Snik-snak tråd for forældre?

Brugeravatar
FormerlyKnownAs
Indlæg: 13017
Tilmeldt: 6. sep 2017, 07:02
Kort karma: 2860
Likede indlæg: 28063

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf FormerlyKnownAs » 1. dec 2018, 05:24

C har jo altid vågnet kl bæ. 4-5 har været normalen plus 3-5-8 opvågninger om natten. Men de sidste 6 måneder er det blevet 5.30 tiden og en opvågning hvor han kom ind og sov videre. mega luksus. Nu er det bare vendt igen den sidste 1,5 måneds tid og det ass and keys. Jeg håber magnesium er vejen frem. Når han vågner kører arme og ben rundt og han finder ikke ro igen. Der er mg jo fremragende. Krydser fingre. Forsætter i hvert fald med de shots. Den blev 5.45 i dag.

C står selv op og tænder for ramasjang og leger.

For mig er problemet at jeg har SÅ svært ved at falde i søvn igen når jeg først vågner. Tryptofan hjælper, men når kl er omkring 4 kan jeg ikke ret god falde i søvn mere :(
0
Sorenspige
Indlæg: 7102
Tilmeldt: 29. sep 2015, 06:34
Kort karma: 969
Likede indlæg: 9464

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf Sorenspige » 1. dec 2018, 05:56

R vågnede kl. 4.55 her til morgen. For det meste sover han dog en time længere. Her skal han ligge i sin seng ind til kl. 6.15, hvilket betyder, at han til gengæld kaldte på mig 3 gange i det tidsrum :tie:. Hans far kom så også skramlende hjem fra julefrokost omkring 5.30.

Når "kanin" på hans ur er vågnet, kalder han, og så følger jeg ham ind og tænder for Ramasjang. Det sidder han selv og sidder.

Det er meget forskelligt, hvornår M vågner. Det plejer dog at være sådan, at hvis R sover længe, så vågner hun.

Lige nu sover hun, men til gengæld kampsnorker min mand. Har lyst til at banke ham...
0
Brugeravatar
FormerlyKnownAs
Indlæg: 13017
Tilmeldt: 6. sep 2017, 07:02
Kort karma: 2860
Likede indlæg: 28063

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf FormerlyKnownAs » 1. dec 2018, 06:27

Kaninuret var også rigitg godt for os til at hjælpe ham med de der 100 opvågninger om natten. Men ikke til om morgnen ift hvirnår han måtte stå op. Det lyste alt for meget op. Så der når han vågnede 4-5 tiden vågnede han endnu mere pga lyset, fremfor at bare komme ind og sove videre :rulle:
0
Sof
Indlæg: 1730
Tilmeldt: 16. maj 2018, 10:28
Kort karma: 111
Likede indlæg: 2501

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf Sof » 1. dec 2018, 07:56

Er der nogen der har erfaringer med ting der bliver nuppet i institutioner?

Jeg er med på at en sutsko eller body kan forsvinde, fordi den bliver lagt i en forkert kurv eller lign.

Men i denne uge er der nogen der har taget min drengs Termo vanter og senest hans udendørssko. Jeg er ærligt talt virkelig, virkelig træt af det. Specielt af skoene. De er ikke engang en måned gamle, de har ikke været vildt meget ude de sidste par uger, så de er nærmest ubrugte og har alligevel kostet 500kr.

Reaktionen fra pædagogen, til min kæreste der hentede, var lidt træk på skuldrene og “det er jo sådan noget der sker i en vuggestue”.... De er forsvundet mellem at jeg hentede torsdag, hvor der kun var 2 andre børn tilbage og fredag formiddag, hvor de skulle ud og han måtte låne nogle gummistøvler, fordi skoene var væk. Jeg er helt sikker på at de stod der da jeg afleverede fredag morgen. Så et ret lille vindue. Det irriterer mig virkelig meget at de bare er 120% ligeglade.
0
Brugeravatar
Bøtte
Indlæg: 5917
Tilmeldt: 12. aug 2015, 12:04
Kort karma: 1206
Likede indlæg: 10937

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf Bøtte » 1. dec 2018, 07:57

S har heller aldrig sovet længe. Det hedder 4.45-5.30. Det er normalen herhjemme.

Hun er ikke vild med selv at stå op, så tænker det skal øves i juleferien.


I dag var det min tur til at sove længe. Til 5.45 efter tre opvågninger fra kl 5 :rulle:
0
Brugeravatar
FruKuk
Indlæg: 5647
Tilmeldt: 16. sep 2015, 18:05
Kort karma: 927
Likede indlæg: 10027

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf FruKuk » 1. dec 2018, 08:01

Sof skrev:Er der nogen der har erfaringer med ting der bliver nuppet i institutioner?

