Snik-snak tråd for forældre?

Brugeravatar
vibbsen
Indlæg: 4137
Tilmeldt: 17. sep 2015, 17:26
Kort karma: 1136
Likede indlæg: 16358

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf vibbsen » 16. dec 2017, 15:54

FruKuk skrev:
vibbsen skrev:
FruKuk skrev:I øvrigt en interessant debat i mødregruppe-tråden vedr deltagelse i fx mødregruppe, hvis ens baby skriger meget. Mine børn har skreget no stop more or less de første 6 måneder, og jeg ville have været ked af at måtte droppe mødregruppen af den grund. Men jeg har faktisk aldrig overvejet, at jeg måske har stresset de andre mødre og babyer :gruble:

Hvordan har I andre haft det med skrigende babyer i mødregruppen?


Men er det ikke netop det mødregrupper er til for ??? At de stakkels mødre kan få en mad og en kop kaffe selvom ungen skriger i vilden sky og insisterer hårdnakket på at amme i samfulde 3 timer mødet varer ???

Det troede jeg ihvertfald....Min egen mødregruppe var ikke sådan. Her skulle vil tale om hvem der havde den mest perfekte sex efter fødslen og udveksle opskrifter på boller som nemt kunne bages om morgenen når man alligevel var oppe for at amme....Og så havde de 2 som havde læst alle bøgerne naturligvis svarene på alle de issues vi andre havde med vores babyer....Og gav derfor gerne gode råd....

Jeg var der 2 gange. Og skiftede så mødregruppen ud med legestuen i den lokale kirke.....


Åh det lyder som en frygtelig mødregruppe :tie: Det havde jeg filme heller ikke orket. Jeg ville end ikke orke den slags samvær om jeg så var nok så veludhvilet, af sted uden børn og reelt i stand til at knalde og bage boller.


Præcis. Jeg er sådan en som er pænt kold i måsen over den slags. Faktisk bliver jeg lidt provokeret af det...Men den 4.pige i mødregruppen var sådan en som var frygtelig usikker på sig selv og på hele det der med moderskabet...Og hende kørte de rask væk hen over..Jeg talte med hende i legestuen da pigerne var omkring 8 måneder (altså lang tid efter mødregruppen var ophørt) og hun var så traumatiseret af den måde de havde behandledet hende på....Når de var ude og gå tur - hvilket de mente var den optimale "lær-at -ligge-i-din-barnevogn-træning for hendes barn som virkelig ikke brød sig om at være i sin barnevogn - så gik de forrest og sludrede og så kom hun halsende bagefter med et skrubskrigende barn i barnevognen...Min datter hadede også at være i sin barnevogn...Og skreg som i stukken gris. Min løsning : Vi undgik i videst muligt omfang at putte ungen ned i den forpulede barnevogn med mindre kalechen kan være nede....
0
Tak.Glimmer på. Op på kaminhylden

Citat Hella Joof
Sorenspige
Indlæg: 7102
Tilmeldt: 29. sep 2015, 06:34
Kort karma: 969
Likede indlæg: 9464

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf Sorenspige » 16. dec 2017, 23:57

Xxx, R fik slet ikke testet sit syn ved 4 års undersøgelsen, da lægens erfaring var, at den ofte er misvisende.

Håber, alt er fint med Ns øjne.
0
Sorenspige
Indlæg: 7102
Tilmeldt: 29. sep 2015, 06:34
Kort karma: 969
Likede indlæg: 9464

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf Sorenspige » 16. dec 2017, 23:59

Jeg var en af dem med urolige/grædende/skrigende børn, og jeg er gået grædende hjem fra MG, fordi jeg følte, at mit barn og jeg var i vejen.

Men det var min usikkerhed - de andre i gruppen var heldigvis søde, og i den første gruppe var der også andre babyer, der græd en del.
0
Brugeravatar
FruKuk
Indlæg: 5647
Tilmeldt: 16. sep 2015, 18:05
Kort karma: 927
Likede indlæg: 10027

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf FruKuk » 17. dec 2017, 07:45

Sorenspige skrev:Jeg var en af dem med urolige/grædende/skrigende børn, og jeg er gået grædende hjem fra MG, fordi jeg følte, at mit barn og jeg var i vejen.

Men det var min usikkerhed - de andre i gruppen var heldigvis søde, og i den første gruppe var der også andre babyer, der græd en del.


