Snik-snak tråd for forældre?

Brugeravatar
Spjaerten
Indlæg: 9843
Tilmeldt: 11. aug 2015, 18:58
Kort karma: 1860
Likede indlæg: 9578

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf Spjaerten » 21. jul 2019, 21:25

godtnavn skrev:
Sorenspige skrev:
godtnavn skrev:og nu bad hun selv om at få bleen af og lavede derefter lort og tissede på potten. Hun er vidst klar til at smide bleen! Det er sgu vildt at det bare er kommet fra den ene dag til den anden.


Fedt, hvis det går så nemt. M, som lige er blevet 3 år, er meget glad for sin ble, så her har det vist lange udsigter.


Det har jo kun været én dag, faktisk kun en halv, så det er langt fra sikkert det kommer til at gå nemt, men om ikke andet har starten været nem :) Hun er helt vild med sin potte, og var helt stolt da hun skulle smide posen med lorten i skraldeskakten. JEg tror vi skal have købt nøjagtig den samme potte til hende, kan bare ikke rigtig finde den nogen steder, men om en uge skal dp jo have den retur...


Hej fra en lurer.
Posen med lorten i skraldeskakten :gruble: lyder lidt ulækkert. Hvorfor ikke tømme potten i toilettet?
0
Tryk på * :slem:
godtnavn
Indlæg: 11157
Tilmeldt: 4. jan 2016, 13:47
Kort karma: 1104
Likede indlæg: 12974

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf godtnavn » 21. jul 2019, 21:30

Spjaerten skrev:
godtnavn skrev:
Sorenspige skrev:
godtnavn skrev:og nu bad hun selv om at få bleen af og lavede derefter lort og tissede på potten. Hun er vidst klar til at smide bleen! Det er sgu vildt at det bare er kommet fra den ene dag til den anden.


Fedt, hvis det går så nemt. M, som lige er blevet 3 år, er meget glad for sin ble, så her har det vist lange udsigter.


Det har jo kun været én dag, faktisk kun en halv, så det er langt fra sikkert det kommer til at gå nemt, men om ikke andet har starten været nem :) Hun er helt vild med sin potte, og var helt stolt da hun skulle smide posen med lorten i skraldeskakten. JEg tror vi skal have købt nøjagtig den samme potte til hende, kan bare ikke rigtig finde den nogen steder, men om en uge skal dp jo have den retur...


Hej fra en lurer.
Posen med lorten i skraldeskakten :gruble: lyder lidt ulækkert. Hvorfor ikke tømme potten i toilettet?


Vel ikke mere ulækkert end at smide en brugt ble i skraldeskakten? Jeg tænkte ærlig talt ikke over det, men bandt bare knude på posen ude i haven, ligesom jeg ville gøre på en pose med en lorteble...

Altså er en rejsepotte hvor tis/lort laves i en pose, så det var ikke fordi jeg tømte potten ned i en pose og så smed den ud, så havde jeg nok bare taget toilettet, men når lorten nu var i posen overvejede jeg ikke at tømme posen ned i toilettet før jeg smed posen ud...
0
Brugeravatar
Bøtte
Indlæg: 5917
Tilmeldt: 12. aug 2015, 12:04
Kort karma: 1206
Likede indlæg: 10937

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf Bøtte » 22. jul 2019, 06:14

Sorenspige skrev:
Bøtte skrev:Vi kom hjem fra en uges ferie igår.
Vi havde en helt fantastisk uge. :lun: Sidste år synes jeg ferien var hårdt arbejde :genert: Det var svært at tilgodese begges behov (dengang 1,5 og 5,5) med lur og lyst til at lege, de stod alt for tidligt op og sov for sent og det var jo vildt varmt.
I år lagde vi alle forventninger til side. Lejede et sommerhus lige overfor en legeplads, og tæt på stranden og købte nyt sandlegetøj og pigerne elskede det. De har leget og leget De står stadig for tidligt op og sover for sent, men de har virkelig nydt og leget ned os, hinanden og de andre børn på legepladsen. Vi har badet, spist is, smidt sten i vandet, sejlet med små og store færger og slappet af. :love:
De var begge kede af ferien allerede sluttede og græd da vi skulle hjem.

