Lisbeth og de kidnappede børn fundet i Brasilien

Brugeravatar
Tux
Indlæg: 3042
Tilmeldt: 12. aug 2015, 18:36
Kort karma: 182
Likede indlæg: 5787

Re: Lisbeth og de kidnappede børn fundet i Brasilien

Indlægaf Tux » 24. okt 2017, 13:40

Minitrolden skrev:
kidkomb skrev:Der er dugfrisk evidens for at der er flere børn der er udsat for vold af mor end der er af far.
Hvad har du at sige til det?

At det er fusket statistik. Hvilket flere har gjort opmærksom på. Den er i øvrigt ikke dugfrisk. Den er i hvert fald et år gammel, hvis ikke to eller tre. Den er bare blevet taget ud af stalden igen.

Selv hvis man nu antager, at mænd er mere voldelige over for deres børn og partner end kvinder. Hvordan kan man så i ramme alvor mene, at fædre skal fratages samvær med deres børn, når der ikke eksisterer skyggen af et bevis i sagen?

Det er jo det samme som at sige, at det nok var ham 2.G'eren der slog den gamle dame ned, det siger statistikken jo!

Beviser, nej det behøver vi ikke, vi har evidens fra USA på at mænd er svin, så må det være rigtigt.. Og når vi nu snakker om sandsynligheder og statistik, hvad er sandsynligheden mon så for at to på hinanden følgende kærester begge er voldelige pædofile svin? (Selvfølgelig stor hvis man antager at sådan er mænd bare generelt)
6
Minitrolden
Indlæg: 161
Tilmeldt: 4. aug 2017, 20:00
Kort karma: 19
Likede indlæg: 165

Re: Lisbeth og de kidnappede børn fundet i Brasilien

Indlægaf Minitrolden » 24. okt 2017, 17:53

Tux skrev:
Minitrolden skrev:
kidkomb skrev:Der er dugfrisk evidens for at der er flere børn der er udsat for vold af mor end der er af far.
Hvad har du at sige til det?

At det er fusket statistik. Hvilket flere har gjort opmærksom på. Den er i øvrigt ikke dugfrisk. Den er i hvert fald et år gammel, hvis ikke to eller tre. Den er bare blevet taget ud af stalden igen.

Selv hvis man nu antager, at mænd er mere voldelige over for deres børn og partner end kvinder. Hvordan kan man så i ramme alvor mene, at fædre skal fratages samvær med deres børn, når der ikke eksisterer skyggen af et bevis i sagen?

Det er jo det samme som at sige, at det nok var ham 2.G'eren der slog den gamle dame ned, det siger statistikken jo!

Beviser, nej det behøver vi ikke, vi har evidens fra USA på at mænd er svin, så må det være rigtigt.. Og når vi nu snakker om sandsynligheder og statistik, hvad er sandsynligheden mon så for at to på hinanden følgende kærester begge er voldelige pædofile svin? (Selvfølgelig stor hvis man antager at sådan er mænd bare generelt)


Den er ret stor. For du vælger partnere efter et mønster og de vælger dig efter et mønster. Det er et velkendt faktum. Der er for det første det bevis at hun har været på effing krisecenter. Den har vi ligesom taget.
0
Brugeravatar
kidkomb
Indlæg: 16302
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:31
Kort karma: 4454
Geografisk sted: Ude med riven
Likede indlæg: 47639

Re: Lisbeth og de kidnappede børn fundet i Brasilien

Indlægaf kidkomb » 24. okt 2017, 18:01

Det er effing ikke svært at komme på krisecenter.
For nu at blive i retorikken.
Du har ikke produceret skyggen af bevis for den påståede "effektive" screening.
Det ville i øvrigt også være horribelt, synes jeg, hvis det var svært at lyve sig ind på et krisecenter.
Det er ikke et krisecenters opgave at afvise kvinder med psykiske problemer, selvom de ikke har været udsat for vold.
6
Vær ligeglad med hvad andre mennesker tænker, men ikke hvad andre mennesker føler.
Man som i jeg.
Man må sige hvad man vil og betale hvad det koster.
Sissie er en chokoladegiraf. Sissie skal ikke på tur.
Minitrolden
Indlæg: 161
Tilmeldt: 4. aug 2017, 20:00
Kort karma: 19
Likede indlæg: 165

