Snik-snak tråd for forældre?

Brugeravatar
Bøtte
Indlæg: 5917
Tilmeldt: 12. aug 2015, 12:04
Kort karma: 1206
Likede indlæg: 10937

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf Bøtte » 16. okt 2016, 17:19

HappyPaww skrev:
Bøtte skrev:Name its er rimelig lange. Det samme med Bilkas.

H&M's er til gengæld håbløst korte indtil str 110/116. Dem kam S passe nu, selvom hun kun er 104.

Vi har nemlig fra Bilka og H&M - men ja - måske jeg bare skal gå op i 110 :gruble:


De er ret brede fra Bilka i 110. Men dem fra H&M er ok i 110.
Men name it er min favorit.
1
Brugeravatar
HappyPaww
Indlæg: 5624
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:08
Kort karma: 794
Likede indlæg: 15465

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf HappyPaww » 16. okt 2016, 19:16

TheAuthor skrev:
Bøtte skrev:
HappyPaww skrev:
Bøtte skrev:Name its er rimelig lange. Det samme med Bilkas.

H&M's er til gengæld håbløst korte indtil str 110/116. Dem kam S passe nu, selvom hun kun er 104.

Vi har nemlig fra Bilka og H&M - men ja - måske jeg bare skal gå op i 110 :gruble:


De er ret brede fra Bilka i 110. Men dem fra H&M er ok i 110.
Men name it er min favorit.


Også name it her, de er meget lange og sidder ok tæt :)


Super :gogo: Gider jo heller ikke at de er alt for brede og løse hvis jeg går et nummer op til 110. Nok er min knægt rimelig godt i stand, men alligevel :)
0
Brugeravatar
vibbsen
Indlæg: 4137
Tilmeldt: 17. sep 2015, 17:26
Kort karma: 1136
Likede indlæg: 16358

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf vibbsen » 16. okt 2016, 21:17

FruKuk skrev:Hvor lyder det vildt med så mange børn, der mangler adoptivforældre. Det er godt nok noget andet end herhjemme. Jeg arbejder med anbragte børn (døgnbehandling på institution), og uagtet hvor lidt deres biologiske forældre magter (nogle ser efter eget valg aldrig deres børn), så har jeg aldrig været vidne til, at børnene blev givet op til adoption.

Py med din mand Soerenspige - det ville også gøre mig ked af det.


Ja, det er nærmest fra den ene yderlighed til den anden. Jeg kunne godt tænke mig en løsning hvor vi havnede midt imellem. Om ikke andet af hensyn til børnene.

Har lige talt med min bror her til aften, og det er 2 ualmindelig søde og charmerende piger. Og de er faldet så godt til. Især den store. Som sagt så kender de ikke meget til deres baggrund, men ingen af dem har på noget tidspunkt fældet så meget som en tåre over sådan at være blevet flyttet væk hjemmefra. Tværtom. især den store virker meget meget lettet. :( :( Min svigerinde havde haft den bette (4 år) i badekarret her til aften. Hun havde aldrig prøvet at være i bad alene, og nød i fulde drag at have det hele for sig selv. Hun var så lykkelig.... Seriøst...Jeg får sgu kuldegysninger over at der findes børn hvis barre for hvad der gør dem lykkelige er sænket ned til noget så basalt som at have badekarret for sig selv :whine: :whine: Bette er dog ikke evig taknemmelig....Hun formåede at indkassere et rødt kort og en bortvisning fra bordet da hun spyttede maden ud på bordet og lavede en scene. Så var hun færdig med at spise og fik ingen dessert. Da jeg talte med min bror stod den dog på godnathistorie, så han mente at der var indgået våbenhvile :-D :-D :-D
I morgen starter hverdagen dog for dem. Pigerne har 1 1/2 times transport til skole og 1 1/2 times transport hjem igen....Det er 3 timers transport om dagen. Der er vist lige noget de skal have talt med kommunen om på tirsdag. Min bror og svigerinde har blankt nægtet at deltage i transport showet. De kan de ikke få til at gå op med deres hverdag hvor de jo altså og så har C at tage hensyn. Og de synes det er mega-synd for pigerne. Min svigerinde er verdens mest iskolde kælling når det gælder om samarbejdet med kommunen. Som godt kan finde på at være lige lovlig smarte i deres løsninger. Hun finder sig ikke i noget pis. Hvis ikke det er i barnets tarv så kan de rende hende i røven. Så de regner med at der kommer en løsning på transporten hvis pigerne skal blive hos dem i længere tid :fløjt: :fløjt:

Beklager hvis jeg spammer jeg med historier om min Irske familie. Men jeg kan mærke at det fylder vildt meget i min bevidsthed.
4
Tak.Glimmer på. Op på kaminhylden

Citat Hella Joof
Sorenspige
Indlæg: 7068
Tilmeldt: 29. sep 2015, 06:34
Kort karma: 967
Likede indlæg: 9377

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf Sorenspige » 17. okt 2016, 06:47

Rakel, hvordan går det med svigermor?

