Snik-snak tråd for forældre?

xxx---xxx
Kort karma: 72
Likede indlæg: 279

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf xxx---xxx » 23. nov 2017, 15:35

ina skrev:Hvad ville I gøre? Sætte en baby i autostol eller en 5 årig i autostol på forsædet? Airbaggen kan slås fra.

Vi kan ikke få plads til alle tre autostole på bagsædet før vores mellemste rykker op i næste størrelse.

Jeg tror jeg ville sætte 5 årig foran.
1
xxx---xxx
Kort karma: 72
Likede indlæg: 279

Indlægaf xxx---xxx » 23. nov 2017, 15:47

Jeg håber i søde damer vil hjælpe mig med et dilemma.

Jeg har jo N som lige er fyldt 4 år.
Han startet i vuggestue da han var knapt et år. Året efter fik vi afvide at vuggestuen/børnehaven var indstillet til lukning pga få børn.
Lige inden han fyldte 3 år skiftede han institution fordi den anden lukkede.
Det var et super hårdt skift. Vi gik fra vuggestue til en kæmpe børnehave med over 90 børn.

Han er en stille gut der havde svært ved at falde til. Det er først indenfor de sidste 3 mdr han ikke siger at han ikke vil i børnehave. Jeg har heldigvis haft barsel så han har mødt sent og blevet hentet tidligt.
Denne institution har haft en masse kaos i personalet, deres leder blev fyret, meget af personalet blev langtidssygemeldt osv så der har været mega meget uro. De gør tingene på en hel anden ikke tiltalende måde end vi tidligere har været vant til.
Der er rigtig mange tosprogede børn og mange socialt udsatte børn.
Vores dreng holder sig tit for sig selv.

Jeg var sammen med en gruppe andre forældre med til at vi ville starte den gamle institution op. Dette lykkedes desværre ikke da børnenes opstart var spredt udover året, og vi ingen kapital havde med os.

Nu er det ikke værre eller bedre end at en anden privat institution som allerede er i byen åbner op i den gamle institution.
Det kommer til at være en integreret institution hvor der kommer maks 50 børn i alt.
De har flere pædagoger pr barn, færre lukke dage, åbnet længere, gratis ble og frugt.
Men der kommer helt klart til at være en anden nærhed.

På den negative side så bliver N og hans ven de eneste store til start. De vil i marts måned begynde at lave udflytter børnehave med de andre store børn i deres anden institution.
Men kan det mon køre når de kun er 2 store. Vil det være for kedeligt og ensformigt for dem de dage de andre ikke er der.

Jeg er SÅ meget i tvivl om vi skal rykke N. Lillebror skal starte til januar og de ville så skulle starte op sammen.
Jeg er rædselsslagen for at tage et forkert valg. Jeg føler det er mit barns grundsten der bliver lagt nu. Og hvad så hvis jeg fucker det op ved at han skal rykke igen?

Jeg har ikke lyst til at være i institutionen de næste 6 år. Men jeg har hellere ikke lyst til at min søn skal skifte igen fordi vi ikke bryder os om stedet og deres måde at køre institutionen på.

Til historien skal det siges at N startede sit institutions liv samme dag som V. De er bedste venner og de flyttede til samme institution sammen da den gamle lukkede.
De overvejer også at flytte V og vi flytter kun hver i sær hvis den anden gør.

det ville være en kæmpe hjælp hvis i gider lufte jeres tanker!!
0
Tamara
Kort karma: 43
Likede indlæg: 1199

Indlægaf Tamara » 23. nov 2017, 16:02

Jeg ville uden at blinke flytte mit barn fra den BH. Og lade begge børn starte i den nye institution i 'den gamle.
0
Brugeravatar
Bøtte
Kort karma: 774
Likede indlæg: 5073

Indlægaf Bøtte » 24. nov 2017, 19:00

Helt enig med Tamara. Jeg tror skiftet vil komme han til gode.

Og derudover - det er skide svært med de beslutninger, vi har selv lige siddet i noget af det samme ang skolevalg. Kunne godt have brugt at kunne ringe til en voksen der :genert:
0
Sorenspige
Kort karma: 331
Likede indlæg: 1773

Indlægaf Sorenspige » 24. nov 2017, 20:24

Jeg ville også flytte ham, især når vennen flytter med.

Måske der også kommer andre større børn, når først jeres er flyttet.
0
Brugeravatar
Sustentaculum
Kort karma: 37
Likede indlæg: 435

Indlægaf Sustentaculum » 24. nov 2017, 20:51

Hey med-forældre! Har i skolebørn? I så fald, hvordan fungerer SFO'en hos jer? Min datter startede i skole i august, og jeg er faktisk ret overrasket over hvor dårligt SFO'en virker til at være. De får kage til eftermiddagsmad og vi bliver ikke informeret om "slåskampe" ved afhentning. Er det bare mig der er vant til luksus fra børnehaven?
0
Sorenspige
Kort karma: 331
Likede indlæg: 1773

Indlægaf Sorenspige » 24. nov 2017, 21:42

Nej, det er det ikke. Jeg har ikke skolebørn, men jeg er lærer, og i vores SFO får de aldrig kage til eftermiddagsmad. Her får de frugt, brød, risengrød, rugbrød med makrel, yoghurt med musli og andre fine ting.

