Snik-snak tråd for forældre?

Brugeravatar
FruKuk
Indlæg: 5647
Tilmeldt: 16. sep 2015, 18:05
Kort karma: 927
Likede indlæg: 10027

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf FruKuk » 9. dec 2017, 10:51

Bøtte skrev:
FruKuk skrev:Jeg forstår godt, at det er nerverpirrende - jeg var selv lige ved at dø over det KÆMPE ansvar, jeg synes det var, at skulle vælge skole til min datter :genert: Og jeg er stadig jævnligt i tvivl, om jeg og manden overhovedet er kompetente nok til at træffe den slags vilde beslutninger.


Jeg har det på samme måde med skolevalg. Sikke et ansvar vi lige har fået der :genert:


Det er så vildt, at man skal tage sådan nogle sindsyge valg på ens barns vegne - der burde komme nogle kompetente voksne og fortælle, hvad der var det rigtige at gøre :genert:
0
Mariajensen83
Indlæg: 301
Tilmeldt: 2. nov 2015, 21:03
Kort karma: 17
Likede indlæg: 165

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf Mariajensen83 » 9. dec 2017, 19:16

FruKuk skrev:
Mariajensen83 skrev:Min datter på 9 måneder har vildt mærkelig afføring. Det startede for et par dage siden. Hun har afføring rigtig mange gange i døgnet. Måske otte gange i dag og også flere gange i nat.
Det der er mest mærkeligt, er at maden ikke rigtig bliver fordøjet. Den ryger nærmest bare lige igennem. Siden hun rejer til frokost i dag, har det lugtet af rejer når hun har afføring. Tænker at hun slet ikke får noret næring, men jeg ammer stadig, så noget får hun da.
Jeg vil ringe til lægen på mandag, hvis det bliver ved, men vil lige høre om det er noget i har prøvet?
Hendes humør er ikke vildt godt, men hun har ikke feber eller påvirket på anden måde.


Det oplevede vi jævnligt med lillebror, der spiste det samme som os (more or less) fra han var 6 måneder. Jeg tænkte det bare som, at noget af det han puttede i munden kunne hans tarmsystem ikke fordøje endnu, men at det var ok, at han fik det.

Men hyppig afførring kunne godt lyde som en mavevirus eller lignende - omend hun så nok ville have feber :gruble: Hvis du er bekymret, kunne du måske give noget grød eller mos, så maven ikke skal arbejde så hårdt for at fordøje det. Men så længe hun tisser, så tror jeg ikke, at der er grund til bekymring (altså mere end vi mødre altid bekymrer os :kram: )


Tak for svar.
Hun har også fået det samme mad som os fra 6 måneder, men det er først nu fordøjelsen driller, så tror ikke det er det.
Jeg synes faktisk det er blevet en lille smule bedre i dag. Tror det er en god ide med lidt skånekost, som grød og mos og hvis det så ikke hjælper, må vi ringe til lægen på mandag. Gudskelov at hun stadig bliver ammet. Så ved da at hun får noget.
0
Brugeravatar
FruKuk
Indlæg: 5647
Tilmeldt: 16. sep 2015, 18:05
Kort karma: 927
Likede indlæg: 10027

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf FruKuk » 13. dec 2017, 14:49

Mariajensen83 skrev:
FruKuk skrev:
Mariajensen83 skrev:Min datter på 9 måneder har vildt mærkelig afføring. Det startede for et par dage siden. Hun har afføring rigtig mange gange i døgnet. Måske otte gange i dag og også flere gange i nat.
Det der er mest mærkeligt, er at maden ikke rigtig bliver fordøjet. Den ryger nærmest bare lige igennem. Siden hun rejer til frokost i dag, har det lugtet af rejer når hun har afføring. Tænker at hun slet ikke får noret næring, men jeg ammer stadig, så noget får hun da.
Jeg vil ringe til lægen på mandag, hvis det bliver ved, men vil lige høre om det er noget i har prøvet?
Hendes humør er ikke vildt godt, men hun har ikke feber eller påvirket på anden måde.


Det oplevede vi jævnligt med lillebror, der spiste det samme som os (more or less) fra han var 6 måneder. Jeg tænkte det bare som, at noget af det han puttede i munden kunne hans tarmsystem ikke fordøje endnu, men at det var ok, at han fik det.

