Snik-snak tråd for forældre?

Atinas206
Indlæg: 149
Tilmeldt: 13. okt 2015, 17:27
Kort karma: 13
Geografisk sted: Næstved
Likede indlæg: 215

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf Atinas206 » 22. jan 2016, 17:46

xxx---xxx skrev:Åh jeg er så tosset og ked af det.

Tirsdag morgen vågner jeg til en mail fra lederen af N vuggestue, at pga kapacitets tilpasning så har børn og undervisnings udvalget indstillet institutionen til høring med henblik på lukning :trist:

Jeg blev så ked af det at jeg hylede da jeg skulle sige det til manden.
De andre gange sådan noget er sket i kommunen så har der været flere forskellige til høring. Men denne gang har de kun peget på os.
Der er så mange ting der gør at jeg synes det er totalt tosset og uretfærdigt.
Og der er så mange punkter hvor kommunen virker totalt rådne, for hvorfor er den institution som koster mest, har flest udgifter skal have skiftet nyt tag osv ikke valgt. Måske fordi borgmesterens børn går der.

Heldigvis er jeg i en bestyrelse som er virkelig velformulerende og selvom vi nok ikke har en chance for at gøre noget så har vi tænkt os at kæmpe og give mega lyd fra os! De skal ikke tror vi giver op uden kamp.

Der melder sig bare så mange spørgsmål. Hvordan kommer en lukning til at foregå? Bliver vi hørt ang hvor vi så gerne vil rykkes hen?
Hvad med N kommer han til at trives. N havde en virkelig hård start pga mange indlæggelser og han er bare blevet så glad for de pædagoger der er der :(

Åh for satan hvor er jeg bare ked af det!


Vi var hele showet igennem med Leas børnehave. Jeg er ked af at sige det, men det er fandme svært at få andre mening hos de der udvalg, når de først har udset sig noget.

Men vi fik stor ros for vores arbejde og høringssvar. En af politikerne sagde, at det var et af de bedste høringssvar, han havde set i sin politiske karriere.

Vi gjorde det, at vi fokuserede udelukkende på tal, tal og atter tal. Det er de hårde facts, der skal få dem til at kigge i anden retning.
At man skriver, at man har en god legeplads, ar pædagogerne er søde og børnene trives. Det er de fuldstændig ligeglade med. For det vil alle institutioner jo skrive.

I skal finde regnskaber for de sidste par år, fraværsstatistik hos personalet, befolkningsprognosen for jeres område osv osv. Det må i sammenligne med andre institutioner i området. I kommer til at pege på andre, men det er dem eller jer.

Jeg kan se, om jeg kan finde vores høringssvar, så jeg kan sende det til dig.

God kamp. Jeg håber, at I vinder.
6
Sorenspige
Indlæg: 7067
Tilmeldt: 29. sep 2015, 06:34
Kort karma: 967
Likede indlæg: 9377

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf Sorenspige » 22. jan 2016, 19:33

God bedring med syge børn :ae:.

Tillykke med sønnen Panton.
1
Sorenspige
Indlæg: 7067
Tilmeldt: 29. sep 2015, 06:34
Kort karma: 967
Likede indlæg: 9377

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf Sorenspige » 23. jan 2016, 12:05

I går skulle vi vække R kl. 6.30, men i dag vågnede han kl. 6.15 -typisk!

Vi var dog nogenlunde friske, da vi lå i vores senge kl. 21.45 - efter at have snorket på sofaen 1/2-1 time :lol:. Så ved man, at man er blevet forældre.

I formiddags gik vi tur til købmanden med R på kælk :lun:. Det er vinterhygge. Nu er solen kommet frem, så en del af sneen er allerede ved at forsvinde.
2
Brugeravatar
FruKuk
Indlæg: 5645
Tilmeldt: 16. sep 2015, 18:05
Kort karma: 927
Likede indlæg: 10021

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf FruKuk » 24. jan 2016, 06:55

Manden er ude at rejse med arbejdet, så jeg er alene på skansen igen. Det er jeg ret tit for tiden, og selvom det ikke generer mig, så savner jeg min mand.

I dag skal vi holde lillebrors og bedstevennens fødselsdag. Det bliver hyggeligt (og støjende :-D) Og inden gæsterne dukker op, skal vi lige forbi børnehaven og fodre høns og kaniner.

