Lisbeth og de kidnappede børn fundet i Brasilien

Akehurst2
Kort karma: 575
Likede indlæg: 12182

Re: Lisbeth og de kidnappede børn fundet i Brasilien

Indlægaf Akehurst2 » 24. okt 2017, 06:52

Filliongonggong skrev:Desuden læste jeg denne artikel http://ekstrabladet.dk/nationen/det-dr- ... rn/6047013
Det giver et ret godt billed af, hvad mange kvinder gennemgår. Igen siger jeg ikke at der ikke er mænd der gennemgår det, men hovedsageligt er det kvinder.

Jeg synes, advokaten i det debatindlæg virker til at mene, at børnene som udgangspunkt er moderens, og at der virkelig tilstås faderen en stor begunstigelse, hvis han tildeles samvær:

- En far kan, som i Lisbeths sag, gå til Statsforvaltningen og bede om fastsættelse af samvær.

- Statsforvaltningen kan ud fra forældreansvarslovens bestemmelse om 'ret til samvær for barnet' give faren samvær, når han beder om det.

- Statsforvaltningen fastsætter næsten altid samvær, og bestemmer hvor meget samvær faren skal have.

- Han påtvinges ikke samvær, hverken af Statsforvaltning eller fogedretten. Det gør mor og barn derimod.

- Hvis moren ikke frivilligt giver ham barnet, også selvom barnet ikke vil, som Statsforvaltningen har bestemt, kan faren gå til fogedretten og bede fogedretten om hjælp til at få barnet udleveret.

- Hvis mor eller barn stadig ikke frivilligt giver faren samvær, kan fogden på farens begæring anvende tvang eller trusler om tvang overfor mor og barn.
0
Brugeravatar
Filliongonggong
Kort karma: 21
Likede indlæg: 209

Indlægaf Filliongonggong » 24. okt 2017, 06:56

Akehurst2 skrev:
Filliongonggong skrev:Desuden læste jeg denne artikel http://ekstrabladet.dk/nationen/det-dr- ... rn/6047013
Det giver et ret godt billed af, hvad mange kvinder gennemgår. Igen siger jeg ikke at der ikke er mænd der gennemgår det, men hovedsageligt er det kvinder.

Jeg synes, advokaten i det debatindlæg virker til at mene, at børnene som udgangspunkt er moderens, og at der virkelig tilstås faderen en stor begunstigelse, hvis han tildeles samvær:

- En far kan, som i Lisbeths sag, gå til Statsforvaltningen og bede om fastsættelse af samvær.

- Statsforvaltningen kan ud fra forældreansvarslovens bestemmelse om 'ret til samvær for barnet' give faren samvær, når han beder om det.

- Statsforvaltningen fastsætter næsten altid samvær, og bestemmer hvor meget samvær faren skal have.

- Han påtvinges ikke samvær, hverken af Statsforvaltning eller fogedretten. Det gør mor og barn derimod.

- Hvis moren ikke frivilligt giver ham barnet, også selvom barnet ikke vil, som Statsforvaltningen har bestemt, kan faren gå til fogedretten og bede fogedretten om hjælp til at få barnet udleveret.

- Hvis mor eller barn stadig ikke frivilligt giver faren samvær, kan fogden på farens begæring anvende tvang eller trusler om tvang overfor mor og barn.

Mener du i negativ retning ? Som at hun mener fædre er heldige at få samvær overhoved ?
0
Akehurst2

Indlægaf Akehurst2 » 24. okt 2017, 07:01

Filliongonggong skrev:
Akehurst2 skrev:

Mener du i negativ retning ? Som at hun mener fædre er heldige at få samvær overhoved ?

Absolut i negativ retning. Hun skriver meget generelt - i stedet for at skrive, at det handler om problematiske er sager, hvor der er beviser for, at samværet er skadeligt. Så jeg synes, hun giver udtryk for en uheldig tilgang her.
3
Brugeravatar
Filliongonggong
Kort karma: 21
Likede indlæg: 209

Indlægaf Filliongonggong » 24. okt 2017, 07:19

Akehurst2 skrev:
Filliongonggong skrev:
Akehurst2 skrev:

Absolut i negativ retning. Hun skriver meget generelt - i stedet for at skrive, at det handler om problematiske er sager, hvor der er beviser for, at samværet er skadeligt. Så jeg synes, hun giver udtryk for en uheldig tilgang her.

Sådan læser jeg det nu ikke, idet hun indleder med som i Lisbeths sag.

Jeg kan godt se hvordan det kan ses sådan. Den er skrevet meget indforståede i forhold til alvorlige sager om mistrivsel, psykisk vold og lignende.

Jeg læser, at hun beskriver forløbet hos statsforvaltningen og evt. I retten.