Åh det lyder fandme ikke sjovt søde :kram: Godt, at du ikke var havnet i den der gruppe Vibbsen nævner :tie:
0
Brugeravatar
FruKuk
Indlæg: 5647
Tilmeldt: 16. sep 2015, 18:05
Kort karma: 927
Likede indlæg: 10027

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf FruKuk » 17. dec 2017, 07:54

vibbsen skrev:
FruKuk skrev:
vibbsen skrev:
FruKuk skrev:I øvrigt en interessant debat i mødregruppe-tråden vedr deltagelse i fx mødregruppe, hvis ens baby skriger meget. Mine børn har skreget no stop more or less de første 6 måneder, og jeg ville have været ked af at måtte droppe mødregruppen af den grund. Men jeg har faktisk aldrig overvejet, at jeg måske har stresset de andre mødre og babyer :gruble:

Hvordan har I andre haft det med skrigende babyer i mødregruppen?


Men er det ikke netop det mødregrupper er til for ??? At de stakkels mødre kan få en mad og en kop kaffe selvom ungen skriger i vilden sky og insisterer hårdnakket på at amme i samfulde 3 timer mødet varer ???

Det troede jeg ihvertfald....Min egen mødregruppe var ikke sådan. Her skulle vil tale om hvem der havde den mest perfekte sex efter fødslen og udveksle opskrifter på boller som nemt kunne bages om morgenen når man alligevel var oppe for at amme....Og så havde de 2 som havde læst alle bøgerne naturligvis svarene på alle de issues vi andre havde med vores babyer....Og gav derfor gerne gode råd....

Jeg var der 2 gange. Og skiftede så mødregruppen ud med legestuen i den lokale kirke.....


Åh det lyder som en frygtelig mødregruppe :tie: Det havde jeg filme heller ikke orket. Jeg ville end ikke orke den slags samvær om jeg så var nok så veludhvilet, af sted uden børn og reelt i stand til at knalde og bage boller.


Præcis. Jeg er sådan en som er pænt kold i måsen over den slags. Faktisk bliver jeg lidt provokeret af det...Men den 4.pige i mødregruppen var sådan en som var frygtelig usikker på sig selv og på hele det der med moderskabet...Og hende kørte de rask væk hen over..Jeg talte med hende i legestuen da pigerne var omkring 8 måneder (altså lang tid efter mødregruppen var ophørt) og hun var så traumatiseret af den måde de havde behandledet hende på....Når de var ude og gå tur - hvilket de mente var den optimale "lær-at -ligge-i-din-barnevogn-træning for hendes barn som virkelig ikke brød sig om at være i sin barnevogn - så gik de forrest og sludrede og så kom hun halsende bagefter med et skrubskrigende barn i barnevognen...Min datter hadede også at være i sin barnevogn...Og skreg som i stukken gris. Min løsning : Vi undgik i videst muligt omfang at putte ungen ned i den forpulede barnevogn med mindre kalechen kan være nede....


I lang troede jeg at den slags mødregrupper var noget folk havde fundet på "a la da far var barn" agtigt, for jeg kunne simpelthen ikke fatte, at det kunne være sandt. Men efter alt for mange veninder og bekendte har berettet om samme fænomen, må jeg nok acceptere, at sådanne kvinder/grupper findes :forvirret2: Armen jeg fatter det ikke. Jeg er HELT fjong med overskud - særligt, hvis noget af det falder af til mig (en i min første mødregruppe bagte de SKØNNNESTE kager :ivrig: ), men sådan noget pseudo overskud, hvor vi alle sammen skal overgå hinanden, der magter jeg fisme ikke. Jeg er heldigvis skruet sammen som dig, så når jeg oplever det, så trækker jeg oftest i den anden grøft og får sendt et højt og klart signal om, at jeg er PISSE LIGEGLAD MED FONDANT, SURDEJ OG STIMULATIK!!

Mine mødregrupper har været skønne, omend den sidste gik i opløsning efter et KÆMPE drama, hvor jeg og en af de andre blev "meldt" til sundhedsplejersken, fordi vi øjensynligt skulle "drikke rødvin og slås", når vi mødtes :afro: Det endte dog med, at en af de andre blev meldt til politiet, da det viste sig, at hun havde stjålet fra os alle (altså minus mig - jeg ejer åbenbart ikke noget, der er værd at stjæle :deer: ) og kørt rundt sammen med sin kæreste og solgt stoffer med baby i bilen :shock: Men søde damer, det var det :-D
1
JoyNips
Indlæg: 12085
Tilmeldt: 21. dec 2015, 12:25
Kort karma: 1386
Likede indlæg: 33990

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf JoyNips » 17. dec 2017, 08:59

vibbsen skrev:Her skulle vil tale om hvem der havde den mest perfekte sex efter fødslen og udveksle opskrifter på boller som nemt kunne bages om morgenen når man alligevel var oppe for at amme....Og så havde de 2 som havde læst alle bøgerne naturligvis svarene på alle de issues vi andre havde med vores babyer....Og gav derfor gerne gode råd....


