Snik-snak tråd for forældre?

Brugeravatar
vibbsen
Indlæg: 4137
Tilmeldt: 17. sep 2015, 17:26
Kort karma: 1136
Likede indlæg: 16358

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf vibbsen » 7. okt 2015, 11:55

Allmost_Famous skrev::lol:

Jeg synes det er lidt tragikomisk hvordan min konstant syge søn (hvis man skal dømme efter hvor ofte dagpleje, vuggestue og børnehave mente, han var syg) ikke én gang er blevet ringet hjem fra skole/SFO.

Sønnike startede jo oprindeligt i dagpleje inden der blev en vuggestueplads ledig, og damen ringede for de mest åndssvage ting. En gang ringede hun og sagde, at han havde grønt snot da hun pudsede hans næse, og det betød, at han var syg. Og han skulle blive hjemme mindst et par dage, så han ikke smittede resten af børnene :klap: Vuggestuen ringede ham hjem med feber, som viste sig at være 37,3. I børnehaven var han godt nok også tit for "syg" til at være der. Sjovt nok havde han altid liiiiige fået det bedre inden jeg kom og hentede ham :stoned:


Måske det er miljøet :fløjt: :fløjt:

Da jeg talte med lægen om Emmas "konstante dårlige mave" fortalte hun om et sted hvor man åbenbart var meget slemme til at ringe hjem med feber. Og når så forældrene tog ungernes feber så var den væk. Hendes råd til at tackle den slags var at man havde sit eget termometer i tasken når man hentede barnet, og så lavede en måling med begge termometre lige efter hinanden for at se om de sagde det samme. For det kan jo været at institutionen skal have et nyt termometer :D

Jeg hørte da heller ikke mere til Emmas dårlige mave efter den dag, hvor jeg hentede hende og selv skiftede en lorteble som var helt som hendes lortebleer nu var. Og pædagogen som kom og begyndte at snakke om at vi nok snart var nødt til at gøre noget så dårlig mave som hun havde. Jeg smilede stort og sagde at det kunne jeg simpelthen ikke forstå for der var aldrig noget derhjemme og at den jeg lige havde skiftet var helt normal. Men om ikke hun lige kunne gemme bleerne når det var et problem. For så kunne vi jo lige kigge på dem sammen....Og eventuelt tage dem med til lægen og få hende til at kigge på det. Siden har det ikke været et problem :lol2:
1
Tak.Glimmer på. Op på kaminhylden

Citat Hella Joof
Brugeravatar
vibbsen
Indlæg: 4137
Tilmeldt: 17. sep 2015, 17:26
Kort karma: 1136
Likede indlæg: 16358

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf vibbsen » 7. okt 2015, 11:59

Iøvrigt så er vores lille 3,5 årige en rigtig lille madamme i øjeblikket....Og vi er hendes personale hvis primære funktion er at betjene hende såfremt hun har nogen ønsker. Og derudover bare blande os udenom.....Hun skal nok selv bestemme og kan iøvrigt selv...:tie: :tie:

*deterenfase-deterenfase-deterenfase-deterenfase-deterenfase-deterenfase-deterenfase-deterenfase*
0
Tak.Glimmer på. Op på kaminhylden

Citat Hella Joof
Brugeravatar
vibbsen
Indlæg: 4137
Tilmeldt: 17. sep 2015, 17:26
Kort karma: 1136
Likede indlæg: 16358

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf vibbsen » 7. okt 2015, 17:11

Faktisk så blev hun ret fornærmet på mig....Det synes hun tydeligvis IKKE var en iorden måde at løse problemet på :lol: Men samtidig så var hun også klar over at jeg havde overtaget. Og så trækker hun sig. Hvilket iøvrigt også skete idag med den pædagog fra vores egen stue som lige forsøgte at løse et personaleproblem ved at ringe nogen børn hjem :sarkasme:

