Snik-snak tråd for forældre?

Brugeravatar
FruKuk
Indlæg: 5647
Tilmeldt: 16. sep 2015, 18:05
Kort karma: 927
Likede indlæg: 10027

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf FruKuk » 19. jan 2017, 18:41

Her kæmper børnene lidt med at komme op i gear efter først 14 dages juleferie, kun 3 dage i skole/bh og så en uges skiferie. De glæder sig meget til weekend, hvor de kan sove længe (og så vågner de garanteret klokken bæ...)
0
Brugeravatar
Bøtte
Indlæg: 5917
Tilmeldt: 12. aug 2015, 12:04
Kort karma: 1206
Likede indlæg: 10937

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf Bøtte » 20. jan 2017, 06:44

Nogen har byttet min 4 årige ud med en teenager, der er mega hysterisk og smækket med dørene :tie:
0
Brugeravatar
vibbsen
Indlæg: 4137
Tilmeldt: 17. sep 2015, 17:26
Kort karma: 1136
Likede indlæg: 16358

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf vibbsen » 20. jan 2017, 08:46

Bøtte skrev:Nogen har byttet min 4 årige ud med en teenager, der er mega hysterisk og smækket med dørene :tie:


Der er ikke tale om en ombytning. Der er tale om en regulær defekt i softwaren. Jeg har en på 4 1/2 med samme defekt.

Sure lille trunte. Her til morgen gik hun helt op i limningen fordi hun ikke måtte få en eller anden ring med i børnehaven til legetøjsdag. Jeg er rimelig ubøjelig på det punkt, for personalet var lidt træt af Emma og alle hendes smykker som altid blev væk. Og bad om at vi måske holdt kronjuvelerne hjemme (Seriøst, Johnny Margrethe kan godt gå hen og lægge sig når Emma gir den gas i sit smykkeskrin). Så jeg henviste til den aftale vi har med dem på det punkt. Hvorpå Barnet kiggede vredt på mig og sagde "Jamen så bliver jeg jo ked af det !"

Det synes at være et tilbagevendende tema. At man bliver "ked af det" hvis man ikke kan få sin vilje. Og lige der slap min tålmodighed for fænomenet midlertidig op.
Så jeg sagde til hende at hun i så fald gerne måtte gå ind på sit værelse og være det der. Det gjorde hun så. Og da hun begyndte at hulke højt og melodramatisk bad jeg hende om at lukke døren. KNALD

Mens hun så lå der og hulkede alle sine frustrationer ud fik jeg tøj på, fik børstet tænder og den slags. Hvilket passede meget fint med at da jeg var færdig kom Donna'en og spurgte om vi skulle være gode venner. Når man alligevel ikke får nogen opmærksomhed når man græder hjerteskærende over ikke at kunne få sin vilje, så kan man ligeså godt blive gode venner igen :rulle: :rulle: :rulle: :rulle:
2
Tak.Glimmer på. Op på kaminhylden

Citat Hella Joof
Brugeravatar
Bøtte
Indlæg: 5917
Tilmeldt: 12. aug 2015, 12:04
Kort karma: 1206
Likede indlæg: 10937

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf Bøtte » 21. jan 2017, 22:25

vibbsen skrev:
Bøtte skrev:Nogen har byttet min 4 årige ud med en teenager, der er mega hysterisk og smækket med dørene :tie:


Der er ikke tale om en ombytning. Der er tale om en regulær defekt i softwaren. Jeg har en på 4 1/2 med samme defekt.

Sure lille trunte. Her til morgen gik hun helt op i limningen fordi hun ikke måtte få en eller anden ring med i børnehaven til legetøjsdag. Jeg er rimelig ubøjelig på det punkt, for personalet var lidt træt af Emma og alle hendes smykker som altid blev væk. Og bad om at vi måske holdt kronjuvelerne hjemme (Seriøst, Johnny Margrethe kan godt gå hen og lægge sig når Emma gir den gas i sit smykkeskrin). Så jeg henviste til den aftale vi har med dem på det punkt. Hvorpå Barnet kiggede vredt på mig og sagde "Jamen så bliver jeg jo ked af det !"

