Snik-snak tråd for forældre?

Brugeravatar
FormerlyKnownAs
Indlæg: 13017
Tilmeldt: 6. sep 2017, 07:02
Kort karma: 2860
Likede indlæg: 28058

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf FormerlyKnownAs » 29. apr 2018, 19:07

Nej forældregruppen anede intet før i går, hvor min bedstevennens mor fik det at vide om formiddagen. Over middag ringede hun til formand for forældregruppen. Som intet anede.

Han er ikke bortvist, han er suspenderet indtil videre.

Et eller andet sted er man nødt til at have styr på hvad politiet finder ud under afhøringer, GU, undersøgelse af materialer fra bh osv. Indtil da er manden uskyldig.

Men det er IKKE håndteret særlig smart. Der skal profesionelle folk på til at guide forældre til hvordan de skal håndtere det her. Men igen, ingen er skyldige endnu og jeg ved sgu ikke lige hvordan man reelt skal håndtere det. Jeg har heldigvis ikke erfaring med det.

Børnehaven er en privat som ligger sammen med en privatskole.

Jeg er ret sikker på at der sker noget de næste dage. Jeg ved for formanden skrev til bestyrelsesformanden i går- i eftermiddags havde hun ikke fået svar. I morgen går hun til rektor og leder. Havde det været mig havde jeg ringet til alle de her mennesker i går med det samme, det kribler i mig, det må jeg indrømme. Lige nu i dette øjeblik har jeg lyst til at ringe til rektor. Men han kan jo næppe gøre fra eller til fra nu og frem til kl 9 i morgen tidlig.

Vi må se.
1
Brugeravatar
FormerlyKnownAs
Indlæg: 13017
Tilmeldt: 6. sep 2017, 07:02
Kort karma: 2860
Likede indlæg: 28058

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf FormerlyKnownAs » 30. apr 2018, 12:21

Rektor må ikke sige noget eller melde noget ud. Forældreformanden fik den besked i morges, sammen med besked om at siger til forældre at de skal henvende sig til rektor. Det gjorde første bedstevens mor og så jeg. Jeg er lidt mere pragmatisk en bedstevens mor, men sagen er reelt den sammen.

Han sad i møde da jeg ringede for at finde ud om og hvad de kan melde ud. Sagen er afsluttet, jeg antager at det er fordi man ikke kan finde fældende beviser. Men juridisk må de ikke sige noget, men de arbejder på det. Sagde til ham som det var at det jo var en dybt ulykkelig situation, men at han skulle vide at forældrene til pigen er igang med jungletrommerne selv.

Pigen går til krisepsykolog 2-3 gange om ugen nu. Forældrene har stor interesse i at det her kommer ud og det var helt bevidst at de sagde det til en bekendt som kender bedstevens mor.

Jeg har ikke en holdning til om det er sket eller ej. Jeg har en holdning til at det er dybt dybt ulykkeligt for alle parter og at skolen sidder i en forfærdeligt situation. Jeg ønsker af hele mit hjerte at det ikke er sket og at pigen ikke har været udsat for det her her. Det er modbydeligt for lederen No doubt. Han kan uanset hvad ikke komme tilbage. Samtidig er der bare en masse som peger på en pige som har været udsat for noget der er ikke er som det skal være.

Det er så fortvivlende som noget kan være det her. Alle taber :(
0
Brugeravatar
FormerlyKnownAs
Indlæg: 13017
Tilmeldt: 6. sep 2017, 07:02
Kort karma: 2860
Likede indlæg: 28058

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf FormerlyKnownAs » 30. apr 2018, 13:54

Tamara skrev:Alle taber - især hvis det takles så ringe, som det er blevet. Jeg ville virkelig være utryg som mor


Juridisk har skolen ikke måttet sige noget- det må de stadig ikke. Jeg ved ikke hvordan man skal tackle det når der er mundkurv på. Det har pågået i 3 uger og først i lørdags kommet frem fordi forældrene vil have det frem.

Jeg ville have været mere glad for at have fået det at vide nu hvor sagen er afsluttet, end den måde det er gået med i weekenden hvor jeg har været 4. led.
0
Brugeravatar
vibbsen
Indlæg: 4137
Tilmeldt: 17. sep 2015, 17:26
Kort karma: 1136
Likede indlæg: 16358

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf vibbsen » 2. maj 2018, 07:30

Jeg har lige afleveret mit barn i SFO-Førskole....Hold nu fast hvor er det mærkeligt....

