Snik-snak tråd for forældre?

Brugeravatar
FruKuk
Indlæg: 5645
Tilmeldt: 16. sep 2015, 18:05
Kort karma: 927
Likede indlæg: 10021

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf FruKuk » 25. aug 2018, 07:27

FormerlyKnownAs skrev:Tak for kort og indlæg. Skæbnen ville at kort efter jeg skrev indlægget i går, så var de ude at lege og C gav mig “lov” til at køre ud og spise noget mad. Jeg sagde at det ville gå lynhurtigt, han sagde at jeg ikke måtte køre for stærkt ;) jeg kørte kl 10, fik ordnet fødder og havde lyst til at få flere behandlinger bare for at slappe af og være alene. Men jeg fik spist frokost og handlet og kørte hjem. Kl 13 var jeg der igen og 13.40 kom han ud for at se om jeg var der og blev vildt glad, men ikke på den der ked af det og klynge sig til mig. Det var skønt. I dag aftalte vi så at han nok kunne gå ind selv og jeg ikke behøvede sidde der og at jeg henter ham når dagen er slut. Det var en fin aftale, men ja ja, lad os se tænkte jeg.

Der var ingen svinger. Kys og kram og så gik han ind. Jeg er lettet og stolt.

Jeg ved godt at han helt generelt lige har brug for lidt tid før han åbner op for andre mennesker, men det her er jo trods alt en kæmpe omvæltning. Samtidig med at han skal have en hel masse omsorg og tryghed i det hele, så skal han også skubbes lidt og være modig. Sådan er det jo med børn. Men min prioriet var og er 100% hans tryghed. Det var han i dag og so far so good.

Det skal nok blive godt og det bliver en god start for ham det her ift sprog osv. Vi må se næste år hvad vi gør fremadrettet hvis ikke de kan have year 1, year 2 etc. Der er en anden skole vi meget gerne vil have ham på, men den aldersgruppe han passer ind i der bliver nok skæv ift hvordan det her år bliver. Tror jeg. Det må vi se. Der er tid endnu.

Det største minus lige nu er at vi tager ham ud i 2 mdr medio nov-medio januar. Det er virkelig noget rod, men vi har ikke rigtig andre valg. Så må vi håbe at det bliver noget nemmere at starte op igen end nu. Men mon ikke.


Jubiii :banan: Hvor er det dejligt at høre. Der er altså ikke noget så stramt, som når ens børn er mega pressede, og man skal finde en balance mellem at være støttende og ikke over overbeskyttende. Samtidig med, at man helst bare tog dem med hjem og beskyttede dem mod alt ondt i verden :wacko:
1
Brugeravatar
FormerlyKnownAs
Indlæg: 13017
Tilmeldt: 6. sep 2017, 07:02
Kort karma: 2860
Likede indlæg: 28058

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf FormerlyKnownAs » 25. aug 2018, 07:31

FruKuk skrev:
FormerlyKnownAs skrev:Tak for kort og indlæg. Skæbnen ville at kort efter jeg skrev indlægget i går, så var de ude at lege og C gav mig “lov” til at køre ud og spise noget mad. Jeg sagde at det ville gå lynhurtigt, han sagde at jeg ikke måtte køre for stærkt ;) jeg kørte kl 10, fik ordnet fødder og havde lyst til at få flere behandlinger bare for at slappe af og være alene. Men jeg fik spist frokost og handlet og kørte hjem. Kl 13 var jeg der igen og 13.40 kom han ud for at se om jeg var der og blev vildt glad, men ikke på den der ked af det og klynge sig til mig. Det var skønt. I dag aftalte vi så at han nok kunne gå ind selv og jeg ikke behøvede sidde der og at jeg henter ham når dagen er slut. Det var en fin aftale, men ja ja, lad os se tænkte jeg.

Der var ingen svinger. Kys og kram og så gik han ind. Jeg er lettet og stolt.

