Snik-snak tråd for forældre?

Brugeravatar
FormerlyKnownAs
Indlæg: 13017
Tilmeldt: 6. sep 2017, 07:02
Kort karma: 2860
Likede indlæg: 28063

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf FormerlyKnownAs » 12. okt 2018, 12:17

Sidste update for dem som har fulgt med i sagen om vores leder i børnehaven.

Der var forældre og bestyrelsesmøde forleden og der var det så endeligt at lederen ikke kom tilbage. Flere forældre har selvsagt og forståeligt nok været mega sure og var hidsige til mødet over ikke at få info fra skolen omkring sagen, men skolen har juridisk været helt bundet og måtte ikke sige et pip. Det har jo været ligeså frusterende for dem som forældre der hørte det ad omveje. Der blevet også foreslået en mandefri børnehave, men det blev hurtigt nedstemt.

Lederen er ikke blevet ikke sigtet for noget og sagen er lukket.

Jeg håber at kommunen gør et eller andet for at hjælpe de to piger. Der er ingen tvivl om at de har været udsat for noget, men det må jo i sagens natur være nogle der kommer i hjemmet eller nogle de kommer hos. Det er meget meget trist det hele.
0
Sorenspige
Indlæg: 7102
Tilmeldt: 29. sep 2015, 06:34
Kort karma: 969
Likede indlæg: 9465

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf Sorenspige » 12. okt 2018, 12:20

En virkelig trist sag.

Ved du, hvor pigerne bliver passet nu?
0
Brugeravatar
FormerlyKnownAs
Indlæg: 13017
Tilmeldt: 6. sep 2017, 07:02
Kort karma: 2860
Likede indlæg: 28063

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf FormerlyKnownAs » 12. okt 2018, 12:35

Sorenspige skrev:En virkelig trist sag.

Ved du, hvor pigerne bliver passet nu?


Den ældste på 5 år er på nr 3 børnehave og for den yngste på 3 år er det nr 2 hun er i. Altså samme sted.

Forældrene blev afvist på den sidste private der var i deres by, de ville simpelthen ikke have dem. Faderen havde sat sig ned og fortalt hele historien fra start til slut og så havde lederen så sagt at der var ikke plads. De turde jo simpelthen hen ikke have de børn. Hvilket er klart når de her anklager er fremsat på 2 andre institutioner plus det løse.

(Ja sladderen går let i små landsbyer)
0
Brugeravatar
Bøtte
Indlæg: 5917
Tilmeldt: 12. aug 2015, 12:04
Kort karma: 1206
Likede indlæg: 10937

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf Bøtte » 12. okt 2018, 19:24

FormerlyKnownAs skrev:Det lyder frygteligt med de skoldkopper. C er vaccineret for det og selvom den kun dækker 80-90 % så har han været udsat for dem af flere omgange og heldigvis har de ikke ramt. Er Dk egentlig ikke et at de få onde som ikke har det i vaccineprogrammet efterhånden?


Ved ikke om vi er blandt de eneste lande, men nej, man vaccinerer ikke her.
Jeg håber, jeres vaccine dækker godt, så i slipper.
Vi ville gerne have været denne omgang foruden, den har godt nok været strid. Men det vendte dog efter luren (som for engangs skyld var længere end 1 t og 10 min) og hun var i godt humør og var med i haven, hvor hun legede med storesøster i næsten en time.
0
Brugeravatar
Bøtte
Indlæg: 5917
Tilmeldt: 12. aug 2015, 12:04
Kort karma: 1206
Likede indlæg: 10937

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf Bøtte » 12. okt 2018, 19:26

Danseprinsesse skrev:
Bøtte skrev:
Danseprinsesse skrev:
Bøtte skrev:Lillesøster har fået skoldkopper. Det havde hun også i sommer uden at være speciel syg. Det tager hun så revanche for denne gang. :( Det er allerværst mellem 22-02. Så der gør vi ikke så meget i søvn. :tie:

I dagtimerne går hun rundt og pylrer. Ind i mellem blomstrer hun lidt op og leger. Men ofte ikke ret længe af gangen.
Lur er ikke noget vi gør alverden i. Max en time på trods af manglende nattesøvn.
Vi har været hjemme på skift siden tirsdag. Håber virkelig hun bliver mere frisk i løbet af weekenden. Har aldrig set hende på denne måde før :(


Rigtig god bedring med hende Bøtte. :ae:

Jeg var også ret overrasket over, hvor voldsomt det kan være med skoldkopper.