Til gengæld så må jeg sige at jeg er fuldstændig tryg. Ikke et ondt ord om den BH hun har gået i. Vi har været glade for den og alt det der.

Men hvis jeg skal være helt ærlig, så virker de der SFO folk altså engagerede på en hel anden måde....På den fede måde vel og mærke. De havde tydeligvis glædet sig RIGTIG meget til at få de nye børn og alle var klar, parat til start og nærmeste "kastede" sig over børnene....Og det gjalt også lederen. Som var totalt på de der børn og sad og samlede lego da vi kom....

Da vi kom gik der ikke særlig lang tid før Emma fandt en hun kendte og efter at have møffet lidt rundt så fandt de et splinternyt fiskespil. Og straks var lederen der igen "Skal vi ikke åbne den, piger. Vi skal nok lige have nogen batterier. For den er hel ny" Der var så åbenbart ikke nogen batterier at finde...Men så fandt de bare et andet spil. Som en af de andre voksne så hjalp dem med at samle. Det var der jeg fik besked på at jeg godt kunne gå...Min tilstedeværelse var ikke nødvendig :-D

Jeg var helt :8: :8: ...I de 6 år Emma har gået over i sin integrerede institution har jeg kun set lederen måde 10 gange...Hun sad altid på sit kontor og lavede "lederting"....Og var ikke engang med til afslutning i torsdags....Jeg har aldrig set hende været involveret i børnene på den her måde...Og selvom pædagogerne så afgjort var engagerede. Så var det på en anden måde...
5
Tak.Glimmer på. Op på kaminhylden

Citat Hella Joof
Ficus
Indlæg: 2194
Tilmeldt: 17. jul 2016, 06:49
Kort karma: 193
Likede indlæg: 2906

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf Ficus » 2. maj 2018, 07:45

^ det lyder fedt! Tillykke med din store pige!!


Da jeg kom ned i vuggestuen i morges, på vores 2. dag, så skyndte han sig også bare at futte rundt og lede efter legetøj. Efter en halv times tid spurgte lederen, som sad på gulvet og legede med, om jeg ville prøve at gå lidt derfra, så skulle de nok ringe hvis han blev ked af det eller lignede at han søgte efter mig. Det er næsten en time siden at jeg gik derfra :whine: Hvordan blev han lige så stor og sej?!
0
Brugeravatar
vibbsen
Indlæg: 4137
Tilmeldt: 17. sep 2015, 17:26
Kort karma: 1136
Likede indlæg: 16358

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf vibbsen » 2. maj 2018, 11:35

Tak.

Jeg er allerede sådan lidt små-forelsket i både SFO lederen og de fleste af pædagogerne....De har bare sådan en fed energi....Og så kan man godt mærke at budgettet er et andet....I BH måtte man kun lave perleplader med Maxi Hama perler hvis man hældte perlerne tilbage efter endt leg....For de var for dyre til at de måtte stryges så ungerne kunne få dem med hjem ( I kid you not)....En af pædagogerne i SFO'en fortalte at SFO lederen havde måttet ud og shoppe Ekstra legetøj fordi det legetøj de ellers havde bestilt ikke var ankommet endnu :shock: Og der var da både disket op med franskbrød, ost, syltetøj og kaffe/the OG mælk til det morgenbord som vi forældre var inviteret til....Tror aldrig vi har fået serveret andet end en kop kaffe/the og max 2 æbleskiver pr. person til julearrangementerne i VS/BH...Og til sommerfesten skulle man selv tage alt med. Også drikkevarer....

SFO lederen er også en hel anden type end hende der var leder i vores VS/BH....Han er bare sådan en "Og så skal vi bare lege og have det vildt fedt" type :dåne: :dåne: :dåne: :dåne: Hun var mere en "Vær venlige at tage jeres sko af og lad være med at bruge pasning med mindre i virkelig har brug for det" type....
1
Tak.Glimmer på. Op på kaminhylden

Citat Hella Joof
Brugeravatar
FruKuk
Indlæg: 5645
Tilmeldt: 16. sep 2015, 18:05
Kort karma: 927
Likede indlæg: 10021

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf FruKuk » 3. maj 2018, 18:09

vibbsen skrev:Tak.

