Bad moms - Når der er plads til forbedring

Brugeravatar
Studsgaard
Kort karma: 405
Geografisk sted: Rebild kommune
Likede indlæg: 5913

Re: Bad moms - Når der er plads til forbedring

Indlægaf Studsgaard » 23. dec 2017, 09:07

vibbsen skrev:
Studsgaard skrev:
vibbsen skrev:
Sorenspige skrev:
Lilleluftballon skrev:
Sorenspige skrev:Jeg har ikke bagt julesmåkager med mit barn. Intentionen var der, men tiden og overskuddet var der ikke :genert:.

Heldigvis har han bagt i børnehaven, meeen det er nok stadig ikke helt det samme.

Skal man det? Nå, så er jeg også en dårlig mor...

Det skal man ikke, men jeg kan se og høre, at der er mange, som gør det.

Eller som siger at de gør det.....Og så i virkeligheden går ud og køber småkager. Eller får dem af andre :genert:

De eneste hjemmebagte småkager der er at opdrive her i huset er dem Ems har bagt over hos mormor, og dem som jeg forventer at min veninde snart afleverer ved min hoveddør...Resten er købesmåkager. Og af den tarvelig billige slags ovenikøbet,

Så succeskriteriet for godt moderskab er at man bager julesmåkager med sine unger....Så er jeg en komplet failure....Jeg HADER julesmåkager, og fanden galemig nuller om jeg står og bager noget jeg ikke selv kan fordrage. Der går grænsen. Jeg svang mig op til at lave cup cakes en dag hvor Emma havde en veninde med hjem. Men det er også det længste jeg kan strække mig...

Hey, så er jeg en god mor trods depression.

Jeg tror bestemt på man skal gøre det med sine unger som man har lyst til. Jeg kan lide at bage derfor er det noget af det jeg har magtet, jeg kan lige at flette stjerner derfor har vi også lavet noget krea og stjerneflet.

Men vi har så ikke leget, eller mange andre ting som andre gør med deres børn - jeg tror på det er bedst at gøre nogle af de ting man selv syntes om, det givet mest glæde både til mor og barn.

Det var faktisk også det der var min pointe ;)

Jeg synes på ingen måde at man er en dårlig mor fordi man ikke får bagt julesmåkager med sine børn. Selvom man godt kan lide det.

Jeg er selv deltidssygemeldt grundet stress. Så jeg er helt med på hvor du kommer fra. Her i huset har aktiviteten været perleplader. For det kan jeg overskue. Jeg gad godt at Emma havde haft sådan en pakkejulekalender som alle andre børn har. Men kunne jeg ganske enkelt ikke overskue. Hvilket har givet et stik af dårlig samvittighed. Til gengæld så har nissen så været i pejsen hver dag med en lille ting....Måske ikke lige fra morgenstunden. Men så ihvertfald senest når hun kom hjem fra børnehaven.

Så det var på ingen måde et angreb, og jeg er ked af hvis det blev opfattet sådan.

Jeg blev bare lige ramt lidt af, at det at bage virkede som noget meget stort, det er bare forskelligt hvordan vi har det med det. Jeg syntes tværdigmod det er ret krævende at lege LEGO eller barbie og koncentrere mig om et spil i længere tid.

Jeg kender også det med julekalenderen. Her kommer Nissen også, så det er ikke noget der alt skal ordnes inden december men kan klares løbende, og er der ikke købt noget til en dag så farver den mælken rød eller stryger mel/ris på bordet, eller maler hjerter på barnet imens de sover.
2
Brugeravatar
vibbsen
Kort karma: 684
Likede indlæg: 8909

Indlægaf vibbsen » 23. dec 2017, 09:28

Studsgaard skrev:
vibbsen skrev:
Studsgaard skrev:
vibbsen skrev:
Sorenspige skrev:
Lilleluftballon skrev:
Sorenspige skrev:Jeg har ikke bagt julesmåkager med mit barn. Intentionen var der, men tiden og overskuddet var der ikke :genert:.

Heldigvis har han bagt i børnehaven, meeen det er nok stadig ikke helt det samme.

Eller som siger at de gør det.....Og så i virkeligheden går ud og køber småkager. Eller får dem af andre :genert:

De eneste hjemmebagte småkager der er at opdrive her i huset er dem Ems har bagt over hos mormor, og dem som jeg forventer at min veninde snart afleverer ved min hoveddør...Resten er købesmåkager. Og af den tarvelig billige slags ovenikøbet,

Så succeskriteriet for godt moderskab er at man bager julesmåkager med sine unger....Så er jeg en komplet failure....Jeg HADER julesmåkager, og fanden galemig nuller om jeg står og bager noget jeg ikke selv kan fordrage. Der går grænsen. Jeg svang mig op til at lave cup cakes en dag hvor Emma havde en veninde med hjem. Men det er også det længste jeg kan strække mig...