Det var grunden til at jeg meldte mig ud af min terminsgruppe på facebook. "Thihi fniz, synes I også det er svært at finde tilbage til sexlivet som det var før fødslen? Vi dyrker kun sex ca. 3 gange om ugen, min mand er sååå træt og kan ikke klare mere end dét selvom jeg godt ville, fniz *smiler frækt*"

Ok, fuck jer og hej-hej! :lol:
5
“Man kan blive taget på røven. Og man kan blive taget røven på. Begge dele kan være dejligt. Men begge dele kan også være det modsatte. Sådan er livet.”
- Onkel Reje
Brugeravatar
vibbsen
Indlæg: 4137
Tilmeldt: 17. sep 2015, 17:26
Kort karma: 1136
Likede indlæg: 16358

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf vibbsen » 17. dec 2017, 10:30

JoyNips skrev:
vibbsen skrev:Her skulle vil tale om hvem der havde den mest perfekte sex efter fødslen og udveksle opskrifter på boller som nemt kunne bages om morgenen når man alligevel var oppe for at amme....Og så havde de 2 som havde læst alle bøgerne naturligvis svarene på alle de issues vi andre havde med vores babyer....Og gav derfor gerne gode råd....


Det var grunden til at jeg meldte mig ud af min terminsgruppe på facebook. "Thihi fniz, synes I også det er svært at finde tilbage til sexlivet som det var før fødslen? Vi dyrker kun sex ca. 3 gange om ugen, min mand er sååå træt og kan ikke klare mere end dét selvom jeg godt ville, fniz *smiler frækt*"

Ok, fuck jer og hej-hej! :lol:


Exactly....det bliver så bare endnu mere akavet når det sker hen over det rustikke plankebord dækket med mega-mussel, gensebestik og alt muligt øko-ost-smør-marmalade-og-andre-ting.....Og naturligvis bonderoser i en kahler vase...Og Kaj Bøje aben på reolen hvor titler som "Sådan taler du med din baby" "Mor & Barn" "Politikens store Alt om barnet" og "Symmetrisk moderskab" stod linet op. Og hvor børneværelset (som er i den ene ende at soveværelset) er en præcis kopi af side 27 i Sebras katalog....

Og især når man har et kolik barn. Og har besluttet sig for at man fandme aldrig nogensinde skal dyrke sex igen fordi ulemperne ved konsekvenserne på ingen måde opvejer det man får ud af det :-D

Så var det noget andet i kirkens legestue...Her var en del 2.gangs mødre. Og de så det som deres pligt at indvie os 1.gangs mødre i alle de beskidte tricks til hvordan man slipper nemmest muligt om ved tingene og derved får tid til at drikke endnu mere cafe Latte og hygge sig...Det er nogen top skønne damer og jeg har faktisk stadig kontakt med et par stykker af dem...
5
Tak.Glimmer på. Op på kaminhylden

Citat Hella Joof
Brugeravatar
alfe
Indlæg: 504
Tilmeldt: 11. aug 2015, 08:39
Kort karma: 114
Likede indlæg: 524

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf alfe » 17. dec 2017, 13:22

Jeg var i en åben mødregruppe en overgang. Der var en ung kvinde, alene med tre små børn, hvor den yngste dreng var lige omkring fire måneder. Han ELSKEDE creme fraiche, som moren lystigt fodrede ham med. Altså, i følge moren elskede han creme fraiche. Hun var simpelthen utrolig.
0
Brugeravatar
FruKuk
Indlæg: 5647
Tilmeldt: 16. sep 2015, 18:05
Kort karma: 927
Likede indlæg: 10027

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf FruKuk » 17. dec 2017, 16:40

JoyNips skrev:
vibbsen skrev:Her skulle vil tale om hvem der havde den mest perfekte sex efter fødslen og udveksle opskrifter på boller som nemt kunne bages om morgenen når man alligevel var oppe for at amme....Og så havde de 2 som havde læst alle bøgerne naturligvis svarene på alle de issues vi andre havde med vores babyer....Og gav derfor gerne gode råd....


