Snik-snak tråd for forældre?

Brugeravatar
FruKuk
Indlæg: 5647
Tilmeldt: 16. sep 2015, 18:05
Kort karma: 927
Likede indlæg: 10027

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf FruKuk » 21. mar 2016, 13:54

Begge unger er sendt i nødpasning. I en børnehave 25 km fra hvor vi bor, og hvor der ikke er nogen kendte voksne. Altså ungerne skal nok klare det, men jeg bliver trist over, at der ikke råd i kommunen til, at man kan etablere nødpasning lidt mere lokalt. Og så med bare en enkelt kendt voksen.

Men jeg kan forhåbentligt snart komme fra jobbet (sidder og venter på en nyansat, der skal hente sin nøgle) og få dem hentet. Håber, at de har haft en ok dag.
0
Sorenspige
Indlæg: 7102
Tilmeldt: 29. sep 2015, 06:34
Kort karma: 969
Likede indlæg: 9464

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf Sorenspige » 21. mar 2016, 14:34

Frukuk, det lyder da også helt vildt, at de er nødt til at lave nødpasningen sådan. Her i kommunen har man som et forsøg afskaffet lukkedage (dog ikke i DP). Det kan dog ske, at lokale institutioner går sammen ved meget få børn.

Vi har påskeferie. Eller min mand er på arbejde, men R og jeg har fri i dag. Vi har haft besøg af to veninder med jævnaldrende børn, og det har åbenbart været meget hårdt, for R sover endnu :tie:. Jeg har larmet, snakket og lukket lys ind, men han er helt væk. Får nok fornøjelsen af ham til midnat i stedet for.
0
Sorenspige
Indlæg: 7102
Tilmeldt: 29. sep 2015, 06:34
Kort karma: 969
Likede indlæg: 9464

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf Sorenspige » 21. mar 2016, 14:39

Jeg bliver åbenbart stadig usikker på mig selv som mor, når jeg er sammen med andre :genert:.

R bruger stadig hagesmæk, og det gjorde deres børn ikke. R kommer tit hen og vil gerne vise legetøj, mens især det ene barn leger meget selv. R bliver ikke hele tiden tørret om munden, når han spiser. Det gjorde den anden dreng.

Altså der er ingen, der virker fordømmende, men jeg bliver bare i tvivl - øv.
0
Brugeravatar
Thestral
Indlæg: 2772
Tilmeldt: 11. aug 2015, 07:15
Kort karma: 432
Likede indlæg: 3057

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf Thestral » 21. mar 2016, 14:43

Sorenspige skrev:Jeg bliver åbenbart stadig usikker på mig selv som mor, når jeg er sammen med andre :genert:.

R bruger stadig hagesmæk, og det gjorde deres børn ikke. R kommer tit hen og vil gerne vise legetøj, mens især det ene barn leger meget selv. R bliver ikke hele tiden tørret om munden, når han spiser. Det gjorde den anden dreng.

Altså der er ingen, der virker fordømmende, men jeg bliver bare i tvivl - øv.
Alle børn er forskellige og R lyder helt almindelig i mine ører
1
Jeg har nået den alder,
hvor jeg ved, hvad der er værd at vide
og på en god dag kan jeg også huske noget af det..
Brugeravatar
Bøtte
Indlæg: 5917
Tilmeldt: 12. aug 2015, 12:04
Kort karma: 1206
Likede indlæg: 10937

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf Bøtte » 21. mar 2016, 14:57

KuK Hvordan går det med at være blefri?

S viser også så småt interessere for at tisse på.toilettet.
0
Brugeravatar
FruKuk
Indlæg: 5647
Tilmeldt: 16. sep 2015, 18:05
Kort karma: 927
Likede indlæg: 10027

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf FruKuk » 21. mar 2016, 18:57

Sorenspige skrev:Jeg bliver åbenbart stadig usikker på mig selv som mor, når jeg er sammen med andre :genert:.

R bruger stadig hagesmæk, og det gjorde deres børn ikke. R kommer tit hen og vil gerne vise legetøj, mens især det ene barn leger meget selv. R bliver ikke hele tiden tørret om munden, når han spiser. Det gjorde den anden dreng.

Altså der er ingen, der virker fordømmende, men jeg bliver bare i tvivl - øv.


Jeg er uddannet pædagog, chef for et større pædagogik foretagende med 60 ansatte, og været mor i snart 6 år - og jeg bliver stadig i tvivl om mine evner som mor i ny og næ. Tror, at vi er nogle, der bare nogle gange bliver i tvivl. Er sikker på, at du er den skønneste mor for R :kys:
1
Brugeravatar
FruKuk
Indlæg: 5647
Tilmeldt: 16. sep 2015, 18:05
Kort karma: 927
Likede indlæg: 10027

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf FruKuk » 21. mar 2016, 19:01

Bøtte skrev:KuK Hvordan går det med at være blefri?

S viser også så småt interessere for at tisse på.toilettet.


