Snik-snak tråd for forældre?

Lulu
Indlæg: 2225
Tilmeldt: 11. apr 2016, 16:42
Kort karma: 136
Geografisk sted: Odense
Likede indlæg: 2762

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf Lulu » 1. jun 2016, 19:00

Bøtte skrev:
Lulu skrev:
Bøtte skrev:Spiser jeres børn her i varmen? Og i så fald hvad?

S er godt nok temmelig småtspisende. Hun spiser så lidt jeg er faktisk sådan lidt 'bekymret' (i mangel af bedre ord). Aner ikke hvad jeg skal byde hende, hun er jo vildt kræsen.


Vi laver en grøntsagsplatte et sted mellem 16.30 og 17.30 så egentlig ganske kort før mad og serverer dip til. Grøntsagerne kommer fra køleskabet så de er kolde. Emil spiser dem med velbehag hvorimod varm aftensmad ikke er et hit.
Ligeledes serverer vi en del vandmelon og bær. Og så som en anden skrev is.
Hjem is kører med sådan nogle rigtig små is som er helt perfekte til.børn i den alder.



Som sagt meget kræsen dame her. Så af det du foreslår er der kun is, hun gider. :rulle:


Emil er normalt også kræsen, men det at vi alle tre spiser det sammen gør han gider at spise det.
Agurk ryger først fordi de gider han altid. Herefter peberfrugter for det spiser vi voksne. Gulerødder smager han fordi jeg spiser dem men hver gang får jeg lov at spise resten.
det er de tre ting der altid er på tallerkenen. Men vi putter også alle mulige andre grøntsager på tallerkenen alt efter hvad vi har og har lyst til at spise.
0
Brugeravatar
FruKuk
Indlæg: 5647
Tilmeldt: 16. sep 2015, 18:05
Kort karma: 927
Likede indlæg: 10027

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf FruKuk » 1. jun 2016, 19:04

Bøtte skrev:
FruKuk skrev:Storesøster har i dag gennemgået sin første store "jeg har mega dårlig samvittighed og skammer mig" episode. Da jeg hentede hende, skulle vi tømme hendes skuffe for tegninger, etc. I skuffen dukker også 2 fine konkylier op, som jeg spørger indtil, hvor hun har fra (de er ikke sådan nogle, som man finder, men sådan nogle bearbejdede nogle). Hun bliver tydeligt berørt, underlæben bævrer og hun får blanke øjne, mens hun prøver at forklare mig noget om, at dem har hun fået. Da jeg spørger hende, om hun er helt sikker på, at hun har fået dem, bryder hun ud i gråd og fortæller hulkende, at hun har taget dem, selvom den voksne havde sagt, at man ikke måtte tage dem, inden man havde pyntet dem. Jeg siger til hende, at vi må finde den voksne og aflevere konkylierne tilbage og give en undskyldning. Hun er helt til tælling, og selvom forseelsen var lille, og selvom mit hjerte var ved at gå en lille smule i stykker, så holdt jeg fast i, at hun (med min hjælp naturligvis) måtte finde den voksne. Så et stk. 6 årig med tårerne sprøjtende ud af hovedet fik afleveret konkylierne tilbage og sagt undskyld. Og fik som respons et kram og ros af den voksne for at komme og sige sandheden.


Når det nu skulle være, var det da en fin situation. Og godt at lære at det betaler sig at være ærlig. :kys:


Helt enig. Det var heldigvis ikke værre end som så, og det involverede ikke andre børn og deres ting. Så rimeligt nemt at "gøre godt igen" samtidigt med, at hun stadig blev berørt af, at det var forkert.
1
Brugeravatar
Bøtte
Indlæg: 5917
Tilmeldt: 12. aug 2015, 12:04
Kort karma: 1206
Likede indlæg: 10937

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf Bøtte » 1. jun 2016, 19:08

Lulu skrev:
Bøtte skrev:
Lulu skrev:
Bøtte skrev:Spiser jeres børn her i varmen? Og i så fald hvad?

S er godt nok temmelig småtspisende. Hun spiser så lidt jeg er faktisk sådan lidt 'bekymret' (i mangel af bedre ord). Aner ikke hvad jeg skal byde hende, hun er jo vildt kræsen.


