Snik-snak tråd for forældre?

Brugeravatar
Kalimsofie
Indlæg: 853
Tilmeldt: 14. aug 2015, 07:35
Kort karma: 122
Likede indlæg: 2910

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf Kalimsofie » 15. nov 2018, 21:44

FormerlyKnownAs skrev:
Kalimsofie skrev:Jeg har en kollega, der dagligt får opkald fra vuggestuen. Så er barnet faldet ned fra en stol, men har ikke slået sig; så er barnet blevet bidt af et andet barn, men ikke særlig hårdt; osv osv.
Hvilket er vanvittigt, at de bruger til på, når man ved, hvor sindssygt underbemandede de er (en voksen pr. stue med 16 unger, velkommen til Grønland), men de er samtidig vildt bange for, at moderen skal blive sur, når hun henter, så de ringer om ALT på forhånd.


Altså hvis det forholder sig sådan forstår man dem jo godt. Men det er da spild af ressourcer. Virkelig.


Ja, meget spild. Jeg forstår dem godt, omend jeg ikke forstår, at man kan være bange for min kollega, der er blid og blød som et lam :-D
Men grønlændere er generelt meget konfliktsky, så de kan godt være lidt skræmt af den danske facon - også selvom man spørger stille og roligt og ganske forsigtigt.
0
Brugeravatar
FruKuk
Indlæg: 5645
Tilmeldt: 16. sep 2015, 18:05
Kort karma: 927
Likede indlæg: 10021

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf FruKuk » 16. nov 2018, 13:37

FormerlyKnownAs skrev:
FruKuk skrev:
FormerlyKnownAs skrev:
FruKuk skrev:Vi er lidt i limbo ifht skole til lillebror. Vi har ønsket at få ham på samme skole som storesøster, men hun går ikke på distriktsskolen, så det er ikke sikkert, at han får plads, og der er først svar medio februar. Desværre er der opstart af brobygning medio januar, og der kan han ikke deltage, hvis han ikke er tilmeldt distriksskolen. Hvilket jo er fint, hvis han skal gå på søsters skole, men lidt dumt hvis han ikke skal. For så skal han på distriksskolen :stoned:

Ej det var da også irriterende. Tænker da st de vel ved efter jul om der plads? Lidt rodet for de små mennesker


Jeg tænker i hvert fald, at de burde kunne koordinere det, når nu det hele er kommunalt. Og i samme kommune.


Så det er det er distriks skole er ift at den ligger i det område man bor i? Tænkte at distrikt bare var kommunen og at i søgte udenfor kommunen.


Ja det er bare en anden skole i kommunen, end den vi normalt hører til. Så hvis de ville, kunne de nok godt koordinere. Men det er nok en tabt kamp at gå ind i.

Og vildt nok med den sprogtest. Siden hvornår er den slags ikke længere blot et tilbud :stoned: Men fedt med skoleafklaring :banan:
0
Brugeravatar
FruKuk
Indlæg: 5645
Tilmeldt: 16. sep 2015, 18:05
Kort karma: 927
Likede indlæg: 10021

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf FruKuk » 16. nov 2018, 13:45

En sød mor til en fra storesøsters klasse, sendte mig denne besked i morges;

“Kære FruKuk blot til info, så samlede vi din skønne datter op på vej ned mod skolen her til morgen.
Jeg kunne se, at der var et eller andet med to store piger, der stod foran hende og hun virkede lidt trist.
Ganske rigtigt havde de to spærret for hende og sagt at hun ikke måtte komme forbi dem.
Det lader til at det ikke er første gang disse piger driller S, så I ved nok hvem de er. Ellers spørg hvis I mangler bekræftelse.

Det var så ikke den eneste grund til at S var lidt trist.
En arbejdsvogn kørte lidt hurtigt i det øverste sving oppe i toppen af skolevejen og havde tabt en kæmpe metal tingest lige foran næsen på hende, så hun var altså lidt chokket. Det har givet et kæmpe brag og hun havde oplevelsen af at den næsten ramte hende.
Vi så godt at en mand var steget ud for at samle den op, da vi kørte forbi, men den har været for tung og da vi kørte hjem igen tog jeg lige dette billede herunder, som viser at han bare har skubbet den ind til siden. Så kan I også se hvor stor den var.

