Snik-snak tråd for forældre?

Brugeravatar
FormerlyKnownAs
Indlæg: 13017
Tilmeldt: 6. sep 2017, 07:02
Kort karma: 2860
Likede indlæg: 28058

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf FormerlyKnownAs » 8. maj 2018, 05:04

FruKuk skrev:
FormerlyKnownAs skrev:Vores søn har ikke fået plads på den skole vi gerne vil have ham på. Det er jeg godt vanvittig træt af :( nu skal han starte på en midlertidig skole og bruge tid på at lære den, venner og lærere at kende, for at skifte skole på et eller andet ukendt tidspunkt. Det er mega træls og jeg er SÅ træt af det.


Ej det er da også pisse frustrerende. Vi måtte også i sidste minut (som I mindre end 30 dage før skolestart) finde en anden skole til vores den ældste. Det er SÅ stressende.

Er det muligt at nå at finde en permanent skole til ham?


Det er nemlig mega frustrerende og stressende
Permanent ja, men det er ikke skoler vi har lyst til at han skal gå på. Den ene var så langt fra vores værdier, den anden koster 140.000 om året, 46.000 i indmeldelse ++++ div.

Han kommer på en Montessori skole indtil videre. De har year 1 og 2, og så satser vi på at der kommer plads til ham på den vi gerne vil have på imellem tiden.
0
Brugeravatar
Guilded_Lily
Indlæg: 12656
Tilmeldt: 12. sep 2015, 09:41
Kort karma: 910
Likede indlæg: 12377

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf Guilded_Lily » 8. maj 2018, 08:51

Jeg har totalt skidt i nælderne i dag. Jeg var overbevist om, at da vi fik at vide, at onsdag er tur-dag i SFO'en, var det selvfølgelig først i morgen, datteren skulle på naturskolen. Det er så lige gået op for mig, at det var i dag. Min datter har sin almindelige skoletaske med og sandaler på. Jeg har skrevet en meget beklagende mail til læreren. Jeg plejer at tjekke forældreintra hver dag, men jeg har hovedet begravet i mine egne klassers eksamener for tiden, så jeg har fuldstændig glemt det de sidste par dage.
0
xxx---xxx
Indlæg: 621
Tilmeldt: 10. sep 2015, 20:15
Kort karma: 77
Likede indlæg: 339

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf xxx---xxx » 16. maj 2018, 19:08

Shit da N var til 4 års undersøgelse i december, klarede han ikke synstavlen. Som i slet ikke. Han kunne kun se anden og første linje.
Lægen var sådan lidt, i må hellere bestille tid men det haster ikke.

Julen gik, jeg startede arbejde igen og så fik vi endelig bestilt tid. Der var lang ventetid. Men i dag var dagen hvor han skulle have testet synet.

Så viser det sig at han har -4 og -4,25 :(

Jeg har så dårlig samvittighed over at jeg ikke før har fået en tid. Men også at vi ikke før har opdaget det.
Han har altid siddet tæt på fjernsynet, men jeg over overbevist om det bare var en dårlig vane.
Jeg ved godt han aldrig har været vant til andet, men det undre mig han aldrig har sagt han ikke kan se tingene når vi spørg ham om ting. Også selvom tingene er langt væk.
0
Sof
Indlæg: 1730
Tilmeldt: 16. maj 2018, 10:28
Kort karma: 111
Likede indlæg: 2501

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf Sof » 16. maj 2018, 20:08

Jeg kunne godt bruge lidt tolkning på en besked fra min søns vuggestue.

“I dag var X, Y og Z inde hos de store børn, så L har endelig haft en helt rar dag. ”

X,Y og Z er de 3 ældste børn, i den gruppe af børn i vuggestuen som er de små. De er delt op i en lillegruppe og en storegruppe. Et par gange har de nævnt at han ikke er så glad for de her 3, de er lidt voldsomme, men meget kærlige, min dreng bliver så bange/forskrækket og begynder at græde når de vil ae eller kramme. I starten græd han hvis de prøvede på det, men nu græder han bare han ser dem eller de går forbi ham.

