Snik-snak tråd for forældre?

Brugeravatar
Bøtte
Indlæg: 5917
Tilmeldt: 12. aug 2015, 12:04
Kort karma: 1206
Likede indlæg: 10937

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf Bøtte » 30. okt 2017, 07:41

Jeg fik lov at sove fra 5.45-7.30. Nu er min mand kravlet i seng.
Jeg har barn syg/omsorgsdag, min mand er stadig syg og begge børn skulle være hjemme også. Den lille er ikke helt frisk endnu og den store kastede op kl 17 igår, så hun får selvfølgelig ogås lige en dag hjemme.
Så vi er heldigvis to om tingene i dag.
0
Brugeravatar
ina
Indlæg: 2171
Tilmeldt: 9. sep 2015, 12:01
Kort karma: 391
Likede indlæg: 3050

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf ina » 30. okt 2017, 08:08

Er der nogen der har erfaringer med børnesår?

Min datter havde i går en rød knop på benet, som væskede lidt. Troede det var et myggestik hun havde kradset hul på. Hun fik plaster på.

I nat vågnede hun og klagede over ondt og at dynen ikke måtte røre med benet. Hun græd ret meget, kom i vores seng og vi faldt i søvn igen.

Her til morgen vil hun ikke gå på benet. Knoppen er blevet dobbelt så stor, er mere rød og meget væskende. Ligner en vabel der er gået hul på.

Hun er begyndt at gå på benet nu, er som hun plejer osv. Vi holder hende hjemme og får lægen til at kigge på det.

Jeg tænker dog at det muligvis kan være børnesår. Jeg er faktisk rimelig sikker på at det ER børnesår. Og alt hvad jeg læser om børnesår siger at det smitter meget, så man skal vaske sengetøj dagligt, håndklæder dagligt og vaske legetøjet hele tiden indtil smittefaren er ovre.

Derudover at hun - hvis det er børnesår - ikke må komme i børnehave før skorpen er faldet af. Det kan tage 14 dage.

Jeg har termin om 14 dage og kan slet ikke overskue at skulle vaske alt i bund hver dag og samtidig underholde en frisk pige med et sår på benet.

Både mig og hendes lillebror har eksem i ansigtet, så nu sidder jeg og venter på at vi får sår i ansigtet. :rulle:

Er der nogen der kan fortælle mig at børnesår slet ikke er så slemt? :genert:
Jeg ved godt at jeg tager sorgerne på forskud, men det kan jeg altså ikke lige lade være med i min nuværende tilstand. :genert:
0
Brugeravatar
Thestral
Indlæg: 2772
Tilmeldt: 11. aug 2015, 07:15
Kort karma: 432
Likede indlæg: 3056

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf Thestral » 30. okt 2017, 10:49

Lægen kan give noget salve at smøre på der gør at det heler op relativt hurtigt. Vask hænder meget ofte. Undlad at røre ved det. Kom evt. en lille forbinding på til natten eller et plaster efter størrelse så såret ikke rører ved sengetøjet. Så slipper du for at vaske sengetøj hver dag. Brug en lille klud til at duppe såret tørt efter badet og sørg for at håndklædet ikke rører ved benet. Så slipper du for at vaske håndklæder hver dag

Til lægen asap. fut fut
1
Jeg har nået den alder,
hvor jeg ved, hvad der er værd at vide
og på en god dag kan jeg også huske noget af det..
Brugeravatar
Sangius
Indlæg: 9659
Tilmeldt: 30. jan 2016, 19:49
Kort karma: 1356
Likede indlæg: 29250

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf Sangius » 30. okt 2017, 10:52

ina skrev:Er der nogen der har erfaringer med børnesår?

Min datter havde i går en rød knop på benet, som væskede lidt. Troede det var et myggestik hun havde kradset hul på. Hun fik plaster på.

I nat vågnede hun og klagede over ondt og at dynen ikke måtte røre med benet. Hun græd ret meget, kom i vores seng og vi faldt i søvn igen.

Her til morgen vil hun ikke gå på benet. Knoppen er blevet dobbelt så stor, er mere rød og meget væskende. Ligner en vabel der er gået hul på.

Hun er begyndt at gå på benet nu, er som hun plejer osv. Vi holder hende hjemme og får lægen til at kigge på det.

