Snik-snak tråd for forældre?

Brugeravatar
girl_beat
Indlæg: 3982
Tilmeldt: 21. sep 2015, 19:24
Kort karma: 406
Likede indlæg: 5211

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf girl_beat » 26. nov 2015, 12:19

Skumfidusen skrev:
girl_beat skrev:Mjaeh... Hun er ikke så ressourcestærk (i mangel af bedre ord), så hun lader for det meste 13-årig sejle i sin egen sø og mener ikke selv, at hun har noget ansvar for at barnet har den bedst mulige relation til begge forældre. Det er en kæmpe bjørnetjeneste, hun har gang i, men det kan hun selvfølgelig ikke selv se.


Det er et evigt hyr og en balancegang når man har forskellige opfattelser af hvordan tingene er med den anden forældre. Vi er nok 90% enige, men de sidste 10% er virkeligt bøvlede. Desværre har man som regel ikke særlig mange muligheder, for man kan ikke gennemtvinge noget som helst hos den anden forældre og I skal jo heller ikke indrette hele jeres tilværelse efter en 13-årig der opdrages uden grænser.


Det er jo netop balancegangen. At man kan forsøge at påvirke og inddrage og hvad ved jeg, men at børnene jo får tendens til at søge mere mod den forælder, der efterkommer alle ønsker. At man så vælger at gøre det for sit ene barn, men ikke det andet, er mig noget af en gåde...
1
I don't mind living in a man's world as long as I can be a woman in it! :-D
Brugeravatar
Panton
Indlæg: 4496
Tilmeldt: 15. aug 2015, 06:50
Kort karma: 941
Likede indlæg: 4728

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf Panton » 26. nov 2015, 15:24

Rakel skrev:Så er alle kalendergaver pakket ind og ældstebarnets sendt afsted til hendes skole :)

En ting mindre på listen!


Godt gået Rakel :banan:
0
You Think you’re in shape, until you try boxing// Tough times don't last, tough people do

Winners never quit
Quitters never win
Brugeravatar
FruKuk
Indlæg: 5645
Tilmeldt: 16. sep 2015, 18:05
Kort karma: 927
Likede indlæg: 10021

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf FruKuk » 26. nov 2015, 20:39

Her skal der blot afhentes 2*24 kalendergaver hos bedste og farforældrene på lørdag :love:
1
Brugeravatar
Panton
Indlæg: 4496
Tilmeldt: 15. aug 2015, 06:50
Kort karma: 941
Likede indlæg: 4728

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf Panton » 26. nov 2015, 20:46

Frukuk, det lyder som all time luksus det der, gid det var mig :misundelig:
1
You Think you’re in shape, until you try boxing// Tough times don't last, tough people do

Winners never quit
Quitters never win
Brugeravatar
Tibbler
Indlæg: 4645
Tilmeldt: 19. aug 2015, 18:57
Kort karma: 248
Likede indlæg: 8390

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf Tibbler » 26. nov 2015, 20:48

Jeg indførte adventsgaver sidste år; 4 gaver i stedet for 24 - what's not to like :D

Heldigvis købte sønnerne argumentet med, at færre gaver betød større gaver.

Den første er så en lågekalender - så der trods alt er noget at åbne hver dag.
0
xxx---xxx
Indlæg: 621
Tilmeldt: 10. sep 2015, 20:15
Kort karma: 77
Likede indlæg: 339

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf xxx---xxx » 26. nov 2015, 21:12

Har får N ikke pakkekalender i år. Han fatter hat af gaver, og har lige haft fødselsdag så han har fået rigeligt.
Men til næste år der giver vi den gas med 24 gaver. Jeg glæder mig så meget til han forstår noget af det!
0
Brugeravatar
Bøtte
Indlæg: 5917
Tilmeldt: 12. aug 2015, 12:04
Kort karma: 1206
Likede indlæg: 10937

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf Bøtte » 27. nov 2015, 08:18

S kastede op i nat. Heldigvis var min mand lige vågnet, så han fik begrænset omfanget af opkast i sengen. Men det gav alligevel en del vasketøj, så vaskemaskinen har allerede kørt i 2 timer.
Der gik 1½ time inden vi sov, og så skete det igen. Og igen. Nu ligger hun på sofaen og ser "To på flugt" og spiser tørre havrefras.
Vi skulle ellers have været hen i børnehaven på besøg, så det var dårlig timing.