Re: Lisbeth og de kidnappede børn fundet i Brasilien

Indlægaf Minitrolden » 26. okt 2017, 21:32

Nå! Det var godt nok ærgerligt. Her er en dansk rapport som understøtter alt hvad jeg har sagt og så er den, modsat jeres påstande rent faktisk udarbejdet af professionelle https://www.sfi.dk/publikationer/forael ... det-13534/
0
JoyNips
Indlæg: 12052
Tilmeldt: 21. dec 2015, 12:25
Kort karma: 1386
Likede indlæg: 33895

Re: Lisbeth og de kidnappede børn fundet i Brasilien

Indlægaf JoyNips » 26. okt 2017, 22:57

Fair nok at være uenig med folk og passioneret omkring et emne, men måske kunne man med fordel overveje sin måde at debattere på...
6
“Man kan blive taget på røven. Og man kan blive taget røven på. Begge dele kan være dejligt. Men begge dele kan også være det modsatte. Sådan er livet.”
- Onkel Reje
fisken80
Indlæg: 22067
Tilmeldt: 18. aug 2015, 16:13
Kort karma: 1127
Likede indlæg: 52045

Re: Lisbeth og de kidnappede børn fundet i Brasilien

Indlægaf fisken80 » 27. okt 2017, 08:31

Og her det vel så også faderen, der er problemet, ikke Minitrold? http://nyheder.tv2.dk/samfund/2017-10-2 ... dighed-til
2
litteraturen kan noget, som regneark og forvaltningsstudier ikke kan. Uden litteraturen bliver tanker og ideologier blodfattige og pulsløse.

Man VÆNNER sig til ting. Det kommer af vane. Så svært er det ikke.

Maude, din proportionssans
Brugeravatar
Code71
Indlæg: 1509
Tilmeldt: 12. aug 2015, 16:55
Kort karma: 304
Geografisk sted: København
Likede indlæg: 3345

Re: Lisbeth og de kidnappede børn fundet i Brasilien

Indlægaf Code71 » 27. okt 2017, 08:32

fisken80 skrev:Og her det vel så også faderen, der er problemet, ikke Minitrold? http://nyheder.tv2.dk/samfund/2017-10-2 ... dighed-til


Det er jo altid faderen. Uden nogen form for nuancer
1
Nå jeg hænger jo nok lidt ved. Så "lurer lidt" er suspenderet lige foreløbigt
Akehurst2
Indlæg: 14144
Tilmeldt: 11. aug 2015, 18:17
Kort karma: 1259
Likede indlæg: 40583

Re: Lisbeth og de kidnappede børn fundet i Brasilien

Indlægaf Akehurst2 » 27. okt 2017, 08:43

fisken80 skrev:Og her det vel så også faderen, der er problemet, ikke Minitrold? http://nyheder.tv2.dk/samfund/2017-10-2 ... dighed-til


Selvfølgelig er det det. Og det ville du også kunne se hvis du ikke var så indsøbet i kvindehad.
3
Brugeravatar
Zombie
Indlæg: 5109
Tilmeldt: 16. aug 2015, 14:06
Kort karma: 1219
Likede indlæg: 20819

Re: Lisbeth og de kidnappede børn fundet i Brasilien

Indlægaf Zombie » 27. okt 2017, 10:14

fisken80 skrev:Og her det vel så også faderen, der er problemet, ikke Minitrold? http://nyheder.tv2.dk/samfund/2017-10-2 ... dighed-til


Faderen benytter sin ret til at søge fuld forældremyndighed. Dommerne dømmer efter barnets tarv.

For mig at se er det det rigtige udfald, men faren gør ikke noget galt, han er bare far.

