Snik-snak tråd for forældre?

Brugeravatar
FruKuk
Indlæg: 5647
Tilmeldt: 16. sep 2015, 18:05
Kort karma: 927
Likede indlæg: 10027

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf FruKuk » 2. feb 2016, 18:54

Ungerne har fået børneorm :tie: Har været oppe hele natten med lillebror, der nærmest var i panik over numsekløeriet. Nogen der ved, hvor hurtigt medicinen hjælper?
0
Brugeravatar
FruKuk
Indlæg: 5647
Tilmeldt: 16. sep 2015, 18:05
Kort karma: 927
Likede indlæg: 10027

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf FruKuk » 2. feb 2016, 19:43

Rakel skrev:Vi plejer at få Vanquin. Der dør ormene på 1 1/2-3 døgn og udskilles med afføringen. Børneorm er gyseligt.


Vi har alle 4 fået noget, der hedder Vermox. Og alting er kogt og håndsprit placeret på alle flader (eller næsten). Håber, at vi får lidt søvn i nat.
0
Sorenspige
Indlæg: 7102
Tilmeldt: 29. sep 2015, 06:34
Kort karma: 969
Likede indlæg: 9465

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf Sorenspige » 3. feb 2016, 19:18

Frukuk, jeg frygter så meget børneorm. Det lyder skrækkeligt og ulækkert.

Håber, I hurtigt er af med dem.
0
Sorenspige
Indlæg: 7102
Tilmeldt: 29. sep 2015, 06:34
Kort karma: 969
Likede indlæg: 9465

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf Sorenspige » 3. feb 2016, 19:19

Xxx, er der nyt om Nohrs institution?
0
Sorenspige
Indlæg: 7102
Tilmeldt: 29. sep 2015, 06:34
Kort karma: 969
Likede indlæg: 9465

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf Sorenspige » 3. feb 2016, 19:19

Atinas, hvordan går det med Jonas?
0
Brugeravatar
Panton
Indlæg: 4497
Tilmeldt: 15. aug 2015, 06:50
Kort karma: 941
Likede indlæg: 4728

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf Panton » 4. feb 2016, 06:43

Hvad fanden gør man hvis barnet bare siger, nå jeg vil ikke i skole og jeg har prøvet alt? Jeg har været helt grædefærdig og er syg nu, så mit overskud er ikke eksisterende.

Han ville blive hjemme og passe mig, hvilket jeg takkede for, det var en sød tanke men at han skulle i skole for jeg blev ikke mere rask af at han var der. Hvordan vil du få mig afsted? Tvinge mig? :nerve: :nerve:

Jeg endte med at råbe, true med at tage mobil og andet gear samt ringe til hans far for så måtte han sgu hente ham, i skole skulle han :panik: :panik: :panik: :panik:

Der foregår intet i skolen, han har det godt men synes lærerne er sure og han keder sig. Han kunne alt det det skulle arbejde med og den ene lærer var jo bare syg igen, for hun tog altid minimum 3 dage og var væk igår (sagde han) så vikar og så laver de intet (Jeg hader den måde vores lærere tackler den skolereform, sygedage og surhed )

Det ændrer bare ikke på at han skal afsted, det er ikke gyldig grund at man vil passe sin mor (selvom tanken var sød) men jeg frygter han stiller sig på bagbenene på den måde, for jeg kan reelt ikke tvinge ham, for hvordan gør jeg? jeg kan jo ikke fysisk bare slæbe ham afsted, det kunne jeg da han var 4 men nu er han lige blevet 11 og og snart 170 cm høj :gisp: Jeg aner ikke mine levende råd, for jeg har jo talt, jeg startede ikke ud med at råbe men kom til det da alm snak prellede af på ham :tie:
0
You Think you’re in shape, until you try boxing// Tough times don't last, tough people do

Winners never quit
Quitters never win
Brugeravatar
Skralde
Indlæg: 2137
Tilmeldt: 11. aug 2015, 07:13
Kort karma: 429
Likede indlæg: 5338

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf Skralde » 4. feb 2016, 09:26

Øv med børneorm KUK - det er skrækkeligt at have :tie:

PANTON, jeg må ærligt indrømme at jeg ikke helt ved hvad du skal stille op :gruble: Men du bør i hvert fald tale med skolen om det.