Jeg tror bestemt på man skal gøre det med sine unger som man har lyst til. Jeg kan lide at bage derfor er det noget af det jeg har magtet, jeg kan lige at flette stjerner derfor har vi også lavet noget krea og stjerneflet.

Men vi har så ikke leget, eller mange andre ting som andre gør med deres børn - jeg tror på det er bedst at gøre nogle af de ting man selv syntes om, det givet mest glæde både til mor og barn.

Jeg synes på ingen måde at man er en dårlig mor fordi man ikke får bagt julesmåkager med sine børn. Selvom man godt kan lide det.

Jeg er selv deltidssygemeldt grundet stress. Så jeg er helt med på hvor du kommer fra. Her i huset har aktiviteten været perleplader. For det kan jeg overskue. Jeg gad godt at Emma havde haft sådan en pakkejulekalender som alle andre børn har. Men kunne jeg ganske enkelt ikke overskue. Hvilket har givet et stik af dårlig samvittighed. Til gengæld så har nissen så været i pejsen hver dag med en lille ting....Måske ikke lige fra morgenstunden. Men så ihvertfald senest når hun kom hjem fra børnehaven.

Så det var på ingen måde et angreb, og jeg er ked af hvis det blev opfattet sådan.

Jeg blev bare lige ramt lidt af, at det at bage virkede som noget meget stort, det er bare forskelligt hvordan vi har det med det. Jeg syntes tværdigmod det er ret krævende at lege LEGO eller barbie og koncentrere mig om et spil i længere tid.

Jeg kender også det med julekalenderen. Her kommer Nissen også, så det er ikke noget der alt skal ordnes inden december men kan klares løbende, og er der ikke købt noget til en dag så farver den mælken rød eller stryger mel/ris på bordet, eller maler hjerter på barnet imens de sover.

Den var ikke gået her....Her har nissen bare værsågod at hoste op med noget stuff :lol: :lol: :lol: :lol: Til gengæld så har jeg bildt hende ind at man jo aldrig kan vide hvornår nissen kommer, og at man derfor ikke kan være sikker på at det ligger i pejsen om morgenen (Det giver mor lidt tid til at få købt noget). Og jeg må med skam melde at Nissen har uddelt mere snoller end jeg egentlig bryder mig om....Af den simple grund at det var det jeg lige havde i tasken :lol: :lol: :lol:

Jeg er HERREDÅRLIG til at lege. Virkelig dårlig. Og synes det er mega belastende :genert:
2
Tak.Glimmer på. Op på kaminhylden

Citat Hella Joof
Brugeravatar
Studsgaard

Indlægaf Studsgaard » 23. dec 2017, 09:34

vibbsen skrev:
Studsgaard skrev:
vibbsen skrev:
Studsgaard skrev:
vibbsen skrev:
Sorenspige skrev:
Lilleluftballon skrev:

Den var ikke gået her....Her har nissen bare værsågod at hoste op med noget stuff :lol: :lol: :lol: :lol: Til gengæld så har jeg bildt hende ind at man jo aldrig kan vide hvornår nissen kommer, og at man derfor ikke kan være sikker på at det ligger i pejsen om morgenen (Det giver mor lidt tid til at få købt noget). Og jeg må med skam melde at Nissen har uddelt mere snoller end jeg egentlig bryder mig om....Af den simple grund at det var det jeg lige havde i tasken :lol: :lol: :lol:

Jeg er HERREDÅRLIG til at lege. Virkelig dårlig. Og synes det er mega belastende :genert:

Her sørger datteren også for at lægge noget lækkert frem til Nissen så han ikke laver ulykker. For selvom jeg har forberedt noget, så får hun/de det ikke hvis ikke de har husket Nissen, :devil: en dag hvor de havde husket Nissen havde jeg ikke lige noget, så der fik de mandariner - der så de ret sjove ud i hovederne. :deer:
1
Brugeravatar
vibbsen
Kort karma: 684
Likede indlæg: 8909

Indlægaf vibbsen » 23. dec 2017, 10:52

Hot Damn, hvor er jeg bare en mor med en rusten moral.

Det der med at være på forkant, det er ikke lige min spidskompetance...Så jeg har netop lige været ude og købe Emma's sidste julegave. Lego Friends forlystelsesparken. Som kun kunne fås i Bilka. De har i denne weekend 25 % på legetøj UNDTAGEN Lego....Men da jeg betalte trak den også 25 % på Lego'et også. Så jeg sparede lige yderligere 145 kroner.

