Lisbeth og de kidnappede børn fundet i Brasilien

Minitrolden
Kort karma: 18
Likede indlæg: 158

Re: Lisbeth og de kidnappede børn fundet i Brasilien

Indlægaf Minitrolden » 18. okt 2017, 20:39

TomKah skrev:
Minitrolden skrev:
kidkomb skrev:Hvis TV2 har skrevet sandfærdigt i den artikel, hvordan kan nogen så forsvare hende?
Jeg er rystet!
En lille pige gennemgår TO GYNÆKOLOG undersøgelser fordi hendes mor er syg i hovedet og forestiller sig at faderen forgriber sig på hende.
Så der ER foregået overgreb på pigen. Af moderen. Moderen er direkte årsag til at en lille pige har fået en gynækologisk undersøgelse.
Fy for helvede hvor er det ulækkert!

Det er ikke moderen som har bedt om de undersøgelser. Det er barnets egen læge.

Nu kender jeg ikke til denne historie andet end hvad der står i den artikel. Jeg har ikke fulgt den i pressen eller lignende og jeg har ikke en insiderviden som du tilsyneladende har, men...
Det er jo rigtig at hvis man som mor ikke vil affinde sig med at der ikke er tegn på overgreb, når man udsættes for en gynækologisk undersøgelse, men alligevel bestiller en til og stadig ikke er overbevist, så strammer garnet jo om moderen fra det offentliges side. Så man må formode at hvis en psykolog rent faktisk mener at faderen er en stor ressourceperson samt at moderen insisterer på incest uden beviser, så vil jeg mene at meget tyder på at hun lider af vrangforestillinger.

Hvad er det for en psykolog,der mener faren er en stor ressourceperson?

Det er ikke moren som bestiller noget som helst.

Der er flere problemer i det her og hvis man eks. læser Susanne Stauns imponerende gennemarbejdede bog vil man få et godt indblik i, hvad der egentlig foregår og det er absurd skræmmende. Noget af det mest skræmmende er mediernes på den ene side total mangel på journalistik og kildekritik. Det næste er, hvordan det lykkedes fædre at true fagpersoner til tavshed. Susanne beskriver en sag, hvor papirerne fra rigshospitalet, hvor barnet går til behandling for de overgreb der er begået mod det, pludselig forsvinder og man simpelthen ikke længere vil behandle barnet. Nærmest fra den ene dag til den anden. Dokumentarer, der tages af sendefladerne fordi en far truer med sagsanlæg, Susanne, der er blevet politianmeldt for at undersøge de her sager.... der foregår nogle meget uhyggelige ting og de ting går ud over børnene.

Jeg tror ikke I forstår hvor svært det er at få en person dømt for vold mod kvinder og børn. Hvor svært det er at få nogen dømt for pædofili. Børn sendes i behandling for at få hjælp efter overgreb. Det er fagpersoner, som vurderer at de her børn har været udsat for overgreb, børnene fortæller det selv, men det er svært at bevise i retten, for som ved langt de fleste voldtægter bliver det ord mod ord, hvilket betyder, at disse børn kan risikere at blive sendt på samværd hos deres overgrebsmand. Det er på ingen måde usandsynligt at Angelinas datter har været udsat for overgreb selvom faren er ikke er dømt.

Og Angelina har også været på krisecenter.....
1
Minitrolden

Indlægaf Minitrolden » 18. okt 2017, 20:41

Rikke skrev:
Minitrolden skrev:
Lisma skrev:
Minitrolden skrev:
kidkomb skrev:Hvis TV2 har skrevet sandfærdigt i den artikel, hvordan kan nogen så forsvare hende?
Jeg er rystet!
En lille pige gennemgår TO GYNÆKOLOG undersøgelser fordi hendes mor er syg i hovedet og forestiller sig at faderen forgriber sig på hende.
Så der ER foregået overgreb på pigen. Af moderen. Moderen er direkte årsag til at en lille pige har fået en gynækologisk undersøgelse.

Vel på baggrund af hvad moren har fortalt lægen?

Jeg ved ikke rigtigt om I egentlig forstår hvordan det virker. Nej, det er ikke moren, som har bestilt det ved lægen. Det kan man ikke bare.

Lægen kommer vel ikke i tanke om det af sig selv?