Hun siger hun har det fint nu, men hun er lidt mat, og ind i mellem, græder hun lidt.
0
Brugeravatar
Bøtte
Indlæg: 5917
Tilmeldt: 12. aug 2015, 12:04
Kort karma: 1206
Likede indlæg: 10937

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf Bøtte » 27. nov 2015, 12:37

Og så kastede hun op igen :( På sofaen. Vores stofsofa :tie: Inkl hendes dyne, pude og en pyntepude :genert:
Shit en rengøring altså :tie:
0
Brugeravatar
Panton
Indlæg: 4496
Tilmeldt: 15. aug 2015, 06:50
Kort karma: 941
Likede indlæg: 4728

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf Panton » 27. nov 2015, 14:52

^^ ej bøtte, det lyder helt forfærdeligt og jeg føler med dig. Bræk og diarré er det værste ever, jeg er sådan en type der kan synkron brække mig, tåler ikke lyden af bræk :forvirret2: :ticks:
0
You Think you’re in shape, until you try boxing// Tough times don't last, tough people do

Winners never quit
Quitters never win
Sorenspige
Indlæg: 7067
Tilmeldt: 29. sep 2015, 06:34
Kort karma: 967
Likede indlæg: 9377

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf Sorenspige » 27. nov 2015, 19:16

Bøtte, rigtig god bedring med hende. Bræksyg er virkeligt fælt :tie:.
0
xxx---xxx
Indlæg: 621
Tilmeldt: 10. sep 2015, 20:15
Kort karma: 77
Likede indlæg: 339

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf xxx---xxx » 29. nov 2015, 00:16

Øv bøtte der er ikke noget værre. Håber du har fået det bedre.
0
Brugeravatar
FruKuk
Indlæg: 5645
Tilmeldt: 16. sep 2015, 18:05
Kort karma: 927
Likede indlæg: 10021

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf FruKuk » 29. nov 2015, 17:37

Er skønne S i bedring Bøtte?

Vi er retur fra det jyske efter dobbelt 60 års fødselsdage hos mine forældre. Ungerne er puttet og manden og jeg puster ud på sofaen. Det har været hyggeligt, men også et stort arbejde at få afviklet fødselsdagen. Men mine forældre var rigtigt glade for festen, så det var anstrengelserne værd.
1
Brugeravatar
vibbsen
Indlæg: 4137
Tilmeldt: 17. sep 2015, 17:26
Kort karma: 1136
Likede indlæg: 16358

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf vibbsen » 29. nov 2015, 18:51

Vi har været til juletræs fest i hr.vibbsens firma idag....Emma var helt oppe og køre over julemanden. Og ikke mindst det Prinsesse Sofia sæt hun fik med Andrea og hendes flyvende hest....Super fede gaver de giver derude.....

Opturen fortsatte da Føtex havde 30 % på alt legetøj, så det lykkedes mig lige at få slippe 209 kroner billigere for Emma's julegave :rock: :rock: :rock: :rock: ....Hun skal have Lego Friends Superpack æsken med Emmas hus,Mias sportsvogn og et pladestudie.

Aftensmaden blev indtaget på ægte skovturs maner på gulvet ude i stuen...Åhhh, det synes Emma var helt fantastisk...Hr.vibbsen så mindre entusiastisk ud....Og jeg har ondt i r*ven efter at have siddet på et hårdt gulv :-D

Nu er der 31 minutter til sidste afsnit af Broen....Så jeg tror liige jeg skal en tur op i den lokale slikbutik..

Alt i alt en god weekend.

Til gengæld så byder mandag på en røv-opgave fra morgenstunden : Ring til job og meddel at ny fuldtidssygemelding er et faktum og at denne foreløbig er sat til at vare til 1/1......Efter kun 3 uger tilbage på job (på meget deltid that is) er jeg tilbage hvor jeg har ondt i maven, tankemylder og svært ved at sove om natten....Min arbejdsgiver har sådan i en lidt forkortet version vist sig ret uvillig i forhold til a) at lade mig starte op meget langsomt over en 3 måneders periode. B)at i fremtiden tage hensyn til at jeg har behov for balance mellem job og fritid. De mener A)at man jo ikke kan vente 3 måneder på en medarbejder som allerede har været væk 3 måneder og B)at de som følge af en højsæson ikke kan tilbyde mig den balance mellem job og fritid jeg efterspørger (Jeg vil gerne nøjes med at arbejde de 37 timer de betaler mig for i stedet for mindst 40-45 timer som jeg hverken på penge eller afspadsering for) C)at hvis jeg ikke kan leve med det så må jeg jo sige op..Og har i den forbindelse gjort det helt klart at de forventer at jeg handler på at jeg har sagt at det som de vil have det kan jeg ikke indfri....De kommer ikke til at fyre mig. Det er mig der skal sige op.....Min fagforening, min læge, min psykolog og mine veninder mener at de kan rende og hønse....Og nu er jeg så sygemeldt igen og min min læge er totalt iskold i måsen. Hun har henvist mig til arbejdsmedicinsk klinik med henblik på en udredning og anmeldelse af forløbet som en arbejdsskade......Og er fuldt ud villig til at give mig fuldtidssygemelding i en måned ad gangen indtil jeg bliver fyret. Ene og alene fordi hun mener at det er totalt utilstedeligt at bede en stress-ramt medarbejder om at sige sit job op fordi vedkommende ikke kan tåle mosten, og er skidesur over at man helt bevidst overhører de anbefalinger som både hun og psykologen (sidstnævnte er iøvrigt betalt af firmaet) er kommet med....
Jeg synes ikke det er ret fedt at skulle ringe med en ny fuldtidssygemelding. Omvendt, så kan jeg mærke at jeg virkelig får det skidt af at gå på arbejde. Og modsat tidligere, så vil jeg ikke bare bide det i mig. Det slut.
Senest rettet af vibbsen 29. nov 2015, 20:06, rettet i alt 1 gang.
0
Tak.Glimmer på. Op på kaminhylden

