Snik-snak tråd for forældre?

Brugeravatar
Skralde
Indlæg: 2137
Tilmeldt: 11. aug 2015, 07:13
Kort karma: 429
Likede indlæg: 5338

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf Skralde » 27. jun 2016, 18:54

Lyder som nogle dejlige og lange ferier de har i vente. Sørens, jeg kan sørme godt forstå at du ikke magter ferie alene med ham som højgravid :genert:

Her får Lianna 3½ uges ferie + lidt fridage hist og pist. Den ene uge holder hun med sin far, så jeg skal undvære hende i hele 7 nætter for første gang - det bliver... spændende er nok det mest korrekte og positivladet ord :D
0
L, mit livs lys - 3.10.2010
@denkreativerappenskralde
Brugeravatar
Bøtte
Indlæg: 5917
Tilmeldt: 12. aug 2015, 12:04
Kort karma: 1206
Likede indlæg: 10937

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf Bøtte » 27. jun 2016, 19:00

Soren, jeg skal have S hjemme alene i uge 30, hvor jeg er i uge 22, min mand har fået nyt arbejde ( :banan: ) Og måtte derfor afgive en uges ferie (frivilligt) og mine forældre er på Bornholm i den uge, så det er jeg lidt presset over :genert: men jeg har også åndssvagt mange plukveer, så jeg kan jo ikke følge med i hendes tempo :(

S og jeg har så 3 uger sammen og min mand har 2 uger med os.
Jeg starter min ferie med 4 dage i London med mine søstre :banan:
0
Brugeravatar
Thestral
Indlæg: 2772
Tilmeldt: 11. aug 2015, 07:15
Kort karma: 432
Likede indlæg: 3057

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf Thestral » 28. jun 2016, 04:26

Jeg har ferie nu og frem til september men jeg kan ikke rigtig finde ud af at slappe af. Jeg har stadig alarmen på kl 4.50 da jeg skal have medicin og når jeg så alligevel er oppe så er der jo ingen grund til at gå i seng i gen vel :stoned:

Den unge dame har også ferie og forstår at nyde den og sove længe. Hun laver ikke meget i løbet af dagen, hvilket jeg jo egentlig heller ikke gør. Kun lige nok til at der er tøj på kroppen og mad på bordet. Sove, det kan jeg ikke finde ud af. Jeg får en lur eller to i løbet af dagen men det er da lidt tåbeligt.

Kæresten arbejder stadig, så håber det hjælper når han kommer hjem på ferie her om et par uger.
0
Jeg har nået den alder,
hvor jeg ved, hvad der er værd at vide
og på en god dag kan jeg også huske noget af det..
xxx---xxx
Indlæg: 621
Tilmeldt: 10. sep 2015, 20:15
Kort karma: 77
Likede indlæg: 339

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf xxx---xxx » 28. jun 2016, 08:40

FruKuk skrev:Hvordan endte det i forhold til børnehavestart xxx---xxx?



Tak fordi du spørg :D

Det ender med at vi holder 3 ugers ferie og så har jeg taget en ekstra uges ferie efterfølgende hvor jeg kan køre ham ind.
Jeg kunne ikke få fri inden vores planlagte ferie så det gav sig selv.
Heldigvis er jeg gravid og skal derfor have brugt ferien inden barslen så det går op alligevel.

Vi satser dog stadig på at gå privat men kommunen vil nok ikke overgive lokalerne til os allerede 1/9.
Så De starter i andre institutioner og rykker så tilbage
1
Brugeravatar
Panton
Indlæg: 4497
Tilmeldt: 15. aug 2015, 06:50
Kort karma: 941
Likede indlæg: 4728

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf Panton » 28. jun 2016, 09:43

Jeg springer lige ind i alt det feriestemning med et :

Hanne, glæder din ældste sig til fredag?? Min gør og jeg glæder mig vist lidt til et par dage uden tvær mini teen :rulle:
0
You Think you’re in shape, until you try boxing// Tough times don't last, tough people do

Winners never quit
Quitters never win
Lulu
Indlæg: 2225
Tilmeldt: 11. apr 2016, 16:42
Kort karma: 136
Geografisk sted: Odense
Likede indlæg: 2762

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf Lulu » 28. jun 2016, 09:53

Vi har først ferie fra fredag i næste uge. Tiden snegler sig af sted!
Emil starter så sin ferie med at skulle besøge mormor og morfar fra søn-ons.
Så tager vi alle tre til Djursland nogle dage.
Og den sidste weekend i ferien besøger Emil sin faster og hendes kæreste i København.

Bedste og bedstefar har først ferie i slutningen af august så der får Emil også nogle fridage fra vs.

Men glæder mig bare til tre ugers ferie med rigtig meget Emil tid.
(Og kun ni ugers arbejde efter sommerferie før barsel :genert: )
2
xxx---xxx
Indlæg: 621
Tilmeldt: 10. sep 2015, 20:15
Kort karma: 77
Likede indlæg: 339

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf xxx---xxx » 28. jun 2016, 16:02

Jeg er misundelig på alle jer der snart har ferie. Vi har først i august og lige nu synes jeg der er en evighed til!