Jeg fik vendt alt det her sammen med S og den vikar der skulle have læsebånd med dem.
Vikaren (Alberte?) ville tage S med ned på kontoret bagefter. Især fordi S havde fået besked på at sige det til de voksne, hvis der var noget med de store piger igen.

Tænkte bare jeg ville give dig besked om din piges lidt for spændende morgen

Sig til hvis der er mere jeg kan gøre

Ps. Kenneth fik skældt mændene ud, da de kom for at samle tingesten op bedst som vi stod og tog billedet”

Jeg blev helt rørt over, at moren både havde taget sig af S og taget sig tid til at skrive en besked til mig, så jeg havde mulighed for at følge op.
17
Brugeravatar
FruKuk
Indlæg: 5645
Tilmeldt: 16. sep 2015, 18:05
Kort karma: 927
Likede indlæg: 10021

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf FruKuk » 21. nov 2018, 14:09

Så fik vi talt med børnelægen, der følger datterens allergier, og hun var ikke i tvivl om, at hun ville anbefale vaccine for støv. Så udover de 2 hun allerede er i gang med, så føjer vi nu støv til listen og starter op i næste uge med optrapning. Det betyder, at hun hen over de næste 12-16 uger skal vaccineres 1 gang om ugen. Godt jeg har et job, hvor jeg kommer og går, som det passer mig.

Og på apoteket fik jeg så en "glædelig" overraskelse. Hun har nu så høj en CTR-saldo, at vi slap med 450 kr for en vaccine til 3000 kr. Meeeen det er naturligvis kun fordi, hun i forvejen har fået så meget medicin, men jeg blev alligevel glædeligt overrasket over det beskedne beløb.
0
Brugeravatar
Bøtte
Indlæg: 5917
Tilmeldt: 12. aug 2015, 12:04
Kort karma: 1206
Likede indlæg: 10937

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf Bøtte » 22. nov 2018, 20:22

FruKuk skrev:Så fik vi talt med børnelægen, der følger datterens allergier, og hun var ikke i tvivl om, at hun ville anbefale vaccine for støv. Så udover de 2 hun allerede er i gang med, så føjer vi nu støv til listen og starter op i næste uge med optrapning. Det betyder, at hun hen over de næste 12-16 uger skal vaccineres 1 gang om ugen. Godt jeg har et job, hvor jeg kommer og går, som det passer mig.

Og på apoteket fik jeg så en "glædelig" overraskelse. Hun har nu så høj en CTR-saldo, at vi slap med 450 kr for en vaccine til 3000 kr. Meeeen det er naturligvis kun fordi, hun i forvejen har fået så meget medicin, men jeg blev alligevel glædeligt overrasket over det beskedne beløb.


Håber godt nok det kan hjælpe hende :kys:

Med al det medicin kan der så ikke søges noget kronikkertilskud af en art?
0
Brugeravatar
FruKuk
Indlæg: 5645
Tilmeldt: 16. sep 2015, 18:05
Kort karma: 927
Likede indlæg: 10021

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf FruKuk » 23. nov 2018, 16:00

Bøtte skrev:
FruKuk skrev:Så fik vi talt med børnelægen, der følger datterens allergier, og hun var ikke i tvivl om, at hun ville anbefale vaccine for støv. Så udover de 2 hun allerede er i gang med, så føjer vi nu støv til listen og starter op i næste uge med optrapning. Det betyder, at hun hen over de næste 12-16 uger skal vaccineres 1 gang om ugen. Godt jeg har et job, hvor jeg kommer og går, som det passer mig.

