Snik-snak tråd for forældre?

Brugeravatar
FormerlyKnownAs
Indlæg: 13017
Tilmeldt: 6. sep 2017, 07:02
Kort karma: 2860
Likede indlæg: 28063

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf FormerlyKnownAs » 24. nov 2018, 10:29

FruKuk skrev:Åh lillebror tror, at hans liv er slut :lol: Vi har nedlagt Youtube-forbud, og han er på 2. time rasende. Det i sig selv er grund nok til, at jeg tænker, at det er den helt rigtige beslutning...


Ja så lyder det rigtigt :lol: Stakkel lille menneske :fløjt:
0
Brugeravatar
Depeche_Mama
Indlæg: 815
Tilmeldt: 29. okt 2016, 17:02
Kort karma: 97
Likede indlæg: 964

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf Depeche_Mama » 24. nov 2018, 11:48

FruKuk skrev:Åh lillebror tror, at hans liv er slut :lol: Vi har nedlagt Youtube-forbud, og han er på 2. time rasende. Det i sig selv er grund nok til, at jeg tænker, at det er den helt rigtige beslutning...


Det lyder så bekendt! Vi kører også stram styring med elektronik og især YouTube...
0
At vove er at miste fodfæstet for en stund;
Ikke at vove er at miste sig selv.
Brugeravatar
vibbsen
Indlæg: 4137
Tilmeldt: 17. sep 2015, 17:26
Kort karma: 1136
Likede indlæg: 16358

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf vibbsen » 27. nov 2018, 10:22

FruKuk skrev:Åh lillebror tror, at hans liv er slut :lol: Vi har nedlagt Youtube-forbud, og han er på 2. time rasende. Det i sig selv er grund nok til, at jeg tænker, at det er den helt rigtige beslutning...


Den seneste ipad opdatering betød at vores ipad nu ikke længere "dur" mellem 19.30 og 08.00 (Eller hvad der lige måtte passe moderen)...Det giver med jævne mellemrum Emma anledning til at få blodtrykket op i noget der ligner 450/195 :lol: :lol:

Det er åbenbart noget forbandet svineri at man kan blive afbrudt på den måde :-D

Heldigvis så er Emma lykkelig uvidende om Youtubes lyksagligheder...Og nøjes med viaplay, netflix, HBO, TV2, Youseeplay og DR...
0
Tak.Glimmer på. Op på kaminhylden

Citat Hella Joof
Brugeravatar
FruKuk
Indlæg: 5647
Tilmeldt: 16. sep 2015, 18:05
Kort karma: 927
Likede indlæg: 10027

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf FruKuk » 27. nov 2018, 15:35

vibbsen skrev:
FruKuk skrev:Åh lillebror tror, at hans liv er slut :lol: Vi har nedlagt Youtube-forbud, og han er på 2. time rasende. Det i sig selv er grund nok til, at jeg tænker, at det er den helt rigtige beslutning...


Den seneste ipad opdatering betød at vores ipad nu ikke længere "dur" mellem 19.30 og 08.00 (Eller hvad der lige måtte passe moderen)...Det giver med jævne mellemrum Emma anledning til at få blodtrykket op i noget der ligner 450/195 :lol: :lol:

Det er åbenbart noget forbandet svineri at man kan blive afbrudt på den måde :-D

Heldigvis så er Emma lykkelig uvidende om Youtubes lyksagligheder...Og nøjes med viaplay, netflix, HBO, TV2, Youseeplay og DR...


Men det er da også TOTALT urimeligt. Kæft, hvor er I strenge...
0
Brugeravatar
FormerlyKnownAs
Indlæg: 13017
Tilmeldt: 6. sep 2017, 07:02
Kort karma: 2860
Likede indlæg: 28063

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf FormerlyKnownAs » 27. nov 2018, 16:15

Vi bruger kun youtube kids, den er fri for alt muligt crazy med skøre voksne der klæder sig ud som Elsa og spiderman og slår hinanden ihjel
0
Brugeravatar
vibbsen
Indlæg: 4137
Tilmeldt: 17. sep 2015, 17:26
Kort karma: 1136
Likede indlæg: 16358

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf vibbsen » 27. nov 2018, 16:35

FruKuk skrev:
vibbsen skrev:
FruKuk skrev:Åh lillebror tror, at hans liv er slut :lol: Vi har nedlagt Youtube-forbud, og han er på 2. time rasende. Det i sig selv er grund nok til, at jeg tænker, at det er den helt rigtige beslutning...