Men jeg er så også den type der allerede glæder mig til barsel i december. :D
0
Merasee
Indlæg: 11
Tilmeldt: 26. jun 2016, 17:41
Kort karma: 1
Likede indlæg: 12

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf Merasee » 29. jun 2016, 12:39

Har I plads til en mere? Jeg har været på jubii i en del år, omend jeg ikke har været aktiv i meget lang tid, og hed noget andet :)
4
Brugeravatar
FruKuk
Indlæg: 5647
Tilmeldt: 16. sep 2015, 18:05
Kort karma: 927
Likede indlæg: 10027

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf FruKuk » 29. jun 2016, 16:47

Merasee skrev:Har I plads til en mere? Jeg har været på jubii i en del år, omend jeg ikke har været aktiv i meget lang tid, og hed noget andet :)


Velkommen til:)
1
Brugeravatar
FruKuk
Indlæg: 5647
Tilmeldt: 16. sep 2015, 18:05
Kort karma: 927
Likede indlæg: 10027

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf FruKuk » 29. jun 2016, 16:51

Her er lillebror stadig feberramt, småsur og klattet. Storesøster forsøger efter bedste evne ikke at være alt for sur over, at hun skal i pasning, mens han må komme med mig på job. Heldigvis kan hun se frem til ferie fra fredag eftermiddag. Hun er dog allerede rykket i telt i haven, hvor hun har "boet" den sidste uge.
0
Sorenspige
Indlæg: 7102
Tilmeldt: 29. sep 2015, 06:34
Kort karma: 969
Likede indlæg: 9464

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf Sorenspige » 29. jun 2016, 19:07

Merasee skrev:Har I plads til en mere? Jeg har været på jubii i en del år, omend jeg ikke har været aktiv i meget lang tid, og hed noget andet :)


Velkommen til :wave:,

Så bliver jeg jo nysgerrig på, hvad du hed den gang :genert:.
0
Sorenspige
Indlæg: 7102
Tilmeldt: 29. sep 2015, 06:34
Kort karma: 969
Likede indlæg: 9464

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf Sorenspige » 29. jun 2016, 19:10

Øv med syg lillebror, Frukuk. Hvor er storesøster sej sådan at sove i telt :gogo:.

Her sluttede en ellers dejlig fridag med R lidt træls, så jeg kom til at græde og havde virkelig svært ved at stoppe igen.

Hvornår forstod jeres børn konceptet med at sige undskyld og blive gode venner igen?
0
Brugeravatar
Bøtte
Indlæg: 5917
Tilmeldt: 12. aug 2015, 12:04
Kort karma: 1206
Likede indlæg: 10937

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf Bøtte » 29. jun 2016, 19:44

Sorenspige skrev:Øv med syg lillebror, Frukuk. Hvor er storesøster sej sådan at sove i telt :gogo:.

Her sluttede en ellers dejlig fridag med R lidt træls, så jeg kom til at græde og havde virkelig svært ved at stoppe igen.

Hvornår forstod jeres børn konceptet med at sige undskyld og blive gode venner igen?


Hun startede med st sige undskyld lidt før hun rigtigt forstod det, tror jeg, så omkring 3 år tror jeg.

Hun har helt fint styr på det nu, hvor hun er 3,5 :)
1
Brugeravatar
FruKuk
Indlæg: 5647
Tilmeldt: 16. sep 2015, 18:05
Kort karma: 927
Likede indlæg: 10027

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf FruKuk » 29. jun 2016, 20:26

Sorenspige skrev:Øv med syg lillebror, Frukuk. Hvor er storesøster sej sådan at sove i telt :gogo:.

Her sluttede en ellers dejlig fridag med R lidt træls, så jeg kom til at græde og havde virkelig svært ved at stoppe igen.

Hvornår forstod jeres børn konceptet med at sige undskyld og blive gode venner igen?


Lyder træls. Nogle gange er det bare hårdt med børn.

Ved ikke helt, hvornår lillebror forstod konceptet med at sige undskyld, men vi "trænede" det i hvert fald i vinters, og nu har han fint styr på det.
1
Brugeravatar
Madam Pomfrey
Indlæg: 8939
Tilmeldt: 11. aug 2015, 19:29
Kort karma: 1517
Likede indlæg: 25611

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf Madam Pomfrey » 30. jun 2016, 06:47

Panton skrev:Jeg springer lige ind i alt det feriestemning med et :

Hanne, glæder din ældste sig til fredag?? Min gør og jeg glæder mig vist lidt til et par dage uden tvær mini teen :rulle:


Han glæder sig helt vildt!
Dagen i dag står på finpudsning af pc'er, så den er top tunet til massere af gaming.
Og mor her har handlet snack-pack til drengene, sodavand, chips, juice, kiks osv. en kæmpe kurv fyldt.

I det hele taget en uge i gamingens navn, da vennen han skal afsted med havde gamernight, 1 døgn, fra mandag til tirsdag.
Så der bliver spillet igennem.
De øvrige drenge i klassen var vist alligevel også en smule misundelige på dem :D
2
"Happiness can be found, even in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light."

Tilbage til "Forældre"