Men hyppig afførring kunne godt lyde som en mavevirus eller lignende - omend hun så nok ville have feber :gruble: Hvis du er bekymret, kunne du måske give noget grød eller mos, så maven ikke skal arbejde så hårdt for at fordøje det. Men så længe hun tisser, så tror jeg ikke, at der er grund til bekymring (altså mere end vi mødre altid bekymrer os :kram: )


Tak for svar.
Hun har også fået det samme mad som os fra 6 måneder, men det er først nu fordøjelsen driller, så tror ikke det er det.
Jeg synes faktisk det er blevet en lille smule bedre i dag. Tror det er en god ide med lidt skånekost, som grød og mos og hvis det så ikke hjælper, må vi ringe til lægen på mandag. Gudskelov at hun stadig bliver ammet. Så ved da at hun får noget.


Har han fået det bedre?
0
Brugeravatar
FruKuk
Indlæg: 5647
Tilmeldt: 16. sep 2015, 18:05
Kort karma: 927
Likede indlæg: 10027

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf FruKuk » 13. dec 2017, 14:55

Åh jeg er så piv ringe til at håndtere emsige "med-forældre" i mine ungers skole og børnehave - jeg får altid sådan en indædt lyst til at bede dem om at flette næbet og stoppe med at tro, at lige præcis deres barn er verdens navle. Man bør naturligvis tage fat i læren/pædagogen, hvis ens barn mistrives - men at inddrage hele forældregruppen via intra i, at ens pode har fået en snebold i hovedet i spisefrikvarteret (vel og mærke mens barnet opholdt sig i det indhegnede "her må der kastes med sne" område), og det synes man at nogle voksne skulle have forhindret, og når det nu ikke sker, så må vi lave en turnusordning med forældre som gårdvagter - det orker jeg simpelthen ikke.
0
Brugeravatar
Guilded_Lily
Indlæg: 12731
Tilmeldt: 12. sep 2015, 09:41
Kort karma: 919
Likede indlæg: 12467

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf Guilded_Lily » 13. dec 2017, 18:28

FruKuk skrev:Åh jeg er så piv ringe til at håndtere emsige "med-forældre" i mine ungers skole og børnehave - jeg får altid sådan en indædt lyst til at bede dem om at flette næbet og stoppe med at tro, at lige præcis deres barn er verdens navle. Man bør naturligvis tage fat i læren/pædagogen, hvis ens barn mistrives - men at inddrage hele forældregruppen via intra i, at ens pode har fået en snebold i hovedet i spisefrikvarteret (vel og mærke mens barnet opholdt sig i det indhegnede "her må der kastes med sne" område), og det synes man at nogle voksne skulle have forhindret, og når det nu ikke sker, så må vi lave en turnusordning med forældre som gårdvagter - det orker jeg simpelthen ikke.


Foreslå den forælder at stikke et go prokamera på ungen og koble det til en eller anden app, så hun kan ligge hjemme på sofaen og overvåge, hvem misdæderen/erne er. Så kan hun troppe op hos vedkommende efter skole.

Altså, hvis det kan lade sig gøre.
0
Brugeravatar
FruKuk
Indlæg: 5647
Tilmeldt: 16. sep 2015, 18:05
Kort karma: 927
Likede indlæg: 10027

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf FruKuk » 13. dec 2017, 19:19

Tamara skrev:
FruKuk skrev:Åh jeg er så piv ringe til at håndtere emsige "med-forældre" i mine ungers skole og børnehave - jeg får altid sådan en indædt lyst til at bede dem om at flette næbet og stoppe med at tro, at lige præcis deres barn er verdens navle. Man bør naturligvis tage fat i læren/pædagogen, hvis ens barn mistrives - men at inddrage hele forældregruppen via intra i, at ens pode har fået en snebold i hovedet i spisefrikvarteret (vel og mærke mens barnet opholdt sig i det indhegnede "her må der kastes med sne" område), og det synes man at nogle voksne skulle have forhindret, og når det nu ikke sker, så må vi lave en turnusordning med forældre som gårdvagter - det orker jeg simpelthen ikke.


Turnusordning som gårdvagt som forældre? Passer folk ikke typisk deres job? Jeg ville ærlig talt have meget svært ved ikke at bede dem rende og hoppe.