Vi laver en grøntsagsplatte et sted mellem 16.30 og 17.30 så egentlig ganske kort før mad og serverer dip til. Grøntsagerne kommer fra køleskabet så de er kolde. Emil spiser dem med velbehag hvorimod varm aftensmad ikke er et hit.
Ligeledes serverer vi en del vandmelon og bær. Og så som en anden skrev is.
Hjem is kører med sådan nogle rigtig små is som er helt perfekte til.børn i den alder.



Som sagt meget kræsen dame her. Så af det du foreslår er der kun is, hun gider. :rulle:


Emil er normalt også kræsen, men det at vi alle tre spiser det sammen gør han gider at spise det.
Agurk ryger først fordi de gider han altid. Herefter peberfrugter for det spiser vi voksne. Gulerødder smager han fordi jeg spiser dem men hver gang får jeg lov at spise resten.
det er de tre ting der altid er på tallerkenen. Men vi putter også alle mulige andre grøntsager på tallerkenen alt efter hvad vi har og har lyst til at spise.


Jeg er stoppet med at forsøge :genert: Efter 6 måneders kamp gad jeg ikke mere. Jeg putter noget kendt i madkasse hver dag, og ofte noget 'nyt' samme med, og det går så småt fremad.
Hun er så småt begyndt at åbne op for nogle af de ting, jeg ved hun kan lide, så jeg tænker, det skal have lov at gøre lige så stille og håber at det smitter af på de øvrige måltider.

Men tak for dit svar alligevel :kys:
0
Brugeravatar
FruKuk
Indlæg: 5647
Tilmeldt: 16. sep 2015, 18:05
Kort karma: 927
Likede indlæg: 10027

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf FruKuk » 1. jun 2016, 19:11

Bøtte skrev:
Lulu skrev:
Bøtte skrev:
Lulu skrev:
Bøtte skrev:Spiser jeres børn her i varmen? Og i så fald hvad?

S er godt nok temmelig småtspisende. Hun spiser så lidt jeg er faktisk sådan lidt 'bekymret' (i mangel af bedre ord). Aner ikke hvad jeg skal byde hende, hun er jo vildt kræsen.


Vi laver en grøntsagsplatte et sted mellem 16.30 og 17.30 så egentlig ganske kort før mad og serverer dip til. Grøntsagerne kommer fra køleskabet så de er kolde. Emil spiser dem med velbehag hvorimod varm aftensmad ikke er et hit.
Ligeledes serverer vi en del vandmelon og bær. Og så som en anden skrev is.
Hjem is kører med sådan nogle rigtig små is som er helt perfekte til.børn i den alder.



Som sagt meget kræsen dame her. Så af det du foreslår er der kun is, hun gider. :rulle:


Emil er normalt også kræsen, men det at vi alle tre spiser det sammen gør han gider at spise det.
Agurk ryger først fordi de gider han altid. Herefter peberfrugter for det spiser vi voksne. Gulerødder smager han fordi jeg spiser dem men hver gang får jeg lov at spise resten.
det er de tre ting der altid er på tallerkenen. Men vi putter også alle mulige andre grøntsager på tallerkenen alt efter hvad vi har og har lyst til at spise.


Jeg er stoppet med at forsøge :genert: Efter 6 måneders kamp gad jeg ikke mere. Jeg putter noget kendt i madkasse hver dag, og ofte noget 'nyt' samme med, og det går så småt fremad.
Hun er så småt begyndt at åbne op for nogle af de ting, jeg ved hun kan lide, så jeg tænker, det skal have lov at gøre lige så stille og håber at det smitter af på de øvrige måltider.

Men tak for dit svar alligevel :kys:


Den anden dag havde hr. kuk formastet sig til at lave en mad med hamburgerryg til madpakkerne (der normalt består af 2 med leverpostej, 2 med spegepølse og 2 med figenpålæg eller makrel). Lillebror spurgte anklagende ved afhentning: "Hvorfor gør du sådan noget far??"
0
Brugeravatar
Bøtte
Indlæg: 5917
Tilmeldt: 12. aug 2015, 12:04
Kort karma: 1206
Likede indlæg: 10937

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf Bøtte » 1. jun 2016, 19:36

FruKuk skrev:
Bøtte skrev:
Lulu skrev:
Bøtte skrev:
Lulu skrev:
Bøtte skrev:Spiser jeres børn her i varmen? Og i så fald hvad?

