Snik-snak tråd for forældre?

xxx---xxx
Indlæg: 621
Tilmeldt: 10. sep 2015, 20:15
Kort karma: 77
Likede indlæg: 339

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf xxx---xxx » 18. nov 2015, 10:25

A_F sov han hele natten?
0
Brugeravatar
hotlips
Indlæg: 5039
Tilmeldt: 13. aug 2015, 11:01
Kort karma: 421
Likede indlæg: 9195

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf hotlips » 18. nov 2015, 19:29

min dreng skal være med i luciaoptog i børnehaven,men han er så forarget over det kun er piger der må gå forrest med flest lys i håret,så han er proklameret at han ikke vil synge med.

min 4 åriges første protestaktion...hvad kan det ikke nå at blive til. :lun:
3
Brugeravatar
hotlips
Indlæg: 5039
Tilmeldt: 13. aug 2015, 11:01
Kort karma: 421
Likede indlæg: 9195

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf hotlips » 18. nov 2015, 19:35

Skumfidusen skrev:Yngstepigens ene pegefinger er hævede op til dobbelt størrelse i søndags. Det startede om eftermiddagen. Ingen rødmen, der var ingen sår, ingen insektbid og alligevel voksede fingeren og hun kunne ikke bøje den. Godt nok underligt. Min kæreste synes jeg var latterligt hysterisk at jeg kørte hende til lægevagten, men jeg bryder mig ikke om at sende mine børn hjem til deres mor med sådan noget uafklaret. Det blev det nu ikke afklaret af, for lægen mente der var mange ting det IKKE var, men han havde ikke rigtig nogen ide om hvad det så rent faktisk kunne være.

Hun har været til lægen igen og fået noget penicilin. Jeg havde forsøgt mig med antihistamin. Det var et stort problem at spise den mikroskopiske pille, men penicilinpillerne glider åbenbart fint ned, så jeg skal vist lige påpege noget næste gang hun går i spagat over at skulle spise en pille hos mig. Det lyder som om det er blevet bedre med fingeren, men der er ikke noget badminton i aften og det er ærgerligt, for det går hun til hos mig og jeg elsker vores ene-aftener der følger med.


hun kan have ramt en torn med baktusser,så kan man ikke se hullet hvis der går bare et par timer,det gør vores tjørn af og til ved mig og det gør naller når de får ramt et skidt sted,jeg har også måttet overveje en vagtlæge den ene gang da min finger var en lille tyk pølse jeg ikke kunne bevæge,det plejer at gå i sig selv efter 3-4 dage hvis det er sådan noget.

jeg håber hun er hurtigt ovre det. :ae:
0
Brugeravatar
Tibbler
Indlæg: 4645
Tilmeldt: 19. aug 2015, 18:57
Kort karma: 248
Likede indlæg: 8390

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf Tibbler » 18. nov 2015, 19:48

hotlips skrev:min dreng skal være med i luciaoptog i børnehaven,men han er så forarget over det kun er piger der må gå forrest med flest lys i håret,så han er proklameret at han ikke vil synge med.

min 4 åriges første protestaktion...hvad kan det ikke nå at blive til. :lun:


Det synes jeg er sejt, at han står op for sig selv, når han føler sig uretfærdigt behandlet :gogo:

Jeg forstår iøvrigt ikke, hvorfor det skal være piger nogle steder. På mit arbejde har vi også haft drenge til at gå forrest - det har ikke noget med køn at gøre.
0
Brugeravatar
hotlips
Indlæg: 5039
Tilmeldt: 13. aug 2015, 11:01
Kort karma: 421
Likede indlæg: 9195

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf hotlips » 18. nov 2015, 20:52

Tibbler skrev:
hotlips skrev:min dreng skal være med i luciaoptog i børnehaven,men han er så forarget over det kun er piger der må gå forrest med flest lys i håret,så han er proklameret at han ikke vil synge med.

min 4 åriges første protestaktion...hvad kan det ikke nå at blive til. :lun:


Det synes jeg er sejt, at han står op for sig selv, når han føler sig uretfærdigt behandlet :gogo:

Jeg forstår iøvrigt ikke, hvorfor det skal være piger nogle steder. På mit arbejde har vi også haft drenge til at gå forrest - det har ikke noget med køn at gøre.