Da jeg kom og hentede Hendes Kongelig Højhed klokken 14.30 var der sjovt nok ikke rigtig noget udslæt at se....Det var åbenbart forsvundet da de var ude og lege :gruble: :fløjt: Jeg har dog været til læge med hende i den åbne konsultation idag. Og omend hun ikke kunne sige 100 % at den smule udslæt der var er lussingesyge, så kunne hun heller ikke sige at det IKKE var det. Men det var også lige meget som hun sagde. For hvis det er i udbrud så smitter det ikke mere. Og når man får udslæt så betyder det udbrud. Og et barn som har fået konstateret lussingesyge må derfor gerne komme i institution hvis det ellers har det godt d.v.s. ikke er påvirket eller feberramt.......Hvilket Hendes Kongelige Højhed i den grad ikke er:-D Hun elsker doktoren og med det samme hendes navn blev råbt op for hun afsted og ned på hendes kontor hvor hun frejdigt hoppede op på en stol. Ikke så meget pis med hende :P
0
Tak.Glimmer på. Op på kaminhylden

Citat Hella Joof
Brugeravatar
vibbsen
Indlæg: 4137
Tilmeldt: 17. sep 2015, 17:26
Kort karma: 1136
Likede indlæg: 16358

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf vibbsen » 7. okt 2015, 18:03

Allmost_Famous skrev:
vibbsen skrev:Faktisk så blev hun ret fornærmet på mig....Det synes hun tydeligvis IKKE var en iorden måde at løse problemet på :lol: Men samtidig så var hun også klar over at jeg havde overtaget. Og så trækker hun sig. Hvilket iøvrigt også skete idag med den pædagog fra vores egen stue som lige forsøgte at løse et personaleproblem ved at ringe nogen børn hjem :sarkasme:
Vent, hvad?! :gruble:


Jeps....Der var sygdom blandt personalet idag, og så skal de der børn bare se det mindste forkerte ud, have en antydning af tynd mave eller hoste på den forkerte måde, så bruger visse af personalerne "ringe-hjem-kortet"......Vores stuepædagog gør det ikke (og det var så hende der var syg idag), men jeg har spottet vores nye medhjælper som den type der gør....

Jeg er med på at det er en rimelig strid beskyldning, men desværre så har vores institution et ry for at være ret stride på det punkt. Især i den afdeling hvor Emmas stue hører til. Her gives der ikke ved dørene....Og vi har desværre hørt fra mange forældre at de oplever det samme.
0
Tak.Glimmer på. Op på kaminhylden

Citat Hella Joof
Brugeravatar
vibbsen
Indlæg: 4137
Tilmeldt: 17. sep 2015, 17:26
Kort karma: 1136
Likede indlæg: 16358

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf vibbsen » 7. okt 2015, 18:06

A_F....Nice device....Vi skal til mormor og morfar i morgen. Og min mor har bestemt (!!) at vi skal sove i den ene ende af huset hvor der er gæsteværelse, mens Emma skal sove i hendes "faste værelse" inde i deres del af huset....Ej hvor ærgerligt *host* *host* *fnis*.....Min mor er cool nok...Som hun siger : Vi kan jo sove når I tager hjem igen
0
Tak.Glimmer på. Op på kaminhylden

Citat Hella Joof
Brugeravatar
Bøtte
Indlæg: 5917
Tilmeldt: 12. aug 2015, 12:04
Kort karma: 1206
Likede indlæg: 10937

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf Bøtte » 7. okt 2015, 18:07

Allmost_Famous skrev:Sønnike sover hos sin onkel i dag, fordi jeg skal til noget forældrehalløj i aften. Og i morgen møder jeg først kl. 12.30, så jeg kan sove så længe, jeg vil. Det er helt underligt :genert:


Nyd det :D Selv om du sikkert vågner kl. 7.30 og er frisk ;)
1
Brugeravatar
FruKuk
Indlæg: 5647
Tilmeldt: 16. sep 2015, 18:05
Kort karma: 927
Likede indlæg: 10027

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf FruKuk » 7. okt 2015, 18:18