Selv i sager med grov psykisk vold, bevislig mistrivsel, udtalelser fra barnet omkring ikke at ville hjem til den ene forældre, "bruger" statsforvaltningen retten til samvær, til at dømme samvær. Hvilket jo ikke er udfra barnets behov.

Når hun skriver, at barnet og moren påtvinges samvær, så er det det som foregår. Barn vil ikke se den ene forældre, den ene forældre tvinges til enten, at der må komme en foge, og den ene forældre og barnet står i en meget presset og psykisk skadende situation, eller barnet bliver udleveret og barnet oplever overgreb og får psykiske/fysiske men den vej.

Statsamtet fastsætter samvær. Hvis barnet igen ikke vil se den ene forældre, hvis barnet mistrives, der er psykisk/fysisk vold indvoldveret, misbrugsproblematikker m.m. Står den ene forældre igen magtesløs. ALT simpelthen alt skal bevises og samvær skal afprøves. Et eks. Er, at der gives samvær i en weekend og hov det virkede ikke, så gives der samvær med en overnatning, hov det virkede heller ikke, så laver vi dagsamvær, hov det virkede heller ikke, så laver vi overvåget samvær, hov barnet reagere negativt og har psykologiske problemer, så nu skal barnet ikke se den forældre.

Gu fannen barnet har fået psykiske problemer med alt det, som tit små børn hives igennem. Alt sammen pga retten til samvær.

Alt hvad jeg beskriver er ikke relateret til alm. Skilsmissesager eller anklage skilsmissesager, men i sager hvor der ligger dokumentation for mistrivsel m.m.

Det mest sørgelige er sager om psykisk vold, idet det næsten er umuligt at bevise, og barnet stille og roligt syner hen, bliver udadreagerende eller får en diagnose pga den sociale arv. Her kan den ene forældre intet stille op, især hvis den anden forældre er veluddannet med en god økonomi.
1
Brugeravatar
Tux
Kort karma: 123
Likede indlæg: 2285

Indlægaf Tux » 24. okt 2017, 13:40

Minitrolden skrev:
kidkomb skrev:Der er dugfrisk evidens for at der er flere børn der er udsat for vold af mor end der er af far.
Hvad har du at sige til det?

At det er fusket statistik. Hvilket flere har gjort opmærksom på. Den er i øvrigt ikke dugfrisk. Den er i hvert fald et år gammel, hvis ikke to eller tre. Den er bare blevet taget ud af stalden igen.

Selv hvis man nu antager, at mænd er mere voldelige over for deres børn og partner end kvinder. Hvordan kan man så i ramme alvor mene, at fædre skal fratages samvær med deres børn, når der ikke eksisterer skyggen af et bevis i sagen?

Det er jo det samme som at sige, at det nok var ham 2.G'eren der slog den gamle dame ned, det siger statistikken jo!

Beviser, nej det behøver vi ikke, vi har evidens fra USA på at mænd er svin, så må det være rigtigt.. Og når vi nu snakker om sandsynligheder og statistik, hvad er sandsynligheden mon så for at to på hinanden følgende kærester begge er voldelige pædofile svin? (Selvfølgelig stor hvis man antager at sådan er mænd bare generelt)
8
Minitrolden
Kort karma: 19
Likede indlæg: 164

Indlægaf Minitrolden » 24. okt 2017, 17:53

Tux skrev:
Minitrolden skrev:
kidkomb skrev:Der er dugfrisk evidens for at der er flere børn der er udsat for vold af mor end der er af far.
Hvad har du at sige til det?

At det er fusket statistik. Hvilket flere har gjort opmærksom på. Den er i øvrigt ikke dugfrisk. Den er i hvert fald et år gammel, hvis ikke to eller tre. Den er bare blevet taget ud af stalden igen.

Selv hvis man nu antager, at mænd er mere voldelige over for deres børn og partner end kvinder. Hvordan kan man så i ramme alvor mene, at fædre skal fratages samvær med deres børn, når der ikke eksisterer skyggen af et bevis i sagen?

Det er jo det samme som at sige, at det nok var ham 2.G'eren der slog den gamle dame ned, det siger statistikken jo!

