Snik-snak tråd for forældre?

Brugeravatar
Zonta
Indlæg: 8534
Tilmeldt: 19. mar 2016, 08:36
Kort karma: 1294
Likede indlæg: 15168

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf Zonta » 26. mar 2019, 21:48

Mi55y skrev:Nogen der har flyttet barn på eget værelse langt væk fra forældresoveværelse? Hvornår gjorde I det, og hvordan gik det? Sofie på snart et halvt år sover efterhånden rigtig godt fra 19 til ca 02/03, hvor hun får flaske, og så står vi op omkring kl 05. Men kvaliteten af min søvn er bare så dårlig, fordi jeg vågner af hver lille lyd fra hende. Så selvom jeg i teorien får nok timer, så er jeg bare konstant træt - på trods af at far ofte står op med hende, så jeg kan sove videre en times tid, hvor jeg så går fuldstændig i koma.

Jeg er slet ikke klar til, at hun kommer på eget værelse endnu - især fordi det er i den anden ende af huset. Men jeg vil gerne høre om andres erfaringer?

Vi har ikke gjort det endnu, men planlægger at gøre det om en måneds tid. Vi sætter babyalarmen på og skruer så langt ned for sensitiviteten, at alle lyde (forhåbentlig) ikke går i.
Vi har også soveværelse og hans værelse i hver sin ende af huset. Johan er en "øffer"/klynker og siger mange lyde i søvne. Jeg er ved at blive sindssyg og nogle gange er jeg helt bange for, om der er noget galt siden han sover så uroligt :stoned: Han kommer nok i øvrigt til at være 9 måneder-ish når han kommer på eget værelse - mest fordi hans værelse ikke er klar endnu. Og lige pt. er vi på to flasker om natten, så vi har ikke travlt med at skulle tøffe ned i den anden ende af huset for at give mad :D
1
J, juli 2018.
Sorenspige
Indlæg: 7102
Tilmeldt: 29. sep 2015, 06:34
Kort karma: 969
Likede indlæg: 9464

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf Sorenspige » 29. mar 2019, 20:40

R har haft sidste dag i børnehaven i dag. En stor og vemodig dag, hvor jeg skulle tage mig sammen for ikke at græde. Tænk, at min lille dreng, som jeg ventede så længe på nu skal i skole.
3
Brugeravatar
FruKuk
Indlæg: 5647
Tilmeldt: 16. sep 2015, 18:05
Kort karma: 927
Likede indlæg: 10026

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf FruKuk » 29. mar 2019, 20:47

Sorenspige skrev:R har haft sidste dag i børnehaven i dag. En stor og vemodig dag, hvor jeg skulle tage mig sammen for ikke at græde. Tænk, at min lille dreng, som jeg ventede så længe på nu skal i skole.


Lillebror havde også sidste dag i dag. Jeg undgik ikke at tude. 6 år har vi haft børn i samme fantastiske børnehave, og det er bestemt vemodigt, at det er slut. Lillebror var til gengæld total upåvirket. Han mega glæder sig bare til førskolestart på mandag.
3
primle
Indlæg: 1172
Tilmeldt: 16. aug 2015, 13:51
Kort karma: 141
Likede indlæg: 2235

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf primle » 30. mar 2019, 05:19

FruKuk skrev:
Sorenspige skrev:R har haft sidste dag i børnehaven i dag. En stor og vemodig dag, hvor jeg skulle tage mig sammen for ikke at græde. Tænk, at min lille dreng, som jeg ventede så længe på nu skal i skole.


Lillebror havde også sidste dag i dag. Jeg undgik ikke at tude. 6 år har vi haft børn i samme fantastiske børnehave, og det er bestemt vemodigt, at det er slut. Lillebror var til gengæld total upåvirket. Han mega glæder sig bare til førskolestart på mandag.


Vi har ikke førskole her i kommunen, så der går lige et par måneder inden det er slut med børnehave her. Jeg kommer SÅ meget til at hyle. Jeg ved det bare. Sidder og bliver våd i øjnene bare af at læse jeres indlæg :blush:
0
Brugeravatar
Bøtte
Indlæg: 5917
Tilmeldt: 12. aug 2015, 12:04
Kort karma: 1206
Likede indlæg: 10937

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf Bøtte » 30. mar 2019, 06:08

Man må godt hyle lidt på sidste børnehavedag. Og første skoledag :genert:
0
Brugeravatar
FruKuk
Indlæg: 5647
Tilmeldt: 16. sep 2015, 18:05
Kort karma: 927
Likede indlæg: 10026

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf FruKuk » 30. mar 2019, 06:41