De er et par mødre, der jævnligt “byder ind med” deres gode ideer til, hvordan vi forældre da lige kan komme og gøre dit og dat og bliver så død fornærmede, når skolen ikke synes at deres indblanden er lige så fantastisk, som de selv gør. Denne gang var øverste skoleleder for hele skoledistriktet sat cc på beskeden for “sidste gang blev vi jo bare fejet af” - wonder why :stoned:
0
Brugeravatar
FruKuk
Indlæg: 5647
Tilmeldt: 16. sep 2015, 18:05
Kort karma: 927
Likede indlæg: 10027

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf FruKuk » 13. dec 2017, 19:23

Bare lige for sikre meningen, så er det, jeg ikke orker “de emsige mødre” på intra. Jeg har end ikke overvejet at tage damens forslag om at agere gårdvagt alvorligt.
1
Sorenspige
Indlæg: 7102
Tilmeldt: 29. sep 2015, 06:34
Kort karma: 969
Likede indlæg: 9466

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf Sorenspige » 13. dec 2017, 19:29

FruKuk :tie:, :tie:. Har du svaret noget?

Har de mødre ikke et arbejde at passe?
0
Brugeravatar
FruKuk
Indlæg: 5647
Tilmeldt: 16. sep 2015, 18:05
Kort karma: 927
Likede indlæg: 10027

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf FruKuk » 13. dec 2017, 19:35

Sorenspige skrev:FruKuk :tie:, :tie:. Har du svaret noget?

Har de mødre ikke et arbejde at passe?


Hr Kuk har udstedt “intra-forbud” og vi “tier idioterne ihjel-dekret”, så jeg holder mig på måtten.

De mest emsige har ikke. Men selvom jeg ikke havde et arbejde at passe, kunne jeg stadig ikke drømme om at troppe op for at lege gårdvagt.
4
Sorenspige
Indlæg: 7102
Tilmeldt: 29. sep 2015, 06:34
Kort karma: 969
Likede indlæg: 9466

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf Sorenspige » 13. dec 2017, 19:39

Det håber jeg virkelig ikke, at nogen kunne :tie:.

Det lyder klogt med stilhed, men som skole/lærer er det også rart at høre fra de fornuftige forældre engang imellem.
1
Brugeravatar
FruKuk
Indlæg: 5647
Tilmeldt: 16. sep 2015, 18:05
Kort karma: 927
Likede indlæg: 10027

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf FruKuk » 13. dec 2017, 19:59

Sorenspige skrev:Det håber jeg virkelig ikke, at nogen kunne :tie:.

Det lyder klogt med stilhed, men som skole/lærer er det også rart at høre fra de fornuftige forældre engang imellem.


Enig - manden har så sent så i sidste uge til forældremødet (hvor mit blodtryk uden tvivl ville have eksploderet) sørget for at markere, at vi er uenige i damernes brok, og at vi er meget tilfredse med skolen.
1
Brugeravatar
FruKuk
Indlæg: 5647
Tilmeldt: 16. sep 2015, 18:05
Kort karma: 927
Likede indlæg: 10027

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf FruKuk » 13. dec 2017, 20:00

Denlilleglademy skrev:
Sorenspige skrev:FruKuk :tie:, :tie:. Har du svaret noget?

Har de mødre ikke et arbejde at passe?


Ja det tænkte jeg også. Hvem har mulighed for at agere gårdvagt på den der måde?

Det lyder godt nok anstrengende. Men okay, den slags forældre er der vist alle steder. I min søns børnehave er det sukker der fik folk til at gå i selvsving. Der er ikke en sukkerpolitik, men der bliver fra børnehavens side ikke serveret synligt sukker, men det kan være i de boller de bager, pandekager de laver på bålet osv. Altså i den lave ende. Til pasningsmad er der Rosiner til havregrynene, ikke Hvidt brød, generelt øko osv. Fine gode valg uden at det er et overdrev i den ene eller anden retning. Børnene må have hvad de vil med, men jeg ved at det bliver påtalt hvis der er nogle liiiidt for underlødige madpakker.

Vi spiser generelt ret sundt herhjemme og slik er en sjældenhed. Men vi er ikke fornægtere af det, vi lever bare sådan, det er ikke forceret eller strenge regler eller andet. Vi kan sagtens spise slik og kage, det sker bare ikke så tit. Min søn havde da også en helt standard chokoladekage med til fødselsdag og det er vidt forskelligt hvad børn har med. Frugt, kage, is etc. Folk må gøre som de vil, jeg kunne ikke drømme om at blande mig eller påtale hvordan andre gør.

