Snik-snak tråd for forældre?

Sorenspige
Indlæg: 7102
Tilmeldt: 29. sep 2015, 06:34
Kort karma: 969
Likede indlæg: 9466

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf Sorenspige » 1. jul 2017, 18:19

Hvor meget konsekvens forstår et barn på 3,8 år?

Hvordan undgår man at skælde ud, når de ikke høre efter?

Jeg/vi forsøger virkelig at være pædagogiske, men ofte ender det alligevel med skrappe stemmer.
0
Brugeravatar
FruKuk
Indlæg: 5647
Tilmeldt: 16. sep 2015, 18:05
Kort karma: 927
Likede indlæg: 10027

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf FruKuk » 1. jul 2017, 19:36

Sorenspige skrev:Hvor meget konsekvens forstår et barn på 3,8 år?

Hvordan undgår man at skælde ud, når de ikke høre efter?

Jeg/vi forsøger virkelig at være pædagogiske, men ofte ender det alligevel med skrappe stemmer.


Min 4 årige er sjældent i stand til at ændre adfærd, selvom man har ridset en konsekvens op for ham på forhånd. Så jeg prøver at være påpasselig med, hvad jeg stiller op af konsekvenser, da jeg 9 ud 10 gange kommer til at skulle effektuere det - og så skulle det jo helst være noget, jeg magter at følge til dørs.

Jeg undgår ikke at skælde ud. Jeg skælder ud, når ungerne går over grænsen.
1
Sorenspige
Indlæg: 7102
Tilmeldt: 29. sep 2015, 06:34
Kort karma: 969
Likede indlæg: 9466

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf Sorenspige » 1. jul 2017, 19:54

Jeg/vi har nok netop i dag sat en konsekvens, som han i øjeblikkets kådhed ikke forstod alvoren af. Det fortrød han så bagefter, men jeg/vi valgt at holde fast.

Bagefter kom jeg så til at tænke på, at hans hjerne nok slet ikke forstår hvorfor. Øv :(.

Vi har ellers haft en dejlig dag, men han har godt nok svært ved at høre efter nogen gange :tie:, og så er han også begyndt at brokke sig...

Bruger I time outs/gå på værelset eller lignende?
0
Brugeravatar
FruKuk
Indlæg: 5647
Tilmeldt: 16. sep 2015, 18:05
Kort karma: 927
Likede indlæg: 10027

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf FruKuk » 1. jul 2017, 20:10

Sorenspige skrev:Jeg/vi har nok netop i dag sat en konsekvens, som han i øjeblikkets kådhed ikke forstod alvoren af. Det fortrød han så bagefter, men jeg/vi valgt at holde fast.

Bagefter kom jeg så til at tænke på, at hans hjerne nok slet ikke forstår hvorfor. Øv :(.

Vi har ellers haft en dejlig dag, men han har godt nok svært ved at høre efter nogen gange :tie:, og så er han også begyndt at brokke sig...

Bruger I time outs/gå på værelset eller lignende?


Hvis der er tale om hysteri, så bliver han båret ud til trappen (altså indendørs :D ), han må komme retur, når han vil, og dørene står åbent. Det er mest for fysisk at markere, at hans skrigeri ikke skal foregå sammen med os andre.
1
Lilleluftballon
Indlæg: 824
Tilmeldt: 4. jan 2016, 17:02
Kort karma: 30
Likede indlæg: 665

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf Lilleluftballon » 2. jul 2017, 13:23

Sorenspige skrev:Jeg/vi har nok netop i dag sat en konsekvens, som han i øjeblikkets kådhed ikke forstod alvoren af. Det fortrød han så bagefter, men jeg/vi valgt at holde fast.

Bagefter kom jeg så til at tænke på, at hans hjerne nok slet ikke forstår hvorfor. Øv :(.

Vi har ellers haft en dejlig dag, men han har godt nok svært ved at høre efter nogen gange :tie:, og så er han også begyndt at brokke sig...

Bruger I time outs/gå på værelset eller lignende?


Min søn er jo lidt yngre end din. Men vi bruger time-out på den måde at en af os går med ham ind på værelset og lukker døren. Vi bruger det ikke som straf, men som en måde at håndtere sammenbrud.

Vi bruger kun super-logiske konsekvenser. Ved ikke om han forstår det, men vi prøver. Fx kan man ikke lege i gården hvis man taler grimt til de andre børn. Og hvis man bruger 30 min på sammenbrud på vej til børnehave - så har mor ikke tid til at lave puslespil deroppe. Dvs - heller ikke rigtig straf, mere reele konsekvenser, forklaret...
0
Sorenspige
Indlæg: 7102
Tilmeldt: 29. sep 2015, 06:34
Kort karma: 969
Likede indlæg: 9466

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf Sorenspige » 6. jul 2017, 17:35

I dag var jeg til læge med R, da han har hostet rigtig meget og længe. Vores normale læge har ferie, men vi kom ind til klinikkens ældste og mest erfarne læge, og hun kunne desværre høre en mislyd på hans hjerte (måske var det hjerterytme) :(. Hun sagde, at det er noget 10-15% af alle børn oplever i perioder, så hun troede ikke, at det var noget alvorligt.

Da hun samtidig mistænkte astma, har vi nu fået en henvisning til børneambulatoriet. Øv, det havde jeg ikke lige regnet med. Der har aldrig været noget galt med hans hjerte før.
0
Brugeravatar
Skralde
Indlæg: 2137
Tilmeldt: 11. aug 2015, 07:13
Kort karma: 429
Likede indlæg: 5338

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf Skralde » 6. jul 2017, 18:13

Sorenspige skrev:I dag var jeg til læge med R, da han har hostet rigtig meget og længe. Vores normale læge har ferie, men vi kom ind til klinikkens ældste og mest erfarne læge, og hun kunne desværre høre en mislyd på hans hjerte (måske var det hjerterytme) :(. Hun sagde, at det er noget 10-15% af alle børn oplever i perioder, så hun troede ikke, at det var noget alvorligt.