Hvis der har været slåskamp, får forældrene det også at vide.
0
Brugeravatar
FruKuk
Kort karma: 181
Likede indlæg: 1868

Indlægaf FruKuk » 25. nov 2017, 19:51

Sustentaculum skrev:Hey med-forældre! Har i skolebørn? I så fald, hvordan fungerer SFO'en hos jer? Min datter startede i skole i august, og jeg er faktisk ret overrasket over hvor dårligt SFO'en virker til at være. De får kage til eftermiddagsmad og vi bliver ikke informeret om "slåskampe" ved afhentning. Er det bare mig der er vant til luksus fra børnehaven?

VI har vist aldrig fået en melding om, hvad storesøsters dag har gået med i SFO´en, men jeg tror så heller ikke, at der som sådan har været noget at informere om :gruble: Der er ikke mad i vores SFO, så der styrer vi selv, hvad der er med at spise.

Vi er super glade for SFO´en, men det er helt sikkert en anden verden i børnehave. Jeg skal stadig vænne mig til, at det er børnene selv, der trykker ind på en skærm, hvor de er - og selvom de er gode, så smutter det jo ind i mellem, og så kan man sagtens bruge 15-20 minutter på at lede efter hende. Så længe har jeg kun ledt i børnehaven, når jeg har misset, at barnet skal hentes på biblioteket :stoned:
1
Brugeravatar
Sustentaculum

Indlægaf Sustentaculum » 25. nov 2017, 21:56

FruKuk skrev:
Sustentaculum skrev:Hey med-forældre! Har i skolebørn? I så fald, hvordan fungerer SFO'en hos jer? Min datter startede i skole i august, og jeg er faktisk ret overrasket over hvor dårligt SFO'en virker til at være. De får kage til eftermiddagsmad og vi bliver ikke informeret om "slåskampe" ved afhentning. Er det bare mig der er vant til luksus fra børnehaven?

VI har vist aldrig fået en melding om, hvad storesøsters dag har gået med i SFO´en, men jeg tror så heller ikke, at der som sådan har været noget at informere om :gruble: Der er ikke mad i vores SFO, så der styrer vi selv, hvad der er med at spise.

Vi er super glade for SFO´en, men det er helt sikkert en anden verden i børnehave. Jeg skal stadig vænne mig til, at det er børnene selv, der trykker ind på en skærm, hvor de er - og selvom de er gode, så smutter det jo ind i mellem, og så kan man sagtens bruge 15-20 minutter på at lede efter hende. Så længe har jeg kun ledt i børnehaven, når jeg har misset, at barnet skal hentes på biblioteket :stoned:

Det er egentlig heller ikke fordi jeg forventer en decideret melding om hvordan dagen er gået, men der var en pige der havde "overfaldet" min datter fordi hun ikke ville lege, og havde hevet en tot hår ud, og ja. i hvertfald gjort sig fortjent til "en tur op på kontoret", og forælderne til pigen var blevet kaldt til samtale. Jeg undrede mig rigtig meget over at vi ikke var blevet informeret..

Får de ikke noget eftermiddagsmad?

Vi leder også ret længe efter hende, det er jo et kæææmpe område, sådan en skole :lol:
0
Brugeravatar
Sustentaculum

Indlægaf Sustentaculum » 25. nov 2017, 21:58

Sorenspige skrev:Nej, det er det ikke. Jeg har ikke skolebørn, men jeg er lærer, og i vores SFO får de aldrig kage til eftermiddagsmad. Her får de frugt, brød, risengrød, rugbrød med makrel, yoghurt med musli og andre fine ting.

Hvis der har været slåskamp, får forældrene det også at vide.

Det er svært for mig at vide hvordan standard er.. Jeg tænkte egentlig at skrive en besked, til .. nogen.. Skolelederen? SFO' lederen? Jeg kan ikke finde ud af om jeg overreagerer :gruble:
0
Brugeravatar
FruKuk

Indlægaf FruKuk » 26. nov 2017, 09:39

Sustentaculum skrev:
FruKuk skrev:

I sådan en sammenhæng ville jeg klart forvente en melding fra personalet. Og jeg ville nævne det for personalet, hvis det var smuttet.

Nej de får ikke mad. Har aldrig tænkt over det før nu, at det på de sene dage jo er mega længe at gå uden mad :/

Det er egentlig heller ikke fordi jeg forventer en decideret melding om hvordan dagen er gået, men der var en pige der havde "overfaldet" min datter fordi hun ikke ville lege, og havde hevet en tot hår ud, og ja. i hvertfald gjort sig fortjent til "en tur op på kontoret", og forælderne til pigen var blevet kaldt til samtale. Jeg undrede mig rigtig meget over at vi ikke var blevet informeret..

