Snik-snak tråd for forældre?

Brugeravatar
FruKuk
Indlæg: 5647
Tilmeldt: 16. sep 2015, 18:05
Kort karma: 927
Likede indlæg: 10027

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf FruKuk » 11. nov 2015, 20:27

Marott skrev:
FruKuk skrev:
Marott skrev:Her er far alene hjemme med pigerne. Han har planlagt alle 7 dage alene og lagt tøj frem, lavet lister, handlet ind og smurt madpakker på forhånd. Han har dog lidt dårlig samvittighed over, at de har lange dage i institution. Normalt afleverer jeg den lille 7.50, nu bliver hun afleveret 6.30 :8:


Hvad laver du i mens? Og han lyder til at have helt styr på tingene:)



Min far er død ret pludseligt, så jeg er hjemme ved min mor og hjælpe indtil begravelsen.


Kondolerer.
0
Sorenspige
Indlæg: 7102
Tilmeldt: 29. sep 2015, 06:34
Kort karma: 969
Likede indlæg: 9466

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf Sorenspige » 11. nov 2015, 21:00

Jeg kondolerer også :ae:.
0
MOGA
Indlæg: 4053
Tilmeldt: 21. aug 2015, 20:34
Kort karma: 525
Likede indlæg: 7381

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf MOGA » 11. nov 2015, 22:02

Jeg springer lige ind.
Jeg er også alene med mine børn, og har været det stort set altid.
Hverdagen vænner man sig til, og selvom min ældste er "handicappet" og kræver ret meget, så bliver det altså en vanesag. Dér, hvor jeg synes, det er hårdt, det er, at jeg aldrig er alene og aldrig kan planlægge. Jeg har ikke et særligt stort netværk, og ingen som sådan kan hjælpe til, med mindre det er nødvendigt. Det sidste halve år har jeg, vist nok, været uden børn i to timer. De blev brugt til at tage til forældremøde på yngstens skole. Og da jeg kom hjem, kunne jeg så gå i gang med at få den ældste til at falde til ro og få ham puttet, det er der ikke andre end mig, der kan.
1
Brugeravatar
Fru Sunshine
Indlæg: 11519
Tilmeldt: 13. aug 2015, 12:31
Kort karma: 1738
Geografisk sted: Vendsyssel
Likede indlæg: 16695

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf Fru Sunshine » 11. nov 2015, 22:15

Jeg tænker også, at det der med at være alene om børnene bare viser vores tilpasningsevner.
Da min søn var lille, havde jeg en lettere fødselsdepression, så jeg var bange for at være alene med ham, og jeg syntes det var svært, da barnefaderen skulle tilbage på arbejde.
Da min datter blev født, var jeg ude over alt det, og syntes det var pragtfuldt at have mine unger for mig selv, da selvsamme barnefader skulle tilbage på job.

Da skilsmissen så blev en realitet, var det sværeste faktisk, at min søn i den grad havde været fars dreng, og pludselig var far væk. Drengen var 4 år, og forstod jo ikke, at hans far pludselig boede et andet sted langt fra ham. Det straffer sig stadig den dag i dag.
Min søn er stadig vred på sin far, fordi han ikke gjorde sig den ulejlighed at snakke med ham om det. Jeg forsøgte efter bedste evne, men det var ikke nok for en lille dreng, der var vant til at far var der. Forståeligt nok.

Mine børn gider ikke deres far i dag. Mest fordi de ikke kan udstå hans kone, der har behandlet især min datter virkelig dårligt, og fordi han aldrig stoppede hende, men i stedet hoppede med på hendes vogn.

Men at være alene med dem var ikke svært, for vi havde det godt, når vi bare var hjemme. Det sværeste var faktisk at få dem til at tage med deres far, når de skulle på samkvem.
0
"Jeg elsker alle farver i verden. Især brun. Det er derfor jeg er det."
Kalenderlågeåbnerbjørnen Bruno.
Sorenspige
Indlæg: 7102
Tilmeldt: 29. sep 2015, 06:34
Kort karma: 969
Likede indlæg: 9466

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf Sorenspige » 12. nov 2015, 19:05

MOGA, bor I ikke længere tæt på dine forældre?

Så din ældste ikke sin far på et tidspunkt?
0
Sorenspige
Indlæg: 7102
Tilmeldt: 29. sep 2015, 06:34
Kort karma: 969
Likede indlæg: 9466

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf Sorenspige » 12. nov 2015, 19:34

I morgen skal min mand og jeg på "date" for første gang, siden vi fik R.

Når R er blevet passet, plejer vi at skulle til noget bestemt sammen med andre.

Denne gang er det min julegave (stand-up).
2
Brugeravatar
FruKuk
Indlæg: 5647
Tilmeldt: 16. sep 2015, 18:05
Kort karma: 927
Likede indlæg: 10027

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf FruKuk » 12. nov 2015, 19:59

Sorenspige skrev:I morgen skal min mand og jeg på "date" for første gang, siden vi fik R.

Når R er blevet passet, plejer vi at skulle til noget bestemt sammen med andre.

Denne gang er det min julegave (stand-up).