Jeg ved godt at han helt generelt lige har brug for lidt tid før han åbner op for andre mennesker, men det her er jo trods alt en kæmpe omvæltning. Samtidig med at han skal have en hel masse omsorg og tryghed i det hele, så skal han også skubbes lidt og være modig. Sådan er det jo med børn. Men min prioriet var og er 100% hans tryghed. Det var han i dag og so far so good.

Det skal nok blive godt og det bliver en god start for ham det her ift sprog osv. Vi må se næste år hvad vi gør fremadrettet hvis ikke de kan have year 1, year 2 etc. Der er en anden skole vi meget gerne vil have ham på, men den aldersgruppe han passer ind i der bliver nok skæv ift hvordan det her år bliver. Tror jeg. Det må vi se. Der er tid endnu.

Det største minus lige nu er at vi tager ham ud i 2 mdr medio nov-medio januar. Det er virkelig noget rod, men vi har ikke rigtig andre valg. Så må vi håbe at det bliver noget nemmere at starte op igen end nu. Men mon ikke.


Jubiii :banan: Hvor er det dejligt at høre. Der er altså ikke noget så stramt, som når ens børn er mega pressede, og man skal finde en balance mellem at være støttende og ikke over overbeskyttende. Samtidig med, at man helst bare tog dem med hjem og beskyttede dem mod alt ondt i verden :wacko:


Præcis. Den balance er svær. Man ER jo nødt til at skubbe på også. Og måske evt også bestikke med kinderæg :genert:
0
Brugeravatar
Bøtte
Indlæg: 5917
Tilmeldt: 12. aug 2015, 12:04
Kort karma: 1206
Likede indlæg: 10937

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf Bøtte » 26. aug 2018, 14:19

FormerlyKnownAs skrev:
FruKuk skrev:
FormerlyKnownAs skrev:Tak for kort og indlæg. Skæbnen ville at kort efter jeg skrev indlægget i går, så var de ude at lege og C gav mig “lov” til at køre ud og spise noget mad. Jeg sagde at det ville gå lynhurtigt, han sagde at jeg ikke måtte køre for stærkt ;) jeg kørte kl 10, fik ordnet fødder og havde lyst til at få flere behandlinger bare for at slappe af og være alene. Men jeg fik spist frokost og handlet og kørte hjem. Kl 13 var jeg der igen og 13.40 kom han ud for at se om jeg var der og blev vildt glad, men ikke på den der ked af det og klynge sig til mig. Det var skønt. I dag aftalte vi så at han nok kunne gå ind selv og jeg ikke behøvede sidde der og at jeg henter ham når dagen er slut. Det var en fin aftale, men ja ja, lad os se tænkte jeg.

Der var ingen svinger. Kys og kram og så gik han ind. Jeg er lettet og stolt.

Jeg ved godt at han helt generelt lige har brug for lidt tid før han åbner op for andre mennesker, men det her er jo trods alt en kæmpe omvæltning. Samtidig med at han skal have en hel masse omsorg og tryghed i det hele, så skal han også skubbes lidt og være modig. Sådan er det jo med børn. Men min prioriet var og er 100% hans tryghed. Det var han i dag og so far so good.

Det skal nok blive godt og det bliver en god start for ham det her ift sprog osv. Vi må se næste år hvad vi gør fremadrettet hvis ikke de kan have year 1, year 2 etc. Der er en anden skole vi meget gerne vil have ham på, men den aldersgruppe han passer ind i der bliver nok skæv ift hvordan det her år bliver. Tror jeg. Det må vi se. Der er tid endnu.

Det største minus lige nu er at vi tager ham ud i 2 mdr medio nov-medio januar. Det er virkelig noget rod, men vi har ikke rigtig andre valg. Så må vi håbe at det bliver noget nemmere at starte op igen end nu. Men mon ikke.