Får de ikke noget eftermiddagsmad?

Vi leder også ret længe efter hende, det er jo et kæææmpe område, sådan en skole :lol:
1
Brugeravatar
FruKuk

Indlægaf FruKuk » 26. nov 2017, 09:41

Mit svar “forsvandt” ind i dit indlæg - håber, at du kan hitte det
1
Lulu
Kort karma: 74
Geografisk sted: Odense
Likede indlæg: 1044

Indlægaf Lulu » 29. nov 2017, 10:05

Øhm det der med "omvendtdag" ikke, hvordan gør man lige?
F er et år og de hae omvendtdag i vs i morgen.
Forslag fra vs er at de har nattøj på, får jakken på med lynlås i ryggen, spiser eftermiddagmad til frugt.
Det sidste gør de næsten hver dag alligevel.
F kan også sagtens få nattøj på hele dagen i morgen. Men det med jakken ex forstår han jo ikke meget af.

Har I andre ideer til omvendtdag når man er et år? De opfodrer også til at vi snakker med ungerne om det, men igen han er et så meget får han næppe ud af det.
0
Lilleluftballon
Kort karma: 29
Likede indlæg: 628

Indlægaf Lilleluftballon » 29. nov 2017, 15:42

Lulu skrev:Øhm det der med "omvendtdag" ikke, hvordan gør man lige?
F er et år og de hae omvendtdag i vs i morgen.
Forslag fra vs er at de har nattøj på, får jakken på med lynlås i ryggen, spiser eftermiddagmad til frugt.
Det sidste gør de næsten hver dag alligevel.
F kan også sagtens få nattøj på hele dagen i morgen. Men det med jakken ex forstår han jo ikke meget af.

Har I andre ideer til omvendtdag når man er et år? De opfodrer også til at vi snakker med ungerne om det, men igen han er et så meget får han næppe ud af det.

Haha. Det lyder da sjovt, men mest for ældre børn. Og pædagogerne... I kunne servere pasta med sovs til morgenmad? Men han fatter det jo ikke. Måske storebror synes det er sjovere...
0
Brugeravatar
FruKuk

Indlægaf FruKuk » 29. nov 2017, 19:17

Denlilleglademy skrev:
Denlilleglademy skrev:
Sorenspige skrev:Han lyder også til at være hårdt ramt jeres lille mand :ae:.

Får du det til at hænge sammen med arbejde?

Altså han har rigtig meget energi. Som en 5 årig nu skal. Men han har også rigtig svært ved at komme af med den fordi han ikke har luft til at lave en masse. Det bliver liiiidt anstrengende for alle mand. Men det er jo mest synd for ham og hæmmer ham selvfølgelig noget og særlig de der voldsomme hosteanfald.

Vi skiftes lidt til at abejde hjemme ift møder osv. Han vil gerne i Bh og i dag var han afsted 3 timer. I morgen holder jeg fri for at komme til læge med ham og så skal jeg selv på klinik og have lagt æg op senere. Så kører jeg ham ind til fars abejde og sætter ham af imens jeg er inde og henter så igen. Fredag arbejder far hjemme. Men i morgen er vi forhåbentligt meget klogere og han kan få korrekt behandling.

Denlilleglademy skrev:Vi måtte have vores søn til er Røngten i går. Han er blevet bedre, men langt fra godt nok. Så først til læge som siger st nu sidder det på højre og han rasler og vi skal give noget spray og så ud til Røngten. Røngten siger at der er noget på højre, men ikke tydeligt nok til at de kan sige hvad. Så nu skal vi tjekke temperatur og så til tjek i morgen og lyttes igen og se infektionstal. Lille mand altså.

FIk ikke helt fulgt op. Det tog 3 uger at komme over lungebetændelsen. Nærmest dagen efter blev han snottet som varede i 1,5 uge og igen dagen efter, onsdage sidste uge, begyndte han med feber igen og hoste. Pænt meget op ad bakke.

Men ved speciallægen fik han lavet priktest og det viser sig at han har støvmideallergi. Det kan være med til at det trækker ud når han får infektion i luftvejene.

Nu får han spray flere gange dagligt pga hosten, men ellers holder vi det til en gang om dagen, morgenen, så hans luftveje er klar om morgenen inden børnehave. Kan ikke helt finde ud af om han skal forsætte med at have den med i børnehaven og have et pust det eller hvordan. Det må vi jo se. Det er svært at aflure hans reaktioner lige nu når han hoster alligevel. Har købt en specielstøvsuger til madrasser og sofa som tager støvmider.

Er der nogle der har erfaring med den slags allergi?

Min datter er allergisk overfor støvmider (og støv og græs og birk og kat og og og og :rulle: ), du spørger bare løs, hvis der er noget, du gerne vil vide.

Jeg ville i øvrigt ikke holde igen med spray’en (er det en astmaspray?) Det trækker bare ud, hvis han skal kæmpe for meget med at få vejret
0

Tilbage til "Forældre"