Snik-snak tråd for forældre?

Brugeravatar
Bøtte
Indlæg: 5917
Tilmeldt: 12. aug 2015, 12:04
Kort karma: 1206
Likede indlæg: 10937

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf Bøtte » 26. aug 2016, 07:55

Sorenspige skrev:Jeg ved godt, at jeg ikke er aktiv herinde for tiden, men jeg har lige brug for at lette mit hjerte :genert:.

Min dreng skal starte i BH d. 1. oktober. Vi har været heldige at få plads i en populær børnehave, som samtidig også er den, der ligger tættest på vores hjem. Det er en integreret institution, og de fleste af børnene har også gået i vuggestue samme sted (det er dog en anden bygning og legeplads).

Nu viser det sig, at alle de børn han kender fra DP skal starte i en anden børnehave, og jeg er bange for, at han får svært ved at komme ind i BH, når de andre kender hinanden fra VS.

Har I erfaringer med det?


S kendte en af de andre børn ganske lidt, da hun startede i børnehave, resten var børn hun ikke kendte. Det gik over alt forventning. Et par af pigerne, en af de store og en fra mellemgruppe var rigtig gode til at få hende med i legene, og resten klarede pædagogerne. Der var overhovedet ingen problemer, udover det selvfølgelig altid er lidt hårdt at skifte institution.
1
Brugeravatar
FruKuk
Indlæg: 5647
Tilmeldt: 16. sep 2015, 18:05
Kort karma: 927
Likede indlæg: 10027

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf FruKuk » 26. aug 2016, 09:12

Enig med de andre. Jeg er sikker på, at pædagogerne nok skal sørge for, at R kommer godt ind i gruppen. Min oplevelse er, at børn er gode til at integrere nye børn. Særligt i børnehavealderen.

Så hvis jeg var dig, ville jeg prøve at skubbe bekymringerne i baggrunden og nyde, at han har fået plads i den ønskede børnehave.
1
Sorenspige
Indlæg: 7102
Tilmeldt: 29. sep 2015, 06:34
Kort karma: 969
Likede indlæg: 9465

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf Sorenspige » 27. aug 2016, 11:13

Tak for jeres svar og erfaringer :kys:. Min mand siger det samme som jer :genert:, så selvom det er svært vil jeg forsøge at skubbe bekymringerne væk.

Det har jeg det desværre bare generelt svært ved.
0
Brugeravatar
Bøtte
Indlæg: 5917
Tilmeldt: 12. aug 2015, 12:04
Kort karma: 1206
Likede indlæg: 10937

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf Bøtte » 27. aug 2016, 12:01

Sorenspige skrev:Tak for jeres svar og erfaringer :kys:. Min mand siger det samme som jer :genert:, så selvom det er svært vil jeg forsøge at skubbe bekymringerne væk.

Det har jeg det desværre bare generelt svært ved.


Jo mere jeg bekymrer mig om noget, jo lettere glider det som regel :lol: :genert:

Jeg tror egentlig at det er et helt normalt skifte, han skal i gennem, jeg kender ikke mange DP-børn, der har haft en de kendte at 'følges med' i vuggestuen. Er sikker på det nok skal gå fint :kys:
1
Brugeravatar
Muuh
Indlæg: 1333
Tilmeldt: 13. aug 2015, 08:31
Kort karma: 250
Likede indlæg: 3607

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf Muuh » 1. sep 2016, 16:58

Her hjemme spiller vi alle sammen Pokémon Go, det har været en hyggelig ting vi har haft sammen hen over sommeren og vi har fået gået en del ture sammen og snakket en masse om Pokémons. Det har været rart for en gangs skyld at forstå hvad de snakker om, når de snakker spil.

Nå men, i dag kommer ældstesønnen så hjem og fortælle, at de andre drenge fra skolen har hjulpet ham med at få en snyde app.

Jeg blev ret sur og han fik at vide, at den kunne han godt slette. Hvis han vil spille, må han gøre det uden snyd. Det andet gider jeg simpelthen ikke være med til.
Han fortæller så, at alle de andre benytter denne app og at han bare gerne vil have lige så gode Pokémons som dem og have dem alle sammen. Jeg kan sagsten forstå ham, men jeg holder dog fast i mit, at appen skal slettes.

Men kan ikke lade vær med at tænke på, om forældre bare lader deres børn snyde. Hvad er formålet med spillet lige så ?
1
Time is a great teacher, but unfortunately it kills all it's pupils
Brugeravatar
Luffegås
Indlæg: 2860
Tilmeldt: 18. dec 2015, 09:17
Kort karma: 232
Geografisk sted: Fyn
Likede indlæg: 5556

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf Luffegås » 1. sep 2016, 17:24

Muuh skrev:Her hjemme spiller vi alle sammen Pokémon Go, det har været en hyggelig ting vi har haft sammen hen over sommeren og vi har fået gået en del ture sammen og snakket en masse om Pokémons. Det har været rart for en gangs skyld at forstå hvad de snakker om, når de snakker spil.