Og ja, jeg har været part i en nogenlunde lignende sag, hvor mor var bims og fik sådan en undersøgelse presset igennem...

Barnet går ikke selv til lægen, men det er lægen som vurderer om barnet skal have undersøgelsen, det er altså ikke moren.
0
Brugeravatar
kidkomb
Kort karma: 2008
Geografisk sted: Ude med riven
Likede indlæg: 19439

Indlægaf kidkomb » 18. okt 2017, 20:42

Minitrolden skrev:Den der TV2 “dokumentar” var jo sindssygt vinklet.

http://mareridts.blogspot.dk/2017/10/in ... onten.html

En "forældrekompetenceundersøgelse der er een lang ros til Angelina" slutter eddermanme ikke med en konklusion som den citerede :lol: :stoned:
Det er simpelthen for blåøjet og ensidigt at påstå.
5
Walk tall and cry with dignity.
Lord Bendtner og Kong Christian :sol:
TomKah
Kort karma: 51
Likede indlæg: 805

Indlægaf TomKah » 18. okt 2017, 20:42

Minitrolden skrev:
TomKah skrev:
Minitrolden skrev:
Jeg er rystet!

Nu kender jeg ikke til denne historie andet end hvad der står i den artikel. Jeg har ikke fulgt den i pressen eller lignende og jeg har ikke en insiderviden som du tilsyneladende har, men...
Det er jo rigtig at hvis man som mor ikke vil affinde sig med at der ikke er tegn på overgreb, når man udsættes for en gynækologisk undersøgelse, men alligevel bestiller en til og stadig ikke er overbevist, så strammer garnet jo om moderen fra det offentliges side. Så man må formode at hvis en psykolog rent faktisk mener at faderen er en stor ressourceperson samt at moderen insisterer på incest uden beviser, så vil jeg mene at meget tyder på at hun lider af vrangforestillinger.

Der er flere problemer i det her og hvis man eks. læser Susanne Stauns imponerende gennemarbejdede bog vil man få et godt indblik i, hvad der egentlig foregår og det er absurd skræmmende. Noget af det mest skræmmende er mediernes på den ene side total mangel på journalistik og kildekritik. Det næste er, hvordan det lykkedes fædre at true fagpersoner til tavshed. Susanne beskriver en sag, hvor papirerne fra rigshospitalet, hvor barnet går til behandling for de overgreb der er begået mod det, pludselig forsvinder og man simpelthen ikke længere vil behandle barnet. Nærmest fra den ene dag til den anden. Dokumentarer, der tages af sendefladerne fordi en far truer med sagsanlæg, Susanne, der er blevet politianmeldt for at undersøge de her sager.... der foregår nogle meget uhyggelige ting og de ting går ud over børnene.

Jeg tror ikke I forstår hvor svært det er at få en person dømt for vold mod kvinder og børn. Hvor svært det er at få nogen dømt for pædofili. Børn sendes i behandling for at få hjælp efter overgreb. Det er fagpersoner, som vurderer at de her børn har været udsat for overgreb, børnene fortæller det selv, men det er svært at bevise i retten, for som ved langt de fleste voldtægter bliver det ord mod ord, hvilket betyder, at disse børn kan risikere at blive sendt på samværd hos deres overgrebsmand. Det er på ingen måde usandsynligt at Angelinas datter har været udsat for overgreb selvom faren er ikke er dømt.

Jeg har læst bogen, men bloggen er et makværk som jeg ikke kan finde hoved og hale i, desværre. Så historien her giver ingen mening for mig.
Fortælleren/moren i bogen virkede faktisk som en person med ret store personlige ressourcer som blev trukket ind i et spind, som fik mig til at føle at "det kunne have været mig". Her er der tale om to forskellige fædre, som tilsyneladende begge to er både voldelige og pædofile - er voldelige/pædofile mænd så almindelige at man bare lige støder på to? Jeg synes i hvert fald ikke hun virker som en person med paletten fuld af ressourcer? Jeg kan tage fejl - jeg ved ikke hvem der har ret. Hvis foreningen far er inde over, så stinker sagen. Men der ER sager hvor det er faren som udsættes for det samme af en mor.
Senest rettet af TomKah 18. okt 2017, 20:46, rettet i alt 1 gang.
0
Minitrolden