Jeg er allerede sådan lidt små-forelsket i både SFO lederen og de fleste af pædagogerne....De har bare sådan en fed energi....Og så kan man godt mærke at budgettet er et andet....I BH måtte man kun lave perleplader med Maxi Hama perler hvis man hældte perlerne tilbage efter endt leg....For de var for dyre til at de måtte stryges så ungerne kunne få dem med hjem ( I kid you not)....En af pædagogerne i SFO'en fortalte at SFO lederen havde måttet ud og shoppe Ekstra legetøj fordi det legetøj de ellers havde bestilt ikke var ankommet endnu :shock: Og der var da både disket op med franskbrød, ost, syltetøj og kaffe/the OG mælk til det morgenbord som vi forældre var inviteret til....Tror aldrig vi har fået serveret andet end en kop kaffe/the og max 2 æbleskiver pr. person til julearrangementerne i VS/BH...Og til sommerfesten skulle man selv tage alt med. Også drikkevarer....

SFO lederen er også en hel anden type end hende der var leder i vores VS/BH....Han er bare sådan en "Og så skal vi bare lege og have det vildt fedt" type :dåne: :dåne: :dåne: :dåne: Hun var mere en "Vær venlige at tage jeres sko af og lad være med at bruge pasning med mindre i virkelig har brug for det" type....


Min oplevelse af datterens start i SFO var præcis, som du nævner der. Vildt engagerede voksne, masser af (dyrt) dims til krea, dyr, bål og højt til loftet. Man bliver altid mødt af voksne i flyverdragt/gymnastiktøj/udklædning og børn, der bare nyder at være der. Lidt ærgerligt, at skoledagen er p---- lang, at der max er 3 timers leg pr dag. Fik jeg nævnt, at jeg ikke er kæmpe fan af heldagsskole??

Og tillykke med den lille dame - nu varer det ikke længe, før "de andre må få mobil, huller i ørene, mavebluser, se paradis hotel, jeg må aaaldriiiiiig noget" møllen for alvor sætter i gang :-D
1
Brugeravatar
Bøtte
Indlæg: 5917
Tilmeldt: 12. aug 2015, 12:04
Kort karma: 1206
Likede indlæg: 10937

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf Bøtte » 4. maj 2018, 10:03

Her er S startet i førskole. I SFO’en. Hun synes det er en fest. Og jeg er også imponeret.

Alle pædagoger/medhjælpere har kigget på S og sagt ‘og du er så S’. Da hun igår var lidt ked var der straks en pædagog og hjælpe med at sige farvel. Og da jeg hentede hende kom samme pædagog straks og fortalte at hun hurtigt var glad igen, da jeg var kørt. Der er spændende legetøj og en hoppepude på legepladsen.

Det sejlede ret så kraftigt i vores bh til sidst (2 sygemeldinger, 1 ubesat stilling 5!! måneder) så der var en fast pædagog tilbage. Så jeg synes det er virkelig fedt at møde kendte ansigter hver dag både morgen OG eftermiddag, hvor det ofte er de samme der er der hele dagen.


Og på første dag fik vi også rundstykker og diverse og børnene fik flødeboller.
2
Brugeravatar
vibbsen
Indlæg: 4137
Tilmeldt: 17. sep 2015, 17:26
Kort karma: 1136
Likede indlæg: 16358

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf vibbsen » 4. maj 2018, 10:28

Bøtte skrev:Her er S startet i førskole. I SFO’en. Hun synes det er en fest. Og jeg er også imponeret.

Alle pædagoger/medhjælpere har kigget på S og sagt ‘og du er så S’. Da hun igår var lidt ked var der straks en pædagog og hjælpe med at sige farvel. Og da jeg hentede hende kom samme pædagog straks og fortalte at hun hurtigt var glad igen, da jeg var kørt. Der er spændende legetøj og en hoppepude på legepladsen.

