Snik-snak tråd for forældre?

Brugeravatar
LaMariposa
Indlæg: 17384
Tilmeldt: 29. jul 2017, 16:49
Kort karma: 3595
Likede indlæg: 42410

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf LaMariposa » 20. apr 2024, 18:38

Vores datter har høj feber, som ikke er faldet til trods for Panodil, og er allerede vågnet tre gange siden vi puttede hende for en times tid siden. Det kunne godt gå hen og blive en lang nat. Vi har talt med vagtlægen, som ikke er bekymret, men jeg kan godt mærke, at det går lidt i mig. Synes det er synd for hende, at hun er syg så ofte.
0
:lun: Be brave
pinkmoon
Indlæg: 1723
Tilmeldt: 12. jan 2020, 14:59
Kort karma: 191
Likede indlæg: 6864

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf pinkmoon » 20. apr 2024, 19:18

JoyNips skrev:
pinkmoon skrev:I min drengs vuggestue er der to stuer i hver ende af bygningen og et fællesområde i midten hvor der er køkken og to indgangspartier.

Da jeg henter ham i går fortæller de at han har været lidt pjevset så de har lukket ham ud i fællesområdet. Der er ingen pædagoer tilstede i det område men de sidder med åben dør på stuen og har et halvt øje på ham, men han går bare rundt alene. Til gengæld sidder der en lille pige på omkring 1 år i indgangspartiet helt alene hvor de ikke kan se hende, og det er ikke første gang jeg oplever det.

Er det bare mig, eller er det helt off at de ikke er ordentligt under opsyn?


Jeg ville gå til lederen og spørge, om det er korrekt forstået, at de benytter straf i form af at sende din søn ud i fællesrummet alene for at være pjevset. Jeg kan forstå behovet for at tage et barn væk fra de andre for lige at have lidt brandslukning, men straf og timeout er altså forældet pædagogisk praksis og det bruger man ikke mere.


Jeg oplevede det ikke som, at det var en straf.

Jeg forstod det som, at han selv havde søgt mod området og de havde givet lov. Jeg synes bare de er for små til at gå rundt alene uden opsyn.
0
Brugeravatar
Animi
Indlæg: 7537
Tilmeldt: 24. okt 2015, 14:47
Kort karma: 831
Likede indlæg: 19750

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf Animi » 21. apr 2024, 07:05

Der er kommet endnu et nyt Bluey afsnit :banan:
1
You know what the issue is with this world? Everyone wants a magical solution to their problem, and everyone refuses to believe in magic.
JoyNips
Indlæg: 12122
Tilmeldt: 21. dec 2015, 12:25
Kort karma: 1386
Likede indlæg: 34090

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf JoyNips » 21. apr 2024, 09:48

pinkmoon skrev:
JoyNips skrev:
pinkmoon skrev:I min drengs vuggestue er der to stuer i hver ende af bygningen og et fællesområde i midten hvor der er køkken og to indgangspartier.

Da jeg henter ham i går fortæller de at han har været lidt pjevset så de har lukket ham ud i fællesområdet. Der er ingen pædagoer tilstede i det område men de sidder med åben dør på stuen og har et halvt øje på ham, men han går bare rundt alene. Til gengæld sidder der en lille pige på omkring 1 år i indgangspartiet helt alene hvor de ikke kan se hende, og det er ikke første gang jeg oplever det.

Er det bare mig, eller er det helt off at de ikke er ordentligt under opsyn?


Jeg ville gå til lederen og spørge, om det er korrekt forstået, at de benytter straf i form af at sende din søn ud i fællesrummet alene for at være pjevset. Jeg kan forstå behovet for at tage et barn væk fra de andre for lige at have lidt brandslukning, men straf og timeout er altså forældet pædagogisk praksis og det bruger man ikke mere.


Jeg oplevede det ikke som, at det var en straf.

Jeg forstod det som, at han selv havde søgt mod området og de havde givet lov. Jeg synes bare de er for små til at gå rundt alene uden opsyn.