Indlægaf Minitrolden » 18. okt 2017, 20:46

kidkomb skrev:

En "forældrekompetenceundersøgelse der er een lang ros til Angelina" slutter eddermanme ikke med en konklusion som den citerede :lol: :stoned:

Har du læst den? For det har Susanne Staun. Og hun skriver intet, der ikke er rigtigt og som hun ikke kan bevise. Hun har en opsparing kun til brug til sager, der bliver lagt an af fædre, som ikke er tilfredse med hendes afsløringer. Hin er blevet frikendt for injurier før. For det er det de gør. De lægger sager Andorra at true til tavshed.
0
Brugeravatar
kidkomb

Indlægaf kidkomb » 18. okt 2017, 20:54

Minitrolden skrev:
kidkomb skrev:

Har du læst den? For det har Susanne Staun. Og hun skriver intet, der ikke er rigtigt og som hun ikke kan bevise. Hun har en opsparing kun til brug til sager, der bliver lagt an af fædre, som ikke er tilfredse med hendes afsløringer. Hin er blevet frikendt for injurier før. For det er det de gør. De lægger sager Andorra at true til tavshed.

Jeg har læst forældrekompetenceundersøgelser og selvfølgelig er der ikke sådan en konklusion på een lang ros af en forælder. Det må du selv kunne se.
2
godtnavn
Kort karma: 377
Likede indlæg: 3050

Indlægaf godtnavn » 18. okt 2017, 20:58

Der er helt sikkert sager som dem Minitrolden beskriver, det er jeg slet ikke i tvivl om. Minitrolden mangler bare erkendelse af at der er mange sager med omvendt fortegn. Jeg mener ikke man skal dømme folk bare fordi en kvinde påstår noget, og jeg har så ondt af børn og fædre i lige netop den her sag, for jeg er ikke et sekund i tvivl om at det er hende der er den sindssyge, bygget på flere møder med hende, og mængden af mænd hun mener forgriber sig på hendes børn, det er ikke bare de to ekskærester, men blot de to hun har meldt. I følge hende gør stort set alle mænd det, og det alene gør hende utroværdig.

Mænd kan være nogle svin, men det kan kvinder fandme også. Jeg er så glad for de børn er kommet hjem til fædrene :)
6
Minitrolden

Indlægaf Minitrolden » 18. okt 2017, 21:02

TomKah skrev:
Minitrolden skrev:
TomKah skrev:
Minitrolden skrev:
Jeg er rystet!

Jeg har læst bogen, men bloggen er et makværk som jeg ikke kan finde hoved og hale i, desværre. Så historien her giver ingen mening for mig.
Fortælleren/moren i bogen virkede faktisk som en person med ret store personlige ressourcer som blev trukket ind i et spind, som fik mig til at føle at "det kunne have været mig". Her er der tale om to forskellige fædre, som tilsyneladende begge to er både voldelige og pædofile - er voldelige/pædofile mænd så almindelige at man bare lige støder på to? Jeg synes i hvert fald ikke hun virker som en person med paletten fuld af ressourcer? Jeg kan tage fejl - jeg ved ikke hvem der har ret. Hvis foreningen far er inde over, så stinker sagen. Men der ER sager hvor det er faren som udsættes for det samme af en mor.

Bloggen tog også mig en del tid at finde rundt i fordi man skal følge sagerne og det ikke er i kronologisk orden.

Jeg forstår ikke der, men der er også kvinder.... for det første er det to helt forskellige ting, der foregår. FF har sammen med medier og andre mandeinteresseorganisationer systematisk sværtet kvinder til med falske historier, der har udmøntet sig i lovgivning, som tvinger børn til samvær med deres overgrebsmand og skabt en folkestemning, hvor vi ser kvinder som “møgkællinger”, der skulle være lige så voldelige som mænd og som bare vil monopolisere børnene. Der findes bare ingen evidens for dette. Det vi har evidens for er 33000 kvinder udsat for vold og jeg mener det er hvert femte barn, der er udsat for vold. Mænd lyver mest i sager om forældermyndighed og den der “forælderfremmedgørelse” er et fatamorgana og de fleste karakterafvigende er mænd. Hvorfor skal vi høre om “jeg kender en med en dum ekskone?” Selvfølgelig findes der dumme ekser! Men risikoen for at den kvindelige eks er en karakterafviger, der bare vil bruge børnene i sit syge spilfor at ødelægge dit liv selvom I er skilt, som slår børnene eller laver andre overgreb, er bare så meget mindre. Det er ren statistik og det er børn som får deres barndom ødelagt fordi vi har lavet et system, der tilgodeser karakterafvigende mænd og ikke børn og mødre. Hvorfor kan vi ikke tale om det her problem. Mænd er de voldelige, det er statistik. Hvad skal vi gøre for at fikse det?
1
Brugeravatar
kidkomb