Jeg tror på, at samværet mellem mor og datter pt. er passende, når det er overvåget og foregår meget lidt. Jeg tror, det er vigtigt for pigens forståelse af situationen at hun stadig har kontakt med sin mor, men altså lever sit liv hos far og papmor.
Hun bør også snart have en alder, hvor man i højere og højere grad retter sig efter hendes anvisninger.

Begynder moren at lave ballade og modsætte sig f.eks. et tiltrængt skoleskift, så synes jeg helt sikkert, den delte forældremyndighed skal revurderes.
Pt. er der bare ikke noget, der taler imod, at hun har den.
0
aka Forbies

:gammel:
én-to-fire
Indlæg: 89
Tilmeldt: 26. maj 2016, 10:51
Kort karma: 8
Likede indlæg: 176

Re: Lisbeth og de kidnappede børn fundet i Brasilien

Indlægaf én-to-fire » 27. okt 2017, 11:24

Minitrolden har muligvis en hård retorik ja, men jeg synes godt nok mange i tråden er alt for hurtige til at stemple hende som tosset, fremfor at overveje om der måske kunne være nogle relevante pointer i de ting hun skriver.

Den omfattende rapport fra SFI som hun linker til, belyser jo netop, at der slet ikke er nok opmærksomhed på voldsproblematikker i Statsforvaltningens sagsbehandling. Og at der er store problemer med kvaliteten af de børnesagkyndige undersøgelser, som blandt andet mangler et perspektiv for betydningen af familievold. Statsforvaltningen har sågar brugt børnesagkyndige psykologer, som har fået kritik for deres faglighed i Psykolognævnet. Når Statsforvaltningen baserer deres afgørelser på unuancerede børnesagkyndige undersøgelser, truer det retsikkerheden for alle implicerede børn og forældre. Det er da et kæmpe problem!

Nu har Minitrolden fremlagt noget pålidelig videnskabelig dokumentation, som flere har efterlyst. Det kunne være interessant hvis folk så rent faktisk forholdt sig til det som står i rapporten, fremfor at blive ved med at køre rundt i et ligegyldigt spor om at Minitrolden bare er en slem slem mandehader.
6
Brugeravatar
milisa
Indlæg: 1959
Tilmeldt: 13. aug 2015, 19:43
Kort karma: 419
Likede indlæg: 4816

Re: Lisbeth og de kidnappede børn fundet i Brasilien

Indlægaf milisa » 27. okt 2017, 18:10

Zombie skrev:
fisken80 skrev:Og her det vel så også faderen, der er problemet, ikke Minitrold? http://nyheder.tv2.dk/samfund/2017-10-2 ... dighed-til


Faderen benytter sin ret til at søge fuld forældremyndighed. Dommerne dømmer efter barnets tarv.

For mig at se er det det rigtige udfald, men faren gør ikke noget galt, han er bare far.

Jeg tror på, at samværet mellem mor og datter pt. er passende, når det er overvåget og foregår meget lidt. Jeg tror, det er vigtigt for pigens forståelse af situationen at hun stadig har kontakt med sin mor, men altså lever sit liv hos far og papmor.
Hun bør også snart have en alder, hvor man i højere og højere grad retter sig efter hendes anvisninger.

Begynder moren at lave ballade og modsætte sig f.eks. et tiltrængt skoleskift, så synes jeg helt sikkert, den delte forældremyndighed skal revurderes.
Pt. er der bare ikke noget, der taler imod, at hun har den.


Er ingen myndighed = intet samvær?
1
Tally-ho
Brugeravatar
FruKuk
Indlæg: 5645
Tilmeldt: 16. sep 2015, 18:05
Kort karma: 927
Likede indlæg: 10021

Re: Lisbeth og de kidnappede børn fundet i Brasilien

Indlægaf FruKuk » 27. okt 2017, 21:52

milisa skrev:
Zombie skrev:
fisken80 skrev:Og her det vel så også faderen, der er problemet, ikke Minitrold? http://nyheder.tv2.dk/samfund/2017-10-2 ... dighed-til


Faderen benytter sin ret til at søge fuld forældremyndighed. Dommerne dømmer efter barnets tarv.

