Snik-snak tråd for forældre?

Sorenspige
Indlæg: 7047
Tilmeldt: 29. sep 2015, 06:34
Kort karma: 966
Likede indlæg: 9300

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf Sorenspige » 8. nov 2015, 19:43

Jeg har bare haft så meget fravær i år, men det hjælper jo ikke, hvis jeg stadig smitter.
0
xxx---xxx
Indlæg: 621
Tilmeldt: 10. sep 2015, 20:15
Kort karma: 77
Likede indlæg: 339

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf xxx---xxx » 8. nov 2015, 19:44

Sorenspige skrev:Rotter er så klamme!!! Håber, den hurtig bliver fjernet, xxx.

R får pakkekalender, som jeg selv laver. Har set en med sleich-dyr, som så fin ud.

Bøtte, lyder som en hyggelig søndag :gogo:.

Det er så min tur til at være syg, så jeg har brugt dagen i sengen.


Hvad skal der i kalenderen?

God bedring søde s :kys:
Er det alm syg ;)
0
xxx---xxx
Indlæg: 621
Tilmeldt: 10. sep 2015, 20:15
Kort karma: 77
Likede indlæg: 339

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf xxx---xxx » 8. nov 2015, 19:47

Sorenspige selvf skal du blive hjemme hvis du har kastet op osv i dag. Både for din og kollegaernes skyld. Det smitter jo meget sådan noget.! Og god bedring!
1
Sorenspige
Indlæg: 7047
Tilmeldt: 29. sep 2015, 06:34
Kort karma: 966
Likede indlæg: 9300

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf Sorenspige » 8. nov 2015, 19:48

Xxx, har svaret Atinas længere oppe mht ting i kalenderen.

Desværre er det "bare" omgangssyge, for min mand var ramt af det samme fredag-lørdag.
1
Atinas206
Indlæg: 149
Tilmeldt: 13. okt 2015, 17:27
Kort karma: 13
Geografisk sted: Næstved
Likede indlæg: 215

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf Atinas206 » 8. nov 2015, 19:48

xxx---xxx skrev:
Atinas206 skrev:
xxx---xxx skrev:Jeg skal ærligt indrømme at jeg tager en lur så snart jeg ser mit snit til det.
Jeg er kronisk træt efter jeg har fået barn :D
N sov indenfor i dag pga rotten, jeg skal satme ikke risikere den pludselig besøger ham i barnevognen. Så jeg måtte jo ligge ved siden af ham, vi sov så 3 timer :D
Men vi stod også op kl 5:20.
I morgen og er det min sove dag og kæresten der skal op. N sover med sikkkerhed til kl 7 som minimum :sur: de skal til gymnastik så jeg kan sove indtil de er retur 10:30 :banan:

I dag har vi været ude hos et vennepar. Men vi kørte allerede hjem kl 20 fordi N hele tiden hylede fordi alt var galt. Han var mega træt og det forstår man jo godt efter en lur på 3 timer.


Forresten jeg overvejer at købe en julekalender til N men hvad fungere mon til en på 2 år?


Håber at du fik sovet længe.

Hold op, hvor er det klamt med den rotte :tie:
Jeg kan slet heller ikke have sådan noget.

Jonas får Rasmus Klump pakkekalender af mormor. Jeg aner ikke om den er god, men det skulle være lidt bøger, en kop, legetøj mv i den.


Ej jeg overvejer lige nu at springe lidt let over og købe den. Pt fatter han dog ikke rigtig gaver men mon ikke han fanger den pænt hurtigt hvis det er hver dag?


Du kan.læse lidt om.den her. Der står noget tekst på et af billederne.
http://www.gamleskole.dk/product/juleka ... 15-201522/
1
xxx---xxx
Indlæg: 621
Tilmeldt: 10. sep 2015, 20:15
Kort karma: 77
Likede indlæg: 339

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf xxx---xxx » 8. nov 2015, 19:51

Her har vi været så aktive hele dagen.

Mine svigerforældre kom forbi for at hjælpe os med haven. Vi har en kæmpe have og vi hader begge havearbejde, så det går jo godt i spænd eller NOT. Vi har haft brændenælder der var højere end mig, er godt nok kun 165 men alligevel :D
Nå men selvom jeg til tider synes de et skide irriterende så er De også skide søde og hjælpsomme. Så vi fik ryddet ud og kørt på lossepladsen. Så nu er der totalt vinterklart.

Vi spiste sammen med dem og svigermor havde lavet blinis og taget caviar med. Men det var jo også søndag :stoned: godt smagte det!