RAKEL, øv med omgangssyge igen :ae:
1
L, mit livs lys - 3.10.2010
@denkreativerappenskralde
Brugeravatar
Skralde
Indlæg: 2137
Tilmeldt: 11. aug 2015, 07:13
Kort karma: 429
Likede indlæg: 5338

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf Skralde » 4. feb 2016, 09:29

Her er det snart tid til førskole-samtale i børneren og jeg har derfor fået den foreløbige udtalelse med hjem til gennemlæsning og den står på ros, ros, ros og atter ros og intet problematisk eller andet vi skal arbejde med. Den overordnede evaluering er "L besidder god koncentration, er omsorgsfuld, ihærdig, videbegærlig og en meget glad pige". Behøver jeg at nævne at, mor her er stolt? :D :love:
3
L, mit livs lys - 3.10.2010
@denkreativerappenskralde
Brugeravatar
Skralde
Indlæg: 2137
Tilmeldt: 11. aug 2015, 07:13
Kort karma: 429
Likede indlæg: 5338

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf Skralde » 4. feb 2016, 09:30

I finkens børnehus er omgangssygen nu blevet erstattet med meget høj feber. I dag er der kun 20 børn ud af 53!
0
L, mit livs lys - 3.10.2010
@denkreativerappenskralde
Brugeravatar
girl_beat
Indlæg: 3993
Tilmeldt: 21. sep 2015, 19:24
Kort karma: 407
Likede indlæg: 5236

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf girl_beat » 4. feb 2016, 10:07

Panton skrev:Hvad fanden gør man hvis barnet bare siger, nå jeg vil ikke i skole og jeg har prøvet alt? Jeg har været helt grædefærdig og er syg nu, så mit overskud er ikke eksisterende.

Han ville blive hjemme og passe mig, hvilket jeg takkede for, det var en sød tanke men at han skulle i skole for jeg blev ikke mere rask af at han var der. Hvordan vil du få mig afsted? Tvinge mig? :nerve: :nerve:

Jeg endte med at råbe, true med at tage mobil og andet gear samt ringe til hans far for så måtte han sgu hente ham, i skole skulle han :panik: :panik: :panik: :panik:

Der foregår intet i skolen, han har det godt men synes lærerne er sure og han keder sig. Han kunne alt det det skulle arbejde med og den ene lærer var jo bare syg igen, for hun tog altid minimum 3 dage og var væk igår (sagde han) så vikar og så laver de intet (Jeg hader den måde vores lærere tackler den skolereform, sygedage og surhed )

Det ændrer bare ikke på at han skal afsted, det er ikke gyldig grund at man vil passe sin mor (selvom tanken var sød) men jeg frygter han stiller sig på bagbenene på den måde, for jeg kan reelt ikke tvinge ham, for hvordan gør jeg? jeg kan jo ikke fysisk bare slæbe ham afsted, det kunne jeg da han var 4 men nu er han lige blevet 11 og og snart 170 cm høj :gisp: Jeg aner ikke mine levende råd, for jeg har jo talt, jeg startede ikke ud med at råbe men kom til det da alm snak prellede af på ham :tie:

Jeg vil altså bare klappe dig på skulderen for at holde fast i, at drengen skal i skole :gogo:

Her har vi kæmpet en del med, at børnene lærte fra deres mor, at man sagtens kunne holde fri fra skole når man var træt, ugidelig, småsnottet, *indsæt selv svage argumenter*. Og når moderen selv var syg, kunne hun finde på at holde børnene hjemme til hyggedage. Gennem de sidste skoleår har børnene - hvad vi ved af - haft minimum to ugers fravær hver, hvilket er temmelig meget når der ikke er alvorlig sygdom involveret.
2
I don't mind living in a man's world as long as I can be a woman in it! :-D
Brugeravatar
FruKuk
Indlæg: 5647
Tilmeldt: 16. sep 2015, 18:05
Kort karma: 927
Likede indlæg: 10027

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf FruKuk » 4. feb 2016, 18:29

Vi er vist ovre det værste mht orm i nummeren. Til gengæld er vores hænder nu nærmest hudløse af vask og afspritning.