For mig at se er det det rigtige udfald, men faren gør ikke noget galt, han er bare far.

Jeg tror på, at samværet mellem mor og datter pt. er passende, når det er overvåget og foregår meget lidt. Jeg tror, det er vigtigt for pigens forståelse af situationen at hun stadig har kontakt med sin mor, men altså lever sit liv hos far og papmor.
Hun bør også snart have en alder, hvor man i højere og højere grad retter sig efter hendes anvisninger.

Begynder moren at lave ballade og modsætte sig f.eks. et tiltrængt skoleskift, så synes jeg helt sikkert, den delte forældremyndighed skal revurderes.
Pt. er der bare ikke noget, der taler imod, at hun har den.


Er ingen myndighed = intet samvær?


Ikke nødvendigvis
0
Brugeravatar
milisa
Indlæg: 1959
Tilmeldt: 13. aug 2015, 19:43
Kort karma: 419
Likede indlæg: 4816

Re: Lisbeth og de kidnappede børn fundet i Brasilien

Indlægaf milisa » 29. okt 2017, 12:48

Zinde skrev:Forældremyndighed har ikke noget med samvær at gøre. Forældremyndigheden indebærer bl.a. retten til at træffe medicinske beslutninger på barnets vegne. Dvs i sagen med den vanvittige sygeplejerske, at hvis datteren pludselig bliver alvorligt syg, skal moderen være med til at træffe beslutninger vedr om og hvilken behandling, barnet skal have. Jeg kan godt forstå, hvis faderen er noget nervøs ved det faktum.


Så fatter jeg ikke Zombies opslag. Selvfølgelig skal barnet se sin mor, hvis barnet vil, og man vurderer, at moderen ikke skader barnet. Men gu fanden skal en person dømt for drabsforsøg, der ovenikøbet også er dømt for skade sit barn, IKKE have nogen som helst myndighed over barnet!?? En person, der er afskåret fra barnets hverdag de næste 12 år, kan ikke tage del i barnets liv på en måde, der berettiger nogen myndighed.

Den dom er SÅ langt ude. Den minder mig om den sag, hvor moderen slår sin 5-årige dreng ihjel, og så beholder hun guhjælpemig stadig 100% myndighed, så hun kan bestemme, at drengen skal begraves 300 km fra sin far. Danske domstole er i den grad chauvinistiske, og det er sgutte til mændenes fordel.
Senest rettet af milisa 29. okt 2017, 17:47, rettet i alt 1 gang.
7
Tally-ho
én-to-fire
Indlæg: 89
Tilmeldt: 26. maj 2016, 10:51
Kort karma: 8
Likede indlæg: 176

Re: Lisbeth og de kidnappede børn fundet i Brasilien

Indlægaf én-to-fire » 29. okt 2017, 13:20

Dikus skrev:
én-to-fire skrev:Minitrolden har muligvis en hård retorik ja, men jeg synes godt nok mange i tråden er alt for hurtige til at stemple hende som tosset, fremfor at overveje om der måske kunne være nogle relevante pointer i de ting hun skriver.

Den omfattende rapport fra SFI som hun linker til, belyser jo netop, at der slet ikke er nok opmærksomhed på voldsproblematikker i Statsforvaltningens sagsbehandling. Og at der er store problemer med kvaliteten af de børnesagkyndige undersøgelser, som blandt andet mangler et perspektiv for betydningen af familievold. Statsforvaltningen har sågar brugt børnesagkyndige psykologer, som har fået kritik for deres faglighed i Psykolognævnet. Når Statsforvaltningen baserer deres afgørelser på unuancerede børnesagkyndige undersøgelser, truer det retsikkerheden for alle implicerede børn og forældre. Det er da et kæmpe problem!

Nu har Minitrolden fremlagt noget pålidelig videnskabelig dokumentation, som flere har efterlyst. Det kunne være interessant hvis folk så rent faktisk forholdt sig til det som står i rapporten, fremfor at blive ved med at køre rundt i et ligegyldigt spor om at Minitrolden bare er en slem slem mandehader.