Det var grunden til at jeg meldte mig ud af min terminsgruppe på facebook. "Thihi fniz, synes I også det er svært at finde tilbage til sexlivet som det var før fødslen? Vi dyrker kun sex ca. 3 gange om ugen, min mand er sååå træt og kan ikke klare mere end dét selvom jeg godt ville, fniz *smiler frækt*"

Ok, fuck jer og hej-hej! :lol:


Hun burde fandme melde sig til at passe vores andres skrigskinker, når hun har så meget overskud, så man lige kunne få sovet et par timer. Hold nu kæft altså
1
Brugeravatar
AgentPixie
Indlæg: 2622
Tilmeldt: 3. okt 2016, 18:44
Kort karma: 352
Likede indlæg: 6083

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf AgentPixie » 18. dec 2017, 06:32

En mødregruppe er vel også til for de mødre, der ikke har skrigende babyer? Vi kan have et lige så stort behov for at komme ud, snakke med andre mødre osv?
A (snart 6mdr) gider fx ikke sove i sin barnevogn, så jeg kommer meeeget lidt ud. MG er noget jeg rigtig gerne vil, men der er et par skrigende babyer, der ødelægger det. Sorry, men det gør de. Eller deres mødre gør..
Jeg synes skrigende babyer er lidt ufedt, men når mødrene forsøger at overdøve deres baby, ved at snakke højere, bliver det bare værre?! Wtf altså. Får lyst til at tage de stakkels babyer og trøste dem, nu hvor deres mor synes det er vigtigere at kævle om salmesang og stimulastik.
2
Hey Will, give me all your money.
Nah Carlton, I don’t feel like playing 7-eleven.

A 23-6-17
V 14-7-19
Brugeravatar
FruKuk
Indlæg: 5647
Tilmeldt: 16. sep 2015, 18:05
Kort karma: 927
Likede indlæg: 10027

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf FruKuk » 18. dec 2017, 06:55

AgentPixie skrev:En mødregruppe er vel også til for de mødre, der ikke har skrigende babyer? Vi kan have et lige så stort behov for at komme ud, snakke med andre mødre osv?
A (snart 6mdr) gider fx ikke sove i sin barnevogn, så jeg kommer meeeget lidt ud. MG er noget jeg rigtig gerne vil, men der er et par skrigende babyer, der ødelægger det. Sorry, men det gør de. Eller deres mødre gør..
Jeg synes skrigende babyer er lidt ufedt, men når mødrene forsøger at overdøve deres baby, ved at snakke højere, bliver det bare værre?! Wtf altså. Får lyst til at tage de stakkels babyer og trøste dem, nu hvor deres mor synes det er vigtigere at kævle om salmesang og stimulastik.


Skrigende babyer er totalt ufedt! Virkeligt. Så man tuder ufedt. Dagligt. Og at man har overskud til salmesang og stimulastik fatter jeg hat af. Jeg kunne ikke engang gå på toilettet. Og jeg kunne ikke få min baby til at stoppe med at skrige, selvom jeg trøstede i 6 måneder :trist:

Men jeg forstår godt, at det er røv irriterende for andre omkring en.
0
Brugeravatar
AgentPixie
Indlæg: 2622
Tilmeldt: 3. okt 2016, 18:44
Kort karma: 352
Likede indlæg: 6083

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf AgentPixie » 18. dec 2017, 08:45

FruKuk skrev:
AgentPixie skrev:En mødregruppe er vel også til for de mødre, der ikke har skrigende babyer? Vi kan have et lige så stort behov for at komme ud, snakke med andre mødre osv?
A (snart 6mdr) gider fx ikke sove i sin barnevogn, så jeg kommer meeeget lidt ud. MG er noget jeg rigtig gerne vil, men der er et par skrigende babyer, der ødelægger det. Sorry, men det gør de. Eller deres mødre gør..
Jeg synes skrigende babyer er lidt ufedt, men når mødrene forsøger at overdøve deres baby, ved at snakke højere, bliver det bare værre?! Wtf altså. Får lyst til at tage de stakkels babyer og trøste dem, nu hvor deres mor synes det er vigtigere at kævle om salmesang og stimulastik.