Tak :kys:

Storesøster var slet ikke så syg. Lidt feber de første dage, men slet ikke så ramt. Lillesøster er godt nok helt mast. Hun har lige haft 10 minutters nedsmeltninger over en sunlolly is, der blev ved at ‘falde ned’ i emballagen. Nu ser vi tv. Igen. Håber hun snart er klar til en lur. Det er jeg i hvert fald :genert:


Ja, der er stor forskel på, hvor hårdt det er for dem. Det er også tarveligt, når nu I regnede med, at de begge havde fået det overstået.

Sygdom eller ej, så kan Knud også få de vildeste nedsmeltninger over, hvis hans mad "går i stykker" (at brødet f.eks. knækker i to stykker).


Sov godt. :kryds:



Vi har også flere nedsmeltninger dagligt over alt muligt. Is plejer dog ikke være en af årsagerne :lol:
0
Brugeravatar
FormerlyKnownAs
Indlæg: 13017
Tilmeldt: 6. sep 2017, 07:02
Kort karma: 2860
Likede indlæg: 28063

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf FormerlyKnownAs » 12. okt 2018, 23:20

Bøtte skrev:
FormerlyKnownAs skrev:Det lyder frygteligt med de skoldkopper. C er vaccineret for det og selvom den kun dækker 80-90 % så har han været udsat for dem af flere omgange og heldigvis har de ikke ramt. Er Dk egentlig ikke et at de få onde som ikke har det i vaccineprogrammet efterhånden?


Ved ikke om vi er blandt de eneste lande, men nej, man vaccinerer ikke her.
Jeg håber, jeres vaccine dækker godt, så i slipper.
Vi ville gerne have været denne omgang foruden, den har godt nok været strid. Men det vendte dog efter luren (som for engangs skyld var længere end 1 t og 10 min) og hun var i godt humør og var med i haven, hvor hun legede med storesøster i næsten en time.


Håber stadig at der fremgang :kys:
0
Brugeravatar
FruKuk
Indlæg: 5647
Tilmeldt: 16. sep 2015, 18:05
Kort karma: 927
Likede indlæg: 10027

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf FruKuk » 13. okt 2018, 08:39

FormerlyKnownAs skrev:
Bøtte skrev:
FormerlyKnownAs skrev:Det lyder frygteligt med de skoldkopper. C er vaccineret for det og selvom den kun dækker 80-90 % så har han været udsat for dem af flere omgange og heldigvis har de ikke ramt. Er Dk egentlig ikke et at de få onde som ikke har det i vaccineprogrammet efterhånden?


Ved ikke om vi er blandt de eneste lande, men nej, man vaccinerer ikke her.
Jeg håber, jeres vaccine dækker godt, så i slipper.
Vi ville gerne have været denne omgang foruden, den har godt nok været strid. Men det vendte dog efter luren (som for engangs skyld var længere end 1 t og 10 min) og hun var i godt humør og var med i haven, hvor hun legede med storesøster i næsten en time.


Håber stadig at der fremgang :kys:


Også mig :kys:
0
Brugeravatar
FruKuk
Indlæg: 5647
Tilmeldt: 16. sep 2015, 18:05
Kort karma: 927
Likede indlæg: 10027

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf FruKuk » 13. okt 2018, 08:40

Jeg har ferie for første gang siden marts - hold nu kæft det er lækkert. Vi skal til Sverige og bare hygge rundt i en hytte ude i skoven, og ungerne glæder sig til, at jeg ikke lige pludselig skal køre eller tale i telefon. Og det gør jeg også :)
2
Brugeravatar
Bøtte
Indlæg: 5917
Tilmeldt: 12. aug 2015, 12:04
Kort karma: 1206
Likede indlæg: 10937

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf Bøtte » 13. okt 2018, 18:08

FruKuk skrev:
FormerlyKnownAs skrev:
Bøtte skrev:
FormerlyKnownAs skrev:Det lyder frygteligt med de skoldkopper. C er vaccineret for det og selvom den kun dækker 80-90 % så har han været udsat for dem af flere omgange og heldigvis har de ikke ramt. Er Dk egentlig ikke et at de få onde som ikke har det i vaccineprogrammet efterhånden?


Ved ikke om vi er blandt de eneste lande, men nej, man vaccinerer ikke her.
Jeg håber, jeres vaccine dækker godt, så i slipper.
Vi ville gerne have været denne omgang foruden, den har godt nok været strid. Men det vendte dog efter luren (som for engangs skyld var længere end 1 t og 10 min) og hun var i godt humør og var med i haven, hvor hun legede med storesøster i næsten en time.