S er godt nok temmelig småtspisende. Hun spiser så lidt jeg er faktisk sådan lidt 'bekymret' (i mangel af bedre ord). Aner ikke hvad jeg skal byde hende, hun er jo vildt kræsen.


Vi laver en grøntsagsplatte et sted mellem 16.30 og 17.30 så egentlig ganske kort før mad og serverer dip til. Grøntsagerne kommer fra køleskabet så de er kolde. Emil spiser dem med velbehag hvorimod varm aftensmad ikke er et hit.
Ligeledes serverer vi en del vandmelon og bær. Og så som en anden skrev is.
Hjem is kører med sådan nogle rigtig små is som er helt perfekte til.børn i den alder.



Som sagt meget kræsen dame her. Så af det du foreslår er der kun is, hun gider. :rulle:


Emil er normalt også kræsen, men det at vi alle tre spiser det sammen gør han gider at spise det.
Agurk ryger først fordi de gider han altid. Herefter peberfrugter for det spiser vi voksne. Gulerødder smager han fordi jeg spiser dem men hver gang får jeg lov at spise resten.
det er de tre ting der altid er på tallerkenen. Men vi putter også alle mulige andre grøntsager på tallerkenen alt efter hvad vi har og har lyst til at spise.


Jeg er stoppet med at forsøge :genert: Efter 6 måneders kamp gad jeg ikke mere. Jeg putter noget kendt i madkasse hver dag, og ofte noget 'nyt' samme med, og det går så småt fremad.
Hun er så småt begyndt at åbne op for nogle af de ting, jeg ved hun kan lide, så jeg tænker, det skal have lov at gøre lige så stille og håber at det smitter af på de øvrige måltider.

Men tak for dit svar alligevel :kys:


Den anden dag havde hr. kuk formastet sig til at lave en mad med hamburgerryg til madpakkerne (der normalt består af 2 med leverpostej, 2 med spegepølse og 2 med figenpålæg eller makrel). Lillebror spurgte anklagende ved afhentning: "Hvorfor gør du sådan noget far??"


Vi kan godt gætte hvem der ikke bliver 'årets far' :lol:
1
Brugeravatar
Bøtte
Indlæg: 5917
Tilmeldt: 12. aug 2015, 12:04
Kort karma: 1206
Likede indlæg: 10937

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf Bøtte » 2. jun 2016, 07:27

Nå men her til morgen røg der en grovbolle, et æble og en lille portion havregryn med mælk ned, så bekymringen er afblæst :-D
2
xxx---xxx
Indlæg: 621
Tilmeldt: 10. sep 2015, 20:15
Kort karma: 77
Likede indlæg: 339

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf xxx---xxx » 8. jun 2016, 17:34

Hej damer.

Længe siden sidst. Jeg håber måske i har et råd eller to jeg kan bruge.

N institution er sat til lukning D 1/9.
Vi har først ferie de 3 sidste uger i august.
Jeg er så meget i tvivl om hvornår vi skal rykke ham. Skal vi gøre det i juli så han får et par uger i den nye institution før ferien?
Eller skal man vente til efter ferien.

Det er en lorte situation og jeg er simpelthen så ked af det, og virkelig nervøs for hvordan det kommer til at gå. :(
0
Brugeravatar
FruKuk
Indlæg: 5647
Tilmeldt: 16. sep 2015, 18:05
Kort karma: 927
Likede indlæg: 10027

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf FruKuk » 9. jun 2016, 05:10

xxx---xxx skrev:Hej damer.

Længe siden sidst. Jeg håber måske i har et råd eller to jeg kan bruge.

N institution er sat til lukning D 1/9.
Vi har først ferie de 3 sidste uger i august.
Jeg er så meget i tvivl om hvornår vi skal rykke ham. Skal vi gøre det i juli så han får et par uger i den nye institution før ferien?
Eller skal man vente til efter ferien.

