Snik-snak tråd for forældre?

Brugeravatar
Bøtte
Indlæg: 5917
Tilmeldt: 12. aug 2015, 12:04
Kort karma: 1206
Likede indlæg: 10937

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf Bøtte » 3. sep 2018, 21:51

Lillesøster fortsatte sit opkast indtil søndag eftermiddag. Og var derfor hjemme i dag også. Men hae egentlig været rimelig frisk.

Kl 23 vågnede vi så ved at storesøster kastede op. I vores seng. Fordi vi har jo slet ikke haft opkast nok den sidste uge.

Hun har allerede kastet op anden gang også. Denne gang dog i en spand.

Forudser endnu en nat med afbrydelser og spand der skal tømmes. Det trænger vi da også igen.

Og jeg kan selvfølgelig ikke sove, efter først at have sovet lidt på sofaen og derefter lidt i sengen, inden vi blev vækket.
0
Sof
Indlæg: 1730
Tilmeldt: 16. maj 2018, 10:28
Kort karma: 111
Likede indlæg: 2501

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf Sof » 4. sep 2018, 17:54

Håber det er gået bedre i dag, Bøtte!



Er der nogen af jer der har børn der bruger briller? Eller måske mere, som har har gjort det fra de var helt små?

Min dreng er 14 måneder og jeg bliver simpelthen sådan i tvivl om han har svært ved at fokusere :gruble: synes han laver nogle mærkelige ting, nogle af dem virker sådan lidt ticks agtige. På den anden side så er han jo ved at lære at han kan alt muligt, så hans gakkede ting, kan også sagtens være at han bare undersøger....
Hvordan laver de synstest på små børn?
0
xxx---xxx
Indlæg: 621
Tilmeldt: 10. sep 2015, 20:15
Kort karma: 77
Likede indlæg: 339

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf xxx---xxx » 4. sep 2018, 18:44

Sof skrev:Håber det er gået bedre i dag, Bøtte!



Er der nogen af jer der har børn der bruger briller? Eller måske mere, som har har gjort det fra de var helt små?

Min dreng er 14 måneder og jeg bliver simpelthen sådan i tvivl om han har svært ved at fokusere :gruble: synes han laver nogle mærkelige ting, nogle af dem virker sådan lidt ticks agtige. På den anden side så er han jo ved at lære at han kan alt muligt, så hans gakkede ting, kan også sagtens være at han bare undersøger....
Hvordan laver de synstest på små børn?


Vores dreng på snart 5 år fik briller i maj.
Vi opdagede det først ved 4 års undersøgelse.

Hvis jeg tænker tilbage kunne vi måske have opdaget det før.

Men han sad altid tæt på tv’et. Vi tænkte det blot var fordi han sad på bObles og derved havde fået en dårlig vane. For han gav aldrig udtryk for at han ikke kunne se noget når vi spurgte, både kort og lagt væk.

Men han dumpede totalt ved 4 års undersøgelsen.

Vi bestilte så en tid til øjenlægen og da de kom derop skulle han kigge i en maskine og derefter fik han dryppet sine øjne.
Derefter skulle han vente 45 min før han kunne undersøges. Hans øjne var meget meget lysfølsomme i mens, og pupillerne blev kæmpe store.
Herefter skulle han kigge på nogle i en maskine og på den måde kunne de måle hans syn.

Og derefter fik de resultatet.

En gammel bekendts datter har lige fået briller og hun er kun 1 år. Hun var blevet tjekket pga hun skeler. Så jeg tror næsten man kan tjekke dem lige meget alder.

Hvis jeg var i tvivl så ville jeg ringe og få en tid. Det skader jo ikke ;)
0
xxx---xxx
Indlæg: 621
Tilmeldt: 10. sep 2015, 20:15
Kort karma: 77
Likede indlæg: 339

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf xxx---xxx » 4. sep 2018, 18:48

FKA det lyder så hårdt! Jeg ved simpelthen ikke hvad jeg havde gjort.
På mig lyder det helt klart som om han ikke trives. Det var præcis sådan min søn var i sin gamle børnehave.

Åh det må virkelig også være svært for ham med sproget men bestemt også pga den aldersforskel der er.

Jeg tror jeg ville gøre som du allerede gør, altså blive når han har brug for det. Hvis du har muligheden og tiden til det.
Selvfølelig skal de nogle gange have et push i den rigtige retning, men andre gange har de også brug for den ekstra tid og tryghed.
0
Brugeravatar
FruKuk
Indlæg: 5647
Tilmeldt: 16. sep 2015, 18:05
Kort karma: 927
Likede indlæg: 10027

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf FruKuk » 5. sep 2018, 06:06

Står den stadig på bræk hos jer Bøtte?

