Snik-snak tråd for forældre?

Brugeravatar
Raenil
Kort karma: 27
Geografisk sted: Silkeborg
Likede indlæg: 1190

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf Raenil » 9. feb 2018, 12:19

Vi har også en "du må gerne være gal, men vi Andre skal altså også være her" regel. Det fungerer meget godt. De to ældste (4 og 6) kan godt hjælpes videre - ind på værelset eller ud og trække luft. I øvrigt er problemet oftest at de er sultne.

Ham på 2,5 har ingen forståelse for andres behov, så jeg går nogle gange et andet sted hen med ham så han kan skrige færdig og få en kop mælk. Han er MEGET larmende når han gør det. Og det er svært ikke at grine, når han stamper i jorden.
0
Brugeravatar
Bøtte
Kort karma: 856
Likede indlæg: 5931

Indlægaf Bøtte » 9. feb 2018, 12:22

Herhjemme er den yngste på 15 mdr også en rigtig primadonna, der hyler og skriger så snart hun ikke får sin vilje. Også i vuggestuen :genert:

Hvis man så finder en sut til hende, tager hun den og kyler den hen af gulvet mens hun kigger trodsigt på en. :lol:
1
Brugeravatar
vibbsen
Kort karma: 811
Likede indlæg: 10849

Indlægaf vibbsen » 9. feb 2018, 13:31

Man må gerne være gal her i huset. For vi har allesammen lige meget ret til at være her. I den sindstilstand man nu måtte være i. Men man har ikke ret til at have publikum til ens hysteriske anfald.

Og åbenbart så mister hysteriske anfald deres formål i samme øjeblik publikum forsvinder.....
1
Tak.Glimmer på. Op på kaminhylden

Citat Hella Joof
Lulu
Kort karma: 96
Geografisk sted: Odense
Likede indlæg: 1423

Indlægaf Lulu » 9. feb 2018, 14:03

Bøtte skrev:Herhjemme er den yngste på 15 mdr også en rigtig primadonna, der hyler og skriger så snart hun ikke får sin vilje. Også i vuggestuen :genert:

Hvis man så finder en sut til hende, tager hun den og kyler den hen af gulvet mens hun kigger trodsigt på en. :lol:

I kid you not, F på 15 mdr er verdens største dramaking.
Han ligger på jorden og hyler og skriger når han ikke får sin vilje. Tramper i jorden (så han næsten mister balancen - prøv ikke at grine her) og vrider sig. Det er så træls.

Hans storebror gjorde samme nr 3 gange og fandt så ud af at man ikke fik den ønskede opmærksom, så stoppede det igen. Det nægter F at acceptere, så han fortsætter troligt sin dramaking adfærd. :tie:
0
JoyNips
Kort karma: 606
Likede indlæg: 9859

Indlægaf JoyNips » 9. feb 2018, 18:37

U på 12 mdr tager sine sokker af og kaster med dem når han bliver sur. Det er lidt svært at tage seriøst... måske når han bliver teenager? :lol:
0
Lulu
Kort karma: 96
Geografisk sted: Odense
Likede indlæg: 1423

Indlægaf Lulu » 9. feb 2018, 19:13

JoyNips skrev:U på 12 mdr tager sine sokker af og kaster med dem når han bliver sur. Det er lidt svært at tage seriøst... måske når han bliver teenager? :lol:

Det gjorde F også en overgang. Det holdt op da han vappede sig selv voldsomt hårdt i panden, fordi de strømpe han forsøgte at tage af ikke ville af. Indtil deb alligevel ville.
Det er virkelig svært at trøste sit barn, når man samtidig ryster i hele kroppen af latter.
0
JoyNips
Kort karma: 606
Likede indlæg: 9859

Indlægaf JoyNips » 9. feb 2018, 19:16

Lulu skrev:
JoyNips skrev:U på 12 mdr tager sine sokker af og kaster med dem når han bliver sur. Det er lidt svært at tage seriøst... måske når han bliver teenager? :lol:

Det gjorde F også en overgang. Det holdt op da han vappede sig selv voldsomt hårdt i panden, fordi de strømpe han forsøgte at tage af ikke ville af. Indtil deb alligevel ville.
Det er virkelig svært at trøste sit barn, når man samtidig ryster i hele kroppen af latter.