Jeg er med på at en sutsko eller body kan forsvinde, fordi den bliver lagt i en forkert kurv eller lign.

Men i denne uge er der nogen der har taget min drengs Termo vanter og senest hans udendørssko. Jeg er ærligt talt virkelig, virkelig træt af det. Specielt af skoene. De er ikke engang en måned gamle, de har ikke været vildt meget ude de sidste par uger, så de er nærmest ubrugte og har alligevel kostet 500kr.

Reaktionen fra pædagogen, til min kæreste der hentede, var lidt træk på skuldrene og “det er jo sådan noget der sker i en vuggestue”.... De er forsvundet mellem at jeg hentede torsdag, hvor der kun var 2 andre børn tilbage og fredag formiddag, hvor de skulle ud og han måtte låne nogle gummistøvler, fordi skoene var væk. Jeg er helt sikker på at de stod der da jeg afleverede fredag morgen. Så et ret lille vindue. Det irriterer mig virkelig meget at de bare er 120% ligeglade.


Det er sgu da også en lad holdning fra pædagogens side. I vores børnehave er de super søde til at hjælpe med at få ting fundet igen. Oftest er der tale om et mix up, og så hjælper de med at få parret de rigtige børn med de rigtige ting.
0
Brugeravatar
FruKuk
Indlæg: 5647
Tilmeldt: 16. sep 2015, 18:05
Kort karma: 927
Likede indlæg: 10027

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf FruKuk » 1. dec 2018, 08:01

Vi er ikke stået op endnu :deer:
0
Brugeravatar
Bøtte
Indlæg: 5917
Tilmeldt: 12. aug 2015, 12:04
Kort karma: 1206
Likede indlæg: 10937

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf Bøtte » 1. dec 2018, 08:02

Sof skrev:Er der nogen der har erfaringer med ting der bliver nuppet i institutioner?

Jeg er med på at en sutsko eller body kan forsvinde, fordi den bliver lagt i en forkert kurv eller lign.

Men i denne uge er der nogen der har taget min drengs Termo vanter og senest hans udendørssko. Jeg er ærligt talt virkelig, virkelig træt af det. Specielt af skoene. De er ikke engang en måned gamle, de har ikke været vildt meget ude de sidste par uger, så de er nærmest ubrugte og har alligevel kostet 500kr.

Reaktionen fra pædagogen, til min kæreste der hentede, var lidt træk på skuldrene og “det er jo sådan noget der sker i en vuggestue”.... De er forsvundet mellem at jeg hentede torsdag, hvor der kun var 2 andre børn tilbage og fredag formiddag, hvor de skulle ud og han måtte låne nogle gummistøvler, fordi skoene var væk. Jeg er helt sikker på at de stod der da jeg afleverede fredag morgen. Så et ret lille vindue. Det irriterer mig virkelig meget at de bare er 120% ligeglade.


Det har vi ikke oplevet, heldigvis. Faktisk har vi mistet overraskende lidt.

I sommers forsvandt der en cardigan. Jeg skrev på tavlen og efterlyste den, og en forælder meldte ud at den var havnet i deres pose med tøj. Er sikker på det var en fejl. Vi har også mistet et par højtelsket Elsa strømper, men det overlever vi nok :lol:
Pt mangler der dog en Joha uldluffe, det er jeg temmelig træt af.

Har du navn på? Tror jeg ville begynde at helgardere og sætte både mærker i og skrive med sprittusch. Og så evt efterlyse det på intra ellee ligende.
0
Brugeravatar
FormerlyKnownAs
Indlæg: 13017
Tilmeldt: 6. sep 2017, 07:02
Kort karma: 2860
Likede indlæg: 28063

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf FormerlyKnownAs » 1. dec 2018, 08:02

Ej hvad? Det er da på ingen måde okay. Nu gik vores i DP så der var det jo nærmest umuligt at noget forsvandt, men i hans BH har vi aldrig selv oplevet at noget er forsvundet. Det har stået på tavlen af og til at en mangler et eller andet, men det er altid dukket op igen. Sådan et par støvler jo ikke bare lige en lille ting som en vante der kan blive væk. Jeg ville helt klart gøre mere ud af det end der er gjort nu og finde pædagogens håndtering uacceptabel.

En bekendt skrev for nyligt at deres barn havde mistet 4 madkasser på 6 uger efter barnet var startet i skole. Det lyder helt skørt synes jeg.
0
Brugeravatar
FormerlyKnownAs
Indlæg: 13017
Tilmeldt: 6. sep 2017, 07:02
Kort karma: 2860
Likede indlæg: 28063

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf FormerlyKnownAs » 1. dec 2018, 08:03

FruKuk skrev:Vi er ikke stået op endnu :deer:


Blærerøv
0
Bergen
Indlæg: 7309
Tilmeldt: 23. jun 2018, 05:25
Kort karma: 469
Likede indlæg: 11938

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf Bergen » 1. dec 2018, 08:05

Sof skrev:Er der nogen der har erfaringer med ting der bliver nuppet i institutioner?

