Snik-snak tråd for forældre?

Brugeravatar
Bøtte
Indlæg: 5917
Tilmeldt: 12. aug 2015, 12:04
Kort karma: 1206
Likede indlæg: 10937

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf Bøtte » 27. okt 2015, 17:45

Rakel, jeg har selvfølgelig haft lægen med inde over movicol'en :)
Og væske får hun rigeligt af.
0
Brugeravatar
Fru Sunshine
Indlæg: 11519
Tilmeldt: 13. aug 2015, 12:31
Kort karma: 1738
Geografisk sted: Vendsyssel
Likede indlæg: 16695

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf Fru Sunshine » 27. okt 2015, 17:56

Ha... Jeg er sgu ved at være gammel og glemsom. Det var selvfølgelig lactulose min datter fik en sjælden gang. Ikke Movicol.

Bøtte, hvis din datter gerne vil spise skjulte grøntsager, kunne du måske også gemme andre lidt smagsneutrale ting i frikadellerne.
Squash smager jo ikke voldsomt igennem.

Jeg kom også til at tænke på rødbeder. Hvis hun nu kan snydes med prinsessedeller?
0
"Jeg elsker alle farver i verden. Især brun. Det er derfor jeg er det."
Kalenderlågeåbnerbjørnen Bruno.
Brugeravatar
Bøtte
Indlæg: 5917
Tilmeldt: 12. aug 2015, 12:04
Kort karma: 1206
Likede indlæg: 10937

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf Bøtte » 27. okt 2015, 17:59

Fru Sunshine skrev:Ha... Jeg er sgu ved at være gammel og glemsom. Det var selvfølgelig lactulose min datter fik en sjælden gang. Ikke Movicol.

Bøtte, hvis din datter gerne vil spise skjulte grøntsager, kunne du måske også gemme andre lidt smagsneutrale ting i frikadellerne.
Squash smager jo ikke voldsomt igennem.

Jeg kom også til at tænke på rødbeder. Hvis hun nu kan snydes med prinsessedeller?


Det kan hun desværre ikke. Ideen var god nok :)
Men jeg får da sat nye kreative evner i køkkenet på prøve, og det er nok ikke så dumt endda.

Lactulose fraråder nogle, det siges at gøre tarmen doven.
0
Brugeravatar
Fru Sunshine
Indlæg: 11519
Tilmeldt: 13. aug 2015, 12:31
Kort karma: 1738
Geografisk sted: Vendsyssel
Likede indlæg: 16695

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf Fru Sunshine » 27. okt 2015, 18:01

Bøtte skrev:
Fru Sunshine skrev:Ha... Jeg er sgu ved at være gammel og glemsom. Det var selvfølgelig lactulose min datter fik en sjælden gang. Ikke Movicol.

Bøtte, hvis din datter gerne vil spise skjulte grøntsager, kunne du måske også gemme andre lidt smagsneutrale ting i frikadellerne.
Squash smager jo ikke voldsomt igennem.

Jeg kom også til at tænke på rødbeder. Hvis hun nu kan snydes med prinsessedeller?


Det kan hun desværre ikke. Ideen var god nok :)
Men jeg får da sat nye kreative evner i køkkenet på prøve, og det er nok ikke så dumt endda.

Lactulose fraråder nogle, det siges at gøre tarmen doven.

Lactulose skal absolut også kun bruges i nødstilfælde.
0
"Jeg elsker alle farver i verden. Især brun. Det er derfor jeg er det."
Kalenderlågeåbnerbjørnen Bruno.
Brugeravatar
vibbsen
Indlæg: 4137
Tilmeldt: 17. sep 2015, 17:26
Kort karma: 1136
Likede indlæg: 16358

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf vibbsen » 27. okt 2015, 18:10

Jeg kan jo ikke lave frikadeller....... Men jeg kan lave det der hedder keftedes som er en slags farsboller som indeholder ret meget kartoffel der er revet på den helt fine del af rivejernet....De smager helt fantastisk og er et kæmpe hit....Og man kan faktisk ikke hverken smage eller fornemme at der er kartoffel i....

