Snik-snak tråd for forældre?

Brugeravatar
FormerlyKnownAs
Indlæg: 13017
Tilmeldt: 6. sep 2017, 07:02
Kort karma: 2860
Likede indlæg: 28063

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf FormerlyKnownAs » 15. nov 2018, 05:18

Bøtte skrev:Jeg har lært at lave børneregnskab af den gode FruKuk. Det gør ud på at hvis man fx køber en dyr manduca bæresele og barnet ikke gider sidde der, så skylder barnet én pengene for bæreselen.

Og efter fotografering igår, kan jeg konstatere at mine børn skylder mig 500,-

62 billeder og ikke et eneste hvor begge forholder sig relativt i ro og smiler :rulle:


God ide. Hvad med alt det man køber bare fordi barnet gerne vil have det, men det er lidt unødvendigt? ala 2-300 kinderæg? Kan det komme med også?

vi har opgivet skolefoto og fik sidste år taget ret fine billeder ved en fotograf. Men det er jo også nemmere at fange en, end det er at fange to som synkront snyder omverden med deres søde look.
0
Brugeravatar
Bøtte
Indlæg: 5917
Tilmeldt: 12. aug 2015, 12:04
Kort karma: 1206
Likede indlæg: 10937

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf Bøtte » 15. nov 2018, 05:48

FormerlyKnownAs skrev:
Bøtte skrev:Jeg har lært at lave børneregnskab af den gode FruKuk. Det gør ud på at hvis man fx køber en dyr manduca bæresele og barnet ikke gider sidde der, så skylder barnet én pengene for bæreselen.

Og efter fotografering igår, kan jeg konstatere at mine børn skylder mig 500,-

62 billeder og ikke et eneste hvor begge forholder sig relativt i ro og smiler :rulle:


God ide. Hvad med alt det man køber bare fordi barnet gerne vil have det, men det er lidt unødvendigt? ala 2-300 kinderæg? Kan det komme med også?

vi har opgivet skolefoto og fik sidste år taget ret fine billeder ved en fotograf. Men det er jo også nemmere at fange en, end det er at fange to som synkront snyder omverden med deres søde look.


Tænker fint kinderæg og lign kan indgå i det regnskab. :-D


Der blev nogle ret gode enkelt billeder af dem. Men dem sammen er bare ikke ret gode. Det er lidt ærgerligt.
0
Brugeravatar
FruKuk
Indlæg: 5647
Tilmeldt: 16. sep 2015, 18:05
Kort karma: 927
Likede indlæg: 10027

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf FruKuk » 15. nov 2018, 05:52

Bøtte skrev:
FormerlyKnownAs skrev:
Bøtte skrev:Jeg har lært at lave børneregnskab af den gode FruKuk. Det gør ud på at hvis man fx køber en dyr manduca bæresele og barnet ikke gider sidde der, så skylder barnet én pengene for bæreselen.

Og efter fotografering igår, kan jeg konstatere at mine børn skylder mig 500,-

62 billeder og ikke et eneste hvor begge forholder sig relativt i ro og smiler :rulle:


God ide. Hvad med alt det man køber bare fordi barnet gerne vil have det, men det er lidt unødvendigt? ala 2-300 kinderæg? Kan det komme med også?

vi har opgivet skolefoto og fik sidste år taget ret fine billeder ved en fotograf. Men det er jo også nemmere at fange en, end det er at fange to som synkront snyder omverden med deres søde look.


Tænker fint kinderæg og lign kan indgå i det regnskab. :-D


Der blev nogle ret gode enkelt billeder af dem. Men dem sammen er bare ikke ret gode. Det er lidt ærgerligt.


Og ting man overvejer at købe, men ikke gør, dem har man tjent og kan bruge på noget andet :D Jeg har fx tjent selvrisikoen på bilen flere gange ved ikke at ramme et rådyr :deer:
1
Brugeravatar
FruKuk
Indlæg: 5647
Tilmeldt: 16. sep 2015, 18:05
Kort karma: 927
Likede indlæg: 10027

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf FruKuk » 15. nov 2018, 05:53

FormerlyKnownAs skrev:
FruKuk skrev:Vi er lidt i limbo ifht skole til lillebror. Vi har ønsket at få ham på samme skole som storesøster, men hun går ikke på distriktsskolen, så det er ikke sikkert, at han får plads, og der er først svar medio februar. Desværre er der opstart af brobygning medio januar, og der kan han ikke deltage, hvis han ikke er tilmeldt distriksskolen. Hvilket jo er fint, hvis han skal gå på søsters skole, men lidt dumt hvis han ikke skal. For så skal han på distriksskolen :stoned:

Ej det var da også irriterende. Tænker da st de vel ved efter jul om der plads? Lidt rodet for de små mennesker


Jeg tænker i hvert fald, at de burde kunne koordinere det, når nu det hele er kommunalt. Og i samme kommune.
1
Brugeravatar
FormerlyKnownAs
Indlæg: 13017
Tilmeldt: 6. sep 2017, 07:02
Kort karma: 2860
Likede indlæg: 28063

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf FormerlyKnownAs » 15. nov 2018, 05:54

FruKuk skrev:
Bøtte skrev:
FormerlyKnownAs skrev:
Bøtte skrev:Jeg har lært at lave børneregnskab af den gode FruKuk. Det gør ud på at hvis man fx køber en dyr manduca bæresele og barnet ikke gider sidde der, så skylder barnet én pengene for bæreselen.