Altså jeg piver mest over, at jeg kommer til at savne alle de skønne voksne i børnehaven :blush: At det nu er slut med børnehavebørn er helt fjong. Har glædet mig i 9 år til at have store børn :-D
0
Brugeravatar
FruKuk
Indlæg: 5647
Tilmeldt: 16. sep 2015, 18:05
Kort karma: 927
Likede indlæg: 10026

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf FruKuk » 30. mar 2019, 19:49

Lillebror bløder fra endetarmen, når han har lavet stort. Det har stået på et par dage, og min umiddelbare tanke er rifter grundet lidt hård mave, men ville I kontakte læge på mandag, hvis det ikke er gået over?
0
Sorenspige
Indlæg: 7102
Tilmeldt: 29. sep 2015, 06:34
Kort karma: 969
Likede indlæg: 9464

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf Sorenspige » 30. mar 2019, 20:52

FruKuk skrev:Lillebror bløder fra endetarmen, når han har lavet stort. Det har stået på et par dage, og min umiddelbare tanke er rifter grundet lidt hård mave, men ville I kontakte læge på mandag, hvis det ikke er gået over?


Ja, det ville jeg. En rift burde hele efter et par dage (ved jeg af erfaring :genert:), så hvis det varer ved til mandag, er det for lang tid.
1
Brugeravatar
FruKuk
Indlæg: 5647
Tilmeldt: 16. sep 2015, 18:05
Kort karma: 927
Likede indlæg: 10026

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf FruKuk » 30. mar 2019, 20:54

Sorenspige skrev:
FruKuk skrev:Lillebror bløder fra endetarmen, når han har lavet stort. Det har stået på et par dage, og min umiddelbare tanke er rifter grundet lidt hård mave, men ville I kontakte læge på mandag, hvis det ikke er gået over?


Ja, det ville jeg. En rift burde hele efter et par dage (ved jeg af erfaring :genert:), så hvis det varer ved til mandag, er det for lang tid.


Så håber vi på en rift, der i så fald er væk inden mandag :kryds:
0
godtnavn
Indlæg: 11157
Tilmeldt: 4. jan 2016, 13:47
Kort karma: 1104
Likede indlæg: 12974

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf godtnavn » 31. mar 2019, 13:14

Altså jeg tudede i går da det (igen) gik op for mig at min datter rammer børnehavealder allerede til december! Dog regner jeg ikke med at hun skal starte der, men bare tanken om at hun allerede er så stor :lol: Vi har snakket om at hun skal starte i løbet af foråret/sommeren og have 2 korte dage om ugen.

Jeg er så ramt af krisen at jeg senest i dag skal skrive hende op til de børnehaver vi vil have, og jeg kan kun finde én jeg synes lyder god, men altså, hvis hun først skal starte når hun er godt over 3 år, måske først ved 4 år, mon så ikke det er til at få plads i den selvom man kun ønsker en bestemt? Ellers skal vi måske sætte behovsdatoen lidt før så vi har bedre chance for at få tilbud i netop den og så må vi betale for et par måneder hvor vi ikke skal bruge den hvis det endelig er...
0
Lulu
Indlæg: 2225
Tilmeldt: 11. apr 2016, 16:42
Kort karma: 136
Geografisk sted: Odense
Likede indlæg: 2762

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf Lulu » 31. mar 2019, 18:51

godtnavn skrev:Altså jeg tudede i går da det (igen) gik op for mig at min datter rammer børnehavealder allerede til december! Dog regner jeg ikke med at hun skal starte der, men bare tanken om at hun allerede er så stor :lol: Vi har snakket om at hun skal starte i løbet af foråret/sommeren og have 2 korte dage om ugen.

Jeg er så ramt af krisen at jeg senest i dag skal skrive hende op til de børnehaver vi vil have, og jeg kan kun finde én jeg synes lyder god, men altså, hvis hun først skal starte når hun er godt over 3 år, måske først ved 4 år, mon så ikke det er til at få plads i den selvom man kun ønsker en bestemt? Ellers skal vi måske sætte behovsdatoen lidt før så vi har bedre chance for at få tilbud i netop den og så må vi betale for et par måneder hvor vi ikke skal bruge den hvis det endelig er...


Hvornår rykker ældste børn op i forårs sfo i din kommune?
Jeg ville skrive hende op til start den dag alle de store børn rykker. Typisk er der en hel del pladser der, som de ikke altid kan besætte, men først får besat efter sommerferien.
0
godtnavn
Indlæg: 11157
Tilmeldt: 4. jan 2016, 13:47
Kort karma: 1104
Likede indlæg: 12974

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf godtnavn » 31. mar 2019, 19:20

Lulu skrev:
godtnavn skrev:Altså jeg tudede i går da det (igen) gik op for mig at min datter rammer børnehavealder allerede til december! Dog regner jeg ikke med at hun skal starte der, men bare tanken om at hun allerede er så stor :lol: Vi har snakket om at hun skal starte i løbet af foråret/sommeren og have 2 korte dage om ugen.