Til næste år tager vi nogle flere dage. :afro:


Hvor lyder det bare skønt, Bøtte :banan:.

Vi skal hjem i morgen fra nummer to uge i sommerhus (vi har været to forskellige steder). Efter første uge var ungerne heller ikke klar til at komme hjem, men nu glæder de sig til at komme hjem til vores hus og deres legetøj.

Her har de også virkeligt være gode til at lege sammen, og det er så skønt at opleve :lun:. Fik I voksne slappet af på legepladsen og stranden? Jeg synes stadig ikke helt, at ferie føles som ferie, men jeg tror også, at det et fordi, JEG skal lære at slappe af igen, sætte mig ned og læse i et blad/bog eller lignende.



På stranden var det ikke den store afslapning. Men vi fandt en lille ‘bugt’ ved havnen, hvor de kunne bade, der var vandet lavt, og det ve ret afgrænset så der kunne vi godt sidde og snakke eller læse lidt, mens de badede.

Legepladsen kunne vi se fra terrassen, så det var lidt mere afslappende. Men altså, jeg får da stadig ikke slappet så meget af, som jeg godt kunne tænke mig.
0
Bergen
Indlæg: 7309
Tilmeldt: 23. jun 2018, 05:25
Kort karma: 469
Likede indlæg: 11939

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf Bergen » 22. jul 2019, 07:03

I med dejlige sommerhusferie, hvor har I været?

Vi har været i Skagen i sommerhus og også nydt det rigtig meget (gode strande og gode udflugter) og overvejer, hvor vi evt. skal hen næste år. Vi vil helst med offentlig transport, men kan låne/leje bil.
0
Brugeravatar
Bøtte
Indlæg: 5917
Tilmeldt: 12. aug 2015, 12:04
Kort karma: 1206
Likede indlæg: 10937

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf Bøtte » 22. jul 2019, 09:31

Vi har været i Nykøbing Sjælland. Vi sejlede over med færgen, pigerne elsker det :)
1
godtnavn
Indlæg: 11157
Tilmeldt: 4. jan 2016, 13:47
Kort karma: 1104
Likede indlæg: 12974

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf godtnavn » 23. jul 2019, 11:30

Ej jeg er sgu stolt af min datter, hun har smidt bleen 50% nu, hun vil gerne have ble på når vi tager på tur, hvilket hun får lov til, men herhjemme har hun ikke ble på, og hun har kun haft et uheld hvor der kom et par dråber i underbukserne fordi hun ikke nåede helt ind på potten, hun løb ellers alt hvad hun kunne, så havde den ikke stået så langt væk havde der ikke været et uheld. Det går meget nemmere end jeg havde troet, men nu er hun jo også forholdsvis stor, havde vi afvænnet tidligt ville der sikkert have været flere uheld.

Glæder mig til hun bliver helt blefri og vi kan slippe for at bruge dem på tur, er også spændt på om hun mener at det er en tur at komme i dagpleje, eller om hun vil være blefri der. Det finder vi ud af på mandag :)
2
Brugeravatar
Danseprinsesse
Indlæg: 3726
Tilmeldt: 18. aug 2015, 09:57
Kort karma: 652
Likede indlæg: 11281

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf Danseprinsesse » 25. jul 2019, 21:14

For et par uger siden var min søn på overnatning alene hos farmor og farfar for første gang (han er lige blevet 3 år).
Det var gået rigtig fint, men da han var hjemme igen, gav han selv udtryk for, at han alligevel helst ville sove sammen med os.