Det synes at være et tilbagevendende tema. At man bliver "ked af det" hvis man ikke kan få sin vilje. Og lige der slap min tålmodighed for fænomenet midlertidig op.
Så jeg sagde til hende at hun i så fald gerne måtte gå ind på sit værelse og være det der. Det gjorde hun så. Og da hun begyndte at hulke højt og melodramatisk bad jeg hende om at lukke døren. KNALD

Mens hun så lå der og hulkede alle sine frustrationer ud fik jeg tøj på, fik børstet tænder og den slags. Hvilket passede meget fint med at da jeg var færdig kom Donna'en og spurgte om vi skulle være gode venner. Når man alligevel ikke får nogen opmærksomhed når man græder hjerteskærende over ikke at kunne få sin vilje, så kan man ligeså godt blive gode venner igen :rulle: :rulle: :rulle: :rulle:


Det er fandme anstrengende med sådan en hystade :genert:

Igår havde vi ikke mindre end 4 smækken med dør-episoder indenfor en time.
Blandt andet fordi jeg havde tilladt mig at putte en riskiks med chokolade (som hun elsker og godt gad spise dagligt) i hendes formiddagsmadpakke. :shock: Magen til skodmor, skal man lede længe efter.
Og jeg krævede også at hun skulle have strømpebukser på til sin kjole. Det udløste også en episode.

S hsr tydeligvis verdens mest håbløse mor. :tie:
0
Sorenspige
Indlæg: 7102
Tilmeldt: 29. sep 2015, 06:34
Kort karma: 969
Likede indlæg: 9464

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf Sorenspige » 22. jan 2017, 06:10

Rakel, hvordan går det med dig?
0
Slettet bruger
Likede indlæg: 20787

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf Slettet bruger » 22. jan 2017, 06:55

Bøtte skrev:Det er fandme anstrengende med sådan en hystade :genert:

Igår havde vi ikke mindre end 4 smækken med dør-episoder indenfor en time.
Blandt andet fordi jeg havde tilladt mig at putte en riskiks med chokolade (som hun elsker og godt gad spise dagligt) i hendes formiddagsmadpakke. :shock: Magen til skodmor, skal man lede længe efter.
Og jeg krævede også at hun skulle have strømpebukser på til sin kjole. Det udløste også en episode.

S hsr tydeligvis verdens mest håbløse mor. :tie:


Min 4-årige er også blevet noget af en dørsmækkende hystade. Men i hendes tilfælde har jeg fundet ud af at jeg de fleste gange kan fikse det ret simpelt. Jeg siger bare, "du ved godt at kildemusen ikke gider høre på det surmuleri, så nu kommer den og kilder dig indtil du smiler igen". 9 ud af 10 kan hun ikke holde masken og begynder at halvt grine, halvt hulke inden jeg overhovedet har rørt hende. Efter 30 sekunders kilden har hun glemt hvad hun var sur over. Den tiende gang stikker surmuleriet lidt dybere, og så må vi tale om det.

Jeg ved ikke om det er dårligt forældreskab at distrahere hende væk fra konflikten i stedet for at tage den, men det er væsentligt behageligere for mig end at skulle høre på det skrigeri hele tiden.
1
Brugeravatar
vibbsen
Indlæg: 4137
Tilmeldt: 17. sep 2015, 17:26
Kort karma: 1136
Likede indlæg: 16358

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf vibbsen » 22. jan 2017, 16:17

abcd skrev:
Bøtte skrev:Det er fandme anstrengende med sådan en hystade :genert:

Igår havde vi ikke mindre end 4 smækken med dør-episoder indenfor en time.
Blandt andet fordi jeg havde tilladt mig at putte en riskiks med chokolade (som hun elsker og godt gad spise dagligt) i hendes formiddagsmadpakke. :shock: Magen til skodmor, skal man lede længe efter.
Og jeg krævede også at hun skulle have strømpebukser på til sin kjole. Det udløste også en episode.