Beviser, nej det behøver vi ikke, vi har evidens fra USA på at mænd er svin, så må det være rigtigt.. Og når vi nu snakker om sandsynligheder og statistik, hvad er sandsynligheden mon så for at to på hinanden følgende kærester begge er voldelige pædofile svin? (Selvfølgelig stor hvis man antager at sådan er mænd bare generelt)

Den er ret stor. For du vælger partnere efter et mønster og de vælger dig efter et mønster. Det er et velkendt faktum. Der er for det første det bevis at hun har været på effing krisecenter. Den har vi ligesom taget.
0
Brugeravatar
kidkomb
Kort karma: 2215
Geografisk sted: Ude med riven
Likede indlæg: 21280

Indlægaf kidkomb » 24. okt 2017, 18:01

Det er effing ikke svært at komme på krisecenter.
For nu at blive i retorikken.
Du har ikke produceret skyggen af bevis for den påståede "effektive" screening.
Det ville i øvrigt også være horribelt, synes jeg, hvis det var svært at lyve sig ind på et krisecenter.
Det er ikke et krisecenters opgave at afvise kvinder med psykiske problemer, selvom de ikke har været udsat for vold.
8
Don't give up
'Cause you have friends
-P. Gabriel
Minitrolden
Kort karma: 19
Likede indlæg: 164

Indlægaf Minitrolden » 26. okt 2017, 21:32

Nå! Det var godt nok ærgerligt. Her er en dansk rapport som understøtter alt hvad jeg har sagt og så er den, modsat jeres påstande rent faktisk udarbejdet af professionelle https://www.sfi.dk/publikationer/forael ... det-13534/
0
Brugeravatar
Mistermor
Kort karma: 219
Geografisk sted: Randers
Likede indlæg: 4025

Indlægaf Mistermor » 26. okt 2017, 21:53

Minitrolden skrev:Nå! Det var godt nok ærgerligt. Her er en dansk rapport som understøtter alt hvad jeg har sagt og så er den, modsat jeres påstande rent faktisk udarbejdet af professionelle https://www.sfi.dk/publikationer/forael ... det-13534/

"Alt" hvad du har sagt??? Har du linket forkert?
Jeg har ganske vist ikke læst rapporten men kun sammendraget, men jeg kan slet ikke se, hvordan du og den er enige omkring alt????
2
JoyNips
Kort karma: 580
Likede indlæg: 9022

Indlægaf JoyNips » 26. okt 2017, 22:57

Fair nok at være uenig med folk og passioneret omkring et emne, men måske kunne man med fordel overveje sin måde at debattere på...
7
fisken80
Kort karma: 261
Likede indlæg: 8729

Indlægaf fisken80 » 27. okt 2017, 08:31

Og her det vel så også faderen, der er problemet, ikke Minitrold? http://nyheder.tv2.dk/samfund/2017-10-2 ... dighed-til
2
litteraturen kan noget, som regneark og forvaltningsstudier ikke kan. Uden litteraturen bliver tanker og ideologier blodfattige og pulsløse.
Brugeravatar
Code71
Kort karma: 304
Geografisk sted: København
Likede indlæg: 3358

Indlægaf Code71 » 27. okt 2017, 08:32

fisken80 skrev:Og her det vel så også faderen, der er problemet, ikke Minitrold? http://nyheder.tv2.dk/samfund/2017-10-2 ... dighed-til

Det er jo altid faderen. Uden nogen form for nuancer
1
Nå jeg hænger jo nok lidt ved. Så "lurer lidt" er suspenderet lige foreløbigt
Akehurst2

Indlægaf Akehurst2 » 27. okt 2017, 08:43

fisken80 skrev:Og her det vel så også faderen, der er problemet, ikke Minitrold? http://nyheder.tv2.dk/samfund/2017-10-2 ... dighed-til

Selvfølgelig er det det. Og det ville du også kunne se hvis du ikke var så indsøbet i kvindehad.
3
Brugeravatar
Rikke
Kort karma: 882
Geografisk sted: Amager
Likede indlæg: 9121

Indlægaf Rikke » 27. okt 2017, 08:47

Du kan vel nok forstå, at det er HENDES far, der har gjort hende til det, hun er. Stakkel.

Kvindehader...
5
:whip:
Brugeravatar
Zombie
Kort karma: 637
Likede indlæg: 8365

Indlægaf Zombie » 27. okt 2017, 10:14

Faderen benytter sin ret til at søge fuld forældremyndighed. Dommerne dømmer efter barnets tarv.

For mig at se er det det rigtige udfald, men faren gør ikke noget galt, han er bare far.

Jeg tror på, at samværet mellem mor og datter pt. er passende, når det er overvåget og foregår meget lidt. Jeg tror, det er vigtigt for pigens forståelse af situationen at hun stadig har kontakt med sin mor, men altså lever sit liv hos far og papmor.
Hun bør også snart have en alder, hvor man i højere og højere grad retter sig efter hendes anvisninger.

Begynder moren at lave ballade og modsætte sig f.eks. et tiltrængt skoleskift, så synes jeg helt sikkert, den delte forældremyndighed skal revurderes.
Pt. er der bare ikke noget, der taler imod, at hun har den.
0

Tilbage til "Forældre"