Og på apoteket fik jeg så en "glædelig" overraskelse. Hun har nu så høj en CTR-saldo, at vi slap med 450 kr for en vaccine til 3000 kr. Meeeen det er naturligvis kun fordi, hun i forvejen har fået så meget medicin, men jeg blev alligevel glædeligt overrasket over det beskedne beløb.


Håber godt nok det kan hjælpe hende :kys:

Med al det medicin kan der så ikke søges noget kronikkertilskud af en art?


Det ved jeg faktisk ikke :gruble: Har aldrig overvejet om allergi kunne gå under “kronisk syg”.
0
Brugeravatar
alfe
Indlæg: 504
Tilmeldt: 11. aug 2015, 08:39
Kort karma: 114
Likede indlæg: 524

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf alfe » 23. nov 2018, 19:18

FruKuk skrev:
Bøtte skrev:
FruKuk skrev:Så fik vi talt med børnelægen, der følger datterens allergier, og hun var ikke i tvivl om, at hun ville anbefale vaccine for støv. Så udover de 2 hun allerede er i gang med, så føjer vi nu støv til listen og starter op i næste uge med optrapning. Det betyder, at hun hen over de næste 12-16 uger skal vaccineres 1 gang om ugen. Godt jeg har et job, hvor jeg kommer og går, som det passer mig.

Og på apoteket fik jeg så en "glædelig" overraskelse. Hun har nu så høj en CTR-saldo, at vi slap med 450 kr for en vaccine til 3000 kr. Meeeen det er naturligvis kun fordi, hun i forvejen har fået så meget medicin, men jeg blev alligevel glædeligt overrasket over det beskedne beløb.


Håber godt nok det kan hjælpe hende :kys:

Med al det medicin kan der så ikke søges noget kronikkertilskud af en art?


Det ved jeg faktisk ikke :gruble: Har aldrig overvejet om allergi kunne gå under “kronisk syg”.


For få år siden blev reglerne ændret – kronikertilskud kom automatisk på, når man nåede en beløbsgrænse. Det trådte vist i kraft sidst i 2015, jeg var nemlig i fertilitetsbehandling på daværende tidspunkt og blev derfor underrettet om det. Jeg er ret sikker på, at det stadig fungerer sådan.
0
Brugeravatar
Bøtte
Indlæg: 5917
Tilmeldt: 12. aug 2015, 12:04
Kort karma: 1206
Likede indlæg: 10937

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf Bøtte » 23. nov 2018, 22:18

I dag er min lille pige blevet to år :lun:

Hun gik fra at tænke ‘hvad skal jeg med dem?’ til ‘stik mig dem. Nu’ om gaverne. :lol:
8
Brugeravatar
FormerlyKnownAs
Indlæg: 13017
Tilmeldt: 6. sep 2017, 07:02
Kort karma: 2860
Likede indlæg: 28058

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf FormerlyKnownAs » 23. nov 2018, 22:43

Bøtte skrev:I dag er min lille pige blevet to år :lun:

Hun gik fra at tænke ‘hvad skal jeg med dem?’ til ‘stik mig dem. Nu’ om gaverne. :lol:


Tillykke. Ja de lærer hurtigt at rage til sig :lol:
0
Sorenspige
Indlæg: 7067
Tilmeldt: 29. sep 2015, 06:34
Kort karma: 967
Likede indlæg: 9377

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf Sorenspige » 23. nov 2018, 22:46

Tillykke med Vigga :lun:.
0
Brugeravatar
FormerlyKnownAs
Indlæg: 13017
Tilmeldt: 6. sep 2017, 07:02
Kort karma: 2860
Likede indlæg: 28058

Re: Snik-snak tråd for forældre

Indlægaf FormerlyKnownAs » 23. nov 2018, 22:52

C har været en skovl i en lang periode og vågner igen alt alt for tidligt. Den var ellers begyndt at være 5.30-6. Hvilket jo er en kæmpe luksus. Han har et godt stykke tid vågnet ved 4.30 tiden og rodet rundt og armene kører op og ned og pille næse til han fik blodnæse, faldet lidt hen og så kun sove 10 min. mere :rulle:

Jeg havde brug for at han i nat sov godt og længe fordi vi skal ud at flyve og har et stræk på 13 timers natflyvning. Det første stræk er 3 timer hvor jeg har brug for at holde ham vågen plus 2 timer bagefter og SÅ kan han gå kold på den lange. Så jeg lagde ham i vores seng i går aftes og manden har taget en madras på Cs værelse.