Mht undertrøjer så har jeg købt uld-undertrøjer hos Dilling i str. 98/104, og de virker ok lange.
0
Brugeravatar
FruKuk
Indlæg: 5645
Tilmeldt: 16. sep 2015, 18:05
Kort karma: 927
Likede indlæg: 10021

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf FruKuk » 17. okt 2016, 08:35

Jeg har altid været gladest for Decoy strømpebukser. Dernæst Melton.
0
Brugeravatar
vibbsen
Indlæg: 4137
Tilmeldt: 17. sep 2015, 17:26
Kort karma: 1136
Likede indlæg: 16358

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf vibbsen » 17. okt 2016, 15:00

Rakel skrev:1 1/2 timers transport siger også noget om at mangle akutplejefamilier - for det er jo afstanden Kbh-Odense i tog hver vej dagligt og det orker ingen jo. Altimens børnene skal være i skole kan man jo dårligt nå hjem og retur.

Dét er en ommer, men reelt er det jo et skoleskift og en fremtidsplan, der skal til, hvis pigerne ikke kan komme hjem (hvad vi reelt vel ikke håber) eller en plejefamilie tættere på skolen (hvad der sikkert hellere ikke er så let).

Jeg tror, at man også skal lægge et andet børnesyn ind i ligningen. Både hos forældre men også hos myndighederne end vi gængs er vant til og i øvrigt også et andet økonomisk perspektiv. Det, synes jeg, gør det spændende at høre om, hvordan verden ser ud andre steder og Nordirland.


Så vidt jeg forstod på min bror så vil de kræve et skoleskifte hvis pigerne skal være hos dem i længere tid. For det er overhovedet ikke OK at byde børn på 4 og 6 år 3 timers transport om dagen. Min svigerinde er heldigvis virkelig velbevandret i systemet og som sagt noget af en skrappedulle som benhårdt går efter barnets tarv.

Min bror er meget åben omkring den her process. Især hvordan han ser sin egen rolle og hvordan han måske føler sig lidt "utilstrækkelig" i forhold til min svigerinde.. Han har jo i eller andet omfang "den danske model" med i bagagen. Nogen af hans bedste venner har været plejefamilie i mange år. Og hans betragtninger er derfor vældig interessante fordi han så og sige er blevet kastet ind i et helt andet system. Iøvrigt så siger det ret meget om manglen på plejefamilier at min bror efter kun at have været i Nordirland siden maj måned nu er godkendt til familiepleje....Den var vist ikke gået her i Danmark :lol: :lol: :lol: :lol: Til gengæld så skal alle vi der forventes at komme og besøge dem og overnatte, sådan på mere permanent plan, også godkendes....d.v.s. der skal indhentes anbefalinger omkring vores karakter :klap: "Vibbsen is a very nice person who is good towards Children and Small Animals" :klap: :klap: :klap: :klap: :klap:
1
Tak.Glimmer på. Op på kaminhylden

Citat Hella Joof
Brugeravatar
vibbsen
Indlæg: 4137
Tilmeldt: 17. sep 2015, 17:26
Kort karma: 1136
Likede indlæg: 16358

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf vibbsen » 17. okt 2016, 15:53

OK....Who the fuck har givet min unge en Syngende Disko Barbie & et syngende spejl ????????? Det er da fandme noget af det mest hjernedøde jeg nogensinde har været udsat for....Idiot :evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :evil:

SPEJL....

Nogen gange så træffer man altså virkelig virkelig dårlige beslutninger i dette liv..."NEEEEEJ, se. Syngende Barbie til kun 125 kroner" var en af dem.... :sarkasme: :sarkasme: :sarkasme:

/Vibbsen - fuld af fortrydelse
2
Tak.Glimmer på. Op på kaminhylden

Citat Hella Joof
Brugeravatar
FruKuk
Indlæg: 5645
Tilmeldt: 16. sep 2015, 18:05
Kort karma: 927
Likede indlæg: 10021

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf FruKuk » 18. okt 2016, 06:55

Ja Vibbsen - må vi ikke nok hjælpe med den udtalelse :deer: Lover, at den bliver helt saglig :D
0
Brugeravatar
FruKuk
Indlæg: 5645
Tilmeldt: 16. sep 2015, 18:05
Kort karma: 927
Likede indlæg: 10021

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf FruKuk » 18. okt 2016, 06:57

vibbsen skrev:OK....Who the fuck har givet min unge en Syngende Disko Barbie & et syngende spejl ????????? Det er da fandme noget af det mest hjernedøde jeg nogensinde har været udsat for....Idiot :evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :evil:

SPEJL....