Det sejlede ret så kraftigt i vores bh til sidst (2 sygemeldinger, 1 ubesat stilling 5!! måneder) så der var en fast pædagog tilbage. Så jeg synes det er virkelig fedt at møde kendte ansigter hver dag både morgen OG eftermiddag, hvor det ofte er de samme der er der hele dagen.


Og på første dag fik vi også rundstykker og diverse og børnene fik flødeboller.


Man bliver simpelthen så GLAD i låget når man oplever pædagogisk personale som brænder for deres job på den måde....

Da jeg hentede Emma efter første dag brugte hun hele vejen hjem på at få mig til at indgå en aftale om at hun måtte blive hentet VIRKELIG sent dagen efter. Hvad fanden sker der lige for det ??? At ens knapt 6 årige ligefrem beder om at få lov til at blive hentet så sent som muligt....Hun har aldrig været ked af det i BH...Men hun har altså heller aldrig virket lettere irriteret over ikke at kunne få lov til at tilbringe mere tid derovre :-D

Jeg er klar over at det nok går over. Men hold kæft hvor jeg nyder det lige nu. Det gør det altså lidt nemmere for mig i accepten af at jeg ikke længere har en lille baby....
2
Tak.Glimmer på. Op på kaminhylden

Citat Hella Joof
Brugeravatar
Bøtte
Indlæg: 5917
Tilmeldt: 12. aug 2015, 12:04
Kort karma: 1206
Likede indlæg: 10937

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf Bøtte » 4. maj 2018, 19:23

vibbsen skrev:
Bøtte skrev:Her er S startet i førskole. I SFO’en. Hun synes det er en fest. Og jeg er også imponeret.

Alle pædagoger/medhjælpere har kigget på S og sagt ‘og du er så S’. Da hun igår var lidt ked var der straks en pædagog og hjælpe med at sige farvel. Og da jeg hentede hende kom samme pædagog straks og fortalte at hun hurtigt var glad igen, da jeg var kørt. Der er spændende legetøj og en hoppepude på legepladsen.

Det sejlede ret så kraftigt i vores bh til sidst (2 sygemeldinger, 1 ubesat stilling 5!! måneder) så der var en fast pædagog tilbage. Så jeg synes det er virkelig fedt at møde kendte ansigter hver dag både morgen OG eftermiddag, hvor det ofte er de samme der er der hele dagen.


Og på første dag fik vi også rundstykker og diverse og børnene fik flødeboller.


Man bliver simpelthen så GLAD i låget når man oplever pædagogisk personale som brænder for deres job på den måde....

Da jeg hentede Emma efter første dag brugte hun hele vejen hjem på at få mig til at indgå en aftale om at hun måtte blive hentet VIRKELIG sent dagen efter. Hvad fanden sker der lige for det ??? At ens knapt 6 årige ligefrem beder om at få lov til at blive hentet så sent som muligt....Hun har aldrig været ked af det i BH...Men hun har altså heller aldrig virket lettere irriteret over ikke at kunne få lov til at tilbringe mere tid derovre :-D

Jeg er klar over at det nok går over. Men hold kæft hvor jeg nyder det lige nu. Det gør det altså lidt nemmere for mig i accepten af at jeg ikke længere har en lille baby....


De to første dage sagde S også ‘Eeeeeeej moar, jeg vil ikke hjem’. :lol:

Og ja, det er mega fedt!
0
Brugeravatar
vibbsen
Indlæg: 4137
Tilmeldt: 17. sep 2015, 17:26
Kort karma: 1136
Likede indlæg: 16358

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf vibbsen » 4. maj 2018, 20:24

Bøtte skrev:
vibbsen skrev:
Bøtte skrev:Her er S startet i førskole. I SFO’en. Hun synes det er en fest. Og jeg er også imponeret.

Alle pædagoger/medhjælpere har kigget på S og sagt ‘og du er så S’. Da hun igår var lidt ked var der straks en pædagog og hjælpe med at sige farvel. Og da jeg hentede hende kom samme pædagog straks og fortalte at hun hurtigt var glad igen, da jeg var kørt. Der er spændende legetøj og en hoppepude på legepladsen.

Det sejlede ret så kraftigt i vores bh til sidst (2 sygemeldinger, 1 ubesat stilling 5!! måneder) så der var en fast pædagog tilbage. Så jeg synes det er virkelig fedt at møde kendte ansigter hver dag både morgen OG eftermiddag, hvor det ofte er de samme der er der hele dagen.