Jeg er så ramt af krisen at jeg senest i dag skal skrive hende op til de børnehaver vi vil have, og jeg kan kun finde én jeg synes lyder god, men altså, hvis hun først skal starte når hun er godt over 3 år, måske først ved 4 år, mon så ikke det er til at få plads i den selvom man kun ønsker en bestemt? Ellers skal vi måske sætte behovsdatoen lidt før så vi har bedre chance for at få tilbud i netop den og så må vi betale for et par måneder hvor vi ikke skal bruge den hvis det endelig er...


Hvornår rykker ældste børn op i forårs sfo i din kommune?
Jeg ville skrive hende op til start den dag alle de store børn rykker. Typisk er der en hel del pladser der, som de ikke altid kan besætte, men først får besat efter sommerferien.


Det aner jeg faktisk ikke, men det må da undersøges! Det er en "lille" børnehave med 44 børn, så tænker det er sværere at få plads end de større hvor der jo er flere børn der stopper hvert år. Jeg vil bare have den, primært fordi jeg ikke kan finde andre egende kandidater, og har 2½ time igen, så har givet op og er nu kun skrevet op til den ene...
0
primle
Indlæg: 1172
Tilmeldt: 16. aug 2015, 13:51
Kort karma: 141
Likede indlæg: 2235

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf primle » 31. mar 2019, 19:30

godtnavn skrev:
Lulu skrev:
godtnavn skrev:Altså jeg tudede i går da det (igen) gik op for mig at min datter rammer børnehavealder allerede til december! Dog regner jeg ikke med at hun skal starte der, men bare tanken om at hun allerede er så stor :lol: Vi har snakket om at hun skal starte i løbet af foråret/sommeren og have 2 korte dage om ugen.

Jeg er så ramt af krisen at jeg senest i dag skal skrive hende op til de børnehaver vi vil have, og jeg kan kun finde én jeg synes lyder god, men altså, hvis hun først skal starte når hun er godt over 3 år, måske først ved 4 år, mon så ikke det er til at få plads i den selvom man kun ønsker en bestemt? Ellers skal vi måske sætte behovsdatoen lidt før så vi har bedre chance for at få tilbud i netop den og så må vi betale for et par måneder hvor vi ikke skal bruge den hvis det endelig er...


Hvornår rykker ældste børn op i forårs sfo i din kommune?
Jeg ville skrive hende op til start den dag alle de store børn rykker. Typisk er der en hel del pladser der, som de ikke altid kan besætte, men først får besat efter sommerferien.


Det aner jeg faktisk ikke, men det må da undersøges! Det er en "lille" børnehave med 44 børn, så tænker det er sværere at få plads end de større hvor der jo er flere børn der stopper hvert år. Jeg vil bare have den, primært fordi jeg ikke kan finde andre egende kandidater, og har 2½ time igen, så har givet op og er nu kun skrevet op til den ene...


Og undersøge OM der overhovedet er forårssfo i kommunen. Det er der ikke i vores feks. Der rykker skolebørnene først 1/8.
0
Brugeravatar
FruKuk
Indlæg: 5647
Tilmeldt: 16. sep 2015, 18:05
Kort karma: 927
Likede indlæg: 10026

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf FruKuk » 31. mar 2019, 19:54

Her nyder vi glæden ved sommertid kombineret med spændthed over førskolestart i morgen, så lillebror er stadig vågen - det skal nok blive spændende at få ham op i morgen :tie:
0
Brugeravatar
Danseprinsesse
Indlæg: 3726
Tilmeldt: 18. aug 2015, 09:57
Kort karma: 652
Likede indlæg: 11281

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf Danseprinsesse » 31. mar 2019, 20:19

Min dreng var bestemt heller ikke enig i, at han skulle i seng, mens det var lyst ude. Vi har været så ubetænksomme at lære ham, at man skal sove, når det er mørkt.

Vi har været på miniferie i noget Lalandia-agtigt i Tyskland fra onsdag til søndag denne uge. Min bror + kone og deres to børn var også med. Det har været så hyggeligt, det er skønt at se de tre unger være så glade for hinanden. Vores var især begejstret for vandrutsjebanerne, jo vildere des bedre.

Jeg er desværre kommet hjem med feber og væske på det ene øre.
0

Tilbage til "Forældre"