Svigerfamilie

Rosen
Indlæg: 347
Tilmeldt: 23. maj 2016, 11:41
Kort karma: 40
Likede indlæg: 523

Re: Svigerfamilie

Indlægaf Rosen » 25. mar 2017, 19:52

Dét gør de i den grad. Min mand har været i terapi for at løsrive sig fra sin rolle som den evige redder...som ingen passede på da han brød sammen til sidst. Man ser disse mønstre med tiden...jeg har været i familien i 15 år og gider ikke se på det mere...især ikke når det samme mønster gentager sig med næste generationer som med vores børn. Man når en grænse hvor man må passe på sig selv og sine og lade de andre omgås med hinanden.
0
Brugeravatar
Evapeva
Indlæg: 1098
Tilmeldt: 20. aug 2015, 10:45
Kort karma: 223
Likede indlæg: 2166

Re: Svigerfamilie

Indlægaf Evapeva » 14. apr 2017, 19:14

Rosen skrev:Mine svigerforældre inviterer aldrig. Der forventes at vi besøger dem men ikke sviger/svigerinde. De har ikke været på besøg i et år nu. Det er nemlig så hårdt for dem at besøge andre...de har så travlt...så vigtigt de slapper af. Til gengæld skal vi funktionere som service center for alle andre. Jeg har helt sikkert udstrålet at jeg ikke gider det...derfor bliver det aldrig spurgt til mig eller min mand. Eller vores børn for den slags skyld. Til gengæld hører vi mange historier om svigerindens katte ;)...jeg er bare træt af dem.


Det lyder virkelig fesent. Det ville jeg ikke gide i længden. Jeg ville sige det til min mand, altså hvordan jeg havde det, og så meddele ham, at jeg ikke havde lyst til at deltage på de vilkår længere. Så måtte han jo tage bladet fra munden overfor mor & far, hvis han ville have mig med i fremtiden igen.

Hårdt mod hårdt, kan jeg godt se - men jeg er nok også lidt farvet af, at lidt af det samme sker i min mands familie, samtidig med at han pga. konfliktskyhed aldrig kommer til at sige fra.
0
Kom lad os gå. Kom lad os se. Gennem tusind verdner venter vægtløs kærlighed.

Et fyrtårn af fornuft i et hav af vrøvl. :engel:
Brugeravatar
DetSorteCirkus
Indlæg: 21945
Tilmeldt: 12. aug 2015, 18:07
Kort karma: 2513
Likede indlæg: 59498

Re: Svigerfamilie

Indlægaf DetSorteCirkus » 15. apr 2017, 06:36

Blander jeg noget sammen, eller er det også dig, der har en svigermor, som ikke er interesseret i sine børnebørn?
0
Rosen
Indlæg: 347
Tilmeldt: 23. maj 2016, 11:41
Kort karma: 40
Likede indlæg: 523

Re: Svigerfamilie

Indlægaf Rosen » 19. apr 2017, 12:35

DetSorteCirkus skrev:Blander jeg noget sammen, eller er det også dig, der har en svigermor, som ikke er interesseret i sine børnebørn?


Ved ikke om jeg har skrevet om det tidligere så ved ikke om du blander sammen.

Svigermor er ikke super interesseret I børnene set fra min stol. Min mand føler nok anderledes.

Hun er sød ved dem og rar når vi mødes; men ellers har hun meget lidt kontakt til dem og har aldrig passet dem eller hygget med dem alene feks. Aldrig leget med dem. Aldrig læst med dem. Aldrig inviteret på besøg. De fester mine svigeforældre har haft igennem tiden har været uden børn, fordi de kan bedre lide det på den made.
0
Brugeravatar
vibbsen
Indlæg: 4137
Tilmeldt: 17. sep 2015, 17:26
Kort karma: 1136
Likede indlæg: 16358

Re: Svigerfamilie

Indlægaf vibbsen » 22. apr 2017, 09:24

JoyNips skrev:Smil, glid af på det og fortsæt dit liv. Eller sæt hårdt mod hårdt, hvis du gider konflikten. Jeg ville personligt ikke gide, så jeg ville bare vælge løsningen med at smile og nikke og ikke gøre en skid anderledes end jeg plejer.


Og det virker !!!!

En anden ting der måske kunne være en meget god ide, ville være at holde op med at fokuserer så meget på hvad andre har/ikke har/skal/ikke skal/gør/ikke gør/får/ikke får. At passe sin egen butik. At pejle efter sine egne fyrtårne (=værdier jvf. min psykolog). Og holde op med at interesserer sig for andres fyrtårne. Det er deres butik. I dette tilfælde så kan det da godt være at svoger og svigerinde har et meget nemmere liv, flere penge, gratis hus, ingen børn og hvad ved jeg. Men hvad kan du reelt bruge frustration over det til ? Ikke en skid. Det er jo ikke sådan at der går noget fra jer fordi de har disse ting.

Det kan godt være at jeg lyder lige lovlig happy-go-lucky. Men faktisk så er evnen til at trække på skulderen og tænke "Nå" gjort mig liv meget nemmere.
4
Tak.Glimmer på. Op på kaminhylden

Citat Hella Joof
Brugeravatar
Madam Pomfrey
Indlæg: 8874
Tilmeldt: 11. aug 2015, 19:29
Kort karma: 1514
Likede indlæg: 25434

Re: Svigerfamilie

Indlægaf Madam Pomfrey » 22. apr 2017, 09:46

vibbsen skrev:
JoyNips skrev:Smil, glid af på det og fortsæt dit liv. Eller sæt hårdt mod hårdt, hvis du gider konflikten. Jeg ville personligt ikke gide, så jeg ville bare vælge løsningen med at smile og nikke og ikke gøre en skid anderledes end jeg plejer.