Håber stadig at der fremgang :kys:


Også mig :kys:



Det er der heldigvis.
Feberen er helt væk og humøret er i top. Appetitten er stadig ikke helt på plads og hun er lidt træt endnu, men er ellers som vanligt.

Tror heller ikke der er kommet flere det sidste døgns tid og umiddelbart er der skorper på alle, så vi håber hun kan kæmme afsted på mandag.
2
Sof
Indlæg: 1730
Tilmeldt: 16. maj 2018, 10:28
Kort karma: 111
Likede indlæg: 2501

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf Sof » 15. okt 2018, 06:06

Har ferie (alene, uden kæreste) med min søn i den her uge og har lidt en plan om at finde en masse legepladser.

Jeg har nogenlunde styr på alle legepladserne i de københavnske parker, er der nogle gode som man ikke sådan lige tænker på? Der skal helst være noget for de helt små, fx er den i Frederiksberg Have rigtig kedelig til den størrelse imo.

Har os’ kigget på den indendørs på Remisen, men har ikke været der endnu. Er der andre indendørs? Helst ikke Legos legeland og hvad sådan nogle ellers hedder
0
JoyNips
Indlæg: 12085
Tilmeldt: 21. dec 2015, 12:25
Kort karma: 1386
Likede indlæg: 33990

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf JoyNips » 15. okt 2018, 08:08

Sof skrev:Har ferie (alene, uden kæreste) med min søn i den her uge og har lidt en plan om at finde en masse legepladser.

Jeg har nogenlunde styr på alle legepladserne i de københavnske parker, er der nogle gode som man ikke sådan lige tænker på? Der skal helst være noget for de helt små, fx er den i Frederiksberg Have rigtig kedelig til den størrelse imo.

Har os’ kigget på den indendørs på Remisen, men har ikke været der endnu. Er der andre indendørs? Helst ikke Legos legeland og hvad sådan nogle ellers hedder


Remisen er fin, men der kan godt være knald på.

Af udendørs legeplads så synes jeg faktisk at den på Hausers plads er helt okay. Og den er mindre overrendt end dem i Fælledparken.
1
“Man kan blive taget på røven. Og man kan blive taget røven på. Begge dele kan være dejligt. Men begge dele kan også være det modsatte. Sådan er livet.”
- Onkel Reje
Brugeravatar
Kalimsofie
Indlæg: 853
Tilmeldt: 14. aug 2015, 07:35
Kort karma: 122
Likede indlæg: 2910

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf Kalimsofie » 15. okt 2018, 09:22

Jeg synes også, Remisen er et fint sted. Men med de små børn ville jeg gå efter de tider, hvor de store ikke må komme. Ellers bliver de hurtigt tromlet - der kan godt være rigtig meget knald på derinde :-D
1
Brugeravatar
Bøtte
Indlæg: 5917
Tilmeldt: 12. aug 2015, 12:04
Kort karma: 1206
Likede indlæg: 10937

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf Bøtte » 15. okt 2018, 15:27

Skoldkopperne er ovre og lillesøster har været i vuggestue i dag. Til gengæld er jeg røget ned med kraftig halsbetændelse, så det er jo skønt
:rulle:
0
Sof
Indlæg: 1730
Tilmeldt: 16. maj 2018, 10:28
Kort karma: 111
Likede indlæg: 2501

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf Sof » 15. okt 2018, 15:33

JoyNips skrev:
Remisen er fin, men der kan godt være knald på.

Af udendørs legeplads så synes jeg faktisk at den på Hausers plads er helt okay. Og den er mindre overrendt end dem i Fælledparken.




Vi var på den på Hauser Plads i dag. Havde helt glemt at den var der.

Hvor er det skønt med en legeplads, hvor man ikke slæber en hel sandkasse med hjem :genert:
0
Brugeravatar
Little_Woman
Indlæg: 3408
Tilmeldt: 28. dec 2015, 18:53
Kort karma: 924
Likede indlæg: 10683

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf Little_Woman » 15. okt 2018, 16:50

Der er en fin og meget besøgt (bemandet) legeplads i krydset Italiensvej/Kastrupvej, ved Filipsparken på amager.
1
Nu med fugl

Otto, 16.11.18 :lun:

Tilbage til "Forældre"