Nogen gange så træffer man altså virkelig virkelig dårlige beslutninger i dette liv..."NEEEEEJ, se. Syngende Barbie til kun 125 kroner" var en af dem.... :sarkasme: :sarkasme: :sarkasme:

/Vibbsen - fuld af fortrydelse


Åh det er næsten ikke til at bære, at der ikke er en tåbelig onkel at skyde skylden på, men at du ene og alene hænger på den :lol:
1
Brugeravatar
FruKuk
Indlæg: 5645
Tilmeldt: 16. sep 2015, 18:05
Kort karma: 927
Likede indlæg: 10021

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf FruKuk » 18. okt 2016, 06:59

Apropos fortrydelser, så er vi i et svagt øjeblik kommet til at love ungerne, at vi skal i Bonbonland i dag...
1
Brugeravatar
vibbsen
Indlæg: 4137
Tilmeldt: 17. sep 2015, 17:26
Kort karma: 1136
Likede indlæg: 16358

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf vibbsen » 18. okt 2016, 10:43

Ja, den er god med jer :lol: :lol: :lol: :lol: Jeg tror vist jeg har fået afsløret liiiidt for mange hemmeligheder herinde....."Vibbsens is a very nice person....But she has certain issues with her own daugther" :lol: :lol: :lol:
Jeg ELSKER simpelthen Englændernes brug af personlige referencer....Det er simpelthen så gammeldags og åndssvagt....Da min bror skulle ansøge om plejetilladelse bad han os og 3 sæt venner om at reference. 2 af disse vennepar behersker nærmest ikke skriftlig engelsk. Vi snakker "I have dog" niveau og min bror måtte derfor uanset nærmest skrive teksten til dem...Så skulle de bare skrive under og hokus-pokus så var det en reference :gruble:

Hr.vibbsen skulle også en gang bruge en personlig reference. Og det var meget vigtigt at den var fra enten banken eller revisor. Banken udstedte ikke sådan nogen. Og vi havde jo ligesom ikke en revisor. Det endte med at min mor gav ham denne reference. Hun var ansat som administrativ medarbejder hos et større revisionsfirma. Men blev lige opgraderet til "Office Manager". Frem med noget brevpapir. Og hokus-pokus. Så var alle glade...Den med titlen var min mors chefs ide...De synes det var pissesjovt at min mors svigersøn havde brug for en personlig reference fra den revisor han ikke havde....Og havde faktisk flere bud på hvad titel min mor skulle bruge. Den ene finere end den anden. Fordi min mor havde sådan en slags multifunktion hvor hun lavede alt fra at forhandle prisen på clips og papir til at arrangerer flytning af 200-300 medarbejdere. Og så siger man at revisorer ikke har humor....
1
Tak.Glimmer på. Op på kaminhylden

Citat Hella Joof
Brugeravatar
vibbsen
Indlæg: 4137
Tilmeldt: 17. sep 2015, 17:26
Kort karma: 1136
Likede indlæg: 16358

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf vibbsen » 18. okt 2016, 10:48

Apropos "issues with her own daughter" så stod Emma op 04.05 til morgen....Og faldt i søvn igen 05.45. I den mellemliggende periode skiftevis forbandede hun mig fordi jeg ikke ville lade hende se fjernsyn/ipad , lå og rodede i min seng, lå og rodede i sin egen seng, var et smut inde og lege i stuen og rundt om den obligatoriske "Jeg er sulten må jeg godt få nogen chokoladekiks" :tie: :tie: :tie:
0
Tak.Glimmer på. Op på kaminhylden

Citat Hella Joof
Brugeravatar
FruKuk
Indlæg: 5645
Tilmeldt: 16. sep 2015, 18:05
Kort karma: 927
Likede indlæg: 10021

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf FruKuk » 18. okt 2016, 12:51

Jeg sidder stivfrossen på en bænk i Bonbonland og kigger på børn, der leger. Hyggeligt nok, hvis det ikke var så koldt :tie: Tror, at jeg prøver at lokke dem med ud ved hjælp af McD...
1
Brugeravatar
vibbsen
Indlæg: 4137
Tilmeldt: 17. sep 2015, 17:26
Kort karma: 1136
Likede indlæg: 16358

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf vibbsen » 18. okt 2016, 15:25

FruKuk skrev:Jeg sidder stivfrossen på en bænk i Bonbonland og kigger på børn, der leger. Hyggeligt nok, hvis det ikke var så koldt :tie: Tror, at jeg prøver at lokke dem med ud ved hjælp af McD...


En tur i Vildsvinet så er du klar igen :lol: :lol: :lol: :lol: Den får blodet til at rulle raskt :lol: :lol: :lol:
0
Tak.Glimmer på. Op på kaminhylden

Citat Hella Joof
Brugeravatar
FruKuk
Indlæg: 5645
Tilmeldt: 16. sep 2015, 18:05
Kort karma: 927
Likede indlæg: 10021

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf FruKuk » 18. okt 2016, 17:52

vibbsen skrev:
FruKuk skrev:Jeg sidder stivfrossen på en bænk i Bonbonland og kigger på børn, der leger. Hyggeligt nok, hvis det ikke var så koldt :tie: Tror, at jeg prøver at lokke dem med ud ved hjælp af McD...


En tur i Vildsvinet så er du klar igen :lol: :lol: :lol: :lol: Den får blodet til at rulle raskt :lol: :lol: :lol:


Hellere Vildsvinet end Dragen :s Nu er vi heldigvis hjemme, lillebror er puttet, og jeg overvejer rødvin. Har ferie for første gang siden uge 10, så det bør fejres på behørig vis :D
1

Tilbage til "Forældre"