Nu spiser jeg slik selvom jeg ikke burde!
2
Atinas206
Indlæg: 149
Tilmeldt: 13. okt 2015, 17:27
Kort karma: 13
Geografisk sted: Næstved
Likede indlæg: 215

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf Atinas206 » 8. nov 2015, 19:52

Sorenspige skrev:Xxx, har svaret Atinas længere oppe mht ting i kalenderen.

Desværre er det "bare" omgangssyge, for min mand var ramt af det samme fredag-lørdag.


Lige med sådan noget, så er det jo ret vigtigt, at man bliver hjemme, til man er frisk igen.

Og jeg kan godt forstå det med den dårlige samvittighed i forhold til for meget sygdom, men det er jo svært selv at være herre over. Din leder vil nok også hellere have, at de bliver hjemme, end der er 5 mere, der ligger sig med omgangs syge.
1
Sorenspige
Indlæg: 7047
Tilmeldt: 29. sep 2015, 06:34
Kort karma: 966
Likede indlæg: 9300

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf Sorenspige » 8. nov 2015, 20:15

Jeg bliver hjemme! Har talt med en kollega, så der er styr på de praktiske ting. Kan dog først sygemelde mig i morgen tidlig.
2
xxx---xxx
Indlæg: 621
Tilmeldt: 10. sep 2015, 20:15
Kort karma: 77
Likede indlæg: 339

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf xxx---xxx » 8. nov 2015, 20:27

Allmost_Famous skrev:Godaften. Sorry, jeg ikke har fået kommenteret i tråden - presset uge. Men jeg har læst med :genert:


Kender vi alle med børn ikke til sådanne uger.

Jeg har i hvertfald uger hvor jeg overhoved ikke er aktiv nærmest. Og så andre hvor det går bedre :D
0
Atinas206
Indlæg: 149
Tilmeldt: 13. okt 2015, 17:27
Kort karma: 13
Geografisk sted: Næstved
Likede indlæg: 215

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf Atinas206 » 8. nov 2015, 20:28

xxx---xxx skrev:Her har vi været så aktive hele dagen.

Mine svigerforældre kom forbi for at hjælpe os med haven. Vi har en kæmpe have og vi hader begge havearbejde, så det går jo godt i spænd eller NOT. Vi har haft brændenælder der var højere end mig, er godt nok kun 165 men alligevel :D
Nå men selvom jeg til tider synes de et skide irriterende så er De også skide søde og hjælpsomme. Så vi fik ryddet ud og kørt på lossepladsen. Så nu er der totalt vinterklart.

Vi spiste sammen med dem og svigermor havde lavet blinis og taget caviar med. Men det var jo også søndag :stoned: godt smagte det!

Nu spiser jeg slik selvom jeg ikke burde!


Det er dejligt at få ordnet sådan noget. Og hvor er det sødt, at de vil.komme og hjælpe.

Og du har jo været aktiv hele dagen i haven. Det er god motion. Så må man gerne spise slik.
0
Brugeravatar
Tibbler
Indlæg: 4643
Tilmeldt: 19. aug 2015, 18:57
Kort karma: 248
Likede indlæg: 8385

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf Tibbler » 8. nov 2015, 20:30

xxx---xxx skrev:Her har vi været så aktive hele dagen.

Mine svigerforældre kom forbi for at hjælpe os med haven. Vi har en kæmpe have og vi hader begge havearbejde, så det går jo godt i spænd eller NOT. Vi har haft brændenælder der var højere end mig, er godt nok kun 165 men alligevel :D
Nå men selvom jeg til tider synes de et skide irriterende så er De også skide søde og hjælpsomme. Så vi fik ryddet ud og kørt på lossepladsen. Så nu er der totalt vinterklart.

Vi spiste sammen med dem og svigermor havde lavet blinis og taget caviar med. Men det var jo også søndag :stoned: godt smagte det!

Nu spiser jeg slik selvom jeg ikke burde!


Mine forældre er også guld værd, når det kommer til at hjælpe med havearbejdet i løbet af året. Det er perfekt, når man ikke selv kan se det fantastiske i det - Så bliver det også lidt hyggeligt, når man er flere sammen om det.

