Bad moms - Når der er plads til forbedring

Brugeravatar
FruKuk
Kort karma: 183
Likede indlæg: 1896

Re: Bad moms - Når der er plads til forbedring

Indlægaf FruKuk » 4. feb 2018, 09:53

Lillebror føler sig meget forfulgt af alle voksne. Hele tiden. Han skal jo ALTING selv. Det er meget strengt, og han lader os gerne vide, at han er utilfreds. I dag kom han og fortalte, at han skulle tisse (hvorfor fortæller børn i øvrigt det HVER gang, de skal på toilettet???), og jeg kom med mit standard svar "så løb på wc", hvortil han eksplodere i raseri over, "at han ALTID skal gøre ALTING selv, du gider ALDRIG hjælpe mig mor"

Okay, men så smutter jeg da lige ud og tisser for dig... :lol: :stoned:
19
Brugeravatar
vibbsen
Kort karma: 684
Likede indlæg: 8899

Indlægaf vibbsen » 4. feb 2018, 16:53

FruKuk skrev:Lillebror føler sig meget forfulgt af alle voksne. Hele tiden. Han skal jo ALTING selv. Det er meget strengt, og han lader os gerne vide, at han er utilfreds. I dag kom han og fortalte, at han skulle tisse (hvorfor fortæller børn i øvrigt det HVER gang, de skal på toilettet???), og jeg kom med mit standard svar "så løb på wc", hvortil han eksplodere i raseri over, "at han ALTID skal gøre ALTING selv, du gider ALDRIG hjælpe mig mor"

Jeg synes at ovenstående indlæg er et klar eksempel på hvor skidt det står til ude i de små hjem :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:

Undertegnede vil gerne benytte tråden til at skamme mig en lille smule.....Den der legeaftale som Emma havde. Den gik skide godt. Det viser sig at barnet ikke bare en en møgunge. Men rent faktisk har en mindre hjerneskade som hun er født med. Og som bl.a. giver sig udslag i at hun ikke fungerer så godt i store grupper :blush: :blush: :blush: :blush: :blush: :blush: Rent kognitivt er hun velfungerende men hun er måske bare ikke så "robust".

Jeg var godt klar over at der var et eller andet..Men jeg var faktisk ikke klar over at der var tale om et barn med en decideret hjerneskade. Og er faktisk temmelig flov lige pt.

Især fordi hun og Emma tilsyneladende fungerer ekstremt godt sammen og hendes mor kunne berette at de havde leget virkelig godt. Og jeg må da også indrømme at jeg fik et helt andet billede af hende ved at møde hende uden for børnehavens rammer....Altså på hendes egen hjemmebane...Hvilket bidrager yderligere til at jeg skammer mig temmelig meget over mig selv. Jeg vil jo netop gerne have at mit barn bliver sådan en der kan rumme andre menneskers små defekter.

/Vibbsen - nu skamfuld og rød i hovedet....
20
Tak.Glimmer på. Op på kaminhylden

Citat Hella Joof
Brugeravatar
FruKuk
Kort karma: 183
Likede indlæg: 1896

Indlægaf FruKuk » 4. feb 2018, 16:57

vibbsen skrev:
FruKuk skrev:Lillebror føler sig meget forfulgt af alle voksne. Hele tiden. Han skal jo ALTING selv. Det er meget strengt, og han lader os gerne vide, at han er utilfreds. I dag kom han og fortalte, at han skulle tisse (hvorfor fortæller børn i øvrigt det HVER gang, de skal på toilettet???), og jeg kom med mit standard svar "så løb på wc", hvortil han eksplodere i raseri over, "at han ALTID skal gøre ALTING selv, du gider ALDRIG hjælpe mig mor"

Jeg synes at ovenstående indlæg er et klar eksempel på hvor skidt det står til ude i de små hjem :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:

Undertegnede vil gerne benytte tråden til at skamme mig en lille smule.....Den der legeaftale som Emma havde. Den gik skide godt. Det viser sig at barnet ikke bare en en møgunge. Men rent faktisk har en mindre hjerneskade som hun er født med. Og som bl.a. giver sig udslag i at hun ikke fungerer så godt i store grupper :blush: :blush: :blush: :blush: :blush: :blush: Rent kognitivt er hun velfungerende men hun er måske bare ikke så "robust".

Jeg var godt klar over at der var et eller andet..Men jeg var faktisk ikke klar over at der var tale om et barn med en decideret hjerneskade. Og er faktisk temmelig flov lige pt.

Især fordi hun og Emma tilsyneladende fungerer ekstremt godt sammen og hendes mor kunne berette at de havde leget virkelig godt. Og jeg må da også indrømme at jeg fik et helt andet billede af hende ved at møde hende uden for børnehavens rammer....Altså på hendes egen hjemmebane...Hvilket bidrager yderligere til at jeg skammer mig temmelig meget over mig selv. Jeg vil jo netop gerne have at mit barn bliver sådan en der kan rumme andre menneskers små defekter.