Jeg er med på at en sutsko eller body kan forsvinde, fordi den bliver lagt i en forkert kurv eller lign.

Men i denne uge er der nogen der har taget min drengs Termo vanter og senest hans udendørssko. Jeg er ærligt talt virkelig, virkelig træt af det. Specielt af skoene. De er ikke engang en måned gamle, de har ikke været vildt meget ude de sidste par uger, så de er nærmest ubrugte og har alligevel kostet 500kr.

Reaktionen fra pædagogen, til min kæreste der hentede, var lidt træk på skuldrene og “det er jo sådan noget der sker i en vuggestue”.... De er forsvundet mellem at jeg hentede torsdag, hvor der kun var 2 andre børn tilbage og fredag formiddag, hvor de skulle ud og han måtte låne nogle gummistøvler, fordi skoene var væk. Jeg er helt sikker på at de stod der da jeg afleverede fredag morgen. Så et ret lille vindue. Det irriterer mig virkelig meget at de bare er 120% ligeglade.


Vi mistede A's termostøvler det sidste år i BH. 400 kr smidt lige ud. De var der 1.5 dag, stod i garderoben på barnets plads og der var tydeligt navn i.

Reelt kunne pædagogerne jo intet gøre. De er jo driblet ud af børnehaven uden det er deres skyld. De var ikke ligeglade, men det jo ikke deres skyld at nogen (forældre...) ikke kan se forskel på dit og mit. Jeg satte et opslag op, men vi så dem ikke igen.

Huer og vanter kom og gik dernede. Det forstår jeg så bedre end fodtøj.
0
Sof
Indlæg: 1730
Tilmeldt: 16. maj 2018, 10:28
Kort karma: 111
Likede indlæg: 2501

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf Sof » 1. dec 2018, 08:58

Han har i flere måneder haft små strikluffer liggende og vi har heller ikke mistet andre ting, som ikke er dukket op dagen efter i hvert fald.

Men tirsdag morgen var hans termo-vanter væk, vi skrev en seddel og de er ikke kommet retur, selvom de også har kostet en smule mere end alm vanter, så har jeg ikke gjort mere ved det. Ikke at der er så meget at gøre udover at sige det dernede. Men skoene, det pisser mig bare af. Og jeg ved godt at pædagogerne ikke kan gøre noget og heller ikke har nogen skyld i det, men at være mere end ligeglad og ikke engang at tilbyde at kigge efter dem, det irriterer mig virkelig meget.

Har lavet en seddel jeg kan hænge op på mandag og jeg tænker at være der lidt før og så selv kigge rundt efter dem. På forhånd tænker jeg lidt at jeg ikke kommer til at finde dem.

Vi har navn i alle ting, det anbefalede de da vi startede, så pædagogerne kunne finde rundt i tingene.



Har en kollega hvis søn også er på 4-5 madkasse i år. Det var først da hun købte en helt alm uspændende boks at tyverierne holdt op, før havde han noget med et fodboldhold og Paw Patrol.
0
Brugeravatar
FruKuk
Indlæg: 5647
Tilmeldt: 16. sep 2015, 18:05
Kort karma: 927
Likede indlæg: 10027

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf FruKuk » 1. dec 2018, 11:24

Vi måtte også droppe de lækre hjemmestrikkede sømandstrøjer og norske sweatre, da de blev hapset i børnehaven. Nogle har ingen skam i livet. Tænk sig at stjæle i sit barns børnehave :rulle:
2
Brugeravatar
FormerlyKnownAs
Indlæg: 13017
Tilmeldt: 6. sep 2017, 07:02
Kort karma: 2860
Likede indlæg: 28063

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf FormerlyKnownAs » 2. dec 2018, 04:17

Mit barn sover stadig :lun: Der lader til at magnesium er det helt rigtige for ham. Så nu skal vi bare have købt et par liter at have med når vi tager retur :D
3
Brugeravatar
FruKuk
Indlæg: 5647
Tilmeldt: 16. sep 2015, 18:05
Kort karma: 927
Likede indlæg: 10027

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf FruKuk » 2. dec 2018, 08:51

FormerlyKnownAs skrev:Mit barn sover stadig :lun: Der lader til at magnesium er det helt rigtige for ham. Så nu skal vi bare have købt et par liter at have med når vi tager retur :D


:banan: :banan: :banan:
0

Tilbage til "Forældre"