Her har ungerne igen accepteret, at de skal falde i søvn i egne senge :banan: Så må vi se, hvor længe deres forældre kan holde den stramme linie :genert: For det er jo altså hyggeligt at ligge og putte med dem :love: Bare ikke i timevis
1
Brugeravatar
Bøtte
Indlæg: 5917
Tilmeldt: 12. aug 2015, 12:04
Kort karma: 1206
Likede indlæg: 10937

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf Bøtte » 5. sep 2018, 06:10

Begge børn er friske igen, nu er det til gengæld mig der står for skud :(
1
Brugeravatar
FruKuk
Indlæg: 5647
Tilmeldt: 16. sep 2015, 18:05
Kort karma: 927
Likede indlæg: 10027

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf FruKuk » 5. sep 2018, 18:46

Bøtte skrev:Begge børn er friske igen, nu er det til gengæld mig der står for skud :(


Altså kun like til raske børn. God bedring til dig
0
Brugeravatar
Bøtte
Indlæg: 5917
Tilmeldt: 12. aug 2015, 12:04
Kort karma: 1206
Likede indlæg: 10937

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf Bøtte » 5. sep 2018, 18:54

Tak. Satser på jeg skal på job i morgen. Jeg var jo så dygtig en ansat at bruge min fridag på at være syg. :rulle:
0
Brugeravatar
FormerlyKnownAs
Indlæg: 13017
Tilmeldt: 6. sep 2017, 07:02
Kort karma: 2860
Likede indlæg: 28063

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf FormerlyKnownAs » 6. sep 2018, 03:25

Jeg har virkelig svært ved at vurdere om C ikke vil afsted fordi det, som han siger “er en dum skole”, eller om det er fordi han bare gerne vil være hjemme sammen med mig. For h...... det er svært.

Der er virkelig mange faktorer som spiller ind og som kan være årsag til begge dele. Men om det er det ene eller andet ved jeg virkelig ikke. Han var syg med feber tirsdag og i går fik han ekstra dag hjemme fordi han lige skulle være helt på toppen. I dag gjorde og sagde han alt for at argumentere for at han stadig var syg, men afsted kom vi. Jeg har siddet der over en time og da jeg skulle sige farvel begyndte han st græde. Jeg endte med at få lov at gå hvis jeg brugte raketfart og hentede ham lige med det samme og vi Købtw et kinderæg bagefter. Men han var ked af det, uden at græde men med tårer i øjnene.

Jeg synes at det er en hæslig situation det her. Jeg har svært ved at se os ud af det og samtidig kan jeg ikke vurdere hvor længe man giver sådan en situation tid.

Vi har ikke hørt fra den anden skole og så er eneste alternativ at have ham hjemme. Det ser jeg heller ikke som optimalt.
0
Brugeravatar
FormerlyKnownAs
Indlæg: 13017
Tilmeldt: 6. sep 2017, 07:02
Kort karma: 2860
Likede indlæg: 28063

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf FormerlyKnownAs » 6. sep 2018, 03:48

xxx---xxx skrev:FKA det lyder så hårdt! Jeg ved simpelthen ikke hvad jeg havde gjort.
På mig lyder det helt klart som om han ikke trives. Det var præcis sådan min søn var i sin gamle børnehave.

Åh det må virkelig også være svært for ham med sproget men bestemt også pga den aldersforskel der er.

Jeg tror jeg ville gøre som du allerede gør, altså blive når han har brug for det. Hvis du har muligheden og tiden til det.
Selvfølelig skal de nogle gange have et push i den rigtige retning, men andre gange har de også brug for den ekstra tid og tryghed.


Det er forfærdeligt hårdt.

Jeg kan ikke gennemskue om det er trivsel eller om det er summen af sprog, kultur, afsavn osv. Min mavefornemmelse plejer at være ret god, men lige i det her er der for mange signaler og mangel på alternativer. Det gør virkwlig ondt på mig og jeg kæmper for ikke at græde med når tårerne kommer hos ham.