Jeg tog røven så meget på Emma idag....Vi skulle have svensk pølseret og det skulle hun ihvertfald ikke have noget af kunne jeg godt se på hende. Hun plejer ellers nok at ville spise det, men i søndags gik hun helt i baglås fordi der kom sovs på hendes spagetti...Så jeg have for en sikkerheds skyld taget nogen kartofler, nogen pølser og noget peberfrugt fra og sat i køleskabet, så da hun ikke ville have svensk pølseret (antagelig fordi det var blandet i sovsen) så tilbød jeg hende en portion kolde kartofler, pølser og peberfrugt....Og hapsi...Det ville hun da gerne spise...Min mand øffede lidt over at jeg jo så skulle til at lave 2 slags mad....Men det skal jeg jo netop ikke...Hun får nøjagtig det samme som os. Vi serverer det bare uden den sovs som hun åbenbart ikke vil spise i øjeblikket.
2
Tak.Glimmer på. Op på kaminhylden

Citat Hella Joof
Brugeravatar
BirdReynolds
Indlæg: 170
Tilmeldt: 27. aug 2015, 11:37
Kort karma: 32
Likede indlæg: 163

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf BirdReynolds » 27. okt 2015, 19:11

Vi var til den famøse undersøgelse i dag. Pode er hypermobil flere steder, så det giver jo en fin forklaring på at hun er lidt langsom på grovmotorikken. Derudover synes de hun var fin og "fantastisk" :-D
1
Sorenspige
Indlæg: 7102
Tilmeldt: 29. sep 2015, 06:34
Kort karma: 969
Likede indlæg: 9465

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf Sorenspige » 28. okt 2015, 05:46

R vågnede kl. 4.30 og mente, det var morgen :tie:.

Min mand lagde sig ind til ham, og efter 30-45 faldt han i søvn igen.
0
Sorenspige
Indlæg: 7102
Tilmeldt: 29. sep 2015, 06:34
Kort karma: 969
Likede indlæg: 9465

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf Sorenspige » 28. okt 2015, 06:57

Rakel, klokken 4 er godt nok også tidligt :ae:. Håber, du får sovet.

Her faldt R i søvn kl. 20, så han sov ikke engang specielt tidligt.

R sover stadig i tremneseng, ellers var han nok stået op.

Dulle, jeg skal heller ikke på arbejde :-D. Men min mand kan bedre sove for Rs lyde.
0
Brugeravatar
vibbsen
Indlæg: 4137
Tilmeldt: 17. sep 2015, 17:26
Kort karma: 1136
Likede indlæg: 16358

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf vibbsen » 28. okt 2015, 07:54

Emma stod op 04.15...."Moooar, jeg har lavet puha" :tie: :træt3: Skiftede ble og så ellers tilbage igen til sengen.
Her startede det helt store show....Smed dynen på gulvet og skreg fordi hun frøs, hun ville ikke sove, hun var sulten, hun ville have mælk, hun ville sidde op, hun ville have lyset tændt, og så trak hun trumfen : Jeg savner min sut........Og så fik jeg bare nok. Det handler ikke om hverken dyner, mælk, mad, lys eller noget som helst. Det handler om at hun tester mig af. For at se hvor langt hun kan trække den...

PLOP. Så stoppede jeg en sut i munden på hende og så blev der ro. Der var lige en lorteble mere omkring 05.15 men derudover så hørte jeg ikke noget fra hende før klokken 6.

Jeg ved godt at det er drøn forkert at tillade hende at få en sut. Når vi nu stoppede med sutten i sidste weekend.... Men jeg kan ikke mere..Det var dertil hun kan trække den..Og hvis det kan give mig noget morgen ro så må det simpelthen være sådan....Så må jeg tage slagsmålet om "ingen sut i de tidlige morgentimer" senere...Jeg sagde til hende at man kun kunne få sutten om morgenen hvis man ikke kunne sove, og at jeg ville klippe den over hvis jeg så den uden for værelset....Det kunne jeg se på hende at hun fangede. Og sutten blev da også pænt afleveret inden hun forlod værelset klokken 06.05 med en bemærkning om at det ikke er nødvendigt at klippe den over :-D

Vi kan ikke ændre på at hun laver puha 2 gange i rap tidligt om morgenen. Men vi kan gøre vores til at det bliver til bleskift og ikke andet....Det kræver så bare lige en sut...Heldigvis så ændre hendes "afføringsrytme" sig løbende. Så jeg ved jo at på et eller andet tidspunkt så hører det op...
0
Tak.Glimmer på. Op på kaminhylden

Citat Hella Joof
Sorenspige
Indlæg: 7102
Tilmeldt: 29. sep 2015, 06:34
Kort karma: 969
Likede indlæg: 9465

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf Sorenspige » 28. okt 2015, 08:00

Vibbsen, jeg havde også stukket hende en sut :genert:. Jeg vil gøre meget for at få min søvn.

