Snik-snak tråd for forældre?

Sorenspige
Indlæg: 7102
Tilmeldt: 29. sep 2015, 06:34
Kort karma: 969
Likede indlæg: 9466

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf Sorenspige » 14. okt 2017, 18:12

R kan cykle uden støttehjul :lun:. Han bliver 4 år om en uge, og han har lært det så hurtigt. Første gang,han prøvede en cykel med pedaler, var for 14 dage siden, og efter 10-15 minutter cyklede han selv. Dog kun få meter ad gangen, da han simpelthen grinede så meget, at han ikke kunne styre ordentligt. Han syntes, det var en fest!

I dag har han så cyklet frem og tilbage foran vores hus i omkring 45 minutter, så nu skal vi øve turen til børnehave her i ferie.

Han er ikke den første i børnehaven, der kan det, men jeg er alligevel så stolt af ham, fordi han ellers ikke har været den hurtigste motorisk. Alle hans løbecykler (han har 3 i forskellige størrelser :genert:) har virkelig båret frugt!
6
Brugeravatar
Bøtte
Indlæg: 5917
Tilmeldt: 12. aug 2015, 12:04
Kort karma: 1206
Likede indlæg: 10937

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf Bøtte » 16. okt 2017, 18:10

Jeg skal bruge en ny taske til hverdagsbrug i str 'mor' :lol:

Kopierer lige mit indlæg fra mode, tænkte I andre mødre måske havde nogle input.

Det skal være en crossbody og den skal ikke have andre hanke/stropper end den ene (medmindre de er aftagelige).

Den skal kunne rumme mine basisting: pung, mobil, nøgler, diverse smådims, vandflaske og der må også gerne være plads til en iPad.

Prisen er mindre vigtig, dog helst ikke over 3000,-

Den skal (formentlig) være sort.

Hvad kan I anbefale? :)
0
Brugeravatar
Bøtte
Indlæg: 5917
Tilmeldt: 12. aug 2015, 12:04
Kort karma: 1206
Likede indlæg: 10937

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf Bøtte » 18. okt 2017, 22:06

Er det for meget forlangt at ens institution ligger en plan op for hvilke pædagoger/medhjælpere der (som udgangspunkt - ved godt der kan være fx sygdom, der ændrer der) er på arbejde i ferierne?
Jeg har i denne uge afleveret den ældste til en pædagog fra den anden stue 2 gange og den lille til pædagoger fra de andre stuer 1 eller 2 gange.

Og det gad jeg simpthen godt vide på forhånd. 1) fordi den store har bedst af at være forberedt på det og 2) fordi jeg synes det er rart at vide, hvem jeg skal aflevere til. Den lille har gået i vs i 1 måned og jeg kan ikle alle navne på pædagogerne fra de andre stuer fordi mine børn sjældent er der i ydertimerne.
Og jeg ved jo reelt ikke om 'vores' pædagog blot er ved at putte/skifte ble, fordi jeg ikke ved om hun er der. Og er 'vores' pædagog der, vil jeg foretrække at aflevere til hende, så hun lige får en status på morgenen, og hun kender V bedst.
0
Lilleluftballon
Indlæg: 824
Tilmeldt: 4. jan 2016, 17:02
Kort karma: 30
Likede indlæg: 665

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf Lilleluftballon » 19. okt 2017, 08:05

Bøtte skrev:Er det for meget forlangt at ens institution ligger en plan op for hvilke pædagoger/medhjælpere der (som udgangspunkt - ved godt der kan være fx sygdom, der ændrer der) er på arbejde i ferierne?
Jeg har i denne uge afleveret den ældste til en pædagog fra den anden stue 2 gange og den lille til pædagoger fra de andre stuer 1 eller 2 gange.