Det sker jævnligt her. Eller han vælter bagover fordi numsen er rund! :-D
0
Lykke
Kort karma: 160
Likede indlæg: 3623

Indlægaf Lykke » 9. feb 2018, 19:27

FruKuk skrev:
Lykke skrev:Hvordan håndterer I skrigen?

A er 2 år og 4/5 måneder og kan nok få sådan nogle udfald, ud af det blå for det meste, hvor hun bare skriger helt forfærdeligt højt.
Vi spørger om der er noget i vejen. Hun Skriger endnu mere.
Vi har prøvet at aflede - uden held.
Vi har prøvet at forklare at det gør ondt i vores ører, og må heller ikke være rart for hende selv. Uden held.

Vi siger til os selv at det bare er en fase. Det er det nok også bare. Men er der nogen som kunne have et eller andet trick i ærmet?
Ellers er hun bare så sød, dejlig og sjov. Så det er virkelig ærgerligt med de der udfald. De dræner også rimelig meget, og hold nu op det gør ondt i ørene.

Vi har en regel i vores hus om, at alle skal kunne være på fælles arealerne, så hvis man skriger, slår, vil bestemme over TVét, have hele sofaen for sig selv, etc., så kan man ikke være en del af fællesskabet, og man må derfor gå (evt. bæres) på sit værelse. vi arbejder ikke med time out eller lignende, men vi fjerner hysse børn, hvis vi vurderer, at det ikke kan afhjælpes på anden vis.

Den lille på 5 år kæmper dagligt med udfald med alt for høj volumen, den store på 7 år er heldigvis blevet så stor, at hun bare tramper op på sit værelse, når vi andre er nogle idioter, der ikke fatter en skid.

Skrigende børn er virkeligt drænende

Big time drænende!

Hun er nok for lille til det der med at kunne komme på værelset. Vi beder hende om at forlade rummet når hun starter på det.
Vi har begge forældre prøvet at vi så går, fordi det gør ondt i vores ører.
Men hun bliver helt panisk og bange, selvom det bare er ind ved siden af med åben dør.
Hendes hjerne er bare brændt sammen på det tidspunkt, så intet virker.
Det må ryge i - det er en fase-kassen, og forhåbentligt det så lige pludselig går over.
0
Ficus
Kort karma: 185
Likede indlæg: 2779

Indlægaf Ficus » 15. feb 2018, 11:13

Skal til 10-års fødselsdag på søndag, hos en dreng som har fodbold på hjernen. Liverpool og Barcelona, intet andet. Han eneste ønske på ønske”listen” er voks til målmandshandsker, og jeg har forhørt mig lidt hos andre gæster, det er også det eneste ønske de har fået.

Har i måske nogen forslag til en gave? Tænker der ikke er nogen grund til at være den 10. der kommer med handskevoks.

De har først inviteret for en uges tid siden, så har ikke rigtig kunne nå at bestille noget hjem fra udlandet. Kan man overhovedet få Liverpool eller FCB fodboldsager i Danmark? (København/Lyngby området, hvis jeg skal i fysisk butik)
0
Lys
Kort karma: 273
Likede indlæg: 3686

Indlægaf Lys » 15. feb 2018, 11:35

Ficus skrev:Skal til 10-års fødselsdag på søndag, hos en dreng som har fodbold på hjernen. Liverpool og Barcelona, intet andet. Han eneste ønske på ønske”listen” er voks til målmandshandsker, og jeg har forhørt mig lidt hos andre gæster, det er også det eneste ønske de har fået.

Har i måske nogen forslag til en gave? Tænker der ikke er nogen grund til at være den 10. der kommer med handskevoks.