Jeg har sagt til ham han har helt ret,jeg prøver nu at overtale ham til at synge med alligevel men det er nu ikke noget jeg har tænkt mig at tage et større slagsmål over,og jeg kan jo ikke tvinge ham til at synge uanset hvad jeg gør.

Og han har jo ret,så jeg har lovet han må være luciabrud herhjemme når vi holder hans fødselsdag i december.
0
Brugeravatar
Tibbler
Indlæg: 4645
Tilmeldt: 19. aug 2015, 18:57
Kort karma: 248
Likede indlæg: 8390

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf Tibbler » 18. nov 2015, 21:27

hotlips skrev:
Tibbler skrev:
hotlips skrev:min dreng skal være med i luciaoptog i børnehaven,men han er så forarget over det kun er piger der må gå forrest med flest lys i håret,så han er proklameret at han ikke vil synge med.

min 4 åriges første protestaktion...hvad kan det ikke nå at blive til. :lun:


Det synes jeg er sejt, at han står op for sig selv, når han føler sig uretfærdigt behandlet :gogo:

Jeg forstår iøvrigt ikke, hvorfor det skal være piger nogle steder. På mit arbejde har vi også haft drenge til at gå forrest - det har ikke noget med køn at gøre.


Jeg har sagt til ham han har helt ret,jeg prøver nu at overtale ham til at synge med alligevel men det er nu ikke noget jeg har tænkt mig at tage et større slagsmål over,og jeg kan jo ikke tvinge ham til at synge uanset hvad jeg gør.

Og han har jo ret,så jeg har lovet han må være luciabrud herhjemme når vi holder hans fødselsdag i december.


Har du snakket med personalet om det?

Hvis det er rigtigt at de ikke vil lade drenge gå forrest, så burde du bede om en god grund til det. Kunne jo være fedt, hvis din dreng kunne være med til at ændre den regel; om ikke andet så for de fremtidige luciadrenge i børnehaven.
0
Brugeravatar
hotlips
Indlæg: 5039
Tilmeldt: 13. aug 2015, 11:01
Kort karma: 421
Likede indlæg: 9195

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf hotlips » 18. nov 2015, 22:28

Tibbler skrev:
hotlips skrev:
Tibbler skrev:
hotlips skrev:min dreng skal være med i luciaoptog i børnehaven,men han er så forarget over det kun er piger der må gå forrest med flest lys i håret,så han er proklameret at han ikke vil synge med.

min 4 åriges første protestaktion...hvad kan det ikke nå at blive til. :lun:


Det synes jeg er sejt, at han står op for sig selv, når han føler sig uretfærdigt behandlet :gogo:

Jeg forstår iøvrigt ikke, hvorfor det skal være piger nogle steder. På mit arbejde har vi også haft drenge til at gå forrest - det har ikke noget med køn at gøre.


Jeg har sagt til ham han har helt ret,jeg prøver nu at overtale ham til at synge med alligevel men det er nu ikke noget jeg har tænkt mig at tage et større slagsmål over,og jeg kan jo ikke tvinge ham til at synge uanset hvad jeg gør.

Og han har jo ret,så jeg har lovet han må være luciabrud herhjemme når vi holder hans fødselsdag i december.


Har du snakket med personalet om det?

Hvis det er rigtigt at de ikke vil lade drenge gå forrest, så burde du bede om en god grund til det. Kunne jo være fedt, hvis din dreng kunne være med til at ændre den regel; om ikke andet så for de fremtidige luciadrenge i børnehaven.


Han har selv sørget for de allesammen ved han synes det er urimeligt,men jeg har nu ingen forventning om de ændrer på det,det er også fair nok,det er deres beslutning at tage men jeg synes det er helt fint han ved at vi synes det er noget pjat i vores familie og selv holder fast i det.
0
Atinas206
Indlæg: 149
Tilmeldt: 13. okt 2015, 17:27
Kort karma: 13
Geografisk sted: Næstved
Likede indlæg: 215

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf Atinas206 » 19. nov 2015, 10:20

Øv, min søn på 2 år har fået skoldkopper. :(
Jeg undres dog over, at han ikke rigtig har noget på ryg og mave.
Jeg har lige været til læge med ham, og hun er overbevist om, at det er skoldkopper og ikke hånd-mund-fod syge.