Jeg ved ikke hvor længe vi skal give det for at det fungerer, vi kan jo heller ikke køre det her show de næste 10 uger til vi tager 2 mdr til Dk. Og samtidig er eneste alternativ lige nu, at han går hjemme hos mig og det er så 10 timer jeg helt alene skal aktivere ham. Samtidig ændrer det jo ikke på at der pt ikke er andre skoler han kan gå på. Jeg ved det simpelthen ikke.
0
Brugeravatar
FruKuk
Indlæg: 5647
Tilmeldt: 16. sep 2015, 18:05
Kort karma: 927
Likede indlæg: 10027

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf FruKuk » 6. sep 2018, 18:59

FormerlyKnownAs skrev:Jeg har virkelig svært ved at vurdere om C ikke vil afsted fordi det, som han siger “er en dum skole”, eller om det er fordi han bare gerne vil være hjemme sammen med mig. For h...... det er svært.

Der er virkelig mange faktorer som spiller ind og som kan være årsag til begge dele. Men om det er det ene eller andet ved jeg virkelig ikke. Han var syg med feber tirsdag og i går fik han ekstra dag hjemme fordi han lige skulle være helt på toppen. I dag gjorde og sagde han alt for at argumentere for at han stadig var syg, men afsted kom vi. Jeg har siddet der over en time og da jeg skulle sige farvel begyndte han st græde. Jeg endte med at få lov at gå hvis jeg brugte raketfart og hentede ham lige med det samme og vi Købtw et kinderæg bagefter. Men han var ked af det, uden at græde men med tårer i øjnene.

Jeg synes at det er en hæslig situation det her. Jeg har svært ved at se os ud af det og samtidig kan jeg ikke vurdere hvor længe man giver sådan en situation tid.

Vi har ikke hørt fra den anden skole og så er eneste alternativ at have ham hjemme. Det ser jeg heller ikke som optimalt.


Vil I kunne lave en “handel” med ham om, at han være afsted mandag, onsdag og fredag mod, at han havde hjemmedag tirsdag og torsdag? Altså ikke for, at han alene skal træffe beslutningen, men for at se, om det kunne gøre det mere spiseligt for ham.
0
Brugeravatar
FormerlyKnownAs
Indlæg: 13017
Tilmeldt: 6. sep 2017, 07:02
Kort karma: 2860
Likede indlæg: 28063

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf FormerlyKnownAs » 7. sep 2018, 05:55

FruKuk skrev:
FormerlyKnownAs skrev:Jeg har virkelig svært ved at vurdere om C ikke vil afsted fordi det, som han siger “er en dum skole”, eller om det er fordi han bare gerne vil være hjemme sammen med mig. For h...... det er svært.

Der er virkelig mange faktorer som spiller ind og som kan være årsag til begge dele. Men om det er det ene eller andet ved jeg virkelig ikke. Han var syg med feber tirsdag og i går fik han ekstra dag hjemme fordi han lige skulle være helt på toppen. I dag gjorde og sagde han alt for at argumentere for at han stadig var syg, men afsted kom vi. Jeg har siddet der over en time og da jeg skulle sige farvel begyndte han st græde. Jeg endte med at få lov at gå hvis jeg brugte raketfart og hentede ham lige med det samme og vi Købtw et kinderæg bagefter. Men han var ked af det, uden at græde men med tårer i øjnene.

Jeg synes at det er en hæslig situation det her. Jeg har svært ved at se os ud af det og samtidig kan jeg ikke vurdere hvor længe man giver sådan en situation tid.

Vi har ikke hørt fra den anden skole og så er eneste alternativ at have ham hjemme. Det ser jeg heller ikke som optimalt.


Vil I kunne lave en “handel” med ham om, at han være afsted mandag, onsdag og fredag mod, at han havde hjemmedag tirsdag og torsdag? Altså ikke for, at han alene skal træffe beslutningen, men for at se, om det kunne gøre det mere spiseligt for ham.


Ja det kunne vi nok, men ikke med succes, for så vil han bare være hjemme dagen efter også.

Jeg har skrevet med flere omkring hjemmeskole herude og der er en del som gør det og de mødes hver tirsdag og har derudover play dates. Så der kan godt stables noget socialt på benene. Akademisk kan jeg også sagtens stimulere ham og vi kan også være kreative osv sammen. formegentlig ser vi lige nu på at det drejer sig om 4 mdr og det er jo trods alt relativt overskueligt. Jeg tror bare at jeg bliver småbims af at skulle være på 10 timer om dagen :fløjt:

Altså 4 mdr er hvis vi finder en skole hvad er et problem lige nu. Vi har kun 2 som vi har øje på og den ene er fransk og jeg har svært ved at finde ud af hvor meget ER på fransk, det meste er på engelsk, men det franske fylder jo også noget. Men tror jeg at jeg tager hen og besøger den næste uge.
0
Brugeravatar
Bøtte
Indlæg: 5917
Tilmeldt: 12. aug 2015, 12:04
Kort karma: 1206
Likede indlæg: 10937

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf Bøtte » 9. sep 2018, 05:43

Danseprinsesse skrev:Hvordan har du det Kuk?