Spol 14 dage frem - barnet beder selv om at komme på ferie hos farmor og farfar igen “i 12 dage”. :-D

Han blev kørt derop tirsdag, og han har en fest og vil på ingen måde hjem igen (det skal han dog i morgen, for vi har planer lørdag).
Min store dreng. :lun:

Min svigermor lød så lykkelig og oplivet, da vi talte sammen tidligere - hele huset rodede, og det var bare skønt, syntes hun.
8
godtnavn
Indlæg: 11157
Tilmeldt: 4. jan 2016, 13:47
Kort karma: 1104
Likede indlæg: 12974

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf godtnavn » 25. jul 2019, 21:38

Vi overvejer om Luna skal starte til dans nu her, men jeg synes sgu det er dyrt! Så det skal være det rigtige sted vi finder :) Nogen der kan anbefale et godt sted i København som også er gode og seriøse, altså ikke fordi det skal være konkurrencepræget nu, hun er jo 2½ år, men det sociale er vigtigt så det kunne være rart hun kunne fortsætte med de samme hvis hun bliver glad for det og gerne vil danse mere seriøst :) Så et sted med gode sportsdansere, men hvor de også er gode til de helt små :)
0
Brugeravatar
FruKuk
Indlæg: 5647
Tilmeldt: 16. sep 2015, 18:05
Kort karma: 927
Likede indlæg: 10027

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf FruKuk » 26. jul 2019, 07:55

Danseprinsesse skrev:For et par uger siden var min søn på overnatning alene hos farmor og farfar for første gang (han er lige blevet 3 år).
Det var gået rigtig fint, men da han var hjemme igen, gav han selv udtryk for, at han alligevel helst ville sove sammen med os.

Spol 14 dage frem - barnet beder selv om at komme på ferie hos farmor og farfar igen “i 12 dage”. :-D

Han blev kørt derop tirsdag, og han har en fest og vil på ingen måde hjem igen (det skal han dog i morgen, for vi har planer lørdag).
Min store dreng. :lun:

Min svigermor lød så lykkelig og oplivet, da vi talte sammen tidligere - hele huset rodede, og det var bare skønt, syntes hun.


Åhr det lyder vidunderligt :lun:

Mine unger knuselsker også at være på ferie/weekend hos vores forældre. Og vores forældre elsker det nok endnu mere. På søndag kører vi børnene til jylland, hvor de skal være på camping med farmor og farfar i en uge. Det er 5. år, de er afsted, og det er uden tvivl sommerens højdepunkt.
5
Brugeravatar
Danseprinsesse
Indlæg: 3726
Tilmeldt: 18. aug 2015, 09:57
Kort karma: 652
Likede indlæg: 11281

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf Danseprinsesse » 27. jul 2019, 06:38

FruKuk skrev:
Danseprinsesse skrev:For et par uger siden var min søn på overnatning alene hos farmor og farfar for første gang (han er lige blevet 3 år).
Det var gået rigtig fint, men da han var hjemme igen, gav han selv udtryk for, at han alligevel helst ville sove sammen med os.

Spol 14 dage frem - barnet beder selv om at komme på ferie hos farmor og farfar igen “i 12 dage”. :-D

Han blev kørt derop tirsdag, og han har en fest og vil på ingen måde hjem igen (det skal han dog i morgen, for vi har planer lørdag).
Min store dreng. :lun:

Min svigermor lød så lykkelig og oplivet, da vi talte sammen tidligere - hele huset rodede, og det var bare skønt, syntes hun.


Åhr det lyder vidunderligt :lun:

Mine unger knuselsker også at være på ferie/weekend hos vores forældre. Og vores forældre elsker det nok endnu mere. På søndag kører vi børnene til jylland, hvor de skal være på camping med farmor og farfar i en uge. Det er 5. år, de er afsted, og det er uden tvivl sommerens højdepunkt.


Ja, det er virkelig dejligt for både dem og ham (og os!).
Jeg blev glad helt ned i maven, da jeg hørte, hvordan han havde noget meget vigtigt, han skulle fortælle i telefonen - plabrede løs i nogle minutter om bolde og flag og farfar på taget - og så styrtede han ellers videre; “hej hej, mor og far”.

I går aftes fik jeg en glad dreng hjem, der virker som om, han er vokset 1/2 år år på 3 dage.
5
Brugeravatar
Danseprinsesse
Indlæg: 3726
Tilmeldt: 18. aug 2015, 09:57
Kort karma: 652
Likede indlæg: 11281

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf Danseprinsesse » 27. jul 2019, 21:03

Vi har holdt fælles fødselsdag for to fætre og en kusine i dag.