God søndag:)
1
Brugeravatar
Thestral
Indlæg: 2772
Tilmeldt: 11. aug 2015, 07:15
Kort karma: 432
Likede indlæg: 3056

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf Thestral » 24. jan 2016, 09:55

Vi har haft datteren og hendes kæreste på visit her i weekenden. De er så søde :lun:
4
Jeg har nået den alder,
hvor jeg ved, hvad der er værd at vide
og på en god dag kan jeg også huske noget af det..
xxx---xxx
Indlæg: 621
Tilmeldt: 10. sep 2015, 20:15
Kort karma: 77
Likede indlæg: 339

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf xxx---xxx » 24. jan 2016, 16:51

Tak for jeres input og tanker alle sammen.
Realistisk så ved jeg jo godt at vi ikke kan gøre så meget.
Vi er i gang med at undersøge om vi skal gøre den privat og sige farvel til kommunen.
0
Brugeravatar
canoodle
Indlæg: 579
Tilmeldt: 11. aug 2015, 09:50
Kort karma: 355
Likede indlæg: 2071

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf canoodle » 25. jan 2016, 13:45

Good news everyone!

-Mini er rask og glad
-Jeg er blevet forfremmet
-Jeg må gerne få en hjemmearbejdsdag mere om ugen

:banan:
11
All Adventurous women do
Brugeravatar
canoodle
Indlæg: 579
Tilmeldt: 11. aug 2015, 09:50
Kort karma: 355
Likede indlæg: 2071

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf canoodle » 25. jan 2016, 16:57

Rakel skrev:Det så flot Canoodle!

Her er vi skidepine/bræk ramt.

Sønnen har klogt nok taget flugten eller rettere blevet hos kammeraten, hvor han sov fra i går til i dag uden symptomer. Så behold ham endeligt. Meget søde forældre og kammerat.

Det er Lillesøster, der har smittet mig og manden. Så ingen ud af døren i dag :rulle:


Øv, hvor surt. God bedring til her :ae:
0
All Adventurous women do
Brugeravatar
onbird
Indlæg: 54
Tilmeldt: 28. dec 2015, 21:00
Kort karma: 6
Likede indlæg: 60

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf onbird » 25. jan 2016, 18:19

Så sidder man her 2 dage over sin termin, og så rager den kommende storebror selvfølgelig en øjenbetændelse til sig!
Han har været forkølet længe, og satsede egentlig på, at det bare var relateret dertil. Især da det gik over på det første øje af sig selv. Men vuggestuen siger, at der er flere, der døjer med det dernede, og at jeg nok bør gå til lægen og få noget imod det.
Jamen så holder jeg ham da bare lige hjemme hele dagen i morgen og slæber ham med til lægen og på apoteket - med den her krop, der ikke kan gå 10 meter uden at få smerter på den ene eller den anden måde... jeg kan bare mærke, at det bliver en fest!
0
Sorenspige
Indlæg: 7067
Tilmeldt: 29. sep 2015, 06:34
Kort karma: 967
Likede indlæg: 9377

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf Sorenspige » 25. jan 2016, 18:34

Canoodle, sikke nogle dejlige nyheder :banan:.

Rakel, øv sikke I er ramt :ae:. Håber, I snart er friske igen alle sammen.

Onbird, det er ikke lige det, man har brug for som overmoden højgravid :ae:. Håber, han hurtig er frisk igen.
1
Brugeravatar
Thestral
Indlæg: 2772
Tilmeldt: 11. aug 2015, 07:15
Kort karma: 432
Likede indlæg: 3056

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf Thestral » 25. jan 2016, 18:40

Tillykke canoodle :pompom: :pompom:

God bedring til de sygdomsramte :ae:
1
Jeg har nået den alder,
hvor jeg ved, hvad der er værd at vide
og på en god dag kan jeg også huske noget af det..
Brugeravatar
vibbsen
Indlæg: 4137
Tilmeldt: 17. sep 2015, 17:26
Kort karma: 1136
Likede indlæg: 16358

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf vibbsen » 25. jan 2016, 18:45

onbird skrev:Så sidder man her 2 dage over sin termin, og så rager den kommende storebror selvfølgelig en øjenbetændelse til sig!
Han har været forkølet længe, og satsede egentlig på, at det bare var relateret dertil. Især da det gik over på det første øje af sig selv. Men vuggestuen siger, at der er flere, der døjer med det dernede, og at jeg nok bør gå til lægen og få noget imod det.
Jamen så holder jeg ham da bare lige hjemme hele dagen i morgen og slæber ham med til lægen og på apoteket - med den her krop, der ikke kan gå 10 meter uden at få smerter på den ene eller den anden måde... jeg kan bare mærke, at det bliver en fest!