Og efter fotografering igår, kan jeg konstatere at mine børn skylder mig 500,-

62 billeder og ikke et eneste hvor begge forholder sig relativt i ro og smiler :rulle:


God ide. Hvad med alt det man køber bare fordi barnet gerne vil have det, men det er lidt unødvendigt? ala 2-300 kinderæg? Kan det komme med også?

vi har opgivet skolefoto og fik sidste år taget ret fine billeder ved en fotograf. Men det er jo også nemmere at fange en, end det er at fange to som synkront snyder omverden med deres søde look.


Tænker fint kinderæg og lign kan indgå i det regnskab. :-D


Der blev nogle ret gode enkelt billeder af dem. Men dem sammen er bare ikke ret gode. Det er lidt ærgerligt.


Og ting man overvejer at købe, men ikke gør, dem har man tjent og kan bruge på noget andet :D Jeg har fx tjent selvrisikoen på bilen flere gange ved ikke at ramme et rådyr :deer:


Den bruger jeg også tit :lol:
0
Brugeravatar
FormerlyKnownAs
Indlæg: 13017
Tilmeldt: 6. sep 2017, 07:02
Kort karma: 2860
Likede indlæg: 28063

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf FormerlyKnownAs » 15. nov 2018, 05:58

Jeg talte lige hurtigt med hende den nye lærer på skolen i dag. Spurgte om den mail i går med præsentation af hende var målrettet os fordi vi jo ligesom havde spurgt ind til hvordan og hvorledes og at vi ellers var nødt til at se på en ny skole. Ja det var den. Mailen havde faktisk været klar længe, men de havde ikke alt det praktiske klar endnu omkring hvordan og hvorledes. Men i og med at der ikke er børn til det endnu, så er det jo ikke top nødvendigt at det hele er på plads kan man sige. Så jeg sagde at jeg antog at det her betød at vi ikke behøvede se efter en ny skole, og nej det gjorde vi ikke. Så nu er det jo ligesom afgjort. Og som min sagde lidt træt...nå så må vi jo hellere betale term fee :lol: Mindede ham om at han skulle være glad for at vi kun betaler 3000 usd pr term og ikke 8000 usd som på mange af de andre ;)
1
Brugeravatar
FormerlyKnownAs
Indlæg: 13017
Tilmeldt: 6. sep 2017, 07:02
Kort karma: 2860
Likede indlæg: 28063

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf FormerlyKnownAs » 15. nov 2018, 06:00

FruKuk skrev:
FormerlyKnownAs skrev:
FruKuk skrev:Vi er lidt i limbo ifht skole til lillebror. Vi har ønsket at få ham på samme skole som storesøster, men hun går ikke på distriktsskolen, så det er ikke sikkert, at han får plads, og der er først svar medio februar. Desværre er der opstart af brobygning medio januar, og der kan han ikke deltage, hvis han ikke er tilmeldt distriksskolen. Hvilket jo er fint, hvis han skal gå på søsters skole, men lidt dumt hvis han ikke skal. For så skal han på distriksskolen :stoned:

Ej det var da også irriterende. Tænker da st de vel ved efter jul om der plads? Lidt rodet for de små mennesker


Jeg tænker i hvert fald, at de burde kunne koordinere det, når nu det hele er kommunalt. Og i samme kommune.


Så det er det er distriks skole er ift at den ligger i det område man bor i? Tænkte at distrikt bare var kommunen og at i søgte udenfor kommunen.
0
Brugeravatar
FormerlyKnownAs
Indlæg: 13017
Tilmeldt: 6. sep 2017, 07:02
Kort karma: 2860
Likede indlæg: 28063

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf FormerlyKnownAs » 15. nov 2018, 06:01

Fortalte jeg nogensinde herinde om at vi har fået brev om C skulle sprogtestes fordi vi havde taget ham ud af børnehaven? Der kom brev en måned efter at han var stoppet. Ignorererede det fordi vi jo var meldt ud. En måned efter kom der en rykker og at vi kunne forvente uanmeldt besøg fra en eller anden hvis vi forsat ikke lavede en aftale om sprogtest. Slap dog at formynder Danmark.
1
Brugeravatar
FormerlyKnownAs
Indlæg: 13017
Tilmeldt: 6. sep 2017, 07:02
Kort karma: 2860
Likede indlæg: 28063