Vi har slappet af, tog dog en tur ud til skoven/stranden og gik eftermiddagstur - sammen med alle de andre Århusianere, som også ville nyde det flotte vejr :D
Fik kastet en masse sten i vandet, og købte æbleskiver på vejen hjem.
1
Brugeravatar
vibbsen
Indlæg: 4137
Tilmeldt: 17. sep 2015, 17:26
Kort karma: 1136
Likede indlæg: 16358

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf vibbsen » 8. nov 2015, 20:34

xxx---xxx skrev:
vibbsen skrev:Jeg tror hellere jeg vil have dig :lol: du lyder som mere sjov :lol:


Det tror jeg bestemt ikke Emma er enig med dig i......Jeg vil bestemme alting....Selvom hun faktisk er voksen....Og vasker hendes hår selvom hun har sagt nej. Jeg går derhen hvor hun siger vi ikke skal, og jeg siger hele tiden at hun skal stå stille så hun kan få tøj på :lol: :lol: :lol: :lol:

Man ved bare at man har en sur 3 årig når hun står med ryggen til pelikanerne mens hun mumler noget om at "Hun bare står her og kigger ned i jorden istedet på de dumme fugle" :-D :-D

Til gengæld så scorede jeg lige noget billige point på at vi sad og spiste aftensmad foran fjernsynet (far arbejdede) mens vi så "Barbie - Life in the dreamhouse"...."Jeg kan spise rigtig meget idag, mor" sagde hun henrykt og skovlede skinkestang ned :lol: :lol:
1
Tak.Glimmer på. Op på kaminhylden

Citat Hella Joof
Brugeravatar
Bøtte
Indlæg: 5917
Tilmeldt: 12. aug 2015, 12:04
Kort karma: 1206
Likede indlæg: 10937

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf Bøtte » 8. nov 2015, 21:14

Marott skrev:
Atinas206 skrev:
Marott skrev:Jeg savner mine piger. De er hjemme med far, mens jeg er ved mine forældre og hjælper med bare at være her. Jeg er 100% sikker på, at ungerne har det fint med far pg folk spørger mig om han kan klare det alene?! :8: det er der alligevel ingen, der spørger mig om, når manden er væk i flere dage med job.....


Jeg synes tit, at man hører "børnene er hjemme sammen med deres mor", men når de så er alene hjemme sammen med far, så hedder det "børnene bliver passet af far".
Ved egentlig ikke, hvorfor det er sådan.[/
Her passer far ikke nogen børn, han er hjemme med dem. Det ironiske er, at jeg skal svare på om det er hårdt, at jeg ikke er hjemme ved dem, når jeg er på vagt udenfor almindelig kontortid :stoned:



Det minder lidt om at det var virkelig synd (i følge både min mand og kammeraten) at min mands kammeratmåtte være alene med deres syge datter i 12 timer, fordi moderen ikke var hjemme. Men det overhovedet ikke synd for mig at jeg er alene med barnet hver anden weekend i 12-14 timer begge dage! Også når hun er syg! For sådan er det jo bare! Og det er noget helt andet!

(Og nej, det er ikke synd for mig. Men det kan da godt være hårdt ind i mellem. Og jeg synes det synd for vores familieliv.)
0
Brugeravatar
Bøtte
Indlæg: 5917
Tilmeldt: 12. aug 2015, 12:04
Kort karma: 1206
Likede indlæg: 10937

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf Bøtte » 8. nov 2015, 21:41

Jeg er alene med S 7 ud af 14 dage (heraf en weekend) morgen, eftermiddag og frem til aftensmaden, så jeg synes ind i mellem vi savner far i vores hverdagsliv, jeg savner især at få ro til at gå på toilet ;) Eller tage et bad alene, uden 50 stykker plasktiklegetøj og et barn, der gerne vil vaske mig :D
Men det går da fint, og det er 100 gange nemmere nu hvor hun er næsten 3 end da hun var baby. (Og jeg ved godt at nogle er alene om alt. Hatten af for det!)

Og det er jo klart far, der går glip af mest! Når man arbejder hver anden weekend, er der mange "første ting", man går glip af, og det er jeg da virkelig glad for ikke er mig!
0
Brugeravatar
Fru Sunshine
Indlæg: 11519
Tilmeldt: 13. aug 2015, 12:31
Kort karma: 1738
Geografisk sted: Vendsyssel
Likede indlæg: 16695

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf Fru Sunshine » 8. nov 2015, 22:34

Jeg var alene med begge unger fra de var 4 og 2, så for mig er det lidt sjovt at læse om udfordringerne. Jeg har nemlig lykkeligt fortrængt dem, jeg måtte have haft.
Jeg kan simpelthen ikke huske, at det var hårdt at være enlig mor, men jeg tvivler så på, at det ikke var det.
Min hukommelse har bare valgt, at det ikke var så galt - tror jeg.
0
"Jeg elsker alle farver i verden. Især brun. Det er derfor jeg er det."
Kalenderlågeåbnerbjørnen Bruno.

Tilbage til "Forældre"