Jubiii :banan: Hvor er det dejligt at høre. Der er altså ikke noget så stramt, som når ens børn er mega pressede, og man skal finde en balance mellem at være støttende og ikke over overbeskyttende. Samtidig med, at man helst bare tog dem med hjem og beskyttede dem mod alt ondt i verden :wacko:


Præcis. Den balance er svær. Man ER jo nødt til at skubbe på også. Og måske evt også bestikke med kinderæg :genert:


Man må meget gerne bestikke med kinderæg, hvis det giver mening og hjælper barnet :kys:
1
Bergen
Indlæg: 7286
Tilmeldt: 23. jun 2018, 05:25
Kort karma: 469
Likede indlæg: 11891

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf Bergen » 26. aug 2018, 15:45

Sof skrev:Overvejer - endnu en gang - om det ville være bedre for os og vores søn at skifte vuggestue... Har på ingen måde tid eller overskud til en indkøring på ny, men den nuværende irriterer mig så meget.

Vuggestuen er delt op i de helt små til ca. halvanden-20 mdr. og så en storegruppe til de rykker i børnehave, i vuggestuen kan de små være over det hele, men de store må ikke være på de smås stue og legeplads, der har de ligesom helle. Min dreng har været tilbage fra ferie 2 dage og har allerede lært 2 nye “tricks”, som jeg ikke synes er særlig hensigtsmæssige. Det ene hvor han lægger sig på alle 4 og hamrer hovedet/panden i gulvet gentagende gange. Hårdt. Og det andet hvor han stopper munden til med hænder og fingrer til han får tårer i øjnene og gagger eller kaster op.

Begge dele har han lært fra den samme dreng, har set ham gøre begge dele, når han ikke får sin vilje. Pædagogerne har fået af vide af hans forældre at de ikke må stoppe ham, for jo mere opmærksomhed det får, desto bedre for ham og hans “plan”.
Den store dreng er lige fyldt 2 og burde slet ikke være inde ved de små længere, men han er lidt bagud på mange områder. Jeg synes så bare ikke at det er særlig fedt at de små lærer af ham og så hurtigt, i min drengs tilfælde. Overhørte at en anden mor spurgte en pædagog om det var noget hendes barn også havde gjort dernede eller kun derhjemme, så må formode at det ikke kun er mit der aber efter. Hans pande var et stort blåt mærke her til aften og han må sgu da have skide ondt i hovedet.

Overvejer at holde ham hjemme i morgen. Kan ikke finde ud af om jeg tager det lidt for alvorligt og overreagerer...


Jeg ville tale med pædagog og leder. Hvis de ikke vil agere på det og lytte til dine overvejelser ville jeg skifte.

Vi skiftede vs efter 3 måneder og indkøring var 2 dage det nye sted. Det var en god beslutning.
1
Brugeravatar
FruKuk
Indlæg: 5645
Tilmeldt: 16. sep 2015, 18:05
Kort karma: 927
Likede indlæg: 10021

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf FruKuk » 28. aug 2018, 05:27

Storesøster skønne folkeskole står overfor lukning :rulle: Armen jeg er så træt af besparelser!!!
0
Brugeravatar
Danseprinsesse
Indlæg: 3723
Tilmeldt: 18. aug 2015, 09:57
Kort karma: 652
Likede indlæg: 11266

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf Danseprinsesse » 29. aug 2018, 12:50

Hvordan har du det Kuk?


Min kæreste er blevet henvist i kræftpakkeforløb i dag. Jeg arbejder selv i systemet, og jeg ved godt, at det ikke er det samme som, at han rent faktisk er syg.
Jeg talte med sekretæren hos lægen, fordi han selv havde svært ved at forstå, hvad det egentlig var, der skulle ske. Hun fik sagt, at nu skulle jeg jo være det stærke, og så kunne jeg med det samme mærke klumpen i halsen. Ja, og så fik hun også sagt noget med, at han til fulde opfylder kriterierne for at blive henvist i pakkeforløb - jeg tror måske, det bare var en uheldig formulering, for at fortælle, at det nok skulle komme til at gå hurtigt.
Om halvanden uge skal vi på ferie. Uanset hvad, så vil det være rart med en eller anden form for afklaring, inden vi skal rejse.
0
Brugeravatar
FruKuk
Indlæg: 5645
Tilmeldt: 16. sep 2015, 18:05
Kort karma: 927
Likede indlæg: 10021

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf FruKuk » 29. aug 2018, 12:58

Danseprinsesse skrev:Hvordan har du det Kuk?