Nå men, i dag kommer ældstesønnen så hjem og fortælle, at de andre drenge fra skolen har hjulpet ham med at få en snyde app.

Jeg blev ret sur og han fik at vide, at den kunne han godt slette. Hvis han vil spille, må han gøre det uden snyd. Det andet gider jeg simpelthen ikke være med til.
Han fortæller så, at alle de andre benytter denne app og at han bare gerne vil have lige så gode Pokémons som dem og have dem alle sammen. Jeg kan sagsten forstå ham, men jeg holder dog fast i mit, at appen skal slettes.

Men kan ikke lade vær med at tænke på, om forældre bare lader deres børn snyde. Hvad er formålet med spillet lige så ?

Kom lige tilfældigt forbi.. Han kan risikere at få sin konto slettet, eller i alt fald blive udelukket et stykke tid.
Fair nok at man bruger sådan en app så man kan se HVOR man kan fange dem, men skaberne af spillet gør meget for at slå ned på en del der snyder. Og et eller andet sted, så vil han opdage det er kedeligt at snyde, det er ikke intentionen med spillet.
0
Søger ikke gode råd, medmindre jeg har spurgt.
Brugeravatar
Muuh
Indlæg: 1333
Tilmeldt: 13. aug 2015, 08:31
Kort karma: 250
Likede indlæg: 3607

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf Muuh » 2. sep 2016, 07:49

Luffegås skrev:
Muuh skrev:Her hjemme spiller vi alle sammen Pokémon Go, det har været en hyggelig ting vi har haft sammen hen over sommeren og vi har fået gået en del ture sammen og snakket en masse om Pokémons. Det har været rart for en gangs skyld at forstå hvad de snakker om, når de snakker spil.

Nå men, i dag kommer ældstesønnen så hjem og fortælle, at de andre drenge fra skolen har hjulpet ham med at få en snyde app.

Jeg blev ret sur og han fik at vide, at den kunne han godt slette. Hvis han vil spille, må han gøre det uden snyd. Det andet gider jeg simpelthen ikke være med til.
Han fortæller så, at alle de andre benytter denne app og at han bare gerne vil have lige så gode Pokémons som dem og have dem alle sammen. Jeg kan sagsten forstå ham, men jeg holder dog fast i mit, at appen skal slettes.

Men kan ikke lade vær med at tænke på, om forældre bare lader deres børn snyde. Hvad er formålet med spillet lige så ?

Kom lige tilfældigt forbi.. Han kan risikere at få sin konto slettet, eller i alt fald blive udelukket et stykke tid.
Fair nok at man bruger sådan en app så man kan se HVOR man kan fange dem, men skaberne af spillet gør meget for at slå ned på en del der snyder. Og et eller andet sted, så vil han opdage det er kedeligt at snyde, det er ikke intentionen med spillet.


Han havde allerede været banned 3 gang i går, men det kan de åbenbart også snyde sig ud af :cuss:

Har det også fint med, at de har brugt de sider, hvor man kan se, hvor man evt kan fange de forskellige pokémons, men han skal fanme ikke snyde og sidde i sofaen og så gå rundt i en eller anden by et sted i verden, pga en eller anden snyde app.

Tror også han forstod at jeg mente det, han surmulet i hvert fald i går aftes da lillebror og jeg gik på aftentur, så vi kunne klække et æg :D
0
Time is a great teacher, but unfortunately it kills all it's pupils
Brugeravatar
Muuh
Indlæg: 1333
Tilmeldt: 13. aug 2015, 08:31
Kort karma: 250
Likede indlæg: 3607

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf Muuh » 2. sep 2016, 07:53

Rakel skrev:Nogen forældre snyder jo selv. Eller flere af mine kolleger gør og de har børn i spille Pokemon alderen. Så bliver det jo lidt vanskeligt at sige til børnene, at de ikke må. Jeg ville ikke opdage, hvis de store snød - de spiller selvstændigt og ja, de er nok ældre end lige tilfældet her, men reelt er det ikke sikkkert, at deres forældre ved det.