Vi havde en madpakke og en stak tæpper med til stranden, hvor vi kunne sidde i skyggen på græs. Vi havde medbragt kagemand, min bror havde forberedt en fin skattejagt, og så sluttede vi af med at grille nogle pølser efter 6 timer med frisk luft, havvand og afslapning.
Skøn måde at holde børnefødselsdag. :love2:
4
Brugeravatar
FruKuk
Indlæg: 5647
Tilmeldt: 16. sep 2015, 18:05
Kort karma: 927
Likede indlæg: 10027

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf FruKuk » 29. jul 2019, 16:17

Ungerne er på den årlige bedsteforældre camping sammen med farfar og farmor. Det er 5. sommer, de er afsted, og det er svært at gennemskue, hvem der nyder det mest. Ungerne eller mine svigerforældre :lun:

Svigermor sendte billeder for lidt siden af hyggen. Inklusiv et billede fra første tur for 5 år siden. Hold nu kaje de var små - 2 og 5 år og så en uge på camping. Utroligt svigerforældrene kunne holde til det. Der har været knald på :-D
3
Brugeravatar
FruKuk
Indlæg: 5647
Tilmeldt: 16. sep 2015, 18:05
Kort karma: 927
Likede indlæg: 10027

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf FruKuk » 29. jul 2019, 16:18

Danseprinsesse skrev:Vi har holdt fælles fødselsdag for to fætre og en kusine i dag.

Vi havde en madpakke og en stak tæpper med til stranden, hvor vi kunne sidde i skyggen på græs. Vi havde medbragt kagemand, min bror havde forberedt en fin skattejagt, og så sluttede vi af med at grille nogle pølser efter 6 timer med frisk luft, havvand og afslapning.
Skøn måde at holde børnefødselsdag. :love2:


Lyder skønt - og tillykke med knægten. Blev han 3 år?
0
Lulu
Indlæg: 2225
Tilmeldt: 11. apr 2016, 16:42
Kort karma: 136
Geografisk sted: Odense
Likede indlæg: 2762

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf Lulu » 29. jul 2019, 17:14

FruKuk skrev:Ungerne er på den årlige bedsteforældre camping sammen med farfar og farmor. Det er 5. sommer, de er afsted, og det er svært at gennemskue, hvem der nyder det mest. Ungerne eller mine svigerforældre :lun:

Svigermor sendte billeder for lidt siden af hyggen. Inklusiv et billede fra første tur for 5 år siden. Hold nu kaje de var små - 2 og 5 år og så en uge på camping. Utroligt svigerforældrene kunne holde til det. Der har været knald på :-D


Mine forældre har også ungerne på ferie i denne uge (skønt at skulle starte arbejde uden også at skulle starte børnehave og vuggestue).
Sidste år havde de dem også en lille uge og i sidste uge af deres ferie som i år. Der sagde min far at de fremadrettet nok skulle have dem i første uge af deres ferie så de lige kunne komme sig inden arbejde igen.
Mine forældre må være så gamle nu at de har glemt, for de har dem sidste uge af deres ferie igen i år :-D
Men de hygger. Og ungerne har snakket om det i næsten 2 mdr nu.
2
Brugeravatar
Danseprinsesse
Indlæg: 3726
Tilmeldt: 18. aug 2015, 09:57
Kort karma: 652
Likede indlæg: 11281

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf Danseprinsesse » 29. jul 2019, 20:09

FruKuk skrev:
Danseprinsesse skrev:Vi har holdt fælles fødselsdag for to fætre og en kusine i dag.

Vi havde en madpakke og en stak tæpper med til stranden, hvor vi kunne sidde i skyggen på græs. Vi havde medbragt kagemand, min bror havde forberedt en fin skattejagt, og så sluttede vi af med at grille nogle pølser efter 6 timer med frisk luft, havvand og afslapning.
Skøn måde at holde børnefødselsdag. :love2:


Lyder skønt - og tillykke med knægten. Blev han 3 år?


Tak. :kys:
Jeps, 3 år.
0

Tilbage til "Forældre"