Den seneste ipad opdatering betød at vores ipad nu ikke længere "dur" mellem 19.30 og 08.00 (Eller hvad der lige måtte passe moderen)...Det giver med jævne mellemrum Emma anledning til at få blodtrykket op i noget der ligner 450/195 :lol: :lol:

Det er åbenbart noget forbandet svineri at man kan blive afbrudt på den måde :-D

Heldigvis så er Emma lykkelig uvidende om Youtubes lyksagligheder...Og nøjes med viaplay, netflix, HBO, TV2, Youseeplay og DR...


Men det er da også TOTALT urimeligt. Kæft, hvor er I strenge...


Jeg ved det...nogen burde bare SÅ meget ringe til børneværnet...
0
Tak.Glimmer på. Op på kaminhylden

Citat Hella Joof
Brugeravatar
hotlips
Indlæg: 5039
Tilmeldt: 13. aug 2015, 11:01
Kort karma: 421
Likede indlæg: 9195

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf hotlips » 29. nov 2018, 12:35

Min mor har aflyst at tage med til bedsteforældre jule halløj på skolen i morgen.. Jeg laver efterhånden nødig aftaler med hende for Benjamin bliver så ked af det, faktisk har jeg kun set hende to gange siden nytår og alligevel så har hun så brændt ham af igen.

Og det burde jeg så fortælle ham når jeg henter ham snart, men jeg kan dårligt få mig selv til det.. Jeg overvejer alvorligt at ringe hende op og så kan hun fanme få lov til selv at gøre det.
1
Brugeravatar
Raenil
Indlæg: 2559
Tilmeldt: 27. nov 2016, 10:50
Kort karma: 129
Geografisk sted: Silkeborg
Likede indlæg: 8583

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf Raenil » 29. nov 2018, 12:44

hotlips skrev:Min mor har aflyst at tage med til bedsteforældre jule halløj på skolen i morgen.. Jeg laver efterhånden nødig aftaler med hende for Benjamin bliver så ked af det, faktisk har jeg kun set hende to gange siden nytår og alligevel så har hun så brændt ham af igen.

Og det burde jeg så fortælle ham når jeg henter ham snart, men jeg kan dårligt få mig selv til det.. Jeg overvejer alvorligt at ringe hende op og så kan hun fanme få lov til selv at gøre det.


Afhængigt af hans alder, så er det vel meget rimeligt at hun laver aftalerne direkte med ham. Så er det også hende der står for løfterne og skuffelserne.
0
Brugeravatar
hotlips
Indlæg: 5039
Tilmeldt: 13. aug 2015, 11:01
Kort karma: 421
Likede indlæg: 9195

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf hotlips » 29. nov 2018, 12:55

Raenil skrev:
hotlips skrev:Min mor har aflyst at tage med til bedsteforældre jule halløj på skolen i morgen.. Jeg laver efterhånden nødig aftaler med hende for Benjamin bliver så ked af det, faktisk har jeg kun set hende to gange siden nytår og alligevel så har hun så brændt ham af igen.

Og det burde jeg så fortælle ham når jeg henter ham snart, men jeg kan dårligt få mig selv til det.. Jeg overvejer alvorligt at ringe hende op og så kan hun fanme få lov til selv at gøre det.


Afhængigt af hans alder, så er det vel meget rimeligt at hun laver aftalerne direkte med ham. Så er det også hende der står for løfterne og skuffelserne.


Selv når han bliver stor nok til det så skal hun nok gøre hvad hun kan for at sno sig for ikke at skulle sige det til ham selv, hun er den største kylling, sidste år besøgte hun os ikke i et halvt år og hun lavede aftaler med hans far fremfor at risikere at få en balle af mig for at have aflyst 13 gange i træk.
0
Brugeravatar
TinaW
Indlæg: 16239
Tilmeldt: 17. jan 2018, 13:49
Kort karma: 1408
Likede indlæg: 30214

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf TinaW » 29. nov 2018, 13:48

hotlips skrev:Min mor har aflyst at tage med til bedsteforældre jule halløj på skolen i morgen.. Jeg laver efterhånden nødig aftaler med hende for Benjamin bliver så ked af det, faktisk har jeg kun set hende to gange siden nytår og alligevel så har hun så brændt ham af igen.