Det går faktisk fremad. Lørdag var helt uden uheld, søndag var der et par uheld, da vi var legeland, og jeg ikke kunne overbevise ham om at gå på toilettet. I dag har han for første gang selv fortalt, at han skulle tisse, inden han faktisk tissede.
1
Brugeravatar
Bøtte
Indlæg: 5917
Tilmeldt: 12. aug 2015, 12:04
Kort karma: 1206
Likede indlæg: 10937

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf Bøtte » 21. mar 2016, 19:15

FruKuk skrev:
Bøtte skrev:KuK Hvordan går det med at være blefri?

S viser også så småt interessere for at tisse på.toilettet.


Det går faktisk fremad. Lørdag var helt uden uheld, søndag var der et par uheld, da vi var legeland, og jeg ikke kunne overbevise ham om at gå på toilettet. I dag har han for første gang selv fortalt, at han skulle tisse, inden han faktisk tissede.


Dejligt. Hvor er han dygtig. :klap:

S begynder også at gå lidt uden ble. Hun vil så sidde på wc konstant. Men vi øver lige så stille. Hun har længe haft kontrol over hvornår hun tissede, men har nægtet at sidde på toilet.
0
Sorenspige
Indlæg: 7102
Tilmeldt: 29. sep 2015, 06:34
Kort karma: 969
Likede indlæg: 9464

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf Sorenspige » 21. mar 2016, 19:44

FruKuk skrev:
Sorenspige skrev:Jeg bliver åbenbart stadig usikker på mig selv som mor, når jeg er sammen med andre :genert:.

R bruger stadig hagesmæk, og det gjorde deres børn ikke. R kommer tit hen og vil gerne vise legetøj, mens især det ene barn leger meget selv. R bliver ikke hele tiden tørret om munden, når han spiser. Det gjorde den anden dreng.

Altså der er ingen, der virker fordømmende, men jeg bliver bare i tvivl - øv.


Jeg er uddannet pædagog, chef for et større pædagogik foretagende med 60 ansatte, og været mor i snart 6 år - og jeg bliver stadig i tvivl om mine evner som mor i ny og næ. Tror, at vi er nogle, der bare nogle gange bliver i tvivl. Er sikker på, at du er den skønneste mor for R :kys:


Det der irriterer mig mest er, at jeg får den følelse, når både børn og mødre ellers hyggede sig. Det er jo for dumt.

Men tak for de søde ord :kys:. Jeg gør i hvert fald mit allerbedste.

Hvor er jeres børn dygtige sådan at være på vej til ikke at bruge ble mere.
0
Brugeravatar
Bøtte
Indlæg: 5917
Tilmeldt: 12. aug 2015, 12:04
Kort karma: 1206
Likede indlæg: 10937

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf Bøtte » 21. mar 2016, 19:47

Uden sut og uden ble (snart) - så er den en stor pige jeg har efterhånden :lun:
3
Sorenspige
Indlæg: 7102
Tilmeldt: 29. sep 2015, 06:34
Kort karma: 969
Likede indlæg: 9464

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf Sorenspige » 22. mar 2016, 19:40

Har I vasket termotøj før brug?

Jeg plejer vist at gøre det, men er ikke helt sikker.
0
xxx---xxx
Indlæg: 621
Tilmeldt: 10. sep 2015, 20:15
Kort karma: 77
Likede indlæg: 339

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf xxx---xxx » 22. mar 2016, 20:00

Sorenspige lige det plejer jeg at vaske inden brug. Men flyverdragt har jeg ikke vasket inden brug.
0
Sorenspige
Indlæg: 7102
Tilmeldt: 29. sep 2015, 06:34
Kort karma: 969
Likede indlæg: 9464

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf Sorenspige » 22. mar 2016, 20:08

xxx---xxx skrev:Sorenspige lige det plejer jeg at vaske inden brug. Men flyverdragt har jeg ikke vasket inden brug.


Jeg tror også, at jeg plejer at gøre det, så jeg må heller få det gjort. Han har dog haft det på et par gange, da flyverdragten simpelthen var for varm (13-15 grader).

Flyverdragten og vinterjakken vaskede jeg ikke.
0
Sorenspige
Indlæg: 7102
Tilmeldt: 29. sep 2015, 06:34
Kort karma: 969
Likede indlæg: 9464

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf Sorenspige » 23. mar 2016, 18:45

Matcher jeres børns undertøj? Altså undertrøje og underbukser?

Har for noget tid siden købt en del i Bilka på tilbud, men det er ikke det hele, som passer sammen.

Mit eget undertøj passer aldrig sammen :genert:, så det er ikke noget, jeg har tænkt over, da jeg købte det.
0
Brugeravatar
Tibbler
Indlæg: 4645
Tilmeldt: 19. aug 2015, 18:57
Kort karma: 248
Likede indlæg: 8390

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf Tibbler » 23. mar 2016, 19:12

Sorenspige skrev:Matcher jeres børns undertøj? Altså undertrøje og underbukser?

Har for noget tid siden købt en del i Bilka på tilbud, men det er ikke det hele, som passer sammen.

Mit eget undertøj passer aldrig sammen :genert:, så det er ikke noget, jeg har tænkt over, da jeg købte det.


Nej - Han får undertøj på efter metoden; Det vi først får fat i :D
1

Tilbage til "Forældre"