Skrigende babyer er totalt ufedt! Virkeligt. Så man tuder ufedt. Dagligt. Og at man har overskud til salmesang og stimulastik fatter jeg hat af. Jeg kunne ikke engang gå på toilettet. Og jeg kunne ikke få min baby til at stoppe med at skrige, selvom jeg trøstede i 6 måneder :trist:

Men jeg forstår godt, at det er røv irriterende for andre omkring en.

Og jeg har virkelig ondt af jer, med babyer der skreg konstant! Det er hårdt at blive mor, man har ikke brug for den ekstra stressfaktor :ae:

En fra min MG har sin skrigende baby med til noget, seks dage om ugen. 2x babysvømning, stimulastik, MG, babysalmesang, og så lige gudstjeneste hver søndag.
Jeg tror lidt, at hun har valgt ikke at høre sit barns gråd.
0
Hey Will, give me all your money.
Nah Carlton, I don’t feel like playing 7-eleven.

A 23-6-17
V 14-7-19
JoyNips
Indlæg: 12085
Tilmeldt: 21. dec 2015, 12:25
Kort karma: 1386
Likede indlæg: 33990

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf JoyNips » 18. dec 2017, 11:25

Jeg har også min baby til noget 5-6 gange ugentligt og han hverken skriger eller er overstimuleret :)
0
“Man kan blive taget på røven. Og man kan blive taget røven på. Begge dele kan være dejligt. Men begge dele kan også være det modsatte. Sådan er livet.”
- Onkel Reje
Brugeravatar
AgentPixie
Indlæg: 2622
Tilmeldt: 3. okt 2016, 18:44
Kort karma: 352
Likede indlæg: 6083

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf AgentPixie » 18. dec 2017, 13:45

JoyNips skrev:Jeg har også min baby til noget 5-6 gange ugentligt og han hverken skriger eller er overstimuleret :)

Så kan du jo også sagtens det, og jeg er totalt fan af at man tager sin baby med ud :) så længe barnet ikke reagere voldsomt på det, som hende fra min mødregruppe
0
Hey Will, give me all your money.
Nah Carlton, I don’t feel like playing 7-eleven.

A 23-6-17
V 14-7-19
Brugeravatar
AgentPixie
Indlæg: 2622
Tilmeldt: 3. okt 2016, 18:44
Kort karma: 352
Likede indlæg: 6083

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf AgentPixie » 18. dec 2017, 13:47

Tamara skrev:
AgentPixie skrev:
FruKuk skrev:
AgentPixie skrev:En mødregruppe er vel også til for de mødre, der ikke har skrigende babyer? Vi kan have et lige så stort behov for at komme ud, snakke med andre mødre osv?
A (snart 6mdr) gider fx ikke sove i sin barnevogn, så jeg kommer meeeget lidt ud. MG er noget jeg rigtig gerne vil, men der er et par skrigende babyer, der ødelægger det. Sorry, men det gør de. Eller deres mødre gør..
Jeg synes skrigende babyer er lidt ufedt, men når mødrene forsøger at overdøve deres baby, ved at snakke højere, bliver det bare værre?! Wtf altså. Får lyst til at tage de stakkels babyer og trøste dem, nu hvor deres mor synes det er vigtigere at kævle om salmesang og stimulastik.


Skrigende babyer er totalt ufedt! Virkeligt. Så man tuder ufedt. Dagligt. Og at man har overskud til salmesang og stimulastik fatter jeg hat af. Jeg kunne ikke engang gå på toilettet. Og jeg kunne ikke få min baby til at stoppe med at skrige, selvom jeg trøstede i 6 måneder :trist:

Men jeg forstår godt, at det er røv irriterende for andre omkring en.

Og jeg har virkelig ondt af jer, med babyer der skreg konstant! Det er hårdt at blive mor, man har ikke brug for den ekstra stressfaktor :ae:

En fra min MG har sin skrigende baby med til noget, seks dage om ugen. 2x babysvømning, stimulastik, MG, babysalmesang, og så lige gudstjeneste hver søndag.
Jeg tror lidt, at hun har valgt ikke at høre sit barns gråd.


Eller vælger at overse at hun overstimuleret baby fælt.....

Jeg tror baby er overstimuleret, men jeg ved det ikke. Hun er født 6 uger før termin, ved ikke om de så er mere sensitive?
0
Hey Will, give me all your money.
Nah Carlton, I don’t feel like playing 7-eleven.

A 23-6-17
V 14-7-19

Tilbage til "Forældre"