Lyder virkeligt skønt:)
0
Brugeravatar
FruKuk
Indlæg: 5647
Tilmeldt: 16. sep 2015, 18:05
Kort karma: 927
Likede indlæg: 10027

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf FruKuk » 12. nov 2015, 20:01

Jeg er træt med træt på. Faktisk så træt, at jeg ikke orker at rejse mig for at gå i seng :wacko:
0
MOGA
Indlæg: 4053
Tilmeldt: 21. aug 2015, 20:34
Kort karma: 525
Likede indlæg: 7381

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf MOGA » 12. nov 2015, 20:12

Sorenspige skrev:MOGA, bor I ikke længere tæt på dine forældre?

Så din ældste ikke sin far på et tidspunkt?


Jo, vi bor tæt på mine forældre, men de har begge været/er ramt af alvorlig sygdom gennem de sidste to år, så overskuddet er ikke så stort. Men det er fx dem, som passer ved forældremøder, og de passer også nu og da den ældste, når jeg er til svømning med den yngste.

Jo, min ældste så sin (deres) far on/off gennem nogle år, men den sidste kontakt var for et år siden, og sidenhen har han bedt om ikke at have kontakt.
0
Sorenspige
Indlæg: 7102
Tilmeldt: 29. sep 2015, 06:34
Kort karma: 969
Likede indlæg: 9466

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf Sorenspige » 12. nov 2015, 20:13

Vi skal se Jonatan Spang :-D.

Sidst han optrådte i nærheden af os, havde jeg termin tæt på, så vi turde ikke købe billetter. Det var heldigt nok, for jeg fødte 13 dage før tid.
1
Sorenspige
Indlæg: 7102
Tilmeldt: 29. sep 2015, 06:34
Kort karma: 969
Likede indlæg: 9466

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf Sorenspige » 12. nov 2015, 20:15

MOGA, hvor trist med dine forældre :ae:.

Din ex er en røvbanan. Tænk at fravælge kontakt med sine børn. Især børn så man tidligere har haft kontakt med. Øv, jeg bliver sur.

Hvordan tog din dreng det?
0
MOGA
Indlæg: 4053
Tilmeldt: 21. aug 2015, 20:34
Kort karma: 525
Likede indlæg: 7381

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf MOGA » 12. nov 2015, 21:24

Sorenspige skrev:MOGA, hvor trist med dine forældre :ae:.

Din ex er en røvbanan. Tænk at fravælge kontakt med sine børn. Især børn så man tidligere har haft kontakt med. Øv, jeg bliver sur.

Hvordan tog din dreng det?


Har har været, og er, både ked af det, skuffet og vred. Naturligt nok.
Den lille reagerer også på det for tiden, selvom han aldrig rigtigt har haft ham. Han er lige begyndt i skole, og så betyder det med familierelationer bare noget andet, end det har gjort tidligere. "Heldigvis" har en af drengene i parallelklassen mistet sin far sidste år, så min er ikke den eneste uden far.
0
Brugeravatar
vibbsen
Indlæg: 4137
Tilmeldt: 17. sep 2015, 17:26
Kort karma: 1136
Likede indlæg: 16358

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf vibbsen » 13. nov 2015, 12:23

Rakel skrev:Jeg var til vuggestuemøde i aftes - om hele institutionens trivsel blah blah. Nå, og så ud på stuerne.
Lillesøster pendler jo mellem VS og Daycare - alligevel startede hver anden sætning med hendes navn. Hun er vist pænt fremme i skoene :lol:


:lol:
Man ved at ens barn er fremme i skoene når de nærmest er med på hvert eneste "det har vi lavet idag" billede der hænger på opslagstavlen....Også dem fra stuer hvor hun ikke engang går.....Linselus... :lol: :lol: :lol:
1
Tak.Glimmer på. Op på kaminhylden

Citat Hella Joof
Brugeravatar
FruKuk
Indlæg: 5647
Tilmeldt: 16. sep 2015, 18:05
Kort karma: 927
Likede indlæg: 10027

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf FruKuk » 13. nov 2015, 16:10

Jeg har sendt mand og børn til Jylland, så jeg kan have min årlige "mor lader op" weekend. Jeg skal bare ligge på sofaen, drikke rødvin, sove og tage lange bade. Og vigtigst - ikke forholde mig til andre mennesker.
3
Brugeravatar
vibbsen
Indlæg: 4137
Tilmeldt: 17. sep 2015, 17:26
Kort karma: 1136
Likede indlæg: 16358

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf vibbsen » 13. nov 2015, 16:54

Emma har lige lavet Puha på toilettet for første gang :blomst: :dåne: :dance: :clap: :pompom: :sol: :rock:

Hun er gået fra at nægte overhovedet komme i nærheden af toilettet herhjemme til at have smidt bleer og gå der ud når hun skal...Det fandme imponerende....

Vi havde dog et uheld igår....Hun tissede i ordets bogstaveligste forstand på gulvet af raseri over at vi ikke ville gøre det hun havde beordret....Det blev hun ikke mindre vred over....Det var nemlig MIN skyld :gruble: :-D
6
Tak.Glimmer på. Op på kaminhylden

Citat Hella Joof

Tilbage til "Forældre"