Citat Hella Joof
Brugeravatar
vibbsen
Indlæg: 4137
Tilmeldt: 17. sep 2015, 17:26
Kort karma: 1136
Likede indlæg: 16358

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf vibbsen » 29. nov 2015, 18:52

Vi har været til juletræs fest i hr.vibbsens firma idag....Emma var helt oppe og køre over julemanden. Og ikke mindst det Prinsesse Sofia sæt hun fik med Andrea og hendes flyvende hest....Super fede gaver de giver derude.....

Opturen fortsatte da Føtex havde 30 % på alt legetøj, så det lykkedes mig lige at få slippe 209 kroner billigere for Emma's julegave :rock: :rock: :rock: :rock: ....Hun skal have Lego Friends Superpack æsken med Emmas hus,Mias sportsvogn og et pladestudie.

Aftensmaden blev indtaget på ægte skovturs maner på gulvet ude i stuen...Åhhh, det synes Emma var helt fantastisk...Hr.vibbsen så mindre entusiastisk ud....Og jeg har ondt i r*ven efter at have siddet på et hårdt gulv :-D

Nu er der 9 minutter til sidste afsnit af Broen....Så jeg tror liige jeg skal en tur op i den lokale slikbutik..

Alt i alt en god weekend.

Til gengæld så byder mandag på en røv-opgave fra morgenstunden : Ring til job og meddel at ny fuldtidssygemelding er et faktum og at denne foreløbig er sat til at vare til 1/1......Efter kun 3 uger tilbage på job (på meget deltid that is) er jeg tilbage hvor jeg har ondt i maven, tankemylder og svært ved at sove om natten....Min arbejdsgiver har sådan i en lidt forkortet version vist sig ret uvillig i forhold til a) at lade mig starte op meget langsomt over en 3 måneders periode. B)at i fremtiden tage hensyn til at jeg har behov for balance mellem job og fritid. De mener A)at man jo ikke kan vente 3 måneder på en medarbejder som allerede har været væk 3 måneder og B)at de som følge af en højsæson ikke kan tilbyde mig den balance mellem job og fritid jeg efterspørger (Jeg vil gerne nøjes med at arbejde de 37 timer de betaler mig for i stedet for mindst 40-45 timer som jeg hverken på penge eller afspadsering for) C)at hvis jeg ikke kan leve med det så må jeg jo sige op..Og har i den forbindelse gjort det helt klart at de forventer at jeg handler på at jeg har sagt at det som de vil have det kan jeg ikke indfri....De kommer ikke til at fyre mig. Det er mig der skal sige op.....Min fagforening, min læge, min psykolog og mine veninder mener at de kan rende og hønse....Og nu er jeg så sygemeldt igen og min min læge er totalt iskold i måsen. Hun har henvist mig til arbejdsmedicinsk klinik med henblik på en udredning og anmeldelse af forløbet som en arbejdsskade......Og er fuldt ud villig til at give mig fuldtidssygemelding i en måned ad gangen indtil jeg bliver fyret. Ene og alene fordi hun mener at det er totalt utilstedeligt at bede en stress-ramt medarbejder om at sige sit job op fordi vedkommende ikke kan tåle mosten, og er skidesur over at man helt bevidst overhører de anbefalinger som både hun og psykologen (sidstnævnte er iøvrigt betalt af firmaet) er kommet med....
Jeg synes ikke det er ret fedt at skulle ringe med en ny fuldtidssygemelding. Omvendt, så kan jeg mærke at jeg virkelig får det skidt af at gå på arbejde. Og modsat tidligere, så vil jeg ikke bare bide det i mig. Det slut.
Senest rettet af vibbsen 29. nov 2015, 20:05, rettet i alt 4 gange.
0
Tak.Glimmer på. Op på kaminhylden

Citat Hella Joof
Brugeravatar
Bøtte
Indlæg: 5917
Tilmeldt: 12. aug 2015, 12:04
Kort karma: 1206
Likede indlæg: 10937

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf Bøtte » 29. nov 2015, 19:48

For pokker Vibbsen :ae: Godt du har et godt bagland!
0

Tilbage til "Forældre"