Det der med lortebleer om natten/tidligt om morgenen er bare øv. R har i en lang periode ikke lavet i bleen om natten, men nu har der været 3-4 weekendmorgener, hvor vi har måttet tidligt op for at skifte ble.
1
Brugeravatar
hotlips
Indlæg: 5039
Tilmeldt: 13. aug 2015, 11:01
Kort karma: 421
Likede indlæg: 9195

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf hotlips » 28. okt 2015, 12:26

Vi nåede lige igennem 3 par bukser til morgen,det første legede han lige Ninjatricks med,så da han fik dem på kom det moar mine bukser er våde,han havde fået dyppet dem i resten af sine cornflakes.så kom der tørre på,da han så skulle skylle mund efter tandbørstning smuttede tandkruset og så var vi på nr 3..han var færdig først og rendte i haven,det må han godt og vi går alligevel altid ud den vej..45 sekunder tog det,så havde han kuret på røveren ned af sin nye bakke,den er kun 1 m høj men det er rigeligt til han blev truet med at blive hængt op i ørerne når han er klar for fremtiden,suk.

Faktisk bliver det da 4 par.

Ganske imponerende,især helt uden at være hverken ulydig eller et særligt klodset barn.
1
Sorenspige
Indlæg: 7102
Tilmeldt: 29. sep 2015, 06:34
Kort karma: 969
Likede indlæg: 9465

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf Sorenspige » 29. okt 2015, 05:26

Hvor dejligt, Dulle :banan:.

Det er ikke altid let at vide, hvad der betyder noget for de små.
0
Brugeravatar
Thestral
Indlæg: 2772
Tilmeldt: 11. aug 2015, 07:15
Kort karma: 432
Likede indlæg: 3057

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf Thestral » 29. okt 2015, 10:55

Allmost_Famous skrev:Jeg har timer sent i dag, så sønnike sover hos bedsteforældrene. Er det underligt, at man stadig ikke helt kan finde ud af at nyde børnefri aftener? :genert:
Nej. Jeg har det stadig svært med det :engel:
0
Jeg har nået den alder,
hvor jeg ved, hvad der er værd at vide
og på en god dag kan jeg også huske noget af det..
Brugeravatar
Thestral
Indlæg: 2772
Tilmeldt: 11. aug 2015, 07:15
Kort karma: 432
Likede indlæg: 3057

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf Thestral » 29. okt 2015, 16:46

Allmost_Famous skrev:
Jabi skrev:
Allmost_Famous skrev:Jeg har timer sent i dag, så sønnike sover hos bedsteforældrene. Er det underligt, at man stadig ikke helt kan finde ud af at nyde børnefri aftener? :genert:
Nej. Jeg har det stadig svært med det :engel:

Det er som regel nemmere når jeg har planer, så jeg prøver ihærdigt at lokke min veninde med til en fyraftensøl :lol:
Jeg kender fornemmelsen. Håber det lykkedes :-D
0
Jeg har nået den alder,
hvor jeg ved, hvad der er værd at vide
og på en god dag kan jeg også huske noget af det..
Undtagelsen
Indlæg: 2243
Tilmeldt: 17. aug 2015, 17:05
Kort karma: 221
Likede indlæg: 4589

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf Undtagelsen » 29. okt 2015, 18:02

Alle I erfarne forældre; når man har et 7 mdr barn, der kun gider at spise grød og fravælger alt, hvad der bliver tilbudt af grøntsags- og kartoffelmos, vores eget alm mad osv - hvad gør man så?
Bliver ved med at tilbyde og derefter give grød, så barnet bliver mæt?
Rugbrødshapsere ryger også ned, men endnu ikke i en mængde, der kan gøre det ud for et helt måltid.
Der bliver tilbudt mad at sidde med selv og tygge i, men uden den store interesse.
0

Tilbage til "Forældre"