Jeg tænker dog at det muligvis kan være børnesår. Jeg er faktisk rimelig sikker på at det ER børnesår. Og alt hvad jeg læser om børnesår siger at det smitter meget, så man skal vaske sengetøj dagligt, håndklæder dagligt og vaske legetøjet hele tiden indtil smittefaren er ovre.

Derudover at hun - hvis det er børnesår - ikke må komme i børnehave før skorpen er faldet af. Det kan tage 14 dage.

Jeg har termin om 14 dage og kan slet ikke overskue at skulle vaske alt i bund hver dag og samtidig underholde en frisk pige med et sår på benet.

Både mig og hendes lillebror har eksem i ansigtet, så nu sidder jeg og venter på at vi får sår i ansigtet. :rulle:

Er der nogen der kan fortælle mig at børnesår slet ikke er så slemt? :genert:
Jeg ved godt at jeg tager sorgerne på forskud, men det kan jeg altså ikke lige lade være med i min nuværende tilstand. :genert:


Min datter havde børnesår. En lille plet på knæet, som mest af alt lignede et myggestik i et stykke tid. Det væskede også en smule. Vi smurte det med en fucidinsalve (recept) og vaskede med klorhexidin sæbe og smurte klorhexidinsalve på, de kan begge fås i håndkøb. Det gik hurtig væk, og hun var i dagpleje allerede efter få dage, da det helede op nærmest uden skorpe, og lægen sagde god for det. :)
1
T ♡ sep 2016
M ♡ okt 2018
Brugeravatar
ina
Indlæg: 2171
Tilmeldt: 9. sep 2015, 12:01
Kort karma: 391
Likede indlæg: 3050

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf ina » 30. okt 2017, 12:28

Tak for jeres svar.

Lægen vurderede at det ikke var børnesår, men en hudafskrabning. :genert: Fortalte ellers at det var en lille knop i går og at det nu er 2-3 gange så stort og væskende. Men hun mente at min datter måske har kradset i det eller slidt det op af sengetøjet i nat, så det er blevet til en hudafskrabning. Hun anbefalede at vi lukker det inde i et plaster (altså, skifter plaster selvfølgelig) et par dage og ser om det ikke er nok.

Jeg synes det er liiidt underligt, men vi ser tiden an så. :)
0
Sorenspige
Indlæg: 7067
Tilmeldt: 29. sep 2015, 06:34
Kort karma: 967
Likede indlæg: 9377

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf Sorenspige » 31. okt 2017, 20:19

Ina, hvordan går det med såret i dag?

My (må jeg kalde dig det?), hvordan har din dreng det i dag?
0
Sorenspige
Indlæg: 7067
Tilmeldt: 29. sep 2015, 06:34
Kort karma: 967
Likede indlæg: 9377

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf Sorenspige » 31. okt 2017, 20:20

Bøtte, hvordan går det med de tidlige morgener?
0
Brugeravatar
ina
Indlæg: 2171
Tilmeldt: 9. sep 2015, 12:01
Kort karma: 391
Likede indlæg: 3050

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf ina » 1. nov 2017, 13:28

Sorenspige skrev:Ina, hvordan går det med såret i dag?

My (må jeg kalde dig det?), hvordan har din dreng det i dag?


Det ser lidt bedre ud, men stadig ikke godt. Hun fik plaster på og er afsted. Jeg har været på apoteket og købe klorhexidinsalve og noget bedre plaster, så må vi være de onde forældre der smører selvom det gør ondt på hende. :(

Tak fordi du spørger :kys:
0
Brugeravatar
Bøtte
Indlæg: 5917
Tilmeldt: 12. aug 2015, 12:04
Kort karma: 1206
Likede indlæg: 10937

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf Bøtte » 1. nov 2017, 14:34

Sorenspige skrev:Bøtte, hvordan går det med de tidlige morgener?


Den korte version:
Helt af h til :tie:

Har faktisk været ved lægen med stresssymptomer i dag. Ganske enkelt fordi jeg ikke får sovet nok. :(

I nat var jeg vågen kl 1, 2.30, 4 og 4.25. Og har ikke sovet siden.
0
Sorenspige
Indlæg: 7067
Tilmeldt: 29. sep 2015, 06:34
Kort karma: 967
Likede indlæg: 9377

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf Sorenspige » 1. nov 2017, 19:14

Bøtte, det lyder ganske enkelt rædselsfuldt :ae:.

Hvad foreslog lægen? Udover søvn...