Nu spiller jeg selv, så jeg ville have opdage af han snød selvom han ikke selv fortalte det, da han jo pludselig har fået en masse gode pokémons

Men vi har taget en snak om, at jeg ikke synes det er okay at man snyder, om det så er i Pokémon eller noget andet.
0
Time is a great teacher, but unfortunately it kills all it's pupils
Brugeravatar
FruKuk
Indlæg: 5647
Tilmeldt: 16. sep 2015, 18:05
Kort karma: 927
Likede indlæg: 10027

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf FruKuk » 2. sep 2016, 14:26

Totalt ikke børnerelateret;

Nogle gode bud til, hvor hr Kuk og jeg skal booke hotel en weekend i oktober, mens bedsteforældrene passer ynglet? Helst på Sjælland:)
0
Brugeravatar
Madam Pomfrey
Indlæg: 8939
Tilmeldt: 11. aug 2015, 19:29
Kort karma: 1517
Likede indlæg: 25612

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf Madam Pomfrey » 4. sep 2016, 21:59

Muuh skrev:

Nu spiller jeg selv, så jeg ville have opdage af han snød selvom han ikke selv fortalte det, da han jo pludselig har fået en masse gode pokémons

Men vi har taget en snak om, at jeg ikke synes det er okay at man snyder, om det så er i Pokémon eller noget andet.


Jeg spiller ikke pokemon, en manden og de 2 store gør.
Og den ældste kom da også hjem og havde hentet snyde-app, men havde lavet en ny profil til denne, så han ikke blev bannet.
Og så prøvede nr. 2 det også.

jeg er egentlig ret ligeglad med om de snyder i lige pokemon det må de selv rode med.
Tænker at det nok mest rammer dig, fordi det er noget i har hygget med, alle i familien, og så opstår der jo en intern konkurrence på et eller andet plan, og den del er jo ødelagt når han vælger at snyde.
1
"Happiness can be found, even in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light."
Brugeravatar
FruKuk
Indlæg: 5647
Tilmeldt: 16. sep 2015, 18:05
Kort karma: 927
Likede indlæg: 10027

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf FruKuk » 11. sep 2016, 12:02

Med mindre ungerne tager et kæmpe ryk, så kan de begge passe deres flyverdragt og vinterjakke fra sidste sæson :banan:
1
Brugeravatar
Bøtte
Indlæg: 5917
Tilmeldt: 12. aug 2015, 12:04
Kort karma: 1206
Likede indlæg: 10937

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf Bøtte » 11. sep 2016, 13:20

FruKuk skrev:Med mindre ungerne tager et kæmpe ryk, så kan de begge passe deres flyverdragt og vinterjakke fra sidste sæson :banan:


Fedt :banan:
S kan ikke engang passe den i næste størrelse jeg har købt :genert: Ikke hele sæsonen i hvert fald. Hun har taget 5-6 cm siden jul :8:
Men har heldigvis/tilfældigvis en arvet Reima i str 110 i skabet. Så vi klarer den også.
Vinterjakke har jeg købt brugt til 150 kroner :banan:
0
Lulu
Indlæg: 2225
Tilmeldt: 11. apr 2016, 16:42
Kort karma: 136
Geografisk sted: Odense
Likede indlæg: 2762

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf Lulu » 11. sep 2016, 13:22

FruKuk skrev:Med mindre ungerne tager et kæmpe ryk, så kan de begge passe deres flyverdragt og vinterjakke fra sidste sæson :banan:


Lækkert! Det er godt nok også mange penge at spare lige pludselig. Vi har arvet en, så den kan Emil heldigvis være i. Den lille skal jo kun have sovedragt, og den har jeg købt. Vi er et par vinterstøvler fra at være klar til vinter.
0
Brugeravatar
Bøtte
Indlæg: 5917
Tilmeldt: 12. aug 2015, 12:04
Kort karma: 1206
Likede indlæg: 10937

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf Bøtte » 11. sep 2016, 13:25

Kuk, bruger dine stadig elefanthuer? S vil nemlig ikke. Så overveje om vi skal ud i en halsedisse i stedet.
0
Brugeravatar
FruKuk
Indlæg: 5647
Tilmeldt: 16. sep 2015, 18:05
Kort karma: 927
Likede indlæg: 10027

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf FruKuk » 11. sep 2016, 14:12

Bøtte skrev:Kuk, bruger dine stadig elefanthuer? S vil nemlig ikke. Så overveje om vi skal ud i en halsedisse i stedet.


Lillebror nægter både elafanthue, almindelig hue, vanter, halstørklæder, etc :rulle:

Storesøster tager det på, man siger, at hun skal.

Jeg vil dog mægtigt gerne gerne slå et slag for denne halsedisse:

https://m.bjergkaeden.dk/buff-wool-buff-junior_1.aspx

De er super lækre
0

Tilbage til "Forældre"