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf FormerlyKnownAs » 15. nov 2018, 09:38

Nu bliver det altså fjollet med afrapportering. Gad vide om nogle har sagt noget til pta møderne denne uge om den slags?
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
3
Brugeravatar
Raenil
Indlæg: 2559
Tilmeldt: 27. nov 2016, 10:50
Kort karma: 129
Geografisk sted: Silkeborg
Likede indlæg: 8583

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf Raenil » 15. nov 2018, 09:50

Måske ungerne skal til at rende rundt med sådan et kamera der kan dokumentere alle hændelser?
1
Brugeravatar
FormerlyKnownAs
Indlæg: 13017
Tilmeldt: 6. sep 2017, 07:02
Kort karma: 2860
Likede indlæg: 28063

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf FormerlyKnownAs » 15. nov 2018, 09:56

Ja det ville være fint med sådan et pandekamera på dem alle sammen. Jeg er glad for at hans lærer godt ved at vi synes det er tåbeligt al den rapportering og at hun for så vidt er enig. Men herude er det et tegn på value for Money.

I børnehaven i Dk oplevede vi nu også at pædagogerne lige kom og fortalte at de havde sagt eller gjort x y z fordi barnet et eller andet. Jeg gjorde hurtigt opmærksom på at jeg behøvede ikke at få daglige rapporter fordi jeg sådan set bare stolede på at de gjorde som de gjorde af en årsag og jeg havde al tillid til deres evner. De fleste blev ret lettede når jeg sagde det. Alle forældre havde ikke helt samme holdning som mig og havde sat grænser for hvad pædagogerne måtte og ikke måtte sige og gøre med deres børn.
0
Brugeravatar
Urtekussen
Indlæg: 6174
Tilmeldt: 11. aug 2015, 06:12
Kort karma: 1449
Likede indlæg: 16140

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf Urtekussen » 15. nov 2018, 09:59

Jeg blev engang ringet op på mit arbejde, fordi den store havde slået sig i hovedet og fået et sår.
De vurderede ikke han skulle på skadestuen.

Jeg ville hellere nøjes med at få det at vide, når jeg hentede, for den der fornemmelse man får, når der kommer et opkald fra skolen og man lige når at høre:
"Han har slået hovedet".
Jeg troede jo det virkelig var alvorligt.
1
2011
2015
2018
2020
2023
Brugeravatar
FormerlyKnownAs
Indlæg: 13017
Tilmeldt: 6. sep 2017, 07:02
Kort karma: 2860
Likede indlæg: 28063

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf FormerlyKnownAs » 15. nov 2018, 10:02

Åh Gud ja, sådan et opkald fik jeg også. 2 dage før vi skulle rejse herud da min mand var her alene. “Jeg vil bare lige sige at C har slået sin mund og har en øm tand, men det er ikke noget vi tænker er til læge eller tandlægebesøg”.

Æhm okay...det kunne i også bare sige når jeg kom og hentede ham :stoned:

Man tror jo netop at det er alvorligt når skole/bh ringer
0
Brugeravatar
Kalimsofie
Indlæg: 853
Tilmeldt: 14. aug 2015, 07:35
Kort karma: 122
Likede indlæg: 2910

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf Kalimsofie » 15. nov 2018, 10:52

Jeg har en kollega, der dagligt får opkald fra vuggestuen. Så er barnet faldet ned fra en stol, men har ikke slået sig; så er barnet blevet bidt af et andet barn, men ikke særlig hårdt; osv osv.
Hvilket er vanvittigt, at de bruger til på, når man ved, hvor sindssygt underbemandede de er (en voksen pr. stue med 16 unger, velkommen til Grønland), men de er samtidig vildt bange for, at moderen skal blive sur, når hun henter, så de ringer om ALT på forhånd.
1
Brugeravatar
FormerlyKnownAs
Indlæg: 13017
Tilmeldt: 6. sep 2017, 07:02
Kort karma: 2860
Likede indlæg: 28063

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf FormerlyKnownAs » 15. nov 2018, 11:07

Kalimsofie skrev:Jeg har en kollega, der dagligt får opkald fra vuggestuen. Så er barnet faldet ned fra en stol, men har ikke slået sig; så er barnet blevet bidt af et andet barn, men ikke særlig hårdt; osv osv.
Hvilket er vanvittigt, at de bruger til på, når man ved, hvor sindssygt underbemandede de er (en voksen pr. stue med 16 unger, velkommen til Grønland), men de er samtidig vildt bange for, at moderen skal blive sur, når hun henter, så de ringer om ALT på forhånd.


Altså hvis det forholder sig sådan forstår man dem jo godt. Men det er da spild af ressourcer. Virkelig.
0

Tilbage til "Forældre"