Da hun samtidig mistænkte astma, har vi nu fået en henvisning til børneambulatoriet. Øv, det havde jeg ikke lige regnet med. Der har aldrig været noget galt med hans hjerte før.


Øv, det er jo heller ikke lige det man regner med at høre :ae: Jeg håber at hun har helt ret i at det ikke er alvorligt.
1
L, mit livs lys - 3.10.2010
@denkreativerappenskralde
Sorenspige
Indlæg: 7102
Tilmeldt: 29. sep 2015, 06:34
Kort karma: 969
Likede indlæg: 9466

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf Sorenspige » 6. jul 2017, 18:17

Jeg tog det egentlig helt rolig, da hun sagde det. Hun var også selv meget rolig, og hun overvejede først, om vi skulle se tiden an til hans 4 års undersøgelse.

Men nu her hvor begge børn er puttet, og min mand desværre ikke er hjemme, så bliver jeg alligevel noget urolig.
0
Sorenspige
Indlæg: 7102
Tilmeldt: 29. sep 2015, 06:34
Kort karma: 969
Likede indlæg: 9466

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf Sorenspige » 20. jul 2017, 15:44

Bliver det bedre med de konflikter?

Jeg er ved at blive skør over R, som er i kobfkijt over alt, stikker af mv.
0
Brugeravatar
Bøtte
Indlæg: 5917
Tilmeldt: 12. aug 2015, 12:04
Kort karma: 1206
Likede indlæg: 10937

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf Bøtte » 20. jul 2017, 19:18

Der kommer gode perioder, Sorens. :kys:

S er 4,5 år nu - og det svinger meget. Nogle dage er en lang konflikt, andre dage er der næsten intet. Det sker dog mindst en gang dagligt ar hun tramper afsted og smækker sin dør. Men når vi ignorerer det, bliver det hurtigt bedre.
0
Lulu
Indlæg: 2225
Tilmeldt: 11. apr 2016, 16:42
Kort karma: 136
Geografisk sted: Odense
Likede indlæg: 2762

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf Lulu » 3. aug 2017, 17:24

Hvilke flyvedragt mærker har I gode erfaringer med?

E er 3 år, lang og meget slank. Han skal have en str 110 i vidden kunne han stadig være i 98, han vejer ca 15,5kg.
0
Brugeravatar
Tibbler
Indlæg: 4645
Tilmeldt: 19. aug 2015, 18:57
Kort karma: 248
Likede indlæg: 8390

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf Tibbler » 3. aug 2017, 17:50

Lulu skrev:Hvilke flyvedragt mærker har I gode erfaringer med?

E er 3 år, lang og meget slank. Han skal have en str 110 i vidden kunne han stadig være i 98, han vejer ca 15,5kg.


Jeg har altid svoret til Reima Tec flyverdragterne. Drengene har ikke virket kolde i dem, og de tørrer rigtig hurtigt.

Har haft en "ekstra" flyverdragt fra Friends (Kvicklys mærke) den var rigtig fin - tørrede dog ikke lige så hurtigt som Reima.

Har også haft en ekstradragt fra McKinley. Den var ikke ret god. Blev hurtigt våd.
0
Sorenspige
Indlæg: 7102
Tilmeldt: 29. sep 2015, 06:34
Kort karma: 969
Likede indlæg: 9466

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf Sorenspige » 3. aug 2017, 18:24

Sidste vinter havde R fra Mikk-Line. Jeg købte den på tilbud til 350kr, og den dækkede fint hans behov. Den kan også tumbles, hvilket kan være en fordel.

Det skal dog siges, at han ikke har væltet sig i mudder og regnpytter, så på den led, ved jeg ikke, om den kan holde til det.
0
Lulu
Indlæg: 2225
Tilmeldt: 11. apr 2016, 16:42
Kort karma: 136
Geografisk sted: Odense
Likede indlæg: 2762

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf Lulu » 3. aug 2017, 19:20

Sorenspige skrev:Sidste vinter havde R fra Mikk-Line. Jeg købte den på tilbud til 350kr, og den dækkede fint hans behov. Den kan også tumbles, hvilket kan være en fordel.

Det skal dog siges, at han ikke har væltet sig i mudder og regnpytter, så på den led, ved jeg ikke, om den kan holde til det.


Det gør E. Jo større vandpytter jo bedre. Så det skal den kunne holde til. Vi har haft lidt af hvert inkl en Reima sidste år, jeg ved bare ikke om pasformen er fin nok til E, så tør ikke købe en over nettet nu.
0
Brugeravatar
Guilded_Lily
Indlæg: 12727
Tilmeldt: 12. sep 2015, 09:41
Kort karma: 917
Likede indlæg: 12461

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf Guilded_Lily » 3. aug 2017, 19:25

Please, fortæl mig, jeg ikke er den eneste med børn, der ikke kan tåle at holde ferie længere!

Min 9-årige og 5-årige er konstant og hele tiden i konflikt; de skændes og napper hinanden og bør holdes adskilt hele dagen. Jeg orker snart ikke mere, og de skal først starte igen d. 14.

Det er lige før, jeg glæder mig over, faren kan få fornøjelsen af dem alene tre dage i næste uge, hvor jeg skal tilbage på arbejde...
0

Tilbage til "Forældre"