Og det gad jeg simpthen godt vide på forhånd. 1) fordi den store har bedst af at være forberedt på det og 2) fordi jeg synes det er rart at vide, hvem jeg skal aflevere til. Den lille har gået i vs i 1 måned og jeg kan ikle alle navne på pædagogerne fra de andre stuer fordi mine børn sjældent er der i ydertimerne.
Og jeg ved jo reelt ikke om 'vores' pædagog blot er ved at putte/skifte ble, fordi jeg ikke ved om hun er der. Og er 'vores' pædagog der, vil jeg foretrække at aflevere til hende, så hun lige får en status på morgenen, og hun kender V bedst.


Altså, du kan jo spørge dem. Synes ikke det er en vild vanvittig forespørgsel, men det er heller ikke noget der sker i vores institution, eller som jeg som forælder ville forvente.
0
Brugeravatar
Bøtte
Indlæg: 5917
Tilmeldt: 12. aug 2015, 12:04
Kort karma: 1206
Likede indlæg: 10937

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf Bøtte » 19. okt 2017, 08:21

Lilleluftballon skrev:
Bøtte skrev:Er det for meget forlangt at ens institution ligger en plan op for hvilke pædagoger/medhjælpere der (som udgangspunkt - ved godt der kan være fx sygdom, der ændrer der) er på arbejde i ferierne?
Jeg har i denne uge afleveret den ældste til en pædagog fra den anden stue 2 gange og den lille til pædagoger fra de andre stuer 1 eller 2 gange.

Og det gad jeg simpthen godt vide på forhånd. 1) fordi den store har bedst af at være forberedt på det og 2) fordi jeg synes det er rart at vide, hvem jeg skal aflevere til. Den lille har gået i vs i 1 måned og jeg kan ikle alle navne på pædagogerne fra de andre stuer fordi mine børn sjældent er der i ydertimerne.
Og jeg ved jo reelt ikke om 'vores' pædagog blot er ved at putte/skifte ble, fordi jeg ikke ved om hun er der. Og er 'vores' pædagog der, vil jeg foretrække at aflevere til hende, så hun lige får en status på morgenen, og hun kender V bedst.


Altså, du kan jo spørge dem. Synes ikke det er en vild vanvittig forespørgsel, men det er heller ikke noget der sker i vores institution, eller som jeg som forælder ville forvente.


Altså det undrer mig virkelig.

Jeg arbejder på en institution for voksne. Der står hvem der er på arbejde de forskellige dage i ferien. Så det undrer mig at man ikle ikke bruger det i børne-verdenen også.

Jeg har spurgt og er blevet lovet det før. De har dig vist tilsyneladende glemt det til hver ferie.
0
Sorenspige
Indlæg: 7102
Tilmeldt: 29. sep 2015, 06:34
Kort karma: 969
Likede indlæg: 9466

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf Sorenspige » 19. okt 2017, 18:18

I vores institution får vi at vide, hvem der er på arbejde i ferierne. Jeg tænker, at det er en god ide rent pædagogisk, så man netop kan snakke med børnene om det.
1
Brugeravatar
Bøtte
Indlæg: 5917
Tilmeldt: 12. aug 2015, 12:04
Kort karma: 1206
Likede indlæg: 10937

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf Bøtte » 19. okt 2017, 18:24

Sorenspige skrev:I vores institution får vi at vide, hvem der er på arbejde i ferierne. Jeg tænker, at det er en god ide rent pædagogisk, så man netop kan snakke med børnene om det.


Præcis. Jeg forstår det ikke.

Jeg har arbejdet på 3 voksen institutioner - og alle tre steder har vi oplyst om ferie bemanding, så det undrer mig de ikke tænker sådan i børnehaver/vuggestuer.
0
primle
Indlæg: 1172
Tilmeldt: 16. aug 2015, 13:51
Kort karma: 141
Likede indlæg: 2235

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf primle » 20. okt 2017, 05:30

Bøtte skrev:
Sorenspige skrev:I vores institution får vi at vide, hvem der er på arbejde i ferierne. Jeg tænker, at det er en god ide rent pædagogisk, så man netop kan snakke med børnene om det.


Præcis. Jeg forstår det ikke.

Jeg har arbejdet på 3 voksen institutioner - og alle tre steder har vi oplyst om ferie bemanding, så det undrer mig de ikke tænker sådan i børnehaver/vuggestuer.


