelig flov lige pt.

Især fordi hun og Emma tilsyneladende fungerer ekstremt godt sammen og hendes mor kunne berette at de havde leget virkelig godt. Og jeg må da også indrømme at jeg fik et helt andet billede af hende ved at møde hende uden for børnehavens rammer....Altså på hendes egen hjemmebane...Hvilket bidrager yderligere til at jeg skammer mig temmelig meget over mig selv. Jeg vil jo netop gerne have at mit barn bliver sådan en der kan rumme andre menneskers små defekter.

/Vibbsen - nu skamfuld og rød i hovedet....


Nogle gange virker det nærmest som om, man har fået de hersens krapyler for at lære os voksne noget :afro:
4
Brugeravatar
vibbsen
Indlæg: 4137
Tilmeldt: 17. sep 2015, 17:26
Kort karma: 1136
Likede indlæg: 16358

Re: Bad moms - Når der er plads til forbedring

Indlægaf vibbsen » 4. feb 2018, 17:11

FruKuk skrev:
vibbsen skrev:
FruKuk skrev:Lillebror føler sig meget forfulgt af alle voksne. Hele tiden. Han skal jo ALTING selv. Det er meget strengt, og han lader os gerne vide, at han er utilfreds. I dag kom han og fortalte, at han skulle tisse (hvorfor fortæller børn i øvrigt det HVER gang, de skal på toilettet???), og jeg kom med mit standard svar "så løb på wc", hvortil han eksplodere i raseri over, "at han ALTID skal gøre ALTING selv, du gider ALDRIG hjælpe mig mor"

Okay, men så smutter jeg da lige ud og tisser for dig... :lol: :stoned:


Jeg synes at ovenstående indlæg er et klar eksempel på hvor skidt det står til ude i de små hjem :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:

Undertegnede vil gerne benytte tråden til at skamme mig en lille smule.....Den der legeaftale som Emma havde. Den gik skide godt. Det viser sig at barnet ikke bare en en møgunge. Men rent faktisk har en mindre hjerneskade som hun er født med. Og som bl.a. giver sig udslag i at hun ikke fungerer så godt i store grupper :blush: :blush: :blush: :blush: :blush: :blush: Rent kognitivt er hun velfungerende men hun er måske bare ikke så "robust".

Jeg var godt klar over at der var et eller andet..Men jeg var faktisk ikke klar over at der var tale om et barn med en decideret hjerneskade. Og er faktisk temmelig flov lige pt.

Især fordi hun og Emma tilsyneladende fungerer ekstremt godt sammen og hendes mor kunne berette at de havde leget virkelig godt. Og jeg må da også indrømme at jeg fik et helt andet billede af hende ved at møde hende uden for børnehavens rammer....Altså på hendes egen hjemmebane...Hvilket bidrager yderligere til at jeg skammer mig temmelig meget over mig selv. Jeg vil jo netop gerne have at mit barn bliver sådan en der kan rumme andre menneskers små defekter.

/Vibbsen - nu skamfuld og rød i hovedet....


Nogle gange virker det nærmest som om, man har fået de hersens krapyler for at lære os voksne noget :afro:


Jeps...Eddermame pinligt :blush: :blush: :blush:

Nå, men det være en lærestreg om ikke at skue hunden i munden før vandet er blevet skudt i åen....
4
Tak.Glimmer på. Op på kaminhylden

Citat Hella Joof
Brugeravatar
Shmartiesh
Indlæg: 1919
Tilmeldt: 10. jan 2016, 17:18
Kort karma: 157
Likede indlæg: 3019

Re: Bad moms - Når der er plads til forbedring

Indlægaf Shmartiesh » 4. feb 2018, 17:26

Tabte min tlf i hovedet på J den anden aften. Jeg havde lige ammet hende i søvn og hun sov sødt. Telefonen var i min højre hånd der kan være ret fumlet og bang, lige ned i panden. Skyndte mig at proppe brystet i munden på hende inden hun skreg :genert:
9

Tilbage til "Forældre"