Hvis det er fordi han selv har haft brug for at trække sig og han har været et sted, hvor de kunne have et øje på ham gennem en dør synes jeg egentlig det er okay. Jeg forstod som at de havde sendt ham ud i fællesrummet fordi han pjevsede. Det ville jeg ikke være okay med.
1
“Man kan blive taget på røven. Og man kan blive taget røven på. Begge dele kan være dejligt. Men begge dele kan også være det modsatte. Sådan er livet.”
- Onkel Reje
MissB
Indlæg: 2400
Tilmeldt: 30. apr 2017, 20:02
Kort karma: 260
Likede indlæg: 2274

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf MissB » 21. apr 2024, 19:40

Animi skrev:Der er kommet endnu et nyt Bluey afsnit :banan:


Hvad?! :D ej det må vi se i morgen!!!
0
Brugeravatar
Mi55y
Indlæg: 8988
Tilmeldt: 14. aug 2015, 07:16
Kort karma: 1056
Geografisk sted: Århus med bolleÅ
Likede indlæg: 18381

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf Mi55y » 24. apr 2024, 18:33

Vi har fået klasseliste til Sofies skolestart. Jeg er gået fri af de forældre, jeg helst ikke ville skulle bruge 10 år med, men kender så til gengæld ingen af de andre forældre. Der er to andre børn fra Sofies børnehave i klassen, men det er ikke nogen, hun rigtig har leget med. Men efter listerne var kommet ud, fortalte hendes pædagog, at de tre piger havde leget sammen.

Vi får særlig overlevering på Sofie, hvilket betyder en 45 min overleveringssamtale, hvor vi er inviteret med mod normalt 20 min pr 4 børn kun mellem børnehave og skole. Oveni er hun en del af en lille gruppe i børnehaven, som ikke har ældre søskende på skolen, så de kommer på ekstra ture til skolen.

Alt i alt er jeg fortrøstningsfuld men selvfølgelig meget spændt! De har første prøveskoledag på mandag med egen institution, derefter en tur-uge i maj med deres nye klasse og til sidst en prøveskoledag med egen klasse og forældre i juni.
5
S - 09.10.18 :love2:
K - 05.03.21 :love:
Brugeravatar
Alphilia
Indlæg: 3448
Tilmeldt: 22. dec 2015, 15:22
Kort karma: 276
Likede indlæg: 3091

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf Alphilia » 24. apr 2024, 19:30

Vi har absurd lange og udmattende (for alle parter) putninger af vores 2,5 årige pt.
Der er ret fast og samme proces uanset om det er mor eller far der putter.
Hun sover middagslur dagligt, skipper den dog jævnligt i weekender og jeg tænker det er her problemet er. Samtidig tænker jeg ikke hun helt er der, hvor den kan undværes i vuggestuen.

Har I gjort noget anderledes, og hvad, i den overgangsfase?
Vi overvejer at bede vuggestuen om st vække hende efter fx en time men kan ikke finde ud af om det er en dum idé…
0
Brugeravatar
Mi55y
Indlæg: 8988
Tilmeldt: 14. aug 2015, 07:16
Kort karma: 1056
Geografisk sted: Århus med bolleÅ
Likede indlæg: 18381

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf Mi55y » 24. apr 2024, 19:49

Alphilia skrev:Vi har absurd lange og udmattende (for alle parter) putninger af vores 2,5 årige pt.
Der er ret fast og samme proces uanset om det er mor eller far der putter.
Hun sover middagslur dagligt, skipper den dog jævnligt i weekender og jeg tænker det er her problemet er. Samtidig tænker jeg ikke hun helt er der, hvor den kan undværes i vuggestuen.

Har I gjort noget anderledes, og hvad, i den overgangsfase?
Vi overvejer at bede vuggestuen om st vække hende efter fx en time men kan ikke finde ud af om det er en dum idé…


Vi fik vuggestuen til at vække Sofie. I tiden op til børnehavestart kunne hun stadig sove lure på 2-3 timer i vuggestuen - kortere eller slet ikke herhjemme. De begyndte så at vække hende efter 1,5 time, og det skar en times tid af putningen om aftenen.
1
S - 09.10.18 :love2:
K - 05.03.21 :love:
Brugeravatar
Sloejfen
Indlæg: 140
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:52
Kort karma: 29
Geografisk sted: København SV
Likede indlæg: 267

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf Sloejfen » 25. apr 2024, 10:23

Alphilia skrev:Vi har absurd lange og udmattende (for alle parter) putninger af vores 2,5 årige pt.
Der er ret fast og samme proces uanset om det er mor eller far der putter.
Hun sover middagslur dagligt, skipper den dog jævnligt i weekender og jeg tænker det er her problemet er. Samtidig tænker jeg ikke hun helt er der, hvor den kan undværes i vuggestuen.