I dag lyder pædagogen så meget lettet over at han endelig har haft en god dag. Jeg har ikke hørt deres andre kommentarer som at nu havde haft en dårlig dag, men mere bare som henkastede bemærkninger. Tonen i dag kom lidt bag på mig og jeg kan ikke rigtig finde ud af om jeg kan/skal gøre noget?

Han er 11 mdr, enebarn, men har små fætre og kusiner, plus børnene fra mødregruppe og babysang, så han hr “oplevet” andre børn og han har gået der lige over en måned, (men har været ude med opstarts-småsygdomme). De har sagt at vi kan prøve at vænne ham til larm, men han er vant til både musik og instrumenter, boremaskinelyde, storcentre og andre larmende ting, så tænker ikke vi kan larme mere og jeg tænker heller ikke han er særligt sensitiv over for lyde/larm.

Kan jeg/vi gøre noget?
0
xxx---xxx
Indlæg: 621
Tilmeldt: 10. sep 2015, 20:15
Kort karma: 77
Likede indlæg: 339

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf xxx---xxx » 17. maj 2018, 06:16

Den er svær. Men jeg tolker den som en meget kikset måde at sige “at i dag har han haft ro da de andre børn har været væk, og at han derfor har kunne have space til hans tempo”

Min store søn havde rigtig svært ved at være samlet med de store. Han hang meget på de voksne, og var stille og lidt utryg.
Vi prøvede at blive der om eftermiddagen så han fik noget tid hvor vi også var der og han på den måde kunne blive mere tryg.
Men det er rigtig svært og det kan være så skræmmende for dem at starte i sær hvis der er 3 der er meget højrøstede.
0
Lulu
Indlæg: 2225
Tilmeldt: 11. apr 2016, 16:42
Kort karma: 136
Geografisk sted: Odense
Likede indlæg: 2762

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf Lulu » 17. maj 2018, 07:13

xxx---xxx skrev:Shit da N var til 4 års undersøgelse i december, klarede han ikke synstavlen. Som i slet ikke. Han kunne kun se anden og første linje.
Lægen var sådan lidt, i må hellere bestille tid men det haster ikke.

Julen gik, jeg startede arbejde igen og så fik vi endelig bestilt tid. Der var lang ventetid. Men i dag var dagen hvor han skulle have testet synet.

Så viser det sig at han har -4 og -4,25 :(

Jeg har så dårlig samvittighed over at jeg ikke før har fået en tid. Men også at vi ikke før har opdaget det.
Han har altid siddet tæt på fjernsynet, men jeg over overbevist om det bare var en dårlig vane.
Jeg ved godt han aldrig har været vant til andet, men det undre mig han aldrig har sagt han ikke kan se tingene når vi spørg ham om ting. Også selvom tingene er langt væk.


Øv hvor træls, men nu har I jo gjort noget, og det er vel vigtigst?!

Da E var til 4 års undersøgelse, kunne han ikke se den nederste linie og den næstnederste var også problematisk. Sygeplejersken (vi var kun ved hende), sad under prøven og var lidt hm og meh agtig, men sagde ikke noget efterfølgende om det.
Jeg var rigtig meget i tvivl om det havde nogen betydning og om vi skulle gøre mere, men fordi E fik sin 4 års vaccine og F var med og fik sin 15 mdr's vaccine (fed dag i øvrigt :lol: ) fik jeg ikke spurgt nærmere til det og har så ikke tjekket mere op på det. Nogen herinde der har prøvet lignende og ved om vi burde tjekke op på noget der?
0
Brugeravatar
FruKuk
Indlæg: 5645
Tilmeldt: 16. sep 2015, 18:05
Kort karma: 927
Likede indlæg: 10021

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf FruKuk » 17. maj 2018, 17:45

Zinde skrev:
Sof skrev:Jeg kunne godt bruge lidt tolkning på en besked fra min søns vuggestue.

“I dag var X, Y og Z inde hos de store børn, så L har endelig haft en helt rar dag. ”

X,Y og Z er de 3 ældste børn, i den gruppe af børn i vuggestuen som er de små. De er delt op i en lillegruppe og en storegruppe. Et par gange har de nævnt at han ikke er så glad for de her 3, de er lidt voldsomme, men meget kærlige, min dreng bliver så bange/forskrækket og begynder at græde når de vil ae eller kramme. I starten græd han hvis de prøvede på det, men nu græder han bare han ser dem eller de går forbi ham.