Jo... Ligesom den også påpeger problemer, der stammer fra moderen, som de håndterer lige så dårligt.


Selvfølgelig findes der mødre som er uegnet til at varetage tilstrækkelig forældreomsorg og som er konfliktskabende i familieretssager.

Men uanset hvor lidt vi bryder os om at tale køn og hvor socialkonstruktivistiske vi er i vores tankegang, så lever vi i en verden hvor mænd oftere end kvinder begår fysisk vold, stalking og seksuelle overgreb - og det afspejler sig altså også i de tunge familieretssager ved Statsforvaltningen, som beskrevet i SFI rapporten:

”I sagerne her er det gennemgående billede (….), at de primære voldsudøvere er fædre, mens ofrene for volden eller chikanen er mødre. Mønstret svarer til internationale studier om voldsforekomst i retssager om forældreansvar, der har fundet, at flertallet af voldsudsatte forældre er mødre (Beck m.fl., 2013; Johnson, 2006).”

De voldsramte kvinder, og ikke mindst børn, har et kæmpe problem når Statsforvaltningen ikke formår at afdække volden og belyse sagerne tilstrækkeligt, hvilket SFI rapporten dokumenterer er tilfældet. Bl.a. på grund af kvaliteten af de børnesagkyndige undersøgelser og på grund af den tilgang Statsforvaltningen har til sagerne, hvor den part som udviser bekymring for barnet, risikerer at…”udmattes i forsøget på at gøre myndighederne opmærksomme på bekymringen og ikke bliver mødt med forståelse, men snarere med irritation og mistro.”

På mig virker det som om at der i samfundet, og altså også her på debatten, er overvældende fokus på egoistiske mødre som fratager fædre retten til deres børn og at Statsforvaltningen altid er på mødrenes side. Derfor synes jeg det er ret relevant at der også bliver sat fokus på, at der rent faktisk findes mødre i Danmark som har rigtig svært ved at beskytte deres børn på grund af myndighedernes behandling af deres sager (og her tænker jeg ikke på Lisbeth eller Angelina, for deres sager kender jeg ikke andet end ud fra mediernes formentlig temmelig farvede fremlægning). Men på andre sager hvor myndighederne svigter deres ansvar og ingen reagerer, fordi det antages at mødre altid er den stærke part i famileretssager og med urigtige påstande om vold, kan bringe enhver far ud på et sidespor.
5
én-to-fire
Indlæg: 89
Tilmeldt: 26. maj 2016, 10:51
Kort karma: 8
Likede indlæg: 176

Re: Lisbeth og de kidnappede børn fundet i Brasilien

Indlægaf én-to-fire » 29. okt 2017, 13:32

milisa skrev:
Zinde skrev:Forældremyndighed har ikke noget med samvær at gøre. Forældremyndigheden indebærer bl.a. retten til at træffe medicinske beslutninger på barnets vegne. Dvs i sagen med den vanvittige sygeplejerske, at hvis datteren pludselig bliver alvorligt syg, skal moderen være med til at træffe beslutninger vedr om og hvilken behandling, barnet skal have. Jeg kan godt forstå, hvis faderen er noget nervøs ved det faktum.



Den dom er SÅ langt ude. Den minder mig om den sag, hvor moderen slår sin 5-årige dreng ihjel, og så beholder hun guhjælpemig stadig 100% myndighed, så hun kan bestemme, at drengen skal begraves 300 km fra sin far. Danske domstole er i den grad chauvinistiske, og det er sgutte til mændenes fordel.


Den sag som du refererer til kender jeg ikke, men jeg ved at lovgivningen indtil for ganske få år siden har tilladt den forælder (oftest faren) som slår den anden forælder ihjel, at få forældremyndigheden over det fælles barn/børn. Heldigvis er der på baggrund af netop sådan en absurd sag, blevet ændret i loven, så man ikke længere kan vinde forældremyndighed ved at tage den anden forældres liv. Men det har altså været gældende lov indtil for nyligt. Du er temmelig ensporet i din opfattelse af at myndighederne altid favoriserer mødre.
1

Tilbage til "Forældre"