Og på første dag fik vi også rundstykker og diverse og børnene fik flødeboller.


Man bliver simpelthen så GLAD i låget når man oplever pædagogisk personale som brænder for deres job på den måde....

Da jeg hentede Emma efter første dag brugte hun hele vejen hjem på at få mig til at indgå en aftale om at hun måtte blive hentet VIRKELIG sent dagen efter. Hvad fanden sker der lige for det ??? At ens knapt 6 årige ligefrem beder om at få lov til at blive hentet så sent som muligt....Hun har aldrig været ked af det i BH...Men hun har altså heller aldrig virket lettere irriteret over ikke at kunne få lov til at tilbringe mere tid derovre :-D

Jeg er klar over at det nok går over. Men hold kæft hvor jeg nyder det lige nu. Det gør det altså lidt nemmere for mig i accepten af at jeg ikke længere har en lille baby....


De to første dage sagde S også ‘Eeeeeeej moar, jeg vil ikke hjem’. :lol:

Og ja, det er mega fedt!


Da vi hentede Ems idag måtte hun liiiiige tilbage og give wn krammer til de 2 eftermiddagspædagoger. :love2: ..hr.vibbsen og jeg var lige ved at tude....og hr.vibbsen er altså IKKE en tudefrans
0
Tak.Glimmer på. Op på kaminhylden

Citat Hella Joof
Brugeravatar
Guilded_Lily
Indlæg: 12656
Tilmeldt: 12. sep 2015, 09:41
Kort karma: 910
Likede indlæg: 12376

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf Guilded_Lily » 5. maj 2018, 07:29

Jeg er også blevet mødt af en møgfornærmet datter hele ugen, fordi jeg kom for tidligt. Jamen, tak skal du da have :sarkasme:

Shit, hvor jeg nyder, kun at skulle aflevere ét sted nu. Og kommer der en dag, hvor det kniber med at få hentet andet end i sidste øjeblik, kan hun tage med storebror med bussen hjem.
Vi skal dog stadig køre på samme tidspunkt om morgenen - jeg havde lykkeligt fortrængt, at der er pænt langt fra p-plads til SFO'ens indgang...
1
Brugeravatar
FruKuk
Indlæg: 5645
Tilmeldt: 16. sep 2015, 18:05
Kort karma: 927
Likede indlæg: 10021

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf FruKuk » 5. maj 2018, 08:05

For to år siden var det mig, der havde en datter, der lige var startet i SFO, i går tog hun toget alene på tværs af landet for at besøge sine bedsteforældre - jeg var nødt til at drikke en hel flaske asti for at dæmpe nerverne :genert: Men det gik bare super fint, og hun var så super stolt :lun:
4
Brugeravatar
FormerlyKnownAs
Indlæg: 13017
Tilmeldt: 6. sep 2017, 07:02
Kort karma: 2860
Likede indlæg: 28058

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf FormerlyKnownAs » 7. maj 2018, 11:01

Vores søn har ikke fået plads på den skole vi gerne vil have ham på. Det er jeg godt vanvittig træt af :( nu skal han starte på en midlertidig skole og bruge tid på at lære den, venner og lærere at kende, for at skifte skole på et eller andet ukendt tidspunkt. Det er mega træls og jeg er SÅ træt af det.
0
Brugeravatar
FruKuk
Indlæg: 5645
Tilmeldt: 16. sep 2015, 18:05
Kort karma: 927
Likede indlæg: 10021

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf FruKuk » 8. maj 2018, 04:30

FormerlyKnownAs skrev:Vores søn har ikke fået plads på den skole vi gerne vil have ham på. Det er jeg godt vanvittig træt af :( nu skal han starte på en midlertidig skole og bruge tid på at lære den, venner og lærere at kende, for at skifte skole på et eller andet ukendt tidspunkt. Det er mega træls og jeg er SÅ træt af det.


Ej det er da også pisse frustrerende. Vi måtte også i sidste minut (som I mindre end 30 dage før skolestart) finde en anden skole til vores den ældste. Det er SÅ stressende.

Er det muligt at nå at finde en permanent skole til ham?
0

Tilbage til "Forældre"