Indlægaf kidkomb » 18. okt 2017, 21:06

Der er dugfrisk evidens for at der er flere børn der er udsat for vold af mor end der er af far.
Hvad har du at sige til det?
0
Minitrolden

Indlægaf Minitrolden » 18. okt 2017, 21:28

godtnavn skrev:Der er helt sikkert sager som dem Minitrolden beskriver, det er jeg slet ikke i tvivl om. Minitrolden mangler bare erkendelse af at der er mange sager med omvendt fortegn. Jeg mener ikke man skal dømme folk bare fordi en kvinde påstår noget, og jeg har så ondt af børn og fædre i lige netop den her sag, for jeg er ikke et sekund i tvivl om at det er hende der er den sindssyge, bygget på flere møder med hende, og mængden af mænd hun mener forgriber sig på hendes børn, det er ikke bare de to ekskærester, men blot de to hun har meldt. I følge hende gør stort set alle mænd det, og det alene gør hende utroværdig.

Mænd kan være nogle svin, men det kan kvinder fandme også. Jeg er så glad for de børn er kommet hjem til fædrene :)

Der er ikke mange sager med omvendt fortegn. Det er simpelthen ikke rigtigt. Fædre fremsætter fire gange så mange anklager end mødre ifølge en canadisk undersøgelse. En amerikansk siger der er 16 gange større sandsynlighed for at fædre laver falske anklager end mødre.
1
Minitrolden

Indlægaf Minitrolden » 18. okt 2017, 21:32

kidkomb skrev:Der er dugfrisk evidens for at der er flere børn der er udsat for vold af mor end der er af far.

At det er fusket statistik. Hvilket flere har gjort opmærksom på. Den er i øvrigt ikke dugfrisk. Den er i hvert fald et år gammel, hvis ikke to eller tre. Den er bare blevet taget ud af stalden igen.
3
Brugeravatar
kidkomb

Indlægaf kidkomb » 18. okt 2017, 21:35

Minitrolden skrev:
kidkomb skrev:Der er dugfrisk evidens for at der er flere børn der er udsat for vold af mor end der er af far.

At det er fusket statistik. Hvilket flere har gjort opmærksom på. Den er i øvrigt ikke dugfrisk. Den er i hvert fald et år gammel, hvis ikke to eller tre. Den er bare blevet taget ud af stalden igen.

:lol: Hvor belejligt.
Og hvorfor antager du at, såfremt den ikke er dugfrisk, at det skulle have ændret sig?
8
Brugeravatar
Mistermor
Kort karma: 148
Geografisk sted: Randers
Likede indlæg: 2762

Indlægaf Mistermor » 19. okt 2017, 00:04

Minitrolden skrev:
Der er ikke mange sager med omvendt fortegn. Det er simpelthen ikke rigtigt. Fædre fremsætter fire gange så mange anklager end mødre ifølge en canadisk undersøgelse. En amerikansk siger der er 16 gange større sandsynlighed for at fædre laver falske anklager end mødre.

Det tror jeg ikke på gør sig gældende i Danmark. Har du statistik på det, det ville trods alt være mere relevant.
6
Brugeravatar
Filliongonggong
Kort karma: 20
Likede indlæg: 170

Indlægaf Filliongonggong » 19. okt 2017, 17:01

Til den med, at det mest er mor der udøver vold, så er det ikke 100% korrekt

https://www.sfi.dk/publikationer/vold-o ... 016-11773/

Udøvere af vold, som der er faldet dom i, er stort set alle mænd.

Undrede mig bare, og blev lige nød til at smide denne rapport ind :-)
2

Tilbage til "Forældre"