I dag lyder pædagogen så meget lettet over at han endelig har haft en god dag. Jeg har ikke hørt deres andre kommentarer som at nu havde haft en dårlig dag, men mere bare som henkastede bemærkninger. Tonen i dag kom lidt bag på mig og jeg kan ikke rigtig finde ud af om jeg kan/skal gøre noget?

Han er 11 mdr, enebarn, men har små fætre og kusiner, plus børnene fra mødregruppe og babysang, så han hr “oplevet” andre børn og han har gået der lige over en måned, (men har været ude med opstarts-småsygdomme). De har sagt at vi kan prøve at vænne ham til larm, men han er vant til både musik og instrumenter, boremaskinelyde, storcentre og andre larmende ting, så tænker ikke vi kan larme mere og jeg tænker heller ikke han er særligt sensitiv over for lyde/larm.

Kan jeg/vi gøre noget?


Jeg synes, han lyder helt normal. Og at pædagogerne må arbejde for at skærme de små, så de ikke bliver utrygge, fremfor at få det til at lyde som om, at forældrene burde have trænet barnet mere. Sikke noget sludder!


Enig, man skal da ikke træne små børn til at "udholde" larm :stoned: Måske de hellere skulle prøve at arbejde med at få dæmpet støjniveauet. Jeg ville i øvrigt gå dem lidt på klingen i forhold til "endelig haft en god dag" og spørge, om det betyder, at han har haft dårlige dage indtil, eller om de bare formulerer sig lidt kluntet? Et "L har haft en dejlig dag i dag" kunne også have været en mulighed.
2
Brugeravatar
FruKuk
Indlæg: 5645
Tilmeldt: 16. sep 2015, 18:05
Kort karma: 927
Likede indlæg: 10021

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf FruKuk » 17. maj 2018, 17:47

xxx---xxx skrev:Shit da N var til 4 års undersøgelse i december, klarede han ikke synstavlen. Som i slet ikke. Han kunne kun se anden og første linje.
Lægen var sådan lidt, i må hellere bestille tid men det haster ikke.

Julen gik, jeg startede arbejde igen og så fik vi endelig bestilt tid. Der var lang ventetid. Men i dag var dagen hvor han skulle have testet synet.

Så viser det sig at han har -4 og -4,25 :(

Jeg har så dårlig samvittighed over at jeg ikke før har fået en tid. Men også at vi ikke før har opdaget det.
Han har altid siddet tæt på fjernsynet, men jeg over overbevist om det bare var en dårlig vane.
Jeg ved godt han aldrig har været vant til andet, men det undre mig han aldrig har sagt han ikke kan se tingene når vi spørg ham om ting. Også selvom tingene er langt væk.


Øv med den dårlige samvittighed - men jeg tror vi alle kender den i større eller mindre grad, og som en anden skriver, så har I jo handlet på det nu :kram:
0
Brugeravatar
Bøtte
Indlæg: 5917
Tilmeldt: 12. aug 2015, 12:04
Kort karma: 1206
Likede indlæg: 10937

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf Bøtte » 18. maj 2018, 18:40

Lulu skrev:
xxx---xxx skrev:Shit da N var til 4 års undersøgelse i december, klarede han ikke synstavlen. Som i slet ikke. Han kunne kun se anden og første linje.
Lægen var sådan lidt, i må hellere bestille tid men det haster ikke.

Julen gik, jeg startede arbejde igen og så fik vi endelig bestilt tid. Der var lang ventetid. Men i dag var dagen hvor han skulle have testet synet.

Så viser det sig at han har -4 og -4,25 :(

Jeg har så dårlig samvittighed over at jeg ikke før har fået en tid. Men også at vi ikke før har opdaget det.
Han har altid siddet tæt på fjernsynet, men jeg over overbevist om det bare var en dårlig vane.
Jeg ved godt han aldrig har været vant til andet, men det undre mig han aldrig har sagt han ikke kan se tingene når vi spørg ham om ting. Også selvom tingene er langt væk.