Vi har heldigvis været forskånet for "ringe-hjem-tyranni". I de 5 år vi har haft børn i pasning, er vi blevet ringet op to gange - 1 gang havde barnet 40 i feber, og 1 gang fordi nogle børn havde klippet det meste af ældste barnets hår af :tie: Sidstnævnte krævede ikke afhentning. Var bare ment som en slags forberedelse.
1
Brugeravatar
FruKuk
Indlæg: 5647
Tilmeldt: 16. sep 2015, 18:05
Kort karma: 927
Likede indlæg: 10027

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf FruKuk » 7. okt 2015, 18:19

Dulle: God bedring med sønnen. Det er hæsligt, når ens unger er syge og årsagen er ukendt:(
0
Sorenspige
Indlæg: 7102
Tilmeldt: 29. sep 2015, 06:34
Kort karma: 969
Likede indlæg: 9466

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf Sorenspige » 7. okt 2015, 18:38

Kan høre, at vi også på det punkt er heldige med vores dagpleje. Hun har vist ringet min dreng hjem 2-3 gang i løbet af de 14 måneder, han har gået der. Alle gangene har det været med god grund.
0
Sorenspige
Indlæg: 7102
Tilmeldt: 29. sep 2015, 06:34
Kort karma: 969
Likede indlæg: 9466

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf Sorenspige » 7. okt 2015, 18:39

Dulle, rigtig god bedring med ham. Det må være så frustrerende.
0
Brugeravatar
Charly
Indlæg: 3078
Tilmeldt: 24. sep 2015, 19:14
Kort karma: 433
Likede indlæg: 8027

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf Charly » 7. okt 2015, 18:59

Dulle, god bedring med din lille dreng. Det lyder hårdt :ae:
0
Brugeravatar
Charly
Indlæg: 3078
Tilmeldt: 24. sep 2015, 19:14
Kort karma: 433
Likede indlæg: 8027

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf Charly » 7. okt 2015, 19:00

Her skal kun knægten holde efterårsferie. Han tager i sommerhus med sin mormor og morfar fra lørdag - onsdag. Torsdag er han hjemme med sin far, og fredag har jeg fri, så vi skal hygge sammen :)
0
Brugeravatar
Bøtte
Indlæg: 5917
Tilmeldt: 12. aug 2015, 12:04
Kort karma: 1206
Likede indlæg: 10937

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf Bøtte » 7. okt 2015, 19:05

Dulle, god bedring til barnet, håber I snart bliver klogere på hvad han fejler :kys:
0
Brugeravatar
Urtekussen
Indlæg: 6174
Tilmeldt: 11. aug 2015, 06:12
Kort karma: 1449
Likede indlæg: 16140

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf Urtekussen » 7. okt 2015, 20:30

Vores vildeste plan for efterårsferien (kun min kæreste, der har fri) er en tur i Legoland og så evt et besøg på mit arbejde. Mini har plaget om det sidste i evigheder, nok fordi jeg arbejder på en kagefabrik :-D

Vi giver dem i øvrigt ikke fri hele efterårsferien - de får to hverdage fri, da far skal lave en masse hjemmearbejde.
0
2011
2015
2018
2020
2023
Brugeravatar
Bøtte
Indlæg: 5917
Tilmeldt: 12. aug 2015, 12:04
Kort karma: 1206
Likede indlæg: 10937

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf Bøtte » 8. okt 2015, 05:56

Allmost_Famous skrev:
Bøtte skrev:
Allmost_Famous skrev:Sønnike sover hos sin onkel i dag, fordi jeg skal til noget forældrehalløj i aften. Og i morgen møder jeg først kl. 12.30, så jeg kan sove så længe, jeg vil. Det er helt underligt :genert:


Nyd det :D Selv om du sikkert vågner kl. 7.30 og er frisk ;)

Jeg kom i seng kl. 3.15, og sidder vågen her lidt over syv :rulle: :stoned:


Det er en uskreven regel. Så typisk.
Sov godt :)
0

Tilbage til "Forældre"