Snik-snak tråd for forældre?

Brugeravatar
vibbsen
Indlæg: 4137
Tilmeldt: 17. sep 2015, 17:26
Kort karma: 1136
Likede indlæg: 16358

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf vibbsen » 1. okt 2016, 16:18

xxx---xxx skrev:Rakel hvordan putter du latex under. Ja du kan vel høre jeg ikke er så meget gør det selv :LOL:

Vibbsen dem må jeg få kigget på. Jeg ved godt jeg er kræsen nu men er de ikke meget piget :D

Frukuk nej det er ikke et krav, men jeg synes der er koldt på deres gulv. Og ikke mindst klamt :tie:
Og selvom han er mega varm så bliver hans fødder for kolde hvis han render rundt uden. Men de bliver til gengæld også varme når han har dem på.


Jeg synes netop ikke at gymnastiksko er så pigede....Især ikke hvis man lader være med at købe dem med kryds på :lol: :lol: Så ligner de faktisk bare hjemmesko...
0
Tak.Glimmer på. Op på kaminhylden

Citat Hella Joof
xxx---xxx
Indlæg: 621
Tilmeldt: 10. sep 2015, 20:15
Kort karma: 77
Likede indlæg: 339

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf xxx---xxx » 2. okt 2016, 07:07

vibbsen skrev:
xxx---xxx skrev:Rakel hvordan putter du latex under. Ja du kan vel høre jeg ikke er så meget gør det selv :LOL:

Vibbsen dem må jeg få kigget på. Jeg ved godt jeg er kræsen nu men er de ikke meget piget :D

Frukuk nej det er ikke et krav, men jeg synes der er koldt på deres gulv. Og ikke mindst klamt :tie:
Og selvom han er mega varm så bliver hans fødder for kolde hvis han render rundt uden. Men de bliver til gengæld også varme når han har dem på.


Jeg synes netop ikke at gymnastiksko er så pigede....Især ikke hvis man lader være med at købe dem med kryds på :lol: :lol: Så ligner de faktisk bare hjemmesko...


Jeg må vidst ud og kigge nærmere. For de lyder jo perfekte når de netop er så tynde :D
0
Brugeravatar
Bøtte
Indlæg: 5917
Tilmeldt: 12. aug 2015, 12:04
Kort karma: 1206
Likede indlæg: 10937

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf Bøtte » 2. okt 2016, 08:48

Jeg tror da også lige jeg skal have hørt S til om hun gider bruge gymnastiksko i børnehaven. For hun gider ikke de andre hjemmesko hun har. Og gulvet i garderoben er bare så koldt og vådt fra nu og frem til foråret.

Det hjælper nok på det, at man kan få dem i sølvglimmer :-D
1
Brugeravatar
vibbsen
Indlæg: 4137
Tilmeldt: 17. sep 2015, 17:26
Kort karma: 1136
Likede indlæg: 16358

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf vibbsen » 2. okt 2016, 13:57

Bøtte skrev:Jeg tror da også lige jeg skal have hørt S til om hun gider bruge gymnastiksko i børnehaven. For hun gider ikke de andre hjemmesko hun har. Og gulvet i garderoben er bare så koldt og vådt fra nu og frem til foråret.

Det hjælper nok på det, at man kan få dem i sølvglimmer :-D


Sølvglimmer hjælper altid. Ellers så gør is. Og virker hverken sølvglimmer eller is så har vi altid det ultimative våben : trusler :-D :-D
1
Tak.Glimmer på. Op på kaminhylden

Citat Hella Joof
Brugeravatar
vibbsen
Indlæg: 4137
Tilmeldt: 17. sep 2015, 17:26
Kort karma: 1136
Likede indlæg: 16358

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf vibbsen » 2. okt 2016, 13:58

xxx---xxx skrev:
vibbsen skrev:
xxx---xxx skrev:Rakel hvordan putter du latex under. Ja du kan vel høre jeg ikke er så meget gør det selv :LOL:

Vibbsen dem må jeg få kigget på. Jeg ved godt jeg er kræsen nu men er de ikke meget piget :D

Frukuk nej det er ikke et krav, men jeg synes der er koldt på deres gulv. Og ikke mindst klamt :tie:
Og selvom han er mega varm så bliver hans fødder for kolde hvis han render rundt uden. Men de bliver til gengæld også varme når han har dem på.


Jeg synes netop ikke at gymnastiksko er så pigede....Især ikke hvis man lader være med at købe dem med kryds på :lol: :lol: Så ligner de faktisk bare hjemmesko...


Jeg må vidst ud og kigge nærmere. For de lyder jo perfekte når de netop er så tynde :D


Billede

De her er fra dansebutikken og koster 119 kroner. De er ikke ihvertfald særlig pigede...

Tror min lille Vims skal have disse her

Billede
0
Tak.Glimmer på. Op på kaminhylden

Citat Hella Joof
Sorenspige
Indlæg: 7067
Tilmeldt: 29. sep 2015, 06:34
Kort karma: 967
Likede indlæg: 9376

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf Sorenspige » 2. okt 2016, 18:47

Xxx, han havde en god afslutning, og vi fik sagt pænt farvel.

Jeg har købt et par hjemmesko med gummibund (og minions) i Deichmann til R. Hans børnehave er dårlig indrettet, så de får nemt våde og kolde fødder. De kostede 129kr.
0
Brugeravatar
Bøtte
Indlæg: 5917
Tilmeldt: 12. aug 2015, 12:04
Kort karma: 1206
Likede indlæg: 10937

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf Bøtte » 4. okt 2016, 17:48

Hold nu op sådan nogle knap 4 årige kan blive hysteriske :tie:
0
Sorenspige
Indlæg: 7067
Tilmeldt: 29. sep 2015, 06:34
Kort karma: 967
Likede indlæg: 9376

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf Sorenspige » 4. okt 2016, 18:08

Rakel, Berlin måske?
0
xxx---xxx
Indlæg: 621
Tilmeldt: 10. sep 2015, 20:15
Kort karma: 77
Likede indlæg: 339

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf xxx---xxx » 4. okt 2016, 20:41

Sorens hvordan er det gået med R og opstart i børnehave?

Rakel jeg er desværre totalt ideforladt.
Men hvis jeg var til kulde, så var jeg taget til Finland og set julemandens by :love: men jeg er også juletosset.
0
Lulu
Indlæg: 2225
Tilmeldt: 11. apr 2016, 16:42
Kort karma: 136
Geografisk sted: Odense
Likede indlæg: 2762

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf Lulu » 5. okt 2016, 14:00

Rakel skrev:Vi overvejer også Berlin. Vi har dog været der med de ældsre børn før Lillesøster. Finland lyder magisk og meget koldt...


Jeg synes Berlin er en virkelig dejlig by for børn også.
Alternativt kunne det være Salzburg? Så vidt jeg ved er det også fint til jul, men ved ikke om det er børnevenligt.
0
Brugeravatar
vibbsen
Indlæg: 4137
Tilmeldt: 17. sep 2015, 17:26
Kort karma: 1136
Likede indlæg: 16358

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf vibbsen » 5. okt 2016, 16:24

Bøtte skrev:Hold nu op sådan nogle knap 4 årige kan blive hysteriske :tie:


Dit barn er ikke hysterisk....Det er dig der ikke forstår at tackle hende på den rigtige måde :-D


Da jeg hentede Emma idag fulgte vi ud med en af de andre jævnaldrene piger. Forskellen var bare at hvor Emma pænt satte sig i cykelvognen, så valgte den jævnaldrende pige at få en hjerneblødning. "Jeg vil ikke sidde i Cykelstooooooolen" hylede hun. "Det skal du" Sagde hende mor venligt. "Jeg vil ikke have sele påååååååå"Hylede hun videre. "Jamen det skal du" Sagde hendes mor - nu ikke længere helt så venligt. "Jeg vil gåååååååå" Skreg barnet så det kunne høres over hele området "Det kan jeg godt forstå. Men vi skal over og hente storebror og det vil jeg gerne når i god tid" Sagde hendes mor pædagogisk.

Det sidste jeg hørte var en mor der brølede "Du skal fandme ikke slå mig" :klap: :klap: :klap: Jeg lod være med at spørge om de også forsøgte sig med "Low Arousal" princippet og om det virkede for dem :-D :-D

50 meter længere fremme var det min tur. "MOOOOAAAAARRRR...Jeg er så sulten at jeg er ved at døøøøøø"...Hvortil jeg - i bedste Low Arousal stil - svarede at så var det sørme godt at vi snart var hjemme....."Jeeeeeg døøøøøøøøøøøøør"
2
Tak.Glimmer på. Op på kaminhylden

Citat Hella Joof
Brugeravatar
Bøtte
Indlæg: 5917
Tilmeldt: 12. aug 2015, 12:04
Kort karma: 1206
Likede indlæg: 10937

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf Bøtte » 5. okt 2016, 18:46

vibbsen skrev:
Bøtte skrev:Hold nu op sådan nogle knap 4 årige kan blive hysteriske :tie:


Dit barn er ikke hysterisk....Det er dig der ikke forstår at tackle hende på den rigtige måde :-D


Da jeg hentede Emma idag fulgte vi ud med en af de andre jævnaldrene piger. Forskellen var bare at hvor Emma pænt satte sig i cykelvognen, så valgte den jævnaldrende pige at få en hjerneblødning. "Jeg vil ikke sidde i Cykelstooooooolen" hylede hun. "Det skal du" Sagde hende mor venligt. "Jeg vil ikke have sele påååååååå"Hylede hun videre. "Jamen det skal du" Sagde hendes mor - nu ikke længere helt så venligt. "Jeg vil gåååååååå" Skreg barnet så det kunne høres over hele området "Det kan jeg godt forstå. Men vi skal over og hente storebror og det vil jeg gerne når i god tid" Sagde hendes mor pædagogisk.

Det sidste jeg hørte var en mor der brølede "Du skal fandme ikke slå mig" :klap: :klap: :klap: Jeg lod være med at spørge om de også forsøgte sig med "Low Arousal" princippet og om det virkede for dem :-D :-D

50 meter længere fremme var det min tur. "MOOOOAAAAARRRR...Jeg er så sulten at jeg er ved at døøøøøø"...Hvortil jeg - i bedste Low Arousal stil - svarede at så var det sørme godt at vi snart var hjemme....."Jeeeeeg døøøøøøøøøøøøør"


Jeg bliver altid lidt glad, når jeg hører om andres hystader :lun: :genert:
2
Sorenspige
Indlæg: 7067
Tilmeldt: 29. sep 2015, 06:34
Kort karma: 967
Likede indlæg: 9376

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf Sorenspige » 5. okt 2016, 19:05

Jeg synes, at opstarten er gået ok. Han er ked af det, når min mand afleverer, men han bliver hurtig glad igen og er med i aktiviteterne.

Hans kontaktpædagog virker rigtig sød, og lige nu er hans gruppe kun på 7-8 børn. De bliver så 15 i løbet af de kommende måneder.

I dag prøvede han at sove der, og det var gået fint.
2
Brugeravatar
vibbsen
Indlæg: 4137
Tilmeldt: 17. sep 2015, 17:26
Kort karma: 1136
Likede indlæg: 16358

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf vibbsen » 5. okt 2016, 19:49

Bøtte skrev:
vibbsen skrev:
Bøtte skrev:Hold nu op sådan nogle knap 4 årige kan blive hysteriske :tie:


Dit barn er ikke hysterisk....Det er dig der ikke forstår at tackle hende på den rigtige måde :-D


Da jeg hentede Emma idag fulgte vi ud med en af de andre jævnaldrene piger. Forskellen var bare at hvor Emma pænt satte sig i cykelvognen, så valgte den jævnaldrende pige at få en hjerneblødning. "Jeg vil ikke sidde i Cykelstooooooolen" hylede hun. "Det skal du" Sagde hende mor venligt. "Jeg vil ikke have sele påååååååå"Hylede hun videre. "Jamen det skal du" Sagde hendes mor - nu ikke længere helt så venligt. "Jeg vil gåååååååå" Skreg barnet så det kunne høres over hele området "Det kan jeg godt forstå. Men vi skal over og hente storebror og det vil jeg gerne når i god tid" Sagde hendes mor pædagogisk.

Det sidste jeg hørte var en mor der brølede "Du skal fandme ikke slå mig" :klap: :klap: :klap: Jeg lod være med at spørge om de også forsøgte sig med "Low Arousal" princippet og om det virkede for dem :-D :-D

50 meter længere fremme var det min tur. "MOOOOAAAAARRRR...Jeg er så sulten at jeg er ved at døøøøøø"...Hvortil jeg - i bedste Low Arousal stil - svarede at så var det sørme godt at vi snart var hjemme....."Jeeeeeg døøøøøøøøøøøøør"


Jeg bliver altid lidt glad, når jeg hører om andres hystader :lun: :genert:


Der er ikke noget bedre end når andres børn opfører værre end ens egne :-D :-D
2
Tak.Glimmer på. Op på kaminhylden

Citat Hella Joof
Lulu
Indlæg: 2225
Tilmeldt: 11. apr 2016, 16:42
Kort karma: 136
Geografisk sted: Odense
Likede indlæg: 2762

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf Lulu » 5. okt 2016, 20:01

Emil på 2,5 er begyndt at ville sove enten i vores seng eller at vi skal blive på hans værelse til han sover.
Normalt ville det ikke genere mig, og han må gerne komme ind om natten for at sove ved os, men om mindre end en måned bliver han storebror, og jeg har lidt svært ved at overskue hvordan det skulle virke at putte på den måde, når der er to små.

Er det en fase? Og går det hurtigt over, eller skal vi forsøge at putte mere konsekvent?
0

Tilbage til "Forældre"