Min kæreste er blevet henvist i kræftpakkeforløb i dag. Jeg arbejder selv i systemet, og jeg ved godt, at det ikke er det samme som, at han rent faktisk er syg.
Jeg talte med sekretæren hos lægen, fordi han selv havde svært ved at forstå, hvad det egentlig var, der skulle ske. Hun fik sagt, at nu skulle jeg jo være det stærke, og så kunne jeg med det samme mærke klumpen i halsen. Ja, og så fik hun også sagt noget med, at han til fulde opfylder kriterierne for at blive henvist i pakkeforløb - jeg tror måske, det bare var en uheldig formulering, for at fortælle, at det nok skulle komme til at gå hurtigt.
Om halvanden uge skal vi på ferie. Uanset hvad, så vil det være rart med en eller anden form for afklaring, inden vi skal rejse.


Ej det lyder da rigtigt ubehageligt med din mand :ae: Hvilke symptomer har han? Håber på super hurtig afklaring og masser af gode tanker.

Jeg selv er stadig overhovedet ikke frisk, men lammelserne og føleforstyrrelserne er på retur, så jeg satser på, at resten følger med. Skal scannes på mandag for at sikre, at der ikke er nogle forandringer i hjernen.
0
Brugeravatar
Danseprinsesse
Indlæg: 3723
Tilmeldt: 18. aug 2015, 09:57
Kort karma: 652
Likede indlæg: 11266

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf Danseprinsesse » 29. aug 2018, 13:03

FruKuk skrev:
Danseprinsesse skrev:Hvordan har du det Kuk?


Min kæreste er blevet henvist i kræftpakkeforløb i dag. Jeg arbejder selv i systemet, og jeg ved godt, at det ikke er det samme som, at han rent faktisk er syg.
Jeg talte med sekretæren hos lægen, fordi han selv havde svært ved at forstå, hvad det egentlig var, der skulle ske. Hun fik sagt, at nu skulle jeg jo være det stærke, og så kunne jeg med det samme mærke klumpen i halsen. Ja, og så fik hun også sagt noget med, at han til fulde opfylder kriterierne for at blive henvist i pakkeforløb - jeg tror måske, det bare var en uheldig formulering, for at fortælle, at det nok skulle komme til at gå hurtigt.
Om halvanden uge skal vi på ferie. Uanset hvad, så vil det være rart med en eller anden form for afklaring, inden vi skal rejse.


Ej det lyder da rigtigt ubehageligt med din mand :ae: Hvilke symptomer har han? Håber på super hurtig afklaring og masser af gode tanker.

Jeg selv er stadig overhovedet ikke frisk, men lammelserne og føleforstyrrelserne er på retur, så jeg satser på, at resten følger med. Skal scannes på mandag for at sikre, at der ikke er nogle forandringer i hjernen.


Puh, det er en længere omgang for dig. Håber snart det vender. :kys:

Tak, jeg har lukket lidt ned for det, tror jeg. Jeg prøver at vente, til vi rent faktisk ved noget.

Han har været til almindelig tjek hos lægen i dag, der med det samme bemærkede, at han var blevet noget tynd, siden hun sidst så ham. Jeg sagde det faktisk til ham i går, at han skulle nævne sit vægttab og hans konstant dårlige mave. Men den fangede lægen så helt af sig selv. Jeg ved ikke, om der har været andre ting med i overvejelserne, han var lidt usammenhængende, da jeg talte med ham.
0
Brugeravatar
Bøtte
Indlæg: 5917
Tilmeldt: 12. aug 2015, 12:04
Kort karma: 1206
Likede indlæg: 10937

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf Bøtte » 30. aug 2018, 04:00

Åh DP, krydser fingre for at din kæreste ikke har kræft :ae:
0
Sorenspige
Indlæg: 7067
Tilmeldt: 29. sep 2015, 06:34
Kort karma: 967
Likede indlæg: 9377

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf Sorenspige » 30. aug 2018, 04:16

Det gør jeg også :kys:.
0
Brugeravatar
Danseprinsesse
Indlæg: 3723
Tilmeldt: 18. aug 2015, 09:57
Kort karma: 652
Likede indlæg: 11266

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf Danseprinsesse » 30. aug 2018, 19:51

Tak skal I have. Og undskyld, ved ikke hvorfor jeg smed det ind her, jeg var vist lidt i chok i går.