Men det er ikke nok. Der er nogle stykker der har påtalt at de synes der skal nul-sukker over hele linjen. Jeg er ikke fan af formynderi på den der måde og mener at kosten er et personligt valg. En mor sagde til forældremøder ift forslag om nul-sukker, at der jo ikke handlede om hvad der blev serveret i Bh, men hvad forældrene opdrog børnene til og gav dem af vaner. Jeg sagde at jeg var enig og at det startede derhjemme og i min optik handler om balance. Hvortil en hviskede “speltmor” om mig. Altså en af de mødre som vil have nul-sukker politik. Wtf altså?


Sukkeret har vi/de været omkring :tie:
0
Brugeravatar
FruKuk
Indlæg: 5647
Tilmeldt: 16. sep 2015, 18:05
Kort karma: 927
Likede indlæg: 10027

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf FruKuk » 13. dec 2017, 20:22

Denlilleglademy skrev:
FruKuk skrev:
Denlilleglademy skrev:
Sorenspige skrev:FruKuk :tie:, :tie:. Har du svaret noget?

Har de mødre ikke et arbejde at passe?


Ja det tænkte jeg også. Hvem har mulighed for at agere gårdvagt på den der måde?

Det lyder godt nok anstrengende. Men okay, den slags forældre er der vist alle steder. I min søns børnehave er det sukker der fik folk til at gå i selvsving. Der er ikke en sukkerpolitik, men der bliver fra børnehavens side ikke serveret synligt sukker, men det kan være i de boller de bager, pandekager de laver på bålet osv. Altså i den lave ende. Til pasningsmad er der Rosiner til havregrynene, ikke Hvidt brød, generelt øko osv. Fine gode valg uden at det er et overdrev i den ene eller anden retning. Børnene må have hvad de vil med, men jeg ved at det bliver påtalt hvis der er nogle liiiidt for underlødige madpakker.

Vi spiser generelt ret sundt herhjemme og slik er en sjældenhed. Men vi er ikke fornægtere af det, vi lever bare sådan, det er ikke forceret eller strenge regler eller andet. Vi kan sagtens spise slik og kage, det sker bare ikke så tit. Min søn havde da også en helt standard chokoladekage med til fødselsdag og det er vidt forskelligt hvad børn har med. Frugt, kage, is etc. Folk må gøre som de vil, jeg kunne ikke drømme om at blande mig eller påtale hvordan andre gør.

Men det er ikke nok. Der er nogle stykker der har påtalt at de synes der skal nul-sukker over hele linjen. Jeg er ikke fan af formynderi på den der måde og mener at kosten er et personligt valg. En mor sagde til forældremøder ift forslag om nul-sukker, at der jo ikke handlede om hvad der blev serveret i Bh, men hvad forældrene opdrog børnene til og gav dem af vaner. Jeg sagde at jeg var enig og at det startede derhjemme og i min optik handler om balance. Hvortil en hviskede “speltmor” om mig. Altså en af de mødre som vil have nul-sukker politik. Wtf altså?


Sukkeret har vi/de været omkring :tie:


Så den er nul tænker jeg med de mødre? :lol:


Skolen meldte klart ud, at sukkerpolitikker hørte børnehavetiden til, men at det selvfølgelig ville blive respekteret, hvis de aftalte med deres barn, at barnet takkede nej til kage og lignende :-D
3
Mariajensen83
Indlæg: 301
Tilmeldt: 2. nov 2015, 21:03
Kort karma: 17
Likede indlæg: 165

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf Mariajensen83 » 13. dec 2017, 20:33

FruKuk skrev:
Mariajensen83 skrev:
FruKuk skrev:
Mariajensen83 skrev:Min datter på 9 måneder har vildt mærkelig afføring. Det startede for et par dage siden. Hun har afføring rigtig mange gange i døgnet. Måske otte gange i dag og også flere gange i nat.
Det der er mest mærkeligt, er at maden ikke rigtig bliver fordøjet. Den ryger nærmest bare lige igennem. Siden hun rejer til frokost i dag, har det lugtet af rejer når hun har afføring. Tænker at hun slet ikke får noret næring, men jeg ammer stadig, så noget får hun da.
Jeg vil ringe til lægen på mandag, hvis det bliver ved, men vil lige høre om det er noget i har prøvet?
Hendes humør er ikke vildt godt, men hun har ikke feber eller påvirket på anden måde.