S hsr tydeligvis verdens mest håbløse mor. :tie:


Min 4-årige er også blevet noget af en dørsmækkende hystade. Men i hendes tilfælde har jeg fundet ud af at jeg de fleste gange kan fikse det ret simpelt. Jeg siger bare, "du ved godt at kildemusen ikke gider høre på det surmuleri, så nu kommer den og kilder dig indtil du smiler igen". 9 ud af 10 kan hun ikke holde masken og begynder at halvt grine, halvt hulke inden jeg overhovedet har rørt hende. Efter 30 sekunders kilden har hun glemt hvad hun var sur over. Den tiende gang stikker surmuleriet lidt dybere, og så må vi tale om det.

Jeg ved ikke om det er dårligt forældreskab at distrahere hende væk fra konflikten i stedet for at tage den, men det er væsentligt behageligere for mig end at skulle høre på det skrigeri hele tiden.


Mega Dårligt Forældreskab. Du møder tydeligvis IKKE dit barn der hvor hun befinder sig. Men forsøger at snige dig uden om. Du er klart lige til tråden om dårlige mødre viewtopic.php?f=35&t=5942

Hvad angår Stakkels Stakkels S, så føler jeg dybt med hende. Det er altså ikke nemt at have mødre som er totalt tumpede og ikke fatter en skid. Det er ihvertfald hvad jeg fornemmer Emma mener :-D
0
Tak.Glimmer på. Op på kaminhylden

Citat Hella Joof
Brugeravatar
vibbsen
Indlæg: 4137
Tilmeldt: 17. sep 2015, 17:26
Kort karma: 1136
Likede indlæg: 16358

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf vibbsen » 22. jan 2017, 16:20

Emma og jeg har været ude og afleverer far i lufthavnen her i eftermiddags. Han skal en uge på Far Tur til Las Vegas.

Vi har aldrig haft separationsproblemer med Emma. Men hun blev simpelthen så ulykkelig. Hun græd som en pisket det lille myr. "Jeg savner min far"...Jamen lille skat da....Hun var SÅ ulykkelig.

Det hjalp dog lidt på det at jeg fortalte hende at jeg havde tænkt mig at vi skulle flytte om mens far var væk, således at hun får vores store soveværelse og vi så istedet får hendes lille værelse. Så kan hun have alt sit legetøj på værelset i stedet fordelt over hele stuen.
1
Tak.Glimmer på. Op på kaminhylden

Citat Hella Joof
Brugeravatar
Bøtte
Indlæg: 5917
Tilmeldt: 12. aug 2015, 12:04
Kort karma: 1206
Likede indlæg: 10937

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf Bøtte » 22. jan 2017, 20:26

vibbsen skrev:
abcd skrev:
Bøtte skrev:Det er fandme anstrengende med sådan en hystade :genert:

Igår havde vi ikke mindre end 4 smækken med dør-episoder indenfor en time.
Blandt andet fordi jeg havde tilladt mig at putte en riskiks med chokolade (som hun elsker og godt gad spise dagligt) i hendes formiddagsmadpakke. :shock: Magen til skodmor, skal man lede længe efter.
Og jeg krævede også at hun skulle have strømpebukser på til sin kjole. Det udløste også en episode.

S hsr tydeligvis verdens mest håbløse mor. :tie:


Min 4-årige er også blevet noget af en dørsmækkende hystade. Men i hendes tilfælde har jeg fundet ud af at jeg de fleste gange kan fikse det ret simpelt. Jeg siger bare, "du ved godt at kildemusen ikke gider høre på det surmuleri, så nu kommer den og kilder dig indtil du smiler igen". 9 ud af 10 kan hun ikke holde masken og begynder at halvt grine, halvt hulke inden jeg overhovedet har rørt hende. Efter 30 sekunders kilden har hun glemt hvad hun var sur over. Den tiende gang stikker surmuleriet lidt dybere, og så må vi tale om det.