Vi har haft en hård uge her på sygdoms- og søvnfronten, og M har bare grædt så meget siden i lørdags og kun villet være hos mig (og selv hos mig har hun grædt og grædt). I går morges begyndte jeg så at græde ned i havrefrasen :genert:, og i går aftes gik jeg tidligt i seng, da jeg var svimmel af træthed. Heldigvis (og 7-9-13) sagde M kun noget et par gange i nat, og det har gjort så meget ved min sindstilstand.

Jeg ved godt, at dårlig søvn i en uge ikke er længe, men vi havde lige nået at vænne os til mere sammenhængende søvn igen. Så det slog godt nok hårdt.

Håber, det snart vender hos jer :kys:.
0
Sorenspige
Indlæg: 7067
Tilmeldt: 29. sep 2015, 06:34
Kort karma: 967
Likede indlæg: 9377

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf Sorenspige » 1. nov 2017, 19:17

My, jeg håber, pencilinen når at hjælpe inden i morgen.
0
Brugeravatar
Bøtte
Indlæg: 5917
Tilmeldt: 12. aug 2015, 12:04
Kort karma: 1206
Likede indlæg: 10937

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf Bøtte » 1. nov 2017, 19:22

Egentlig hjælp det meget at sætte ord på at det er hårdt lige nu. Jeg har nok faktisk ikke tænkt at hun sov så ringe, som hun faktisk gør. Det er lidt svært at forklare. Men hun er så 'nem' på andre punkter, så har jeg nok tænkt jeg ikke skulle klage for andre har værre ting at bøvle med. Så tror faktisk jeg har tænkt det var mig, det var galt med. Og jeg får egentlig lidt dårlig samvittighed, hvis jeg beklager mig.
Hvis det giver mening.

Vi snakkede om hvorfor V sover så dårligt og hun kom med et par ideer til hvad vi kunne prøve.
Hun anbefalede også at jeg satte barren helt ned og ikke forventede ret meget af mig af mig selv.
Og så synes hun, at vi skulle få en rengøringsdame.
0
Sorenspige
Indlæg: 7067
Tilmeldt: 29. sep 2015, 06:34
Kort karma: 967
Likede indlæg: 9377

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf Sorenspige » 1. nov 2017, 19:34

Har V altid sovet dårligt? Jeg kan ikke lige huske det.

Hvornår er det, at hun bliver 1 år. Jeg synes, det gik fremad efter 1 år (op til da vågnede hun måske 1-3 gange). Derefter var det måske 1-2 gange, og der begyndte at komme nætter, hvor hun sov igennem.

God ide med rengøringsfirma. Vi har et firma, som hør rent hver 14. dag. Jeg elsker det!
0
Sorenspige
Indlæg: 7067
Tilmeldt: 29. sep 2015, 06:34
Kort karma: 967
Likede indlæg: 9377

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf Sorenspige » 1. nov 2017, 19:36

Bøtte, det giver fint mening.

Jeg kan godt brokke mig herinde af og til, men irl siger jeg sjældent noget. Jeg ved jo også, at der herinde er nogen, som er oppe 10+ gange om natten, og de tænker måske, at jeg er skvattet :genert:.
0
Brugeravatar
Bøtte
Indlæg: 5917
Tilmeldt: 12. aug 2015, 12:04
Kort karma: 1206
Likede indlæg: 10937

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf Bøtte » 1. nov 2017, 19:50

Nej det har hun ikke. Og nogle dage sover hun godt. Gode lure og putter sig hurtigt. Andre dage skal vi trille i evigheder og hun sover kun 30 min.

Men fx i vs i dag. Hun havde ikke sovet efter 12.30, fordi de ikke kan få hende tll det, efter 30 min havde de opgivet. Hun var vågen mellem 4.25 og 5.45 i dag. Men er stadig træt og derfor kæmper jeg for at få hende til at sove og så sover hun en time mere.

Hun startede med at sove dårligt om dagen i maj måned. Det med at vågne så mange gange om natten er noget relativt nyt (Eller også har vi ikke bemærket det så meget fordi min mand havde barsel), men det har i hvert fald ikke altid været sådan.
Men jeg er også starter nyt job og min krop (jeg har jo et piskesmæld jeg bøvler ret meget med) er i forvejen presset.


S begyndte at sove længere om morgenen, da hun var omkring et år, håber V gør det samme.
0

Tilbage til "Forældre"