Det oplevede vi jævnligt med lillebror, der spiste det samme som os (more or less) fra han var 6 måneder. Jeg tænkte det bare som, at noget af det han puttede i munden kunne hans tarmsystem ikke fordøje endnu, men at det var ok, at han fik det.

Men hyppig afførring kunne godt lyde som en mavevirus eller lignende - omend hun så nok ville have feber :gruble: Hvis du er bekymret, kunne du måske give noget grød eller mos, så maven ikke skal arbejde så hårdt for at fordøje det. Men så længe hun tisser, så tror jeg ikke, at der er grund til bekymring (altså mere end vi mødre altid bekymrer os :kram: )


Tak for svar.
Hun har også fået det samme mad som os fra 6 måneder, men det er først nu fordøjelsen driller, så tror ikke det er det.
Jeg synes faktisk det er blevet en lille smule bedre i dag. Tror det er en god ide med lidt skånekost, som grød og mos og hvis det så ikke hjælper, må vi ringe til lægen på mandag. Gudskelov at hun stadig bliver ammet. Så ved da at hun får noget.


Har han fået det bedre?

Hvor er du sød at spørge :kys:
Ja tak, som det jo oftest er med den slags, virker det som om at det er gået over af sig selv. Hun blev slet ikke skiftet i nat, hvor vi ellers var oppe på 7 bleer forrige nat.
Det ser også ud som om at hun fordøjer maden igen.
I stedet har hun så fået feber. Tror det er fordi der er en fortand der er ved at bryde igennem. Det er så også første gang i sit 9 måneder gamle liv at hun er syg, men nu må det godt stoppe
1
Mariajensen83
Indlæg: 301
Tilmeldt: 2. nov 2015, 21:03
Kort karma: 17
Likede indlæg: 165

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf Mariajensen83 » 13. dec 2017, 20:36

FruKuk skrev:
Denlilleglademy skrev:
FruKuk skrev:
Denlilleglademy skrev:
Sorenspige skrev:FruKuk :tie:, :tie:. Har du svaret noget?

Har de mødre ikke et arbejde at passe?


Ja det tænkte jeg også. Hvem har mulighed for at agere gårdvagt på den der måde?

Det lyder godt nok anstrengende. Men okay, den slags forældre er der vist alle steder. I min søns børnehave er det sukker der fik folk til at gå i selvsving. Der er ikke en sukkerpolitik, men der bliver fra børnehavens side ikke serveret synligt sukker, men det kan være i de boller de bager, pandekager de laver på bålet osv. Altså i den lave ende. Til pasningsmad er der Rosiner til havregrynene, ikke Hvidt brød, generelt øko osv. Fine gode valg uden at det er et overdrev i den ene eller anden retning. Børnene må have hvad de vil med, men jeg ved at det bliver påtalt hvis der er nogle liiiidt for underlødige madpakker.

Vi spiser generelt ret sundt herhjemme og slik er en sjældenhed. Men vi er ikke fornægtere af det, vi lever bare sådan, det er ikke forceret eller strenge regler eller andet. Vi kan sagtens spise slik og kage, det sker bare ikke så tit. Min søn havde da også en helt standard chokoladekage med til fødselsdag og det er vidt forskelligt hvad børn har med. Frugt, kage, is etc. Folk må gøre som de vil, jeg kunne ikke drømme om at blande mig eller påtale hvordan andre gør.

Men det er ikke nok. Der er nogle stykker der har påtalt at de synes der skal nul-sukker over hele linjen. Jeg er ikke fan af formynderi på den der måde og mener at kosten er et personligt valg. En mor sagde til forældremøder ift forslag om nul-sukker, at der jo ikke handlede om hvad der blev serveret i Bh, men hvad forældrene opdrog børnene til og gav dem af vaner. Jeg sagde at jeg var enig og at det startede derhjemme og i min optik handler om balance. Hvortil en hviskede “speltmor” om mig. Altså en af de mødre som vil have nul-sukker politik. Wtf altså?


Sukkeret har vi/de været omkring :tie:


Så den er nul tænker jeg med de mødre? :lol:


Skolen meldte klart ud, at sukkerpolitikker hørte børnehavetiden til, men at det selvfølgelig ville blive respekteret, hvis de aftalte med deres barn, at barnet takkede nej til kage og lignende :-D


Haha, sådan! Det er da et mega sejt svar.
0

Tilbage til "Forældre"