Det er en lorte situation og jeg er simpelthen så ked af det, og virkelig nervøs for hvordan det kommer til at gå. :(


Jeg ville vente til efter ferien. Og så håber jeg, at det kommer til at gå bedre, end du frygter :ae:
0
Brugeravatar
Skralde
Indlæg: 2137
Tilmeldt: 11. aug 2015, 07:13
Kort karma: 429
Likede indlæg: 5338

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf Skralde » 9. jun 2016, 05:49

Jeg ville også vente XXX :kys:
0
L, mit livs lys - 3.10.2010
@denkreativerappenskralde
Brugeravatar
Thestral
Indlæg: 2772
Tilmeldt: 11. aug 2015, 07:15
Kort karma: 432
Likede indlæg: 3057

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf Thestral » 9. jun 2016, 05:53

Hmm det er jeg så ikke så sikker på at jeg ville :genert:

Er der sommerferielukket i den "gamle" børnehave og hvor skal barnet så hen? Er der sommerferie åbent i den nye børnehave og er der evt. mulighed for at barnet kan komme derhen i sommerferien? Er der det så er det velkendte omgivelser barnet starter op i efter den sommerferie i har sidst i august hvor de fleste andre børn er kommet tilbage på pinden. Er der sommerferielukket i den gamle børnehave og man skal ud i andre børnehaver forskellige dage, kan det gå hen og blive rigtig mange børnehaver og mange fremmede børn og omgivelser barnet skal forholde sig til. Jeg ville undersøge det inden jeg besluttede mig.
0
Jeg har nået den alder,
hvor jeg ved, hvad der er værd at vide
og på en god dag kan jeg også huske noget af det..
xxx---xxx
Indlæg: 621
Tilmeldt: 10. sep 2015, 20:15
Kort karma: 77
Likede indlæg: 339

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf xxx---xxx » 9. jun 2016, 05:56

Der er hverken sommerferie lukket det ene eller andet sted.
det skal måske også nævnes at han kommer fra vuggestue til børnehave.
Samt at den gamle institution kommer til at tage på ture så de ser den nye inden ferien.
0
Brugeravatar
Thestral
Indlæg: 2772
Tilmeldt: 11. aug 2015, 07:15
Kort karma: 432
Likede indlæg: 3057

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf Thestral » 9. jun 2016, 05:58

Så er jeg med på vente vognen
0
Jeg har nået den alder,
hvor jeg ved, hvad der er værd at vide
og på en god dag kan jeg også huske noget af det..
Brugeravatar
Urtekussen
Indlæg: 6174
Tilmeldt: 11. aug 2015, 06:12
Kort karma: 1449
Likede indlæg: 16140

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf Urtekussen » 10. jun 2016, 20:16

Slut med baby :-(
Jeg har ammet indtil nu, men nu vil hun ikke mere. Med Mini stoppede jeg amningen (da han var knapt to), og jeg havde håbet at kunne blive ved mindst lige så længe med lillesøster.

Men nu afviser hun brystet helt, fra den ene dag til den anden.

Det er lidt hårdt at føle sig afvist, og ja, det er 100% mit behov, for det er jo mit sidste barn.

Jeg var ikke lige klar til at det var nu. :trist:
0
2011
2015
2018
2020
2023
Brugeravatar
FruKuk
Indlæg: 5647
Tilmeldt: 16. sep 2015, 18:05
Kort karma: 927
Likede indlæg: 10027

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf FruKuk » 11. jun 2016, 06:52

Urtekussen skrev:Slut med baby :-(
Jeg har ammet indtil nu, men nu vil hun ikke mere. Med Mini stoppede jeg amningen (da han var knapt to), og jeg havde håbet at kunne blive ved mindst lige så længe med lillesøster.

Men nu afviser hun brystet helt, fra den ene dag til den anden.

Det er lidt hårdt at føle sig afvist, og ja, det er 100% mit behov, for det er jo mit sidste barn.

Jeg var ikke lige klar til at det var nu. :trist:


:ae:
0
Brugeravatar
FruKuk
Indlæg: 5647
Tilmeldt: 16. sep 2015, 18:05
Kort karma: 927
Likede indlæg: 10027

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf FruKuk » 11. jun 2016, 06:54

Her har jeg lige sendt hr Kuk, unger, telt og cykler på herreklubbens årlige "far og børn weekend". Så nu står den på kaffe, Greys hvide verden og måske en lur :love:
3

Tilbage til "Forældre"