Da jeg gik i seng tænkte jeg at nu prøver jeg at smøre arme og ben med magnesiumcreme og ser om det giver ham mere ro. Han har sovet SÅ fint og roligt og nu er kl 5.20 og han ligger helt roligt og sover endnu :love: Hvorfor har jeg ikke tænkt på det noget før :gruble: Må smugle det med op flyet også og bestille noget mere så vi har når vi kommer til dk. Happy days
2
Brugeravatar
FruKuk
Indlæg: 5645
Tilmeldt: 16. sep 2015, 18:05
Kort karma: 927
Likede indlæg: 10021

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf FruKuk » 24. nov 2018, 08:10

Bøtte skrev:I dag er min lille pige blevet to år :lun:

Hun gik fra at tænke ‘hvad skal jeg med dem?’ til ‘stik mig dem. Nu’ om gaverne. :lol:


Kæmpe stort tillykke med lækre V :lun:
0
Brugeravatar
FruKuk
Indlæg: 5645
Tilmeldt: 16. sep 2015, 18:05
Kort karma: 927
Likede indlæg: 10021

Re: Snik-snak tråd for forældre

Indlægaf FruKuk » 24. nov 2018, 08:11

FormerlyKnownAs skrev:C har været en skovl i en lang periode og vågner igen alt alt for tidligt. Den var ellers begyndt at være 5.30-6. Hvilket jo er en kæmpe luksus. Han har et godt stykke tid vågnet ved 4.30 tiden og rodet rundt og armene kører op og ned og pille næse til han fik blodnæse, faldet lidt hen og så kun sove 10 min. mere :rulle:

Jeg havde brug for at han i nat sov godt og længe fordi vi skal ud at flyve og har et stræk på 13 timers natflyvning. Det første stræk er 3 timer hvor jeg har brug for at holde ham vågen plus 2 timer bagefter og SÅ kan han gå kold på den lange. Så jeg lagde ham i vores seng i går aftes og manden har taget en madras på Cs værelse.

Da jeg gik i seng tænkte jeg at nu prøver jeg at smøre arme og ben med magnesiumcreme og ser om det giver ham mere ro. Han har sovet SÅ fint og roligt og nu er kl 5.20 og han ligger helt roligt og sover endnu :love: Hvorfor har jeg ikke tænkt på det noget før :gruble: Må smugle det med op flyet også og bestille noget mere så vi har når vi kommer til dk. Happy days


Jeg krydser fingre for indsmuglet magnesiumcreme og god flyvetur :kys:
1
Brugeravatar
FruKuk
Indlæg: 5645
Tilmeldt: 16. sep 2015, 18:05
Kort karma: 927
Likede indlæg: 10021

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf FruKuk » 24. nov 2018, 08:13

Jeg har fået sat kryds i, at storesøster kunne have boller med til spejdertur i dag, men jeg har så lige misset den del, hvor Hr.Kuk har weekendvagt, og jeg har bageforbud :tie: Men det er så midlertidigt ophævet, og jeg har fået grundige instrukser om hævning og æltning - jeg gad SÅ godt, at jeg lige kunne klaske en portion gode boller sammen :genert:
0
Brugeravatar
FruKuk
Indlæg: 5645
Tilmeldt: 16. sep 2015, 18:05
Kort karma: 927
Likede indlæg: 10021

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf FruKuk » 24. nov 2018, 10:27

Åh lillebror tror, at hans liv er slut :lol: Vi har nedlagt Youtube-forbud, og han er på 2. time rasende. Det i sig selv er grund nok til, at jeg tænker, at det er den helt rigtige beslutning...
3

Tilbage til "Forældre"