Nogle gange virker det nærmest som om, man har fået de hersens krapyler for at lære os voksne noget :afro:
3
Brugeravatar
vibbsen

Indlægaf vibbsen » 4. feb 2018, 17:11

FruKuk skrev:
vibbsen skrev:

Nogle gange virker det nærmest som om, man har fået de hersens krapyler for at lære os voksne noget :afro:

Jeps...Eddermame pinligt :blush: :blush: :blush:

Nå, men det være en lærestreg om ikke at skue hunden i munden før vandet er blevet skudt i åen....
3

Citat Hella Joof
Shmartiesh
Kort karma: 75
Likede indlæg: 1036

Indlægaf Shmartiesh » 4. feb 2018, 17:26

Tabte min tlf i hovedet på J den anden aften. Jeg havde lige ammet hende i søvn og hun sov sødt. Telefonen var i min højre hånd der kan være ret fumlet og bang, lige ned i panden. Skyndte mig at proppe brystet i munden på hende inden hun skreg :genert:
8
Brugeravatar
Bøtte
Kort karma: 787
Likede indlæg: 5174

Indlægaf Bøtte » 4. feb 2018, 20:40

Præcis de samme vilkår er storesøster herhjemme udsat for.

Hver evig eneste morgen skal vi snakke om, hvorfor hun selv skal bære sin rygsæk, hvad jeg skal bære (hvis det er mindre end hende er det i øvrigt døduretfærdigt) og hvorfor lillesøster ikke selv bærer sin rygsæk endnu.

Her til aften bad jeg hende række mig hendes madkasse og mens hun gjorde det udstødte hun et kæmpe suk og sagde ‘hvorfor er det altid mig, der skal være tjener her i huset?’
Som den søde mor jeg er, svarede jeg naturligvis at det jo var derfor vi havde fået hende, fordi ellers havde vi jo ingen tjener.

:genert:
20
godtnavn
Kort karma: 376
Likede indlæg: 3025

Indlægaf godtnavn » 4. feb 2018, 20:52

Shmartiesh skrev:Tabte min tlf i hovedet på J den anden aften. Jeg havde lige ammet hende i søvn og hun sov sødt. Telefonen var i min højre hånd der kan være ret fumlet og bang, lige ned i panden. Skyndte mig at proppe brystet i munden på hende inden hun skreg :genert:

Det har jeg også gjort... Jeg har også spildt is på hende som jeg spiste mens hun sov ved brystet (det kuldechok gav dog et seriøst skrig før hun igen faldt i søvn ved brystet).
1
Brugeravatar
Minionine
Kort karma: 70
Likede indlæg: 895

Indlægaf Minionine » 5. feb 2018, 08:52

Barnet ville ikke sove middagslur i går. Vi var lidt tidspressede, da vi skulle være til et fastelavnsarrangement et par timer senere, så den lur skulle bare tages nu! Efter 3 forsøg, hvor hun blev ved med at sætte sig op, blev hun muligvis hevet lidt hurtigt op fra vognen og ned på gulvet! og så gik jeg ud af rummet mens hun hylede videre. Man kan blive så frustreret :gisp:
Vi blev dog hurtigt gode venner igen.
0
Brugeravatar
vibbsen

Indlægaf vibbsen » 5. feb 2018, 12:54

Bøtte skrev:

Præcis de samme vilkår er storesøster herhjemme udsat for.

Hver evig eneste morgen skal vi snakke om, hvorfor hun selv skal bære sin rygsæk, hvad jeg skal bære (hvis det er mindre end hende er det i øvrigt døduretfærdigt) og hvorfor lillesøster ikke selv bærer sin rygsæk endnu.

Her til aften bad jeg hende række mig hendes madkasse og mens hun gjorde det udstødte hun et kæmpe suk og sagde ‘hvorfor er det altid mig, der skal være tjener her i huset?’
Som den søde mor jeg er, svarede jeg naturligvis at det jo var derfor vi havde fået hende, fordi ellers havde vi jo ingen tjener.

:genert:

Vi har et hold venner der har en pige som er et år ældre end Emma...Og som ret godt skåret for tungebåndet.

Da vores veninde ventede barn nr. 2 og var virkelig højgravid taber tøsebarnet et glas mælk på gulvet. Og bliver bedt om at tørre dette op.
Hvorpå kigger på sin mor. Sukker dybt. Ruller med øjnene. Og siger "Ja-ja..Askepots onde stedmoder"

Det griner vi stadig rigtig meget af...
4

Citat Hella Joof
Brugeravatar
alfe
Kort karma: 96
Likede indlæg: 437

Indlægaf alfe » 5. feb 2018, 18:58

Det fortsætter :D Min 12 årige bror kom ud fra sit værelse og gik op ad trappen. Midt på trappen stoppede han op og spurgte, hvor mor og far var. Jeg anede det ikke og spurgte hvorfor –“jeg ville bare sige, at jeg skulle op og skide”. Okay? Hvad skal vi gøre ved det? :stoned:
5
bibbs
Kort karma: 7
Likede indlæg: 164

Indlægaf bibbs » 5. feb 2018, 19:38

Jeg tvang engang min søn til at drikke hvidvin, jeg troede godt nok det var bedstes hjemmelavede saft.
Men da han sagde det var surt, blev jeg lidt skrap og sagde at det kunne han ikke være bekendt overfor bedste. Det overhørte bedste og kom løbende ind og sagde at det ikke var hyldeblomst men hvidvin...
Han skal vel lære det på et tidspunkt
16
Brugeravatar
vibbsen

Indlægaf vibbsen » 13. apr 2018, 14:11

Jeg(Vi) har indført at man (=Unge) ikke ser TV/Ipad/Spiller om morgenen før man skal i børnehave. Det trådte i kraft i mandags. Og er gået overraskende godt.