Har I gjort noget anderledes, og hvad, i den overgangsfase?
Vi overvejer at bede vuggestuen om st vække hende efter fx en time men kan ikke finde ud af om det er en dum idé…


Vi bad dem vække efter en time. Det gjorde en verden til forskel!
1
Brugeravatar
englishchannel
Indlæg: 1851
Tilmeldt: 28. aug 2015, 23:37
Kort karma: 639
Likede indlæg: 8773

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf englishchannel » 25. apr 2024, 10:31

Vores søn skal starte i børnehave om en uge, og vi har intet hørt om opstart og kan ikke komme i kontakt med børnehaven, da de ikke tager telefonen, har telefonsvarer eller ringer tilbage.

Hvad gør vi lige her? Jeg er ellers på ingen måde en hønemor ift. institutioner, men jeg synes, at det er ret utrygt, at vi intet ved om indkøring og at de er umulige at komme i kontakt med.
2
Brugeravatar
Galoldriel
Indlæg: 1266
Tilmeldt: 12. aug 2015, 13:52
Kort karma: 242
Likede indlæg: 4122

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf Galoldriel » 25. apr 2024, 10:42

englishchannel skrev:Vores søn skal starte i børnehave om en uge, og vi har intet hørt om opstart og kan ikke komme i kontakt med børnehaven, da de ikke tager telefonen, har telefonsvarer eller ringer tilbage.

Hvad gør vi lige her? Jeg er ellers på ingen måde en hønemor ift. institutioner, men jeg synes, at det er ret utrygt, at vi intet ved om indkøring og at de er umulige at komme i kontakt med.


Det ville jeg også være utryg over.

Kunne I måske bare gå derhen og enten se, om lederen er på sit kontor eller spørge en medarbejder, hvordan I kommer i kontakt med lederen/pædagogerne pr. telefon? De står sikkert med hænderne fulde, når I kommer, så det er nok bedst at bede dem ringe - og aftale et specifikt tidspunkt.
0
“I’m a man who discovered the wheel and built the Eiffel Tower out of metal and brawn. That’s what kind of man I am. You’re just a woman with a small brain. With a brain a third the size of us. It’s science.”

- Ron Burgundy
Brugeravatar
englishchannel
Indlæg: 1851
Tilmeldt: 28. aug 2015, 23:37
Kort karma: 639
Likede indlæg: 8773

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf englishchannel » 25. apr 2024, 10:56

Galoldriel skrev:
englishchannel skrev:Vores søn skal starte i børnehave om en uge, og vi har intet hørt om opstart og kan ikke komme i kontakt med børnehaven, da de ikke tager telefonen, har telefonsvarer eller ringer tilbage.

Hvad gør vi lige her? Jeg er ellers på ingen måde en hønemor ift. institutioner, men jeg synes, at det er ret utrygt, at vi intet ved om indkøring og at de er umulige at komme i kontakt med.


Det ville jeg også være utryg over.

Kunne I måske bare gå derhen og enten se, om lederen er på sit kontor eller spørge en medarbejder, hvordan I kommer i kontakt med lederen/pædagogerne pr. telefon? De står sikkert med hænderne fulde, når I kommer, så det er nok bedst at bede dem ringe - og aftale et specifikt tidspunkt.


Vi ligger syge i øjeblikket, og skal begge arbejde hele dagen mandag-onsdag i næste uge, så det bliver svært for os i praksis at troppe op. Derudover er der vel en form for kode eller sikring, så man ikke bare kan vade ind i børnehaven uden aftale (det er der i hvert fald i vores vuggestue).

Æv, jeg synes, at det er træls.
0
fisken80
Indlæg: 22540
Tilmeldt: 18. aug 2015, 16:13
Kort karma: 1140
Likede indlæg: 52960

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf fisken80 » 25. apr 2024, 11:05

englishchannel skrev:
Galoldriel skrev:
englishchannel skrev:Vores søn skal starte i børnehave om en uge, og vi har intet hørt om opstart og kan ikke komme i kontakt med børnehaven, da de ikke tager telefonen, har telefonsvarer eller ringer tilbage.