Øv hvor træls, men nu har I jo gjort noget, og det er vel vigtigst?!

Da E var til 4 års undersøgelse, kunne han ikke se den nederste linie og den næstnederste var også problematisk. Sygeplejersken (vi var kun ved hende), sad under prøven og var lidt hm og meh agtig, men sagde ikke noget efterfølgende om det.
Jeg var rigtig meget i tvivl om det havde nogen betydning og om vi skulle gøre mere, men fordi E fik sin 4 års vaccine og F var med og fik sin 15 mdr's vaccine (fed dag i øvrigt :lol: ) fik jeg ikke spurgt nærmere til det og har så ikke tjekket mere op på det. Nogen herinde der har prøvet lignende og ved om vi burde tjekke op på noget der?


S kunne heller ikke se ordentlig til 4 års undersøgelse. Jeg var også lidt chokeret over vi ikke havde opdaget det.
Det var også hos sygeplejersken. Hun vendte det med lægen og de anbefalede at vi fik tid til tjek hos øjenlægen.
Der var dog ingenting. Og hun har netop været afsted til tjek igen (et år efter første tjek) så øjenlægen tog det ret seriøst.


Xxx - jeg synes du skal pakke den dårlige samvittighed væk. Der er jo en grund til de tjekker - så I er ikke de første, der ikke har opdaget det.
0
Brugeravatar
Zombie
Indlæg: 5109
Tilmeldt: 16. aug 2015, 14:06
Kort karma: 1219
Likede indlæg: 20819

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf Zombie » 18. maj 2018, 19:02

FormerlyKnownAs skrev:
Tamara skrev:Alle taber - især hvis det takles så ringe, som det er blevet. Jeg ville virkelig være utryg som mor


Juridisk har skolen ikke måttet sige noget- det må de stadig ikke. Jeg ved ikke hvordan man skal tackle det når der er mundkurv på. Det har pågået i 3 uger og først i lørdags kommet frem fordi forældrene vil have det frem.

Jeg ville have været mere glad for at have fået det at vide nu hvor sagen er afsluttet, end den måde det er gået med i weekenden hvor jeg har været 4. led.


Som pædagog er det min største frygt, at en kollega snuppes for sådan noget. For så tror jeg altså, at jeg ville blive kriminel. Jeg kan blive vanvittig ved tanken. En person man stoler på, forældre afleverer deres børn osv. Ingen skal røre "mit" barn. Et barn, jeg har ansvar for. Jeg kan slet ikke have det. Hvis jeg mødte den anklagede, ville han blive lappet ned. Fuck, det er afskyeligt.

Hvordan kan man overhovedet lave en GU på så lille et menneske, fy for satan, fy for en led klamrian. Forhåbentlig er hun så lille, at hun ikke kan huske detaljerne senere og får hjælp til at komme videre fra det uden de store, psykiske mén.
0
aka Forbies

:gammel:
xxx---xxx
Indlæg: 621
Tilmeldt: 10. sep 2015, 20:15
Kort karma: 77
Likede indlæg: 339

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf xxx---xxx » 18. maj 2018, 19:03

Ej det er ikke fordi jeg ikke tager øjenlægen seriøst. Men jeg kan simpelthen ikke forstå det.
Hvis han har minus 4 ser man så ikke ret dårligt, som i virkelig dårligt?

Vi var ude og handle i dag, og Nohr talte om tal
Der var et godt stykke væk og var skrevet ret småt. Jeg forstår virkelig ikke hvordan han kan se det?
Er det mon den måde han har lært at se ting?
Og hvad så når han får briller kan han så ikke kende de normale ting som tal og bogstaver?
0
Sorenspige
Indlæg: 7067
Tilmeldt: 29. sep 2015, 06:34
Kort karma: 967
Likede indlæg: 9377

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf Sorenspige » 18. maj 2018, 19:07

Rs syn blev ikke testet ved 4 års undersøgelsen :genert:. Min læge kan godt være lidt hurtigvi vendingen, og jeg tror faktisk, hun glemte det. Det virker dog til, at han ser ok, men jeg spørger ind til det ved 5 års undersøgelsen om 1/2 år.
0
Sorenspige
Indlæg: 7067
Tilmeldt: 29. sep 2015, 06:34
Kort karma: 967
Likede indlæg: 9377

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf Sorenspige » 18. maj 2018, 19:10

Xxx, jeg tror bestemt, at han også kan se tal og bogstaver, når han får briller.