Han har fået tid til undersøgelse allerede på tirsdag og får, så vidt det er muligt, svar med det samme.
Vi tænker, at uanset hvad svaret er, skal vi stadig af sted på ferie sammen (medmindre de fraråder det naturligvis).
0
Sorenspige
Indlæg: 7067
Tilmeldt: 29. sep 2015, 06:34
Kort karma: 967
Likede indlæg: 9377

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf Sorenspige » 30. aug 2018, 19:58

Du skal da ikke undskyld :ae:. Jeg forstår dælme godt, at du havde brug for at skrive/sige det.

Krydser fingre :kys:.
1
Brugeravatar
Bøtte
Indlæg: 5917
Tilmeldt: 12. aug 2015, 12:04
Kort karma: 1206
Likede indlæg: 10937

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf Bøtte » 30. aug 2018, 19:58

Danseprinsesse skrev:Tak skal I have. Og undskyld, ved ikke hvorfor jeg smed det ind her, jeg var vist lidt i chok i går.

Han har fået tid til undersøgelse allerede på tirsdag og får, så vidt det er muligt, svar med det samme.
Vi tænker, at uanset hvad svaret er, skal vi stadig af sted på ferie sammen (medmindre de fraråder det naturligvis).


Det skal du da overhovedet ikke undskylde.

Læs du bare af, alt det du har brug for :kys:
2
Brugeravatar
alfe
Indlæg: 504
Tilmeldt: 11. aug 2015, 08:39
Kort karma: 114
Likede indlæg: 524

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf alfe » 30. aug 2018, 20:06

Danseprinsesse skrev:Tak skal I have. Og undskyld, ved ikke hvorfor jeg smed det ind her, jeg var vist lidt i chok i går.

Han har fået tid til undersøgelse allerede på tirsdag og får, så vidt det er muligt, svar med det samme.
Vi tænker, at uanset hvad svaret er, skal vi stadig af sted på ferie sammen (medmindre de fraråder det naturligvis).


Det må også have været noget af et chok! Mange tanker til jer - og pøjpøj på tirsdag :ae:

En hurtig,muligvis, irriterende opfordring - tjek evt op på jeres rejseforsikring, om han fortsat kan være forsikret.
1
Brugeravatar
Danseprinsesse
Indlæg: 3723
Tilmeldt: 18. aug 2015, 09:57
Kort karma: 652
Likede indlæg: 11266

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf Danseprinsesse » 30. aug 2018, 20:16

alfe skrev:
Danseprinsesse skrev:Tak skal I have. Og undskyld, ved ikke hvorfor jeg smed det ind her, jeg var vist lidt i chok i går.

Han har fået tid til undersøgelse allerede på tirsdag og får, så vidt det er muligt, svar med det samme.
Vi tænker, at uanset hvad svaret er, skal vi stadig af sted på ferie sammen (medmindre de fraråder det naturligvis).


Det må også have været noget af et chok! Mange tanker til jer - og pøjpøj på tirsdag :ae:

En hurtig,muligvis, irriterende opfordring - tjek evt op på jeres rejseforsikring, om han fortsat kan være forsikret.


Det med forsikring nævnte lægen også. Vi må høre dem på afdelingen, afhængigt af hvad resultatet bliver og så tage kontakt til forsikringsselskabet.

Fra mit arbejde ved jeg, at det oftest kræver en udtalelse fra lægen, så kan man godt stadig være dækket - også selvom man er syg.
Men god pointe - tak. :)
0

Tilbage til "Forældre"