De har først inviteret for en uges tid siden, så har ikke rigtig kunne nå at bestille noget hjem fra udlandet. Kan man overhovedet få Liverpool eller FCB fodboldsager i Danmark? (København/Lyngby området, hvis jeg skal i fysisk butik)

Unisport på strøget måske? Der fandt jeg Real Madrid gejl til jul, i hvert fald, og de havde mange hold hængende.
1
Brugeravatar
hotlips
Kort karma: 269
Likede indlæg: 5043

Indlægaf hotlips » 15. feb 2018, 11:39

Ficus skrev:Skal til 10-års fødselsdag på søndag, hos en dreng som har fodbold på hjernen. Liverpool og Barcelona, intet andet. Han eneste ønske på ønske”listen” er voks til målmandshandsker, og jeg har forhørt mig lidt hos andre gæster, det er også det eneste ønske de har fået.

Det kan du sagtens, steder som intersport plejer at have trøjer og den slags men jeg ville finde en rigtig fodbold fan shop, jeg ved ikke med de andre men Brøndby har ihvertfald før haft en del udstyr fra de andre større klubber og især liverpool fordi der er mange brøndbyfans der også holder med liverpool, det er jo også den engelske version af en arbejderklub, men hvis du har sådan en shop lokalt så ville jeg prøve der.

Jeg ved ikke om du har prøvet at høre de andre forældre om i skal slå jer sammen om noget, så bliver det ihvertfald væsentligt nemmere at finde noget brugbart, alt det der fangrej kører jo med licens der som regel er ret dyr.
1
Ficus
Kort karma: 185
Likede indlæg: 2779

Indlægaf Ficus » 15. feb 2018, 11:49

Gode bud! Har fundet en webshop som ser ud til at have det hele, var ellers lidt skeptisk ved første øjekast (fodboldstore.dk), men når nu de har en rigtig butik ikke så langt væk, tænker jeg det er reelt nok, så har lige skrevet og spurgt om de har det på lager i butik, som de har på lager online. Stoler ikke lige nok på at det når frem til med post, selvom de sendte i dag. Og så gider jeg heller ikke bruge 70 kr på det :D
1
Brugeravatar
vibbsen

Indlægaf vibbsen » 18. feb 2018, 11:40

Emma har været 1 uge hos Momserne. Og i mellemtiden har jeg ordnet hendes værelse. Der er blevet ryddet op i noget af det legetøj som hun aldrig bruger og hun har fået en ny seng. Eller rettere : Den 140 cm som stod i kælderen pryder nu hendes værelse. Iført et fint sengetæppe og masser af lyserøde puder. Derudover så har hun fået et skrivebord.
Det hele er toppet af med nogen ekstra lyskæder med kugler som jeg fandt i Netto til 25 kroner. Hun er bange for at sove i mørke. Og istede for en natlampe så bruger vi lyskæder.

Da vi kom hjem igår havde jeg ikke sagt noget om at vi havde lavet om på hendes værelse. Men blot fortalt at vi havde en overraskelse til hende. Og jeg skal da ellers love for at det var en glædelig overraskelse. Hun blev simpelthen ellevild :love:
9

Citat Hella Joof
Sorenspige
Kort karma: 364
Likede indlæg: 2063

Indlægaf Sorenspige » 18. feb 2018, 12:32

Vibbsen, dejligt hun blev overrasket. Hvor stor var hendes gamle seng, hvis den nye er 140 cm?
0
Brugeravatar
vibbsen

Indlægaf vibbsen » 18. feb 2018, 14:22

Sorenspige skrev:Vibbsen, dejligt hun blev overrasket. Hvor stor var hendes gamle seng, hvis den nye er 140 cm?

Hendes gamle seng var en junior seng på 70 * 140. Nu har hun fået en 3/4 seng som er 140 * 200....Så er der også plads til moderen :lun:

Vi lå og læste historie lidt tidligere på dagen og det var simpelthen så hyggeligt :lun: :lun:
4

Citat Hella Joof

Tilbage til "Forældre"