Hvad gør vi lige her? Jeg er ellers på ingen måde en hønemor ift. institutioner, men jeg synes, at det er ret utrygt, at vi intet ved om indkøring og at de er umulige at komme i kontakt med.


Det ville jeg også være utryg over.

Kunne I måske bare gå derhen og enten se, om lederen er på sit kontor eller spørge en medarbejder, hvordan I kommer i kontakt med lederen/pædagogerne pr. telefon? De står sikkert med hænderne fulde, når I kommer, så det er nok bedst at bede dem ringe - og aftale et specifikt tidspunkt.


Vi ligger syge i øjeblikket, og skal begge arbejde hele dagen mandag-onsdag i næste uge, så det bliver svært for os i praksis at troppe op. Derudover er der vel en form for kode eller sikring, så man ikke bare kan vade ind i børnehaven uden aftale (det er der i hvert fald i vores vuggestue).

Æv, jeg synes, at det er træls.


Seriøst?
Det har jeg helt oprigtigt aldrig hørt om. De børnehaver jeg har haft min gang i har bare haft en dør, hvor håndtaget sad så højt, at børnene ikke kunne nå det. Men en kode eller sikring, det kommer fuldstændig bag på mig, at det skulle være en ting.

Og sorry for fuldstændig OT. Jeg blev bare komplet overrasket.
15
litteraturen kan noget, som regneark og forvaltningsstudier ikke kan. Uden litteraturen bliver tanker og ideologier blodfattige og pulsløse.

Man VÆNNER sig til ting. Det kommer af vane. Så svært er det ikke.

Maude, din proportionssans
Brugeravatar
LaMariposa
Indlæg: 17384
Tilmeldt: 29. jul 2017, 16:49
Kort karma: 3595
Likede indlæg: 42410

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf LaMariposa » 25. apr 2024, 11:06

Vores datter har sovet i vores seng, fordi hun har været syg. I morges vågnede hun og rullede direkte op på min arm og puttede sig ind til mig. Det er stærke sager :lun:
11
:lun: Be brave
Brugeravatar
Galoldriel
Indlæg: 1266
Tilmeldt: 12. aug 2015, 13:52
Kort karma: 242
Likede indlæg: 4122

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf Galoldriel » 25. apr 2024, 11:19

englishchannel skrev:
Galoldriel skrev:
englishchannel skrev:Vores søn skal starte i børnehave om en uge, og vi har intet hørt om opstart og kan ikke komme i kontakt med børnehaven, da de ikke tager telefonen, har telefonsvarer eller ringer tilbage.

Hvad gør vi lige her? Jeg er ellers på ingen måde en hønemor ift. institutioner, men jeg synes, at det er ret utrygt, at vi intet ved om indkøring og at de er umulige at komme i kontakt med.


Det ville jeg også være utryg over.

Kunne I måske bare gå derhen og enten se, om lederen er på sit kontor eller spørge en medarbejder, hvordan I kommer i kontakt med lederen/pædagogerne pr. telefon? De står sikkert med hænderne fulde, når I kommer, så det er nok bedst at bede dem ringe - og aftale et specifikt tidspunkt.


Vi ligger syge i øjeblikket, og skal begge arbejde hele dagen mandag-onsdag i næste uge, så det bliver svært for os i praksis at troppe op. Derudover er der vel en form for kode eller sikring, så man ikke bare kan vade ind i børnehaven uden aftale (det er der i hvert fald i vores vuggestue).

Æv, jeg synes, at det er træls.


Ja, det er noget møg :ae:

Mht. kode så kom jeg da også i tanke om, der var kode til døren i vores børns tidligere vuggestue/børnehave.

Bare en tanke - måske er den dum. Men man kunne jo kontakte klyngelederen for institutionerne i området og spørge om hjælp.

Jeg håber, det lykkes jer at komme igennem.
4
“I’m a man who discovered the wheel and built the Eiffel Tower out of metal and brawn. That’s what kind of man I am. You’re just a woman with a small brain. With a brain a third the size of us. It’s science.”

- Ron Burgundy

Tilbage til "Forældre"