Det lod jeg bare ske uden at sige noget...
5
Tak.Glimmer på. Op på kaminhylden

Citat Hella Joof
Sorenspige
Kort karma: 337
Likede indlæg: 1848

Indlægaf Sorenspige » 23. dec 2017, 19:33

Her kommer Nissen også med gaver på forskellige tidspunkter af døgnet :deer:.
0
Brugeravatar
alfe
Kort karma: 96
Likede indlæg: 437

Indlægaf alfe » 24. dec 2017, 08:04

Jeg har ikke købt julegaver til min A på 13 måneder. Han er jo så ligeglad. Det udnytter jeg :genert:
6
Brugeravatar
FruKuk
Kort karma: 183
Likede indlæg: 1896

Indlægaf FruKuk » 24. dec 2017, 08:55

alfe skrev:Jeg har ikke købt julegaver til min A på 13 måneder. Han er jo så ligeglad. Det udnytter jeg :genert:

:gogo: Da min den ældste fyldte 1 år, fik hun en kasse LEGO, som hun også havde fået til jul 4 måneder tidligere :devil:
19
bluetof1
Kort karma: 522
Likede indlæg: 3649

Indlægaf bluetof1 » 24. dec 2017, 10:32

alfe skrev:Jeg har ikke købt julegaver til min A på 13 måneder. Han er jo så ligeglad. Det udnytter jeg :genert:

Til jul og fødselsdag de første to år af alle mine ungers liv har de fået noget de manglende som f.eks. nye sokker, bukser, en pude, ny dyne. Ting, de ville have fået uanset. I år til mine tvillingers fire års fødselsdag fik de en ny seng, som de ville have fået under alle omstændigheder eftersom de var vokset ud af deres babysenge.
De får så meget legetøj andre steder fra så jeg tænker at praktiske gaver er helt fint, men jeg hører da noget for det ind i mellem.
0
Har lige barberet ben for første gang i meget, meget lang tid. Min bodyoil kunne ikke længere fugte min hud. Til gengæld havde jeg virkelig blank pels.
Lilleluftballon
Kort karma: 29
Likede indlæg: 631

Indlægaf Lilleluftballon » 24. dec 2017, 10:34

Vi har heller ingen gave til min på 16 måneder. Vi havde tænkt os at købe noget - men så glemte vi det. Og er lige kommet i tanke om det i dag :blush2:
1
Lilleluftballon
Kort karma: 29
Likede indlæg: 631

Indlægaf Lilleluftballon » 24. dec 2017, 10:38

Og så har jeg lige fortalt min 3 årige at hvis man ikke sover middagslur juleaftensdag kan man ikke holde sig vågen til sent, og så når man slet ikke at få gaver. Ikke mit fineste træk, men nu sover han, og dagen bliver bare SÅ meget sjovere for alle...
13
Brugeravatar
Studsgaard

Indlægaf Studsgaard » 24. dec 2017, 10:44

Lilleluftballon skrev:Og så har jeg lige fortalt min 3 årige at hvis man ikke sover middagslur juleaftensdag kan man ikke holde sig vågen til sent, og så når man slet ikke at få gaver. Ikke mit fineste træk, men nu sover han, og dagen bliver bare SÅ meget sjovere for alle...

Den har jeg også brugt overfor mine da de var små.
1
Brugeravatar
Bøtte
Kort karma: 788
Likede indlæg: 5175

Indlægaf Bøtte » 24. dec 2017, 12:41

Lilleluftballon skrev:

Vi har heller ingen gave til min på 16 måneder. Vi havde tænkt os at købe noget - men så glemte vi det. Og er lige kommet i tanke om det i dag :blush2:

V får kun noget, fordi vi har S, der har spurgt til hvad hun skal have i julegave.
De får i øvrigt begge Hummel bukser. S skal bruge nogle til gymnastik og V bare fordi jeg synes de er lækre og gode til en tumling. :genert:
0
Brugeravatar
Flix
Kort karma: 18
Likede indlæg: 239

Indlægaf Flix » 24. dec 2017, 12:45

Lilleluftballon skrev:Og så har jeg lige fortalt min 3 årige at hvis man ikke sover middagslur juleaftensdag kan man ikke holde sig vågen til sent, og så når man slet ikke at få gaver. Ikke mit fineste træk, men nu sover han, og dagen bliver bare SÅ meget sjovere for alle...

Bare den gik her. Min 2-årige er kold overfor ethvert argument, og jeg blev hidsig, da hun hoppede på mig under middagsputningen, så nu har jeg pudset mormor på hende. Det lyder ikke til at gå meget bedre. :cuss:
1
Brugeravatar
Zinde
Kort karma: 246
Likede indlæg: 2315

Indlægaf Zinde » 24. dec 2017, 13:01

Den prøvede jeg også. I skrivende stund ligger hun og skråler Santa Lucia af fuld hals inde i sengen. Så sov da!
3
I’d be lying if I said I was completely unscathed
Sorenspige
Kort karma: 337
Likede indlæg: 1848

Indlægaf Sorenspige » 24. dec 2017, 13:39

Min pige på 17 måneder får en gave af os, men det er et dukkehus fra play to learn købt for 80kr.

Min dreng får en cykel, købt brugt.

I de første år af hans liv, fik han også ofte gaver købt billigt brugt.
2

Tilbage til "Forældre"