De oplyser ikke om det i vores bh. Men jeg kunne sagtens få det at vide hvis jeg spurgte :gruble: For os er det ikke et behov at vide det, men jeg kan sagtens se, at det kunnevære smart, hvis de bare hang det op.
0
Sorenspige
Indlæg: 7102
Tilmeldt: 29. sep 2015, 06:34
Kort karma: 969
Likede indlæg: 9466

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf Sorenspige » 20. okt 2017, 05:40

Vi får det sendt ud på tabulex.
0
Brugeravatar
Bøtte
Indlæg: 5917
Tilmeldt: 12. aug 2015, 12:04
Kort karma: 1206
Likede indlæg: 10937

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf Bøtte » 20. okt 2017, 06:31

Jeg synes også nemt de lige kunne sende en besked på børneintra. De ved jo hvem der kommer.

Igen i morges havde jeg et dybt ulykkeligt barn, fordi det ikke var en af 'hendes' pædagoger.
0
Lilleluftballon
Indlæg: 824
Tilmeldt: 4. jan 2016, 17:02
Kort karma: 30
Likede indlæg: 665

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf Lilleluftballon » 20. okt 2017, 07:45

Men det er vel ikke anderledes end normalt? Der er jo også nogle voksne der møder sent og holder fri osv? Medmindre ens barn kun er der fra 9-13 kan man vel ikke være sikker på at de kan møde ynglingspædagogen? Og selv der er der jo sygdom og fridage...
1
Brugeravatar
Bøtte
Indlæg: 5917
Tilmeldt: 12. aug 2015, 12:04
Kort karma: 1206
Likede indlæg: 10937

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf Bøtte » 20. okt 2017, 08:18

Lilleluftballon skrev:Men det er vel ikke anderledes end normalt? Der er jo også nogle voksne der møder sent og holder fri osv? Medmindre ens barn kun er der fra 9-13 kan man vel ikke være sikker på at de kan møde ynglingspædagogen? Og selv der er der jo sygdom og fridage...


Mine børn er der aldrig før kl 8, og der møder nr 2 pædagog ind, så der er altid en fra hendes stue, når hun kommer. Og det bliver hentet senest 15.30 - og det er der den næstsidste pædagog (fra bh) går hjem. Så der er altid en pædagog fra hendes stue.

Nu er S måske lidt særlig 'sart' med sådan noget. Hun er født for tidligt og havde mildst talt en eledig start på livet i pasning. Hun havde tre dp-mødre inden hun gået i dp i 2 mdr. Og det sidder i hende. Hun har aldrig været nem at aflevere. Og gæstepasning har aldrig fungeret for hende. Det går nogenlunde i hverdagen, men her i ferien, hvor de er på den anden stue, hvor hendes kammerater har fri og hun så skal afleveres til en pædagog, hun ikke kender så godt, så vælter læsset for hende.
Og kan jeg og bh hjælpe hende til en bedre start på dagen ved at vi lige ved, hvem der er der, når hun kommer, så synes jeg virkelig det er en minimal indsats. Det er sgu da at smække det på intra eller på døren. Det tager 5 min og jeg slipper for at aflevere et meget ked af det barn. Det er win win for alle parter.
0
Brugeravatar
Bøtte
Indlæg: 5917
Tilmeldt: 12. aug 2015, 12:04
Kort karma: 1206
Likede indlæg: 10937

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf Bøtte » 20. okt 2017, 08:21

Desuden er det i afleveringen tingene er svære for hende. Det er ikke om eftermiddagen, når pædagogerne går hjem. Der er hun jo i fuld gang med at lege og opdager måske ikle engang at de voksne går. Det synes jeg egentlig ikke er så mærkeligt?
0
Lilleluftballon
Indlæg: 824
Tilmeldt: 4. jan 2016, 17:02
Kort karma: 30
Likede indlæg: 665

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf Lilleluftballon » 20. okt 2017, 10:47

Bøtte skrev:
Lilleluftballon skrev:Men det er vel ikke anderledes end normalt? Der er jo også nogle voksne der møder sent og holder fri osv? Medmindre ens barn kun er der fra 9-13 kan man vel ikke være sikker på at de kan møde ynglingspædagogen? Og selv der er der jo sygdom og fridage...