Kan du ikke ringe til vagtlægen og tude lidt og få udleveret salven. Ellers så ring og se om ikke du kan få det hos egen læge uden konsultation.

Vores læge er fuldstændig iskolde. De gider ikke se ungerne hvis vuggeren siger at de har øjenbetændelse. Så skriver de blot en recept.
Det kom i den grad bag på vores vuggestue dengang de meddelte, at Emma jo nok ikke kunne komme i morgen, da hun vist havde øjenbetændelse. Og de skal jo være i behandling før de må komme igen.
Vi nåede så at få fat i lægen samme eftermiddag. Og de sendte bare en recept direkte til apoteket. Så da jeg afleverede Emma næste dag var hun allerede i behandling....Og de kunne derfor godt fjerne "Syg" og sætte "Afleveret 7.15" istedet. Det passede dem rigtig dårligt. Det var jo ferie og al muligt :rulle: :rulle: :rulle: :rulle: :rulle:
0
Tak.Glimmer på. Op på kaminhylden

Citat Hella Joof
Brugeravatar
FruKuk
Indlæg: 5645
Tilmeldt: 16. sep 2015, 18:05
Kort karma: 927
Likede indlæg: 10021

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf FruKuk » 25. jan 2016, 18:52

canoodle skrev:Good news everyone!

-Mini er rask og glad
-Jeg er blevet forfremmet
-Jeg må gerne få en hjemmearbejdsdag mere om ugen

:banan:


Jubii fedt :banan:
1
Brugeravatar
FruKuk
Indlæg: 5645
Tilmeldt: 16. sep 2015, 18:05
Kort karma: 927
Likede indlæg: 10021

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf FruKuk » 25. jan 2016, 18:54

onbird skrev:Så sidder man her 2 dage over sin termin, og så rager den kommende storebror selvfølgelig en øjenbetændelse til sig!
Han har været forkølet længe, og satsede egentlig på, at det bare var relateret dertil. Især da det gik over på det første øje af sig selv. Men vuggestuen siger, at der er flere, der døjer med det dernede, og at jeg nok bør gå til lægen og få noget imod det.
Jamen så holder jeg ham da bare lige hjemme hele dagen i morgen og slæber ham med til lægen og på apoteket - med den her krop, der ikke kan gå 10 meter uden at få smerter på den ene eller den anden måde... jeg kan bare mærke, at det bliver en fest!


Åh hvor dumt. Håber, at det hele går alligevel :ae:
0
Brugeravatar
Panton
Indlæg: 4496
Tilmeldt: 15. aug 2015, 06:50
Kort karma: 941
Likede indlæg: 4728

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf Panton » 25. jan 2016, 20:13

onbird skrev:Så sidder man her 2 dage over sin termin, og så rager den kommende storebror selvfølgelig en øjenbetændelse til sig!
Han har været forkølet længe, og satsede egentlig på, at det bare var relateret dertil. Især da det gik over på det første øje af sig selv. Men vuggestuen siger, at der er flere, der døjer med det dernede, og at jeg nok bør gå til lægen og få noget imod det.
Jamen så holder jeg ham da bare lige hjemme hele dagen i morgen og slæber ham med til lægen og på apoteket - med den her krop, der ikke kan gå 10 meter uden at få smerter på den ene eller den anden måde... jeg kan bare mærke, at det bliver en fest!



Det lyder virkelig hårdt, kan far ikke tage sig af storebror så du kan hvile inden fødsel :ae:
0
You Think you’re in shape, until you try boxing// Tough times don't last, tough people do

Winners never quit
Quitters never win

Tilbage til "Forældre"