Hvorfor han virker til at se fint uden briller lyder mystisk. Måske en optiker kan svare på det.
0
Brugeravatar
FormerlyKnownAs
Indlæg: 13017
Tilmeldt: 6. sep 2017, 07:02
Kort karma: 2860
Likede indlæg: 28058

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf FormerlyKnownAs » 18. maj 2018, 19:18

Zombie skrev:
FormerlyKnownAs skrev:
Tamara skrev:Alle taber - især hvis det takles så ringe, som det er blevet. Jeg ville virkelig være utryg som mor


Juridisk har skolen ikke måttet sige noget- det må de stadig ikke. Jeg ved ikke hvordan man skal tackle det når der er mundkurv på. Det har pågået i 3 uger og først i lørdags kommet frem fordi forældrene vil have det frem.

Jeg ville have været mere glad for at have fået det at vide nu hvor sagen er afsluttet, end den måde det er gået med i weekenden hvor jeg har været 4. led.


Som pædagog er det min største frygt, at en kollega snuppes for sådan noget. For så tror jeg altså, at jeg ville blive kriminel. Jeg kan blive vanvittig ved tanken. En person man stoler på, forældre afleverer deres børn osv. Ingen skal røre "mit" barn. Et barn, jeg har ansvar for. Jeg kan slet ikke have det. Hvis jeg mødte den anklagede, ville han blive lappet ned. Fuck, det er afskyeligt.

Hvordan kan man overhovedet lave en GU på så lille et menneske, fy for satan, fy for en led klamrian. Forhåbentlig er hun så lille, at hun ikke kan huske detaljerne senere og får hjælp til at komme videre fra det uden de store, psykiske mén.


GU og fysisk undersøgelse tog en time. Faderen har fortalt at hun lå mussestille hele timen og gik fuldstændig ind i sig selv :(

Hun har vært hos krisepsykolog to gange om ugen i 4-5 uger og der er slet ikke tvivl om at hun har været udsat for noget. Spørgsmålet er om der er beviser nok for at det er lederen. Det virker ikke sådan synes jeg. Politiet har sagt at det i fald at han har gjort det, næppe er sandsynligt at det er første gang og så ved han hvordan spor skal fjernes. Sagen er stadig igang og lederen er stadig suspenderet.

I min optik kan han ikke komme tilbage uanset hvad.

Forældrene vil meget gerne have at det kommer ud og gør vist hvad de kan for at holde gang i det. Jeg har trukket mig og vil ikke vide mere. Har sagt det til medmor som har informeret mig, alt for meget og alt for mange detaljer end jeg bryder mig om.

Forrige fredag havde jeg lavet en jordbærtærte og taget med til personalet og skrevet et kort til dem om at de var de bedste pædagoger. De blev meget rørte og glade. Det er en lille bitte gestus, men det må være forfærdeligt at være i deres sko.
0
Brugeravatar
FormerlyKnownAs
Indlæg: 13017
Tilmeldt: 6. sep 2017, 07:02
Kort karma: 2860
Likede indlæg: 28058

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf FormerlyKnownAs » 18. maj 2018, 19:21

Sorenspige skrev:Xxx, jeg tror bestemt, at han også kan se tal og bogstaver, når han får briller.

Hvorfor han virker til at se fint uden briller lyder mystisk. Måske en optiker kan svare på det.


Overkompenserer man ikke? Det tænker jeg.

Min venindes søn var “stæreblind” og det blev først for alvor opdaget da han var omkring 3. De troede han var klodset, men børnehaven syntes han gik lidt for meget ind i dørkarme osv. Han skulle have 6-7 stykker i styrke på brillerne. Det var motorisk han var mest udfordret. Han så tv og legede og havde styr på farver osv.
0

Tilbage til "Forældre"