Mine børn er der aldrig før kl 8, og der møder nr 2 pædagog ind, så der er altid en fra hendes stue, når hun kommer. Og det bliver hentet senest 15.30 - og det er der den næstsidste pædagog (fra bh) går hjem. Så der er altid en pædagog fra hendes stue.

Nu er S måske lidt særlig 'sart' med sådan noget. Hun er født for tidligt og havde mildst talt en eledig start på livet i pasning. Hun havde tre dp-mødre inden hun gået i dp i 2 mdr. Og det sidder i hende. Hun har aldrig været nem at aflevere. Og gæstepasning har aldrig fungeret for hende. Det går nogenlunde i hverdagen, men her i ferien, hvor de er på den anden stue, hvor hendes kammerater har fri og hun så skal afleveres til en pædagog, hun ikke kender så godt, så vælter læsset for hende.
Og kan jeg og bh hjælpe hende til en bedre start på dagen ved at vi lige ved, hvem der er der, når hun kommer, så synes jeg virkelig det er en minimal indsats. Det er sgu da at smække det på intra eller på døren. Det tager 5 min og jeg slipper for at aflevere et meget ked af det barn. Det er win win for alle parter.


Ok, det lyder også som gode forhold i plejer at have, det er dejligt.

Det lyder helt rimeligt at din datter har behov for lidt mere forudsigelighed, og det burde børnehaven kunne give jer. Så spørg dem da. De har sikkert slet ikke overvejet det.
0
Brugeravatar
Bøtte
Indlæg: 5917
Tilmeldt: 12. aug 2015, 12:04
Kort karma: 1206
Likede indlæg: 10937

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf Bøtte » 20. okt 2017, 11:42

Lilleluftballon skrev:
Bøtte skrev:
Lilleluftballon skrev:Men det er vel ikke anderledes end normalt? Der er jo også nogle voksne der møder sent og holder fri osv? Medmindre ens barn kun er der fra 9-13 kan man vel ikke være sikker på at de kan møde ynglingspædagogen? Og selv der er der jo sygdom og fridage...


Mine børn er der aldrig før kl 8, og der møder nr 2 pædagog ind, så der er altid en fra hendes stue, når hun kommer. Og det bliver hentet senest 15.30 - og det er der den næstsidste pædagog (fra bh) går hjem. Så der er altid en pædagog fra hendes stue.

Nu er S måske lidt særlig 'sart' med sådan noget. Hun er født for tidligt og havde mildst talt en eledig start på livet i pasning. Hun havde tre dp-mødre inden hun gået i dp i 2 mdr. Og det sidder i hende. Hun har aldrig været nem at aflevere. Og gæstepasning har aldrig fungeret for hende. Det går nogenlunde i hverdagen, men her i ferien, hvor de er på den anden stue, hvor hendes kammerater har fri og hun så skal afleveres til en pædagog, hun ikke kender så godt, så vælter læsset for hende.
Og kan jeg og bh hjælpe hende til en bedre start på dagen ved at vi lige ved, hvem der er der, når hun kommer, så synes jeg virkelig det er en minimal indsats. Det er sgu da at smække det på intra eller på døren. Det tager 5 min og jeg slipper for at aflevere et meget ked af det barn. Det er win win for alle parter.


Ok, det lyder også som gode forhold i plejer at have, det er dejligt.

Det lyder helt rimeligt at din datter har behov for lidt mere forudsigelighed, og det burde børnehaven kunne give jer. Så spørg dem da. De har sikkert slet ikke overvejet det.



Det er jo det jeg har gjort :genert: Efter hver eneste ferie nærmest. Og det vil de gerne. Men de gør det ikke.
0

Tilbage til "Forældre"