Og det burde jeg så fortælle ham når jeg henter ham snart, men jeg kan dårligt få mig selv til det.. Jeg overvejer alvorligt at ringe hende op og så kan hun fanme få lov til selv at gøre det.


Jeg ville nok helt droppe at invitere hende med til noget som helst, når hun alligevel altid aflyser.
0
xxx---xxx
Indlæg: 621
Tilmeldt: 10. sep 2015, 20:15
Kort karma: 77
Likede indlæg: 339

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf xxx---xxx » 29. nov 2018, 15:58

FormerlyKnownAs skrev:Vi bruger kun youtube kids, den er fri for alt muligt crazy med skøre voksne der klæder sig ud som Elsa og spiderman og slår hinanden ihjel


What hvor finder jeg det henne?

N elsker youtube men bliver tit ledt ind på det der onde lort, og det ville jeg SÅ gerne undgå!
0
Brugeravatar
FormerlyKnownAs
Indlæg: 13017
Tilmeldt: 6. sep 2017, 07:02
Kort karma: 2860
Likede indlæg: 28063

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf FormerlyKnownAs » 29. nov 2018, 16:45

xxx---xxx skrev:
FormerlyKnownAs skrev:Vi bruger kun youtube kids, den er fri for alt muligt crazy med skøre voksne der klæder sig ud som Elsa og spiderman og slår hinanden ihjel


What hvor finder jeg det henne?

N elsker youtube men bliver tit ledt ind på det der onde lort, og det ville jeg SÅ gerne undgå!


Jeg tror faktisk st det er på vore US itunes konto :fløjt: Det var lidt ad omveje at vi fik den. Den skåner for alt muligt crap

Jeg undrer mig over at den ikke er på alle itunes egentlig.
0
Brugeravatar
FormerlyKnownAs
Indlæg: 13017
Tilmeldt: 6. sep 2017, 07:02
Kort karma: 2860
Likede indlæg: 28063

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf FormerlyKnownAs » 1. dec 2018, 03:14

Ligger og håber på at C kan sove til mere end 4-5 stykker. Det har godt nok været stramt længe med drt show. Han har det sidste 1/2 år sovet til 5.30-6 og det er mega længe. Men så i en måned eller 1,5 hsr den været 4.30-5.

I sidste uge fik han magnesium creme på arme og ben og det hjalp, han sov til 5.45. Jeg glemte at tage det med hjem og det var ikke på hylden i Helsam eller Matas. Nu har jeg jeg bestilt. Kom så i går i tanke om at jeg har nogle magnesium shots liggende og han fik så sådan et i går til aftensmaden. Håber håber håber at han sover lidt længere i dag. Det andet er sgu hårdt når man også er gravid og alene 24/7 med ham hjemme også.
0
Brugeravatar
FormerlyKnownAs
Indlæg: 13017
Tilmeldt: 6. sep 2017, 07:02
Kort karma: 2860
Likede indlæg: 28063

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf FormerlyKnownAs » 1. dec 2018, 04:31

5.30 og han sover endnu :banan:
7
Brugeravatar
Bøtte
Indlæg: 5917
Tilmeldt: 12. aug 2015, 12:04
Kort karma: 1206
Likede indlæg: 10937

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf Bøtte » 1. dec 2018, 05:03

FormerlyKnownAs skrev:5.30 og han sover endnu :banan:


Hurra!

Det er mega hårdt, at de står så tidligt op.
Da jeg var på barsel med den lille (sonni øvrigt sagtens kunne sove til kl 8) startede min dag ofte kl 4, fordi den lille spiste der, og inden hun var færdig og jeg var faldet i søvn igen, så vågnede den store :tie:

Den lille kan i øvrigt stadig ind i mellem sove tll kl 8, og sover oftest til kl 6.30. Men det hjælper jo ingenting, når den store ikke sover længere end til 5.15. Lige om lidt har vi 6 års ‘jubilæum’ for at stå tidligt op og i den anledning har vi snakket om at nu må hun hære stor nok til st stå op selv.
0

Tilbage til "Forældre"