Min kæreste er blevet henvist i kræftpakkeforløb i dag. Jeg arbejder selv i systemet, og jeg ved godt, at det ikke er det samme som, at han rent faktisk er syg.
Jeg talte med sekretæren hos lægen, fordi han selv havde svært ved at forstå, hvad det egentlig var, der skulle ske. Hun fik sagt, at nu skulle jeg jo være det stærke, og så kunne jeg med det samme mærke klumpen i halsen. Ja, og så fik hun også sagt noget med, at han til fulde opfylder kriterierne for at blive henvist i pakkeforløb - jeg tror måske, det bare var en uheldig formulering, for at fortælle, at det nok skulle komme til at gå hurtigt.
Om halvanden uge skal vi på ferie. Uanset hvad, så vil det være rart med en eller anden form for afklaring, inden vi skal rejse.



Hvordan går det hos jer, DP :kys:
0
Brugeravatar
Danseprinsesse
Indlæg: 3726
Tilmeldt: 18. aug 2015, 09:57
Kort karma: 652
Likede indlæg: 11281

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf Danseprinsesse » 9. sep 2018, 11:43

Bøtte skrev:
Danseprinsesse skrev:Hvordan har du det Kuk?


Min kæreste er blevet henvist i kræftpakkeforløb i dag. Jeg arbejder selv i systemet, og jeg ved godt, at det ikke er det samme som, at han rent faktisk er syg.
Jeg talte med sekretæren hos lægen, fordi han selv havde svært ved at forstå, hvad det egentlig var, der skulle ske. Hun fik sagt, at nu skulle jeg jo være det stærke, og så kunne jeg med det samme mærke klumpen i halsen. Ja, og så fik hun også sagt noget med, at han til fulde opfylder kriterierne for at blive henvist i pakkeforløb - jeg tror måske, det bare var en uheldig formulering, for at fortælle, at det nok skulle komme til at gå hurtigt.
Om halvanden uge skal vi på ferie. Uanset hvad, så vil det være rart med en eller anden form for afklaring, inden vi skal rejse.



Hvordan går det hos jer, DP :kys:


Det har været en virkelig presset uge for os.
Min kæreste havde en masse, der skulle laves færdig i firmaet, inden vi kunne tage på ferie. Han var under tidspres i forvejen, og så skulle han pludselig presse forskellige undersøgelser ind også (inkl. faste og tømning af tarmen).
Jeg havde også en hel del ting på jobbet, der skulle ordnes inden ferie, bl.a. fik vi ny kollega mandag og en ny elev fredag, men jeg havde arrangeret det, så jeg kunne komme med min kæreste til undersøgelse tirsdag.
Natten til mandag blev Knud syg, så jeg måtte tage fri både mandag og tirsdag pga. det. Æv, jeg havde det træls med at lade mine kolleger i stikken.
Han var heldigvis frisk nok til, at vi kunne tage sammen på sygehuset tirsdag.

Vi har begge knoklet fra morgen til sen aften, men vi blev færdige til at køre af sted fredag aften, og nu er vi på ferie!

Det er desværre ikke helt afklaret mht. min kæreste endnu. Indtil nu har der kun været positive svar fra undersøgelserne, så på den måde er vi lettede. Men hans læge har konfereret ham med nogle andre læger, og han skal gennem nogle flere undersøgelser. Så vidt jeg kan forstå, er det vægttabet, der bekymrer dem mest og så noget med nogle blodprøver. Når vi kommer hjem fra ferie, skal han mødes med lægen og have aftalt den videre plan - jeg vil prøve, om jeg kan tage med.
Mentalt er vi ok, jeg lader være med at tænke for meget. Men jeg kan da godt mærke, at der ligger noget angst og nogle bange tanker inde bagved, som jeg prøver at undgå får lov til at tage for meget over, så længe vi ikke ved noget konkret.

Nu skal vi bare nyde ferien og slappe af sammen. Mine to drenge ligger ved siden af mig og sover lige nu. :lun:
2
Sorenspige
Indlæg: 7102
Tilmeldt: 29. sep 2015, 06:34
Kort karma: 969
Likede indlæg: 9465

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf Sorenspige » 9. sep 2018, 19:03

DP, håber, de gode nyheder fortsætter, og at de får en rigtig dejlig ferie :kys:.
0

Tilbage til "Forældre"