Igår roser jeg Unge for hvor godt det er gået...og fortæller at i weekenden må man gerne se TV/Ipad efter klokken 7 (Mest for at Vi(Jeg) kan få lov til at sove længere)...Hvilket Unge synes lyder dejligt......

Hvorpå hun så siger : Men mor...Vi kunne jo også indføre at man heller ikke må se TV/IPAD når man kommer hjem fra børnehave. For Mor...Det er altså ikke sundt at se alt for meget fjernsyn...

Her ville Good Mom jo nærmest rødme af stolthed....Men jeg er en Bad Mom...Og tænkte "Pez ozz...Skal du så til at "hjælpe" mig med at lave mad istedet ??? Det ved jeg altså ikke lige om jeg magter"....Seriøst, hun er sød og hun vil rigtig gerne hjælpe...Men jeg er altså bedst til at få lov til at gå i mit køkken i fred uden hele tiden at være ved at falde om hende og uden hele tiden at skulle spørge på et af hendes tusinde-millioner-milliarder-spørgsmål :blush: :blush: :blush:
13

Citat Hella Joof
Debra1
Likede indlæg: 171

Indlægaf Debra1 » 15. apr 2018, 05:53

Min datter på 5 år har fået nye sko igår. Hun fik dem på i butikken, da hun var meget glad for dem. På vej hjem synes jeg, at hun går lidt mærkeligt. Da vi kommer hjem, fortæller hun, at den ene sko gør ondt, og hun må krumme foden sammen indeni den. Jeg fortæller hende, at nye sko nogengange skal gås til. Senere skal vi ind til byen for at spise, og hun klager igen over, at den ene sko gør ondt. Jeg slår det igen hen. Efter at hun er kommet i seng om aftenen, opdager jeg, at den ene sko er fyldt 1/3 op med et stykke sammenkrøllet papir. Ikke så mærkeligt, at foden ikke kunne være i skoen. Jeg vidste ikke, om jeg skulle grine eller græde, men min datter tog det heldigvis pænt, og hun grinede højt, da jeg fortalte om papiret.
15
Brugeravatar
Danseprinsesse
Kort karma: 374
Likede indlæg: 3172

Indlægaf Danseprinsesse » 15. apr 2018, 08:29

Debra1 skrev:Min datter på 5 år har fået nye sko igår. Hun fik dem på i butikken, da hun var meget glad for dem. På vej hjem synes jeg, at hun går lidt mærkeligt. Da vi kommer hjem, fortæller hun, at den ene sko gør ondt, og hun må krumme foden sammen indeni den. Jeg fortæller hende, at nye sko nogengange skal gås til. Senere skal vi ind til byen for at spise, og hun klager igen over, at den ene sko gør ondt. Jeg slår det igen hen. Efter at hun er kommet i seng om aftenen, opdager jeg, at den ene sko er fyldt 1/3 op med et stykke sammenkrøllet papir. Ikke så mærkeligt, at foden ikke kunne være i skoen. Jeg vidste ikke, om jeg skulle grine eller græde, men min datter tog det heldigvis pænt, og hun grinede højt, da jeg fortalte om papiret.

Jeg har gjort det samme med min søns nye hjemmesko. Her gik der bare flere uger, før jeg opdagede det (han var for lille til at sige noget).
0
Debra1
Likede indlæg: 171

Indlægaf Debra1 » 15. apr 2018, 12:22

Danseprinsesse skrev:
Debra1 skrev:Min datter på 5 år har fået nye sko igår. Hun fik dem på i butikken, da hun var meget glad for dem. På vej hjem synes jeg, at hun går lidt mærkeligt. Da vi kommer hjem, fortæller hun, at den ene sko gør ondt, og hun må krumme foden sammen indeni den. Jeg fortæller hende, at nye sko nogengange skal gås til. Senere skal vi ind til byen for at spise, og hun klager igen over, at den ene sko gør ondt. Jeg slår det igen hen. Efter at hun er kommet i seng om aftenen, opdager jeg, at den ene sko er fyldt 1/3 op med et stykke sammenkrøllet papir. Ikke så mærkeligt, at foden ikke kunne være i skoen. Jeg vidste ikke, om jeg skulle grine eller græde, men min datter tog det heldigvis pænt, og hun grinede højt, da jeg fortalte om papiret.

Jeg har gjort det samme med min søns nye hjemmesko. Her gik der bare flere uger, før jeg opdagede det (han var for lille til at sige noget).

Øv :kram: . Det var også en tilfældighed, at jeg opdagede det. Jeg var allerede ved at overveje, om jeg måske skulle købe nogle andre sko.
0

Tilbage til "Forældre"