Og hvorfor kommer sådan noget, når det bare slet ikke passer ind i arbejdskalenderen og familiekalenderen. :gruble:
0
Brugeravatar
vibbsen
Indlæg: 4137
Tilmeldt: 17. sep 2015, 17:26
Kort karma: 1136
Likede indlæg: 16358

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf vibbsen » 19. nov 2015, 14:05

Tibbler skrev:
Har du snakket med personalet om det?

Hvis det er rigtigt at de ikke vil lade drenge gå forrest, så burde du bede om en god grund til det. Kunne jo være fedt, hvis din dreng kunne være med til at ændre den regel; om ikke andet så for de fremtidige luciadrenge i børnehaven.


Nu handler luciaoptoget jo om LuciaBRUDEN. Og luciabruden er hende der går forrest. Og har udgangspunkt i helgeninden Lucia.

Kunne det tænkes at den gode grund til at man ikke lader drenge går forrest er at de ikke kan være luciaBRUDE eftersom denne titel er forbeholdt piger....

Fair nok at ens søn ikke synes at det er rimeligt....Men så mener jeg faktisk at vi i forbindelse med visse traditioner som forældre har pligt til at forklare vores børn, på en pæn måde hvorfor tingene hænger sammen som de gør..Det vil også gøre det en hel del nemmere for dem i fremtiden når de skal lære at det ikke er alle muligheder der står åbne....Uanset hvor gerne man så vil.
5
Tak.Glimmer på. Op på kaminhylden

Citat Hella Joof
Brugeravatar
Fru Sunshine
Indlæg: 11519
Tilmeldt: 13. aug 2015, 12:31
Kort karma: 1738
Geografisk sted: Vendsyssel
Likede indlæg: 16695

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf Fru Sunshine » 19. nov 2015, 14:51

Jeg har altså også kønsdiskrimineret med hård hånd, når jeg har afviklet Luciaoptog.
Mest fordi, der har været meget få drenge at tage at, og de har været placeret efter højde, så ikke så høje blev også diskrimineret.

Jeg er pænt ligeglad, for mine Luciaoptog skal være flotte, stemningfulde og så videre.
1
"Jeg elsker alle farver i verden. Især brun. Det er derfor jeg er det."
Kalenderlågeåbnerbjørnen Bruno.
Brugeravatar
FruKuk
Indlæg: 5645
Tilmeldt: 16. sep 2015, 18:05
Kort karma: 927
Likede indlæg: 10021

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf FruKuk » 19. nov 2015, 19:18

God bedring med sønnen Atinas.
1
Brugeravatar
FruKuk
Indlæg: 5645
Tilmeldt: 16. sep 2015, 18:05
Kort karma: 927
Likede indlæg: 10021

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf FruKuk » 19. nov 2015, 19:21

Jeg sidder og drikker øl og syr navnemærker i ungernes tøj. Manden er ude og handle og ungerne (burde) sove. De er i hvert fald lagt i seng...
0
xxx---xxx
Indlæg: 621
Tilmeldt: 10. sep 2015, 20:15
Kort karma: 77
Likede indlæg: 339

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf xxx---xxx » 19. nov 2015, 19:21

God bedring med J Atinas.

Her havde Nohr nærmest hellere ingen på ryggen fx. Han havde faktisk meget få. Kun omkring 100 tror jeg.

Men det er også skoldkopper i vores område så mon ikke at det er det?
Håber han hurtigt er ovenpå :kys:
1
Brugeravatar
Bøtte
Indlæg: 5917
Tilmeldt: 12. aug 2015, 12:04
Kort karma: 1206
Likede indlæg: 10937

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf Bøtte » 19. nov 2015, 19:27

God bedring, Atinas :kys:

Her har vi ikke haft skoldkopper endnu, selv om S snart runder tre.
1
Sorenspige
Indlæg: 7067
Tilmeldt: 29. sep 2015, 06:34
Kort karma: 967
Likede indlæg: 9377

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf Sorenspige » 19. nov 2015, 19:29

God bedring med J, Atinas :ae:.

Den anden dreng i DP havde skoldkopper for 3 uger siden, men det ser ud til, at alle de andre børn er gået fri.
1

Tilbage til "Forældre"