Og det virker !!!!

En anden ting der måske kunne være en meget god ide, ville være at holde op med at fokuserer så meget på hvad andre har/ikke har/skal/ikke skal/gør/ikke gør/får/ikke får. At passe sin egen butik. At pejle efter sine egne fyrtårne (=værdier jvf. min psykolog). Og holde op med at interesserer sig for andres fyrtårne. Det er deres butik. I dette tilfælde så kan det da godt være at svoger og svigerinde har et meget nemmere liv, flere penge, gratis hus, ingen børn og hvad ved jeg. Men hvad kan du reelt bruge frustration over det til ? Ikke en skid. Det er jo ikke sådan at der går noget fra jer fordi de har disse ting.

Det kan godt være at jeg lyder lige lovlig happy-go-lucky. Men faktisk så er evnen til at trække på skulderen og tænke "Nå" gjort mig liv meget nemmere.



Helt enig, men det kan dog være noget af en udfordring at sige nå, når andre så direkte placerer deres fyrtårne lige foran ens hoveddør - så ud over at sige nå, så er man nok også nødt til at sige "det der kan du godt flytte hjem til dig selv"
0
"Happiness can be found, even in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light."
Brugeravatar
vibbsen
Indlæg: 4137
Tilmeldt: 17. sep 2015, 17:26
Kort karma: 1136
Likede indlæg: 16358

Re: Svigerfamilie

Indlægaf vibbsen » 22. apr 2017, 10:14

Madam Pomfrey skrev:
vibbsen skrev:
JoyNips skrev:Smil, glid af på det og fortsæt dit liv. Eller sæt hårdt mod hårdt, hvis du gider konflikten. Jeg ville personligt ikke gide, så jeg ville bare vælge løsningen med at smile og nikke og ikke gøre en skid anderledes end jeg plejer.


Og det virker !!!!

En anden ting der måske kunne være en meget god ide, ville være at holde op med at fokuserer så meget på hvad andre har/ikke har/skal/ikke skal/gør/ikke gør/får/ikke får. At passe sin egen butik. At pejle efter sine egne fyrtårne (=værdier jvf. min psykolog). Og holde op med at interesserer sig for andres fyrtårne. Det er deres butik. I dette tilfælde så kan det da godt være at svoger og svigerinde har et meget nemmere liv, flere penge, gratis hus, ingen børn og hvad ved jeg. Men hvad kan du reelt bruge frustration over det til ? Ikke en skid. Det er jo ikke sådan at der går noget fra jer fordi de har disse ting.

Det kan godt være at jeg lyder lige lovlig happy-go-lucky. Men faktisk så er evnen til at trække på skulderen og tænke "Nå" gjort mig liv meget nemmere.



Helt enig, men det kan dog være noget af en udfordring at sige nå, når andre så direkte placerer deres fyrtårne lige foran ens hoveddør - så ud over at sige nå, så er man nok også nødt til at sige "det der kan du godt flytte hjem til dig selv"


Men det gør svoger og svigerinden jo sådan set heller ikke. Svigermor gør. Og hende skal man som JN er inde på, smile til, glide af på og så ellers bare styre efter sine egne fyrtårne.

Som jeg læser det, så prøver svoger og svigerinde på inden måde at presse deres fyrtårne ned over TS. Faktisk så ser TS og hendes mand - som jeg forstår det - dem stort set aldrig og kontakten er ret sporadisk. TS vælger selv at have ret meget fokus på dem. I stedet for at passe sin egen butik.

Der er intet i vejen med ikke at gide dele af sin familie. Uanset om det er ens egen eller ens svigerfamilie. Og det er helt i orden ikke engang at gide høre om dem. Men det der med at sætte filtret op. Det er noget man er nødt til at gøre selv.

Min mor havde i en lang periode vældig vældig travlt med at "bonde" mig og min bror (han er 3 år yngre). Vi skulle ringe/skrive/sms'e og hvad ved jeg. Det var der bare ikke lige nogen af os der havde lyst til. Vi kom fint ud af det. Men var meget forskellige steder i livet. Og havde egentlig ikke noget behov for at ses. Men det havde min mor. Hvis vi var hjemme så skulle min bror med djævlens vold og magt stille til aftensmad hver eneste dag. Og vi skulle gå ture og hvad ved jeg. Efter at have brugt ret langt tid på at frustreres over det, så valgte jeg simpelthen bare at smile og nikke. Og så eller bare fortsætte som altid. Min bror gjorde nøjagtig det samme.
1
Tak.Glimmer på. Op på kaminhylden

Citat Hella Joof
Brugeravatar
Madam Pomfrey
Indlæg: 8874
Tilmeldt: 11. aug 2015, 19:29
Kort karma: 1514
Likede indlæg: 25434

Re: Svigerfamilie

Indlægaf Madam Pomfrey » 22. apr 2017, 10:22

Det var nu egentlig,også de fyrtårne svigermor flytter rundt på, jeg havde i tankerne, ikke svoger og svigerinde.
0
"Happiness can be found, even in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light."
Brugeravatar
vibbsen
Indlæg: 4137
Tilmeldt: 17. sep 2015, 17:26
Kort karma: 1136
Likede indlæg: 16358

Re: Svigerfamilie

Indlægaf vibbsen » 22. apr 2017, 10:30

Madam Pomfrey skrev:Det var nu egentlig,også de fyrtårne svigermor flytter rundt på, jeg havde i tankerne, ikke svoger og svigerinde.


OK, så misforstod jeg vist lidt :lol: :lol:
0
Tak.Glimmer på. Op på kaminhylden

Citat Hella Joof

Tilbage til "Forældre"