Panton hvordan gik det med knægten og skole?

Rakel god bedring

Skralde Åh hvor dejligt. Det må varme.
1
Brugeravatar
FruKuk
Indlæg: 5647
Tilmeldt: 16. sep 2015, 18:05
Kort karma: 927
Likede indlæg: 10027

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf FruKuk » 4. feb 2016, 18:34

Her er det for alvor gået op for storesøster, at hun ikke skal følges med hovedparten af sin stue, når de starter i før-skole til 1. april, da hun skal på privatskole. Vi har talt om det i lang tid, men det er først nu, at det for alvor går op for hende. Det koster lige nogle tårer.
0
Brugeravatar
Skralde
Indlæg: 2137
Tilmeldt: 11. aug 2015, 07:13
Kort karma: 429
Likede indlæg: 5338

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf Skralde » 4. feb 2016, 19:30

FruKuk skrev:Her er det for alvor gået op for storesøster, at hun ikke skal følges med hovedparten af sin stue, når de starter i før-skole til 1. april, da hun skal på privatskole. Vi har talt om det i lang tid, men det er først nu, at det for alvor går op for hende. Det koster lige nogle tårer.


Det må også være hårdt :( Det er først for nyligt at det gik op for L at pædagogerne ikke fulgte med over i skolen, det blev hun også ret ked af.
0
L, mit livs lys - 3.10.2010
@denkreativerappenskralde
Atinas206
Indlæg: 149
Tilmeldt: 13. okt 2015, 17:27
Kort karma: 13
Geografisk sted: Næstved
Likede indlæg: 215

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf Atinas206 » 4. feb 2016, 19:34

Sorenspige skrev:Atinas, hvordan går det med Jonas?


Tusind tak for, at du spørger :kys:

Det kører stadig ikke med putningen. Han er vildt lang tid om at finde ro. Så han sover først når klokken er 21. Det betyder så, at han er ret træt i dagplejen. Vi har snart prøvet alt. Kortere/længere lur i dagplejen. Gå tidligere i seng/gå senere i seng. Har læst "kaninbogen". Ingenting virker. Det har nu stået på i 4 måneder :gisp:
Hvad med R - er han blevet bedre at putte om aftenen?

Manden har været til ekstra kontrol, da han begyndte at få pludselige næseblødninger. Kræftafdelingen kiggede hans scanning fra oktober igennem igen. Og han blev også undersøgt på øre-næse-hals afdelingen. Alt så fint ud. Glade var vi.
Alligevel ringer overlægen efter et par dage. De vil nu alligevel gerne se manden til en ekstra scanning. Altså ikke for at gøre os nervøse, men bare for at gå med både livrem og seler. "okay, Hr. læge . nu er vi så bare blevet mega nervøse, for du sagde for en uge siden, at en ekstra scanning ikke var nødvendig....". Så manden har været til ekstra scanning i dag, og så får vi svar den 17/2. Hader det her ventetids-limbo. :s
0
Brugeravatar
Bøtte
Indlæg: 5917
Tilmeldt: 12. aug 2015, 12:04
Kort karma: 1206
Likede indlæg: 10937

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf Bøtte » 4. feb 2016, 19:38

Hej :) Vi er hjemme efter en uge på Gran Canaria.
Vi boede 8 etager under pool/restaurant osv og de første 5 dage tid S troligt trapperne op og ned. Derefter proklamerede hun at hun var træt i benene så de sidste dage tog vi elevatoren. Synes hun var ret sej :gogo:

Jeg læser troligt med men er dårlig til at få kommenteret :genert:
1

Tilbage til "Forældre"