Jeg ved ikke om det er dårligt forældreskab at distrahere hende væk fra konflikten i stedet for at tage den, men det er væsentligt behageligere for mig end at skulle høre på det skrigeri hele tiden.


Mega Dårligt Forældreskab. Du møder tydeligvis IKKE dit barn der hvor hun befinder sig. Men forsøger at snige dig uden om. Du er klart lige til tråden om dårlige mødre viewtopic.php?f=35&t=5942

Hvad angår Stakkels Stakkels S, så føler jeg dybt med hende. Det er altså ikke nemt at have mødre som er totalt tumpede og ikke fatter en skid. Det er ihvertfald hvad jeg fornemmer Emma mener :-D



Jeg tror Emma og S er helt på bølgelængde der!

Lækkert med kæmpeværelse til Emma :love: Men synd hun blev så ked af det! :( Godt, der var noget godt i vente.
0
Brugeravatar
vibbsen
Indlæg: 4137
Tilmeldt: 17. sep 2015, 17:26
Kort karma: 1136
Likede indlæg: 16358

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf vibbsen » 22. jan 2017, 20:37

Bøtte skrev:
vibbsen skrev:
abcd skrev:
Bøtte skrev:Det er fandme anstrengende med sådan en hystade :genert:

Igår havde vi ikke mindre end 4 smækken med dør-episoder indenfor en time.
Blandt andet fordi jeg havde tilladt mig at putte en riskiks med chokolade (som hun elsker og godt gad spise dagligt) i hendes formiddagsmadpakke. :shock: Magen til skodmor, skal man lede længe efter.
Og jeg krævede også at hun skulle have strømpebukser på til sin kjole. Det udløste også en episode.

S hsr tydeligvis verdens mest håbløse mor. :tie:


Min 4-årige er også blevet noget af en dørsmækkende hystade. Men i hendes tilfælde har jeg fundet ud af at jeg de fleste gange kan fikse det ret simpelt. Jeg siger bare, "du ved godt at kildemusen ikke gider høre på det surmuleri, så nu kommer den og kilder dig indtil du smiler igen". 9 ud af 10 kan hun ikke holde masken og begynder at halvt grine, halvt hulke inden jeg overhovedet har rørt hende. Efter 30 sekunders kilden har hun glemt hvad hun var sur over. Den tiende gang stikker surmuleriet lidt dybere, og så må vi tale om det.

Jeg ved ikke om det er dårligt forældreskab at distrahere hende væk fra konflikten i stedet for at tage den, men det er væsentligt behageligere for mig end at skulle høre på det skrigeri hele tiden.


Mega Dårligt Forældreskab. Du møder tydeligvis IKKE dit barn der hvor hun befinder sig. Men forsøger at snige dig uden om. Du er klart lige til tråden om dårlige mødre viewtopic.php?f=35&t=5942

Hvad angår Stakkels Stakkels S, så føler jeg dybt med hende. Det er altså ikke nemt at have mødre som er totalt tumpede og ikke fatter en skid. Det er ihvertfald hvad jeg fornemmer Emma mener :-D



Jeg tror Emma og S er helt på bølgelængde der!

Lækkert med kæmpeværelse til Emma :love: Men synd hun blev så ked af det! :( Godt, der var noget godt i vente.


Måske vi kan indgå i noget "forældrekøb" sammen. Gerne nu.....Eventuelt på Fyn. Så kan vi skiftes til at have tjansen en uge af gangen. Så har man en uge med Lucifer og Voldemort, og en uge hvor man kan slappe af :lol: :lol: :lol:

Da hun blev lagt snakkede vi om at vi skal sove 8 gange så kommer far hjem igen. Det synes hun var noget lang tid. Tanken om at det gav hende ekstra god tid til at lave det "Velkommen Hjem Far" skilt som vi skal have med når vi henter ham bekom hende dog godt.

Moderen savner også faderen lidt. Vi sidder ellers ikke lårene af hinanden sådan til daglig. Han har sin "hule" og jeg sidder ofte i min hule. Men jeg kan godt mærke at jeg mangler hans "tilstedeværelse" i huset. Heldigvis har jeg 2 smaskfornærmede katte.
0
Tak.Glimmer på. Op på kaminhylden

Citat Hella Joof
Brugeravatar
Bøtte
Indlæg: 5917
Tilmeldt: 12. aug 2015, 12:04
Kort karma: 1206
Likede indlæg: 10937

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf Bøtte » 26. jan 2017, 13:45

Er der nogle af jer, der har rejst på charterferie med en baby? :)
0
Brugeravatar
Bøtte
Indlæg: 5917
Tilmeldt: 12. aug 2015, 12:04
Kort karma: 1206
Likede indlæg: 10937

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf Bøtte » 26. jan 2017, 14:02

FruDulle skrev:
Bøtte skrev:Er der nogle af jer, der har rejst på charterferie med en baby? :)

Ikke lige charter men har rejst en hel masse med en baby. Hvad tænker du på?


Tips til hvordan man gør med mad?

Og autostol fra lufthavn til hotel?
0
Brugeravatar
Bøtte
Indlæg: 5917
Tilmeldt: 12. aug 2015, 12:04
Kort karma: 1206
Likede indlæg: 10937

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf Bøtte » 26. jan 2017, 14:20

FruDulle skrev:
Bøtte skrev:
FruDulle skrev:
Bøtte skrev:Er der nogle af jer, der har rejst på charterferie med en baby? :)

Ikke lige charter men har rejst en hel masse med en baby. Hvad tænker du på?


Tips til hvordan man gør med mad?

Og autostol fra lufthavn til hotel?

Vi havde selv mad med til flyveturen og købte hvad end der nu var brug for på stedet.

Autostol er Tilgengæld ofte en sjældenhed og vi har juni lever det på Bali. Der kunne vi bestille en service som var i byen og ikke hørte til hotel. Vi er også wild riders og vant til til bøvl med deb slags og har taget chancen.


Altså vi har også klaret det med S, de gange vi har rejst. Men V er kun 9 måneder, når vi skal afsted. Det kan jeg ikke rigtigt se mig ud af.
0
Brugeravatar
Bøtte
Indlæg: 5917
Tilmeldt: 12. aug 2015, 12:04
Kort karma: 1206
Likede indlæg: 10937

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf Bøtte » 26. jan 2017, 15:57

FruDulle skrev:
Bøtte skrev:
FruDulle skrev:
Bøtte skrev:
FruDulle skrev:
Bøtte skrev:Er der nogle af jer, der har rejst på charterferie med en baby? :)

Ikke lige charter men har rejst en hel masse med en baby. Hvad tænker du på?


Tips til hvordan man gør med mad?

Og autostol fra lufthavn til hotel?

Vi havde selv mad med til flyveturen og købte hvad end der nu var brug for på stedet.

Autostol er Tilgengæld ofte en sjældenhed og vi har juni lever det på Bali. Der kunne vi bestille en service som var i byen og ikke hørte til hotel. Vi er også wild riders og vant til til bøvl med deb slags og har taget chancen.


Altså vi har også klaret det med S, de gange vi har rejst. Men V er kun 9 måneder, når vi skal afsted. Det kan jeg ikke rigtigt se mig ud af.


Jeg havde ham altid i sele eller slynge og valgte hotelbiler fremfor lokal taxa.


Så han sad i sele hos dig, men bilen kørte?
0
xxx---xxx
Indlæg: 621
Tilmeldt: 10. sep 2015, 20:15
Kort karma: 77
Likede indlæg: 339

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf xxx---xxx » 26. jan 2017, 16:53

Bøtte vi var afsted da N var 9 mdr. Vi havde ikke autostol med men transport fra lufthavnen til hotellet. Det var med bus og der tog vi chancen og sad med ham.
Derudover gik vi rundt.
Vi havde grød, mad og bleer med. Og det var jeg super glad for, for vi stødte slet ikke på sådan noget